آموزش مراحل پنکیک زدن به صورت

  جمعه، 13 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش مراحل پنکیک زدن به صورت
همانطور که می دانید، پنکک آرایشی نوعی از آرایش محسوب می شود،که پایه آن، سنگین، ضخیم، و دارای موم و روغن بوده است و با استفاده از آن، می توان پوشش دهی زیادی را بر روی پوست صورت ایجاد کرد.

امروزه برای زیباتر نمایش دادن پوست صورت از پنکک و کرم پودر استفاده می کنند که معمولا به صورت مایع ، پودری و یا فشرده در بازار فروخته می شوند. خانم هایی که دارای پوست چرب هستند ترجیح می دهند از پنکک یا همان کرم پودر خشک فشرده استفاده نمایند تا با استفاده از آن ناهمواری هایی که بر روی پوست صورت است را از بین ببرند.

پنکک ها پودر فشرده و خشک هستند که به دلیل حالت پودری که دارند پوشش مناسبی را برای تکمیل آرایش روی کرم پودر ایجاد می کنند و ناهمواری های پوست را می پوشانند. همچنین در پوست های چرب که براقی خاصی دارند باعث می شود تا این برق از بین رفته و ظاهر پوستشان مات شود.

خرید پنکک های آرایشی یکی از متداول ترین نوع تثبیت کننده های آرایش می باشند که معمولا تمامی خانم ها با آن سروکار و آشنایی دارند. خرید پنکک و استفاده از آن به تنهایی و بدون کرم پودر هم پوشش مناسبی روی پوست ایجاد می کنند البته هر فرد باید متناسب با پوست خود پنکک مناسبی را استفاده کند.

در انتخاب پنکیک باید به استاندارد بودن و کیفیت ساخت آن کاملا توجه کنید و به راحتی از این موضوع نگذرید. همچنین به هر فروشگاهی اعتماد نکنید و محصول تان را بی برو برگرد از فروشگاه های معتبر یا سایت های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی تهیه کنید. توجه داشته باشید که محصول خریداری شده باید دارای مجوز بهداشتی کیفیت ساخت باشد چون استفاده از محصولات تقلبی و غیر بهداشتی عواقب خطرناکی را به بار می آورد که مراتب جبران ناپذیر است.

هدف از پایه سازی با پنکیک، تهیه یک پوشش بی عیب و نقص و مات است که سطح پوست را کاملا یک دست و صاف کند. همچنین از آنجا که ترکیب پودری پنکک تا حدی باعث جذب آب و چربی می شود، می تواند رطوبت عرق یا روغن اضافی پوست های بسیار چرب را به خود جذب کند. درنتیجه پنکک به افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر پیشنهاد می شود چراکه براقیت و درخشندگی پوست آن ها را محو کرده و باعث می شود آرایش آن ها ریزش کمتری داشته باشد.

اما نه به این معنی که افراد دارای پوست خشک نمی توانند از پنکیک استفاده کنند. انواع گوناگون پنکیک ها، از چرب (سوپرا) تا خشک (آکوا) در بازار موجود هستند که با پوست های مختلف از چرب و خشک گرفته تا معمولی؛ با رنگ های مختلف سبزه، گندمی، سفید و ... سازگارند. اگر پوست خشکی دارید؛ ترجیحا از پنکیک های سوپرا استفاده کنید و یا حتما قبل از استفاده از آن، از یک چرب کننده یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا پوست تان خشک تر نشود.

مراحل پنکیک زدن به صورت

قبل از شروع به پنکک زدن، باید امکانات اولیه را نیز فراهم نمایید، که مراحل آن به شرح زیر است:

  • در ابتدا، موهایتان را با تل و یا هرچیزی که باعث میشود، موهایتان را به عقب هل دهید، استفاده نمایید.
  • در صورت داشتن پوستی خشک، از مرطوب کننده استفاده نموده و به مدت 5 دقیقه به صورت استراحت دهید.
  • دراین مرحله باید اسفنج را با اسپری آب، مرطوب نمایید که با سه روش میتوان آرایشی متفاوت داشت:
  • در صورتی که بخواهید پوشش منظمی بر روی پوست داشته باشید، حتما اسفنج را بعد از خیس کردن، کاملا بفشارید تا در حد مرطوب ماندن باقی بماند و آبی دیگر نداشته باشید.
  • در صورتی که بخواهید پوشش سبکتری داشته باشید، باید اسفنج خیس شده خود را به صورت ملایم، بفشارید و ایرادی هم ندارد که مقداری آب در درون خودش داشته باشد.
  • در صورتی که اسفنج شما خیس باشد و دارای اب زیاد، می توانید رگه های صورت و ناهمواری ها را به صورت کلی از بین ببرید.
  • حالا بعد از خیس کردن اسفنج به روش های گوناگون، باید اسفنج را در کرم پودر فشرده قرار دهید ولی زیاد اسفنج را در پنکک فشار ندهید. در صورتی که بخواهید، آرایش قوی تری داشته باشید، از اسپری آب بر روی اسفنج استفاده نکنید.
  • بعد از آغشته شدن اسفنج به پنکیک آرایشی، حالا باید آن را به تمامی نواحی صورت مانند، بینی، گونه،پیشانی، و حتی پلک های خود بزنید اگر بخواهید آرایش قویتر و جذابتری داشته باشید، می توانید، پنککی را به گردن و پشت گوش بزنید.
  • دقت داشته باشید، اگر می خواهید آرایش سبک و لایتی داشته باشید، حتما مقدار کمتری از پنکک استفاده نمایید و آن را به صورت کلی بر تمامی نواحی پخش نمایید.
  • نکته مهم: به هنگام پنکک زدن، از قسمت رویش خط مو فاصله بگیرید و دقت کنید در صورت داشتن جوش و لک، تمامی قسمت ها پوشانده شده باشد.
  • بعد از اتمام کار با اسفنج، در صورت خیس بودن صورت می توانید با یک دستمال به صورت ضربه ای آرام روی پوست صورت ، نواحی خیس را خشک نمایید.
  • بعد از مراحل بالا، می توان با یک براش تمامی نواحی صورت را یکدست نمایید، سپس براش را آغشته به کانسیلر یا کرم های پایه، نمایید و تمامی صورت را با آن بپوشانید.

آیا می توان پنکیک آرایشی را به همراه کرم ضدآفتاب استفاده کرد؟

خیلی از خانم ها قبل از خارج شدن از منزل، ابتدا از کرم های ضدآفتاب بعنوان زیر ساز پنکک استفاده می کنند، و سپس پنکک آرایشی را بر روی ضدآفتاب می زنند.استفاده از پنکک بر روی کرم های ضدآفتاب، اثربخشی و تاثیر پذیری ضدآفتاب را کم کرده و حتی باعث باز شدن منافذ پوست نیز می گردد.، تا جایی که امکان دارد، از ضدآفتاب هایی استفاده نمایید که خاصیت کرم پودری را در خود داشته باشند تا نیاز نباشد، هم از پنکک(کرم پودر فشرده) و هم از ضدآفتاب استفاده نمایید. البته اگر پوستی بسیار خشک دارید، حتما از یک کرم مرطوب کننده قبل از پنکک استفاده نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود