آیا از خواص بی نظیر برگ به چیزی میدانید؟

  چهارشنبه، 16 تیر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
آیا از خواص بی نظیر برگ به چیزی میدانید؟
برگ به همانند میوه ی به که یکی از میوه های پرخاصیت است خواص درمانی زیادی دارند در این مقاله به خواص درمانی برگ به از جمله کاهش فشار خون, رفع گرفتگی عروق قلبی,تقویت موی سر و کاهش تورم چشم پرداخته ایم.

به و برگ آن

به ، میوه ای زمستانی و بسیار پر خاصیت است که شبیه گلابی و معمولاً به رنگ سبز یا زرد روشن می باشد. میوه ای معطر و متعلق به خانواده ی گل سرخیان که از این لحاظ با میوه هایی همچون سیب و گلابی هم خانواده است. این میوه ریشه در مدیترانه دارد و در رده ی میوه های بومی نواحی گرمسیر جنوب غرب آسیا است. علاوه بر خاصیتی که خود میوه دارد ، بخشی از فواید دارویی درمانی اش درون برگهای زیبایش نهفته است.

ارزش غذایی برگ به

این گیاه به دلیل داشتن عناصر مغذی دارای مزایای سلامتی است که هرکدام برای سلامت بدن نیازی مهم است که شامل:
ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، ویتامین C، آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سدیم، مس و منگنز.

به و برگ به

خواص برگ به

1.برگ به ، به تسکین درد در دوران قاعدگی کمک می کند.

2. برگ به ، به عملکرد صحیح کبد و پاکسازی کبد کمک می کند.

3. برگ به ، مخصوصاً برای زخم معده مفید است.

4. برگ به ، بیماری هایی مانند برونشیت را بهبود می بخشد.

5. برگ به ، تارهای صوتی را نرم می کند.

6. کسانی که از بی خوابی رنج می برند ، موقع خواب چای به بخورند.

7. برگ به ،بدن را آرام می کند و استرس را کاهش می دهد.

8. کسانی که از تنگی نفس رنج می برند، چای برگ درخت به بنوشند.

9. برگ به ،مشکل اسهال را در مدت زمان کوتاهی برطرف می کند.

10. چای برگ درخت به میل کنید که زیبایی بدن را تضمین می کند.

11. برگ به ، باعث کاهش تب می شود.

12. برگ به ، از بیماری های قلبی محافظت می کند.

13. برگ به ، در برابر میکروارگانیسم های مضر در سیستم گوارش محافظت می کند.

14. برگ به ، به درمان کم خونی کمک می کند.

15. برگ درخت به، برای رفع مشکل سوء هاضمه مفید است.

16. برگ به ،برای درمان زخم های دهان مفید است.

17. برگ به در درمان سرفه بسیار موثر است.

18. برگ به باعث درمان کم خونی می شود.

19. برگ به قند خون را متعادل می کند.

20. برگ به میکروبهای مضر در دستگاه گوارش را می کشد.

21. برگ به پوست را تازه می کند.

22. برگ به مشکلاتی مانند آکنه بر روی پوست را درمان می کند.

23. برگ به از خشکی چشم جلوگیری می کند .

24. برگ به کلیه ها را قادر می سازد عملکردهای خود را به روش سالم انجام دهند.

25. برگ به از عملکرد کبد محافظت می کند.

به و برگ به

مزایای چای برگ درخت به

چای برگ درخت به،دلیل ساختار آرامش بخش و تسکین دهنده، مزایای مختلفی را ارائه می دهد.

خاصیت ضدعفونی

برگ به یک ضدعفونی کننده کاملا قوی است. برای زخم های سطحی می توان برگ به را با مقداری آب جوشاند و وقتی که نرم شد از آن به عنوان ضماد برای زخم ها استفاده کرد. همچنین جوشانده نیز برای شستشوی زخم ها به کار می رود.

رفع مشکلات ریوی

همان طور که گفتیم از میوه و تخم به برای درمان مشکلات ریوی استفاده می شود. این امر از خواص برگ به هم است. جوشانده برگ این میوه برای تسکین درد ها و ناراحتی های قفسه سینه، نرم کردن مخاط ریه، سرفه، گرفتگی سینه، گلو و صدا بسیار موثر است.همچنین می توان برای درمان ناراحتی های ریوی برگ به را جوشاند و آن را به صورت ضماد بر روی سینه قرار داد و بعد با پارچه ای آن را پوشاند. این امر نیز کمک شایانی به رفع انواع مشکلات ریوی می کند.

رفع گرفتگی در عروق قلب

ترکیبات موجود در برگ به سیستم قلب و عروق را تقویت می کنند. یکی از خواص گلابی تقویت قلب و عروق است این امر از مهم ترین خواص برگ به هم است. جوشانده برگ به موجب رفع گرفتگی های رگ ها و عروق قلب می شود. اگر روزانه به مدت ۲۰ روز یک لیوان از چای برگ به را مصرف کنید، مشکل گرفتگی کرونر قلب رفع شده و دیگر نیازی به جراحی یا بالن ندارید.گفتنی است مصرف جوشانده برگ به منجر به کاهش فشارخون و کلسترول خون شده و از به وجود آمدن لخته های خونی نیز پیشگیری می کند.

کاهش تورم چشم ها

بهبود تورم چشم از خواص برگ به است. برای این امر هم می توان جوشانده را مصرف کرد و هم می توان از برگ های نرم شده در جوشانده به عنوان ضماد برای کاهش ورم چشم ها استفاده کرد.

تقویت موی سر

تقویت کردن مو های سر یکی دیگر از خواص برگ به و خواص گل سرخ است. جوشانده برگ به را تهیه کنید، سپس مو های سر را به آن آغشته کرده و با کلاه پلاستیکی بپوشانید.بعد از گذشت ۱ ساعت مو ها را آبکشی کنید. این جوشانده به تیره شدن مو ها نیز کمک می کند.

درمان اسهال

افرادی که اسهال مداوم دارند ولی به دنبال یک داروی طبیعی هستند، باید برگهای به را امتحان کنند. یکی از مزایای برگ به درمان موثر اسهال است. کپسولهای برگ به یا دمنوش برگ به هر دو برای حل مشکلات گوارشی مانند اسهال بسیار خوب هستند.

تنظیم فشارخون

تحقیقات نشان داد که برگ به حاوی پکتین است، پکتین ترکیبی ست که قادر است به گردش خون کمک کند. داشتن فشارخون نرمال و جلوگیری از پرفشاری خون، نتیجه ی مصرف منظم عصاره ی برگ به است. همانطورکه همه ی ما میدانیم، پرفشاری خون موجب بسیاری از بیماری ها میشود.

بهبود سیستم ایمنی

یکی از راههای مصرف برگ به درست کردن دمنوش آن است. به آسانی میتوانیم برگها را در فنجان بگذاریم و آب داغ روی آن بریزیم و پس از آماده شدن، آن را بنوشیم. از آنجاییکه برگ به فواید بسیاری برای سیستم ایمنی بدن دارد، میتواند جایگزین سالم تری برای قهوه ی صبح باشد. دمنوش برگ به حاوی تانن است که ترکیبی موثر برای مبارزه با قارچها، باکتری ها و ویروسها میباشد. مهار این انگلها به این معناست که دمنوش برگ به میتواند ایمنی شما را بهبود بخشد.

کاهش کلسترول

تحقیقات خاصی ثابت کرده است که عصاره ی برگ به میتواند سطح کلسترول بد را کاهش دهد. مطالعه به این صورت انجام شد که روزانه 50 میلیگرم عصاره ی برگ به (که از جوشاندن برگ به حاصل شده است) را به افراد مبتلا به بیماری قلبی به مدت 12 هفته دادند. درمان این افراد حاکی از کاهش قابل توجه سطح کلسترول بد بهمراه پایین آمدن سطح تری گلیسیرید بود. از این تحقیق میتوان اینطور نتیجه گرفت که مصرف عصاره ی برگ به قادر به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است.

درمان کم خونی

آنمی به حالتی گفته میشود که بدن میل شدیدی به آهن دارد و این را بدانید که مصرف برگ به قادر است نیاز فرد به آهن را جبران کند. میتوان اینطور نتیجه گرفت که برگ به قادر است به درمان آنمی کمک کند. افراد مبتلا به کم خونی مزمن، باید از داروهایی با سطح بالاتر آهن استفاده نمایند.

درمان سرماخوردگی

از آنجاییکه برگ به خواص ضدویروسی دارد، برای افرادی که سرما میخورند، مصرف دمنوش برگ به توصیه میشود. دمنوش گرم برگ به موجب ایجاد احساس بهتر و همچنین تسکین علایم سرماخوردگی مانند سردرد، تب، سرفه و عطسه میشود. ترکیب طبیعی دیگری که برای بهبود سرماخوردگی خوب است شامل زنجبیل، لیمو و عسل است.

برای پوست حساس خوب است

عصاره ی برگ به بطور شگفت انگیزی، یک مراقب پوست قابل اعتماد است. یک مطالعه ی خاص ثابت کرد که عصاره ی برگ به در کرم صورت، قادر است ناراحتی های پوستهای حساس مانند خارش و حالت گزیدگی را کاهش دهد. علاوه بر این کرم های حاوی عصاره ی برگ به قادر هستند که پس از 5 روز مصرف، از پوست حساس محافظت نمایند. این توانایی بدلیل مقدار زیاد پلی فنولها در برگ به است.

درمان سوختگی خفیف

علاوه بر توانایی عصاره ی برگ به برای تسکین پوستهای حساس، این عصاره درمان قدرتمندی برای سوختگی های خفیف پوستی هم هست. این بدین خاطر است که برگ به خواص ضدالتهاب دارد که بطور موثری زخم ها را تسکین میدهد و مانع ایجاد عفونتهای شدید در پوست سوخته میشود.

دیگر فواید چای برگ به برای سلامتی عبارتند از

  • درمان جوش
  • درمان پسوریازیس
  • درمان اگزما
  • حفظ عملکرد کبد
  • حفظ سلامت کلیه
  • کاهش وزن
  • قدرت از بین بردن میکروب ها و عفونت ها را دارد
  • به درمان زخم کمک می کند.
  • برای روده ومعده مفید است ، انگل ها را از بین می برد.
  • تب را پایین می آورد
  • سرفه مزمن را درمان می کند.
  • تسکین درد در دوران قاعدگی کمک می کند.
  • در تخلیه و کاهش ترشحات واژن موثر است.

طرز تهیه چای برگ به

  1. برای تهیه دمنوش برگ به (چای درخت به، چای به) کافیست ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ را ۲۰ دقیقه بخیسانید و بشویید. سپس آن را در یک لیتر آب در قوری ترجیحا ظرف مسی حرارت دهید.
  2. وقتی جوش امد زیرش را کم کنید.
  3. نباید دیگر بجوشد. فقط گاهی برگ ها را بر هم بزنید وقتی که یک سوم اب بخار شد چای آماده است.
  4. شما می توانید از هل یا چوب دارچین برای معطر کردن و از عسل یا نبات برای شیرین کردن ان استفاده کنید.

خواص شکوفه، میوه و تخم به

درخت به در بیشتر نقاط دنیا مثل آسیا، اروپا، نواحی مدیترانه و آفریقای شمالی می روید با این حال ایزان تامین کننده 75 درصد به در دنیا می باشد. در سطح برگ و میوه به کرک و پرز وجود دارد. شکوفه های این میوه به رنگ های صورتی و یا سفید هستند.

میوه به دارای ترکیبات و موادی مثل پکتین، ویتامین های گروه C، B و A، مواد نشاسته ای، مواد قندی، فسفر، کلسیم، پتاسیم، آهن و سدیم می باشد و خواصی مثل رفع ناراحتی های معده، مشکلات ریوی، خلط آور، دردهای قاعدگی، سرفه، تقویت قلب، ضد نفخ، ورم روده و اسهال را دارد.

تخم به نیز خواص بسیاری دارد و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شود. لعاب تخم به نیز برای درمان سرماخوردگی، مخاط ریه، سرفه و انواع زخم ها کاربرد دارد. از این لعاب چند نوبت در روز مصرف کنید.

شکوفه این میوه نیز خاصیت های فراوانی دارد. رفع انواع سردردهاف مشکلات دستگاه گوارش، مشکلات ریوی و درمان بی خوابی از خواص مهم شکوفه به می باشد. در ادامه به خواص دارویی برگ به می پردازیم.

عوارض برگ درخت به

  • برگ درخت به را به صورت خام مصرف نکنید.
  • افرادی که از یبوست رنج می برند، نباید از برگ درخت به استفاده کنند.

جمع بندی

دم کرده برگ های به برای تسکین سرفه شهرت فراوان دارد. ارزش غذایی برگ به بسیار بالا بوده و دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است ، همچنین برگ به برای سلامتی و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله سرماخوردگی استفاده میشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان