9 شیر پاک کن طبیعی که می توانید در منزل تهیه کنید

  یکشنبه، 15 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
9 شیر پاک کن طبیعی که می توانید در منزل تهیه کنید
شیر پاک کن یکی از لوازم آرایش مورد نیاز تمام خانم هاست که برای پاک کردن آرایش صورت شان به آن نیاز دارند. به جای خرید شیر پاک کن و نرم کننده های شیمیایی، با دستور های خانگی  زیر این محصولات را به راحتی در منزل تان تهیه کنید.

گلاب، خوشبوي پرخاصيت

گلاب به تنهايي يك پاك كننده خوب به حساب مي آيد. گلاب مي تواند باعث نرمي و صافي پوست تحريك شده شود. اين مايع شگفت انگيز چربي پوست را پاكسازي مي كند و باعث جواني و زيبايي پوست‏تان مي شود. همچنين گلاب به دليل دارا بودن آنتي اكسيدان ها و ويتامين هاي گوناگون، مي تواند از بروز علايم پيري پيشگيري و پوست را تغذيه كند.
از طرفي داراي خواص ضدعفوني كننده طبيعي، ضد التهابي و ضد باكتري نيز هست. گلاب براي پوست هاي خشك خاصيت نرم كنندگي دارد. بنابراين، افراد با پوست هاي خشك بهتر است براي نرم و ملايم كردن پوست خود، از گلاب استفاده كنند. يك پد پنبه اي را به گلاب آغشته كنيد و روي پوست خود ماساژ دهيد، به اين ترتيب هم مواد آرايشي را از پوست خود پاك مي كنيد و هم طراوت و شادابي طبيعي را به صورت تان هديه مي دهيد.
براي داشتن پاك كننده آرايش بهتر و موثرتر، مي توانيد يك پد پنبه اي را با گلاب مرطوب كرده و سپس در كمي روغن نارگيل قرار دهيد تا با هم مخلوط شوند. اين يك محصول طبيعي مراقبت از پوست و پاك كننده آرايش عالي محسوب مي شود. از اين تركيب مي توانيد براي پاك كردن آرايش چشم هم استفاده كنيد، به شرطي كه اين كار را به آرامي انجام دهيد. گلاب به پوست آبرساني مي كند و درخشندگي فوق العاده اي به آن مي بخشد. براي درخشش پوست خود و زيبايي هرچه بيشتر آرايش، گلاب را روي آرايش خود، اسپري کنند.

شیرپاک کن هویج

با رنده ی ریز 2عدد هویج درشت و تازه را رنده کنید و با یک لیوان شیر مخلوط کنید و هر شب آرایشتان را با این شیر پاک کن پاک کنید . این شیر پاک کن را تنها 24 ساعت می توانید در یخچال نگه داری کنید.

شیرپاک کن سیب زمینی

این شیرپاکن برای از بین بردن لکه های پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه آن 2 عدد سیب زمینی آب پز شده را با یک لیوان شیر مخلوط کرده و هر روز از آن استفاده کنید. این ترکیب را 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

شیر پاک کن عسل و زده تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری عسل را که در حرارت معمولی نگهداری شده و رقیق شده را با یک لیوان شیر و یک زرده تخم مرغ خوب مخلوط کنید و پس از یک دست شدن از آن برای پاک کردن صورت تان استفاده کنید. این ترکیب را می توانید به مدت یک هفته درون یخچال نگهداری و استفاده کنید.

شیرپاک کن نعناع و جعفری

4 قاشق غذا خوری نعناع خشک خرد شده و4 قاشق غذا خوری جعفری خرد شده و 300 میلی لیتر شیر آماده کنید. نعناع و جعفری خرد شده را وارد مخلوط کرده و شیر را نیز بر روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید مخلوط مورد نظر را 12 ساعت به حال خود بگذارید سپس مخلوط را صاف کرده و در ظرف در بسته ای در یخچال نگهداری کنید.ترکیب نعناع و جعفری شیر پاک کن مناسبی برای پوست های چرب که تراوش زیاد چربی دارند و جوش و لک و منافذ پوستی باز دارند به دست میدهد برای تغذیه پوست به جای کرم های چرب میتوان از این مخلوط ساده استفاده کرد جعفری چربی پوست را می کاهد و نعناع اثر بهبود بخشی قویی دارد این مخلوط را روزانه 2 بار بعد از شستن صورت میتوانید به صورت بمالید.

شیرپاک کن کاهو

5 برگ بزرگ کاهو را در 2 لیوان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و عصاره ی آن را با 2 عدد هویج رنده شده مخلوط کنید و استفاده نمایید ، شما می توانید این ترکیب را تا 6 روز در یخچال نگه داری کنید.

شیر پاک کن صورت روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند هر گونه آلودگی را از روی صورت شما پاک کند. با توجه به خواص ضد میکروبی روغن نارگیل، زمانی که روغن نارگیل را به پوست خود اعمال می کنید، به راحتی از طریق منافذ پوست صورت به آن نفوذ کرده و ظاهر پوست را سالم و صاف نشان می دهد.برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک شیر پاک کن خانگی می توانید کمی از آن را روی صورت زده و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید حدود 30 ثانیه روی پوست شما مانده و سپس یک حوله گرم را بر روی صورت خود بگذارید تا منافذ پوست باز شود. سپس، 15-30 ثانیه صبر کنید و در انتها، روغن را با یک دستمال کاغذی پاک کنید.

شیر پاک کن سرکه سیب

سرکه سیب را می توانید به عنوان یک شیر پاک کن خانگی برای پوست صورت خود اعمال کنید. سرکه سیب در بازگرداندن سطوح pH پوست به شما شما کمک کرده و رطوبت صورت را حفظ می کند. همچنین، منافذ چرب را بهبود می بخشد و لطافت خاصی به پوست شما می دهد.برای استفاده از سرکه سیب، آن را با به طور مساوی با آب مخلوط کنید. سپس، با کمی پنبه آغشته به این محلول، روی پوست صورت خود بزنید.

شیرپاک کن روغن زیتون

شما می توانید از روغن زیتون به عنوان یک شیر پاک کن خانگی استفاده کرده و پوست صورت را لطیف کنید. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست خشک است و آنتی اکسیدان ها و چربی های موجود در آن، در کاهش آسیب رسانی رادیکال های آزاد موثر است.وغن زیتون باعث بهبود پوست آفتاب زده شده و قرمزی را از بین می برد. برای استفاده از روغن زیتون می توانید یک فنجان روغن زیتون را با نصف فنجان سرکه و کمی آب مخلوط کرده و بر روی پوست خود اعمال کنید. این شیر پاک کن خانگی در پاکسازی پوست و ازبین بردن باکتری ها بسیار موثر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (225 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (134 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (53 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت