ساعدنیوز
ساعدنیوز

آیا از خواص فلفل سبز خبر دارید؟

  چهارشنبه، 30 تیر 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
آیا از خواص فلفل سبز خبر دارید؟
فلفل سبز یکی از سبزیجات شناخته شده است که در سفره های ایرانی ها به چشم می خورد. این سبزی تند و تیز دارای فواید درمانی بسیاری است. تسکین اعصاب و کاهش اضطراب از جمله مهمترین خواص فلفل سبز به شمار می روند.

فلفل سبز

فلفل سبز یک نوع سبزی است که وجود آن در وعده های غذایی ما ضروری می باشد. زیرا طعم و لذت خیلی خوبی به غذای ما می بخشد. یکی از فواید فلفل سبز ایجاد تعادل در رژیم غذایی سالم روزانه کمک می کند. بدلیل اینکه سرشار از ویتامین سی می باشد و کالری زیادی ندارد. فلفل در انواع مختلف آن، مانند فلفل سبز و فلفل قرمز فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. فلفل سبز نه تنها طعم دهنده سبزیجات است بلکه با فواید سلامتی نیز همراه است. یکی دیگر از فواید فلفل سبز خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد. فلفل سبز از بیماری های جدی مانند بیماری قلبی و سرطان پیشگیری می کند. افزایش سیستم ایمنی بدن علیه عفونت ها، یکی دیگر از فواید فلفل سبز می باشد. زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که همچنین آن را در جلوگیری از سرماخوردگی در زمستان مفید می کند.

فلفل سبز

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم فلفل سبز

  • ۲۴۰ درصد از نیاز روزانه به ویتامین C
  • ۳۹ درصد از نیاز روزانه به ویتامین B6 یا پیریدوکسین
  • ۳۲ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A
  • ۱۳ درصد از نیاز روزانه به آهن
  • ۱۴ درصد از نیاز روزانه به مس
  • ۷ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم

خواص فلفل سبز تند

فلفل سبز تند چه خام، چه سرخ شده، چه کباب شده و یا اضافه شده به ادویه کاری، فقط خوشمزه نیست بلکه سرشار از بسیاری از ویتامین ها نیز هست. فلفل سبز تند حاوی فواید سلامتی است که تقریبا غیرقابل باور به نظرمی رسند. بیایید باهم به فواید درمانی و خواص فلفل سبز تند کوچک نگاهی بیندازیم:

فلفل سبز سرشار از مواد مغذی و تقویت قدرت بدنی

فلفل سبز تند دارای ویتامین C بسیار زیادی است که باعث ایجاد آنتی اکسیدان خیلی قوی ای در بدن می شود. همچنین فلفل سبز تند قادر است تولید کلاژن و پروتئین در بدن را تحریک بکند و کلاژن برای رگ های خونی، پوست و استخوان و بافت ها خیلی فایده دارد. بر اساس مطالعه های صورت گرفته، ویتامین A فلاونوئید هایی مثل لوتئین، آلفاکاروتن، بتاکاروتن، کریپتوتانتین، زآگزانتین و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و بدن را در مقابل رادیکال های آزاد پاکسازی می کند که باید دانست این رادیکال ها دلیل اصلی سرطان هستند.

خواص فلفل سبز و پاکسازی کامل ریه

ترکیبات فلفل سبز تند مجاری تنفسی را باز می کند و تنفس را آسان تر می کند و مخصوصا هنگامی که به آنفولانزا مبتلا شده باشید. همچنین شما با خواص فلفل سبز تند می توانید ریه ها خود را از بیماری های ذات الریه، آسم و برونشیت در امان نگه دارید و اگر به این بیماری ها مبتلا شده اید مطئن باشید که مصرف آن در روند درمانی شما تاثیر بسیار مطلوبی دارد.

قدرت بخشی به سیستم ایمنی بدن

فلفل سبز تند از بتاکاروتن و ویتامین C بسیاری برخوردار است که برای قدرت بخشی به سیستم ایمنی بدن، سلامتی چشم ها و افزایش کیفیت پوست مفید است. فلفل سبز تند خواص ضد باکتری زیادی دارد و قادر است عفونت های پوستی را درمان کند.

افزایش اشتها و روحیه ای با نشاط

از خواص عجیب فلفل سبز تند ایجاد شادی و نشاط در روحیه است زیرا می تواند موجب ترشح هورمون آندروفین از مغز شود که به شادی ما کمک خوبی می کند. همچنین خوردن فلفل سبز تند می تواند اشتها شما را بالا ببرد.

سلامت قلب و جلوگیری از گرفتگی رگ ها

کپساسینی که در فلفل سبز وجود دارد می تواند سطح کلسترول خون را کاهش بدهد که این امر باعث کاهش احتمال گرفتگی رگ ها می شود. بعلاوه شما با فلفل سبز می توانید از انعقاد خون در رگ های خونی پیشگیری کنید که در نتیجه این 2 خاصیت باعث پیشگیری از بیماری های قلبی و آرترواسکلروز (سخت شدن رگ ها) می شود. محققان هندی بر اساس تحقیقات خود عقیده دارند که در آینده ای نزدیک، فلفل تند خواهد توانست به عنوان یک داروی قلبی مطمئن در جهان شناخته شود و حتی شاید جای داروی آسپرین را هم می گیرد و یا به همراه آسپرین استفاده می شود.

خواص فلفل سبز و کنترل دیابت و قند خون

فلفل تند از مقادیر زیادی کپسایسین، آنتی اکسیدان ، ویتامین ث و کاروتنوئید ها برخوردار است که برای تنظیم میزان انسولین در بدن کمک خوبی می کند و برای جلوگیری از افزایش قند خون و همچنین درمان دیابت نوع 2 مفید و موثر است. تحقیقات انجام شده در هند نشان داده است که فلفل تند خواص قدرتمندی برای پیشگیری از بیماری دیابت دارد. در این تحقیقات: مطالعه ای دقیق بر روی فعالیت بیولوژیکی ماده های کپسایسین و دی هیدروکپسایسین انجام شد و نتیجه حاصل شده گویای آن بود که استفاه از فلفل سبز می تواند قند خون و انسولین را کاهش دهد و رسوبات چربی های دیواره سرخرگی را کاهش دهد. همچنین عاملی برای پیشگیری از لختگی خون که اشاره شد نیز می باشد.

خواص فلفل سبز در دوران بارداری

فلفل تند در دوران بارداری عامل خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خانم های باردار است و می تواند خانم ها را از ابتلا به سرماخوردگی و سرفه در امان نگه دارد. فلفل تند سرعت هضم غذا را افزایش می دهد و برای جلوگیری و درمان یبوست، معده درد و بواسیر در دوران بارداری مفید و موثر است. در فلفل قرمز مقادیر زیادی از فولات و ویتامین های گروه B وجود دارد که باعث جلوگیری از ناهنجاری های لوله عصبی در جنین می شود. فلفل تند دارای پتاسیم زیادی است که از ابتلا به فشار خون بالا و پره اکلامپسی در خانم های باردار جلوگیری می کند.

خواص فلفل سبز برای تسکین درد ها

تسکین درد روماتیسم و آرتروز: فلفل تند به علت کپسایسینی که دارد یک ضد التهاب است و در کاهش درد ناشی از آرتروز و روماتیسم و همچنین کاهش التهاب لگن مفید واقع می شود.
در ضمن مصرف موضعی فلفل تند می تواند برای درمان درد های پوکی استخوان مفید باشد.
تسکین درد دوران قاعدگی: کاپسایسین موجود در فلفل باعث تحریک پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد می شود که یک نوع مسکن موثر برای کاهش درد های دوره قاعدگی محسوب می شود.

خواص دیگر فلفل سبز تند

فلفل سبز تند را در مناطقی مثل هند و چین به عنوان قرمز کننده پوست می شناسند. اما در استعمال خارجی این نوع فلفل یک ادویه محسوب می شود که خواص زیادی دارد و در ادامه اشاره خواهیم کرد:

  • تقویت معده
  • مفید برای تعریق
  • درمان مشکلات مربوط به هاضمه
  • بهبودی یرقان
  • کمک به درمان ناراحتی های کبد
  • بزاق آور

باز هم شبه جزیره مالایا: در آنجا از گرد پوست فلفل سبز تند به منظور درمان اسهال، وبا، حالت تهوع و سوء هاضمه استفاده می شود. فیلیپینی ها هم از خواص فلفل سبز تند غافل نشدند و برگ های له شده آن را به همراه آهک، بر روی ورم ها و بخش های متورم بدن می اندازند تا آنها را التیام ببخشد. همچنین از برگ فلفل سبز تند ، ضمادی برای درمان سردرد و التیام زخم ها نیز می سازدند.

خواص فلفل سبز شیرین

  • از برگ فلفل دلمه ای شیرین در هند و چین را برای تسکین درد دندان استفاده می کنند.
  • از خود فلفل دلمه ای شیرین به منظور تقویت معده استفاده میشد تا جریان خون در معده افزایش یابد.
  • فلفل سبز شیرین برای استعمالات خارجی نیز کارایی دارد و از آن به عنوان ضمادی برای ورم های حاصل از رطوبت زدگی، روماتیسمی و سرمازدگی استفاده می شود.
  • از این نوع فلفل همچنین برای نیش گزندگان سمی و گاز جانوران استفاده می شود و خاصیتی ضد سمی دارد.
  • جالب است بدانید که در شبه جزیره مالایا تاکنون از فلفل سبز شیرین برای درمان وبا، سوء هاضمه، تب مخملک و مالاریا استفاده می شود.
  • مصرف فلفل سبز می تواند باعث تحلیل رفتن باد و گازها شده و گرفتگی ها و انسداد ها را باز کند.
  • ریشه فلفل سبز شیرین از گذشته ها به عنوان یکی از اجزاء داروی ضد سوزاک شناخته می شود.
  • یکی از کاربرد های عجیب آن است که از شیره برگ های خام فلفل سبز شیرین به منظور تحریک و تسریع در تولد نوزاد استفاده می شود و آنرا به مادر باردار می دهند تا سریع تر فرزند را به دنیا بیاورد.

فکر می کنید فلفل سبز تند بهتر است یا فلفل سبز شیرین؟

هم فلفل شیرین و هم فلفل تند خواص زیادی دارند و این خواص هم مشابه یکدیگر هستند: گونه های مختلف فلفل ها، دارای آنتی اکسیدان های زیاد و متفاوتی هستند که خواص ضد بیماری های قلبی عروقی و ضد سرطانی و ضد یبماری های مزمن دارند و همچنین از خواص ضد التهابی بالایی هم برخوردار هستند. حالا نکته در اینجاست که اگر می خواهید خواص فلفل سبز را بیشتر استفاده کنید باید از فلفل های تند استفاده کنید چون خواص آن از فلفل های شیرین شدید تر و قوی تر است. البته باید توجه داشت که برخی افراد نسبت به فلفل تند حساسیت دارند که به هیچ وجه نباید آنرا مصرف کنند و برای آنان مضر است.
فلفل های تند از ویتامین ث بسیار زیادی برخوردار هستند و حتی می توان آنها را غنی ترین منبع ویتامین ث دانست ولی چون ما ایرانی ها معمولا در غذاهایمان فلفل کمی استفاده می کنیم لذا فلفل ها منبع قوی ای برای ویتامین ث محسوب نمی شوند. فلفل تند برای پتانسیل انرژی زایی غذا ها را افزایش زیادی می دهد همچنین باعث گرمازایی در بدن می شود که در آخر به کالری سوزی و کاهش وزن منجر می شود.

خواص فلفل سبز برای مزاج های گرم و سرد

به طور کلی افراد گرم مزاج بهتر است از فلفل سبز اجتناب داشته باشند و در صورت استفاده افراطی ممکن است باعث عکس العمل های شدید و سوزش چشم، ورم چشم شود. اما فلفل سبز برای افراد سرد مزاج بسیار مناسب است و می توان از آن بعنوان دارو استفاده کرد. این فلفل برای درمان سوء هاضمه و نقرس سرد مزاجان مفید است. بررسی های حکما نشان داده است افرادی که معمولا از فلفل هندی یا فلفل دلمه ای استفاده می کنند، به ندرت بواسیر می گیرند لذا یکی از خواص فلفل سبز در طب سنتی، همین ضد بواسیر بودن است.

نحوه مصرف فلفل سبز

چون فلفل برای قلب خیلی مفید است، اضافه کردن مرتب ان به غذا یا مصرف کپسول آن می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کند. هر چند فلفل یک چاشنی محسوب می شود، اما این ماده واقعاً به هضم بدن کمک می کند و برای اغلب زخم ها تحریک آور نیست. این ماده حتی در میزان مصرف پایین نیز قوی است، لذا بهتر است که بیشتر از مقداری با غذا میل می کنید از این ماده استفاده نکنید.کرم یا پودر فلفل به عنوان نوعی مسکن می تواند در تسکین درد دندان، زونا، آرتریت، پسوریازیس و سایر انواع دردهای مزمن مفید باشد، هر چند ممکن است مصرف این ماده سبب سوزش یا خارش نسبی گردد، اما این عارضه به زودی از بین می رود. چون فلفل ابتدا با تحریک و سپس کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن مؤثر واقع میشود، لذا ممکن است درد کمی شدت پیدا کند، سپس باید ظرف چند روز اول مصرف، این اثر تا حد زیادی از بین برود.

مضرات فلفل سبز

  • همانطور که اشاره شد فواید فلفل سبز بسیار زیاد است. با همه این فواید مصرف زیاد آن برای بدن مضر است.
  • کسانی که از بیماری هموروئید رنج می برند، باید از مصرف فلفل سبز خودداری کنند.
  • مصرف بیش از حد فلفل قرمز باعث تحریک معده و اسهال می شود.
  • کپسایسین موجود در فلفل، گرمای معده را افزایش می دهد.
  • آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند احتمال ایجاد زخم را افزایش دهند.
  • بیماران دیابتی که از داروهای دیابت استفاده می کنند، نباید فلفل سبز بیشتری مصرف کنند.
  • فلفل سبز حاوی کپسایسین است. مصرف زیاد آن می تواند باعث حساسیت پوستی شود.

جمع بندی

فلفل یکی از انواع سبزیجات به شمار می رود که انواع مختلفی دارد. فلفل سبز یا فلفل تند یکی از فلفل های شناخته شده در سراسر جهان است که همراه با بسیاری از غذاها مصرف می شود.فلفل سبز خواص دارویی بسیاری دارد. از این سبزی در درمان درد مفاصل، درد نوروپاتیک بعد از بیماری زونا، درد عضلات و … استفاده می کنند. با توجه به فواید فلفل سبز توصیه می شود از این سبزی در رژیم غذایی خود استفاده کنید

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (429 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (85 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (29 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (25 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (21 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه غوغای خوانندگی بی نظیر بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در نانوایی/ مردم چه استقبالی میکنن+ویدیو خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد دانش آموزی که داماد معلمش شد+ ویدئو/به این میگن دانش آموز زرنگ ... 7 راه حل ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک 5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید 4 خاصیت عجیب وایتکس برای شاداب شدن گیاهان آپارتمانی (فیلم) حامد آهنگی: ما تو جکوزی چیزایی از سید جواد هاشمی دیدیم که تا حالا ندیده بودیم!
تیتر امروز   
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است!
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...