انواع کیت سفید کننده دندان

  چهارشنبه، 16 مهر 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
انواع کیت سفید کننده دندان
کیت سفید کننده دندان یکی از سفید کننده هایی است که با سرعت و ایمنی بالا تمام دندان های شما را به صورت یک دست سفید خواهد کرد و در واقع این کیت ها کار بلیچینگ دندان را برای شما انجام می دهند تا لبخندی زیبا تر داشته باشید و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کنید.

کیت های سفید کننده به عنوان روشی برای سفید کردن دندان ها در خانهبه طور فزاینده ای محبوب شده است. در حالی که اینها می توانند اثربخش باشند، اما بسیاری از افراد نسبت به مواد تشکیل دهنده آن حساسیت شدید دارند. کیت های سفید کننده دندان ها می توانند لثه ها و دهان را تحریک کنند. تمام کیت های سفید کننده دندان دارای مواد یکسانی نیستند. در بسیاری از آنها ازمواد مختلفی استفاده می شود که می توانند نسبت به سفید کردن دندان ها متفاوت عمل کنند. مواد با سایه های روشن تر ممکن است آسیب بیشتری به دندان ها وارد کند. صرف نظر از ساخت و مارک آنها، دندان هایی که تحت عمل دندانپزشکی قرار گرفته اند ممکن است با توزیع رنگ ناهموار همراه باشند.

انواع کیت سفید کننده دندان

کیت سفید کننده بلیچینگ دندان در مطب

با توجه به این که کیت تولیدی در چه شرایطی اجرا می شود اقلام متفاوتی را برای آن در نظر می گیرند. برای مثال در کیت بلیچینگ مطب از اقلامی مانند 4 عدد سرنگ با خاصیت اکتیواتور اپالسنس بوست با ظرفیت 1.2 میلی لیتر، 2 عدد سرنگ 1.2 میلی لیتری به نام OpalDam، 2 عدد IsoBlocks ، 2 عدد راهنمای شید، یک عدد آداپتور، 2 عدد تیپ SST، 10 عدد میکرو تیپ از نوع 20ga و 10 عدد میکرو تیپ از نوع 20ga FX استفاده می کنند. البته باید گفت که در برند های مختلف اقلام نام برده شده می تواند متفاوت باشد. بنابراین لازم است برای خرید این کیت ها راهنمای هر محصول را مورد مطالعه قرار دهید تا با اقلام موجود در آن آشنایی پیدا کنید. این محصولات دارای خاصیت اکتیواتور شیمیایی هستند که با استفاده از آن ها دیگر نیازی به استفاده از لایت کیور نمی باشد. معمولا میزان پر اکسید هیدروژن در نظر گرفته شده برای بلیچینگ دندان با استفاده از این کیت ها در حدود 40 درصد می باشد. این محصولات به دلیل داشتن نیترات پتاسیم و فلوراید میزان حساسیت و پوسیدگی دندان را کاهش داده و از طرفی مینای دندان را تقویت می کنند. با استفاده از این محصولات می توان کار بلیچینگ دندان را در دو مرحله حدودا 20 دقیقه ای انجام داد و از سفیدی دندان ها لذت برد. در روش بلیچینگ دندان که در مطب انجام می شود و معروف به بلیچینگ آفیس می باشد، از ژل های سفید کننده با غلظت بالاتر استفاده می کنند. کار بلیچینگ دندان در این روش بسیار سریع تر از روش خانگی انجام می گیرد و با یک بار مراجعه به مطب پزشک می توان به نتیجه مطلوب رسید. در این روش از ماده ای به نام کاربامید پر اکسید و پر اکسید هیدروژن استفاده می کنند. بلیچینگ دندان که در مطب انجام می گیرد با ادامه و تکمیل فرایند بصورت بلیچینگ خانگی به مدت 10 روز ماندگاری بیشتری دارد و اگر نکات بهداشتی و محافظتی به طور کامل رعایت شود می توان تا مدت ها اثر آن بر روی دندان ها را دید. در روش بلیچینگ دندان در مطب به دلیل این که از موادی با غلظت بالا استفاده می شود هر گونه نشت این مواد می تواند باعث آسیب به مخاط دهان یا لثه شود. بنابراین پزشک در هنگام کار از ژل های محافظ لثه استفاده می کند تا اگر این مواد نشت پیدا کردند آسیبی به بافت های اطراف دهان وارد نشود. دستگاه هایی که در روش بلیچینگ دندان در مطب استفاده می شوند، معمولا دستگاه هایی با نور ال ای دی های پر توان، لامپ های هالوژن و لیزر های کم توان می باشند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند و پزشک بعد از انجام معاینات لازم و تشخیص مناسب یکی از این دستگاه ها را برای بلچینیگ دندان انتخاب می کند. به دلیل استفاده از این دستگاه ها، هزینه ی بلیچینگ دندان به این روش بالاتر از نوع خانگی آن می باشد و شاید یکی از معایب این روش را همین هزینه های بالا دانست. البته باید این نکته را هم اضافه کرد که بلیچینگ دندان در مطب نسبت به روش های دیگری مانند کامپوزیت، لمینت و ... هزینه ی کمتری دارد و شاید از این جهت بهترین روش سفید کردن دندان ها به حساب آید و افراد زیادی را ترغیب به استفاده از آن کند.

کیت سفید کننده بلیچینگ دندان خانگی

علاوه بر استفاده از کیت بلیچینگ مطب می توان از کیت های خانگی هم برای بلیچینگ دندان استفاده کرد. بلیچینگ دندان به این روش دندان های شما را تا 8 درجه روشن تر می کند و از طرفی به دلیل مواد موجود در سفید کننده این کیت ها که خاصیت تقویت کنندگی دارند، دندان های شما تقویت خواهند شد. با استفاده از این کیت ها می توانید بلیچینگ دندان یک دستی را در همه ی دندان های خود تجربه کنید و دندان ها هم از پشت و هم از جلو به یک میزان روشن می شوند. معمولا اقلام کیت بلیچینگ خانگی شامل چند سرنگ است که این سرنگ ها حاوی ژل سفید کننده هستند. ژل سفید کننده ای که در این محصولات وجود دارد معمولا برای 6 تا 9 بار استفاده در نظر گرفته شده است. اقلام کیت بلیچینگ خانگی در برند های مختلف می تواند متفاوت تر از موارد گفته شده باشد و هر برند می تواند محصولی با اقلام متنوع را به بازار عرضه کند. معمولا یک سری قالب را در این کیت ها قرار می دهند که به وسیله ی آن کار بلیچینگ دندان انجام می گیرد. این قالب ها را روزی 20 دقیقه به مدت 6 تا 9 روز بر روی دندان ها قرار می دهید. برای این کار از ژل سفید کننده بر روی قالب ها ریخته و آن را بر روی دندان های بالا و پایین قرار می دهید بعد از 20 دقیقه قالب ها را برداشته و دندان ها را با آب شستشو می دهید. با انجام این کار حداقل به مدت 5 روز می توانید کار بلیچینگ دندان با این کیت ها را انجام دهید و دندان هایی سفید داشته باشید. استفاده از کیت های سفید کننده به عنوان بلیچینگ دندان برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی شود. اگر از ارتودنسی یا درمان دیگر دندانپزشکی برای دندان های خود استفاده می کنید بلافاصله بعد از آن نمی توانید از این کیت ها برای بلیچینگ دندان استفاده کنید و حداقل یک ماه زمان نیاز است تا بتوانید از این محصولات استفاده کنید. در هنگام قرار دادن قالب ها در روش خانگی، آن را بیش از اندازه بر روی دندان ها فشار ندهید تا ژل سفید کننده از آن نشت نکند. چون این مواد در صورت برخورد با بافت اطراف دندان ها می توانند باعث ایجاد سوزش در آن ناحیه شوند. در حالت کلی این کیت ها یک روش کاملا بی خطر برای بلیچینگ دندان محسوب می شوند و کمترین بروز حساسیت در استفاده از آن را می توان دید.


اگر بخواهیم بهترین روش سفید کردن دندان ها در این مورد را بیان کنیم بهتر است بگوییم بلیچینگ دندان در مطب به عنوان شروع کننده سفیدی دندان ها و بلیچینگ دندان در خانه تثبیت کننده آن می باشد. بنابراین توصیه می شود برای این که دندان هایی سفید داشته باشید و از آن به مدت طولانی بهره ببرید هر دو روش را با هم انجام دهید تا نتیجه بهتری را دریافت کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که هیچ روش سفید کردن دندان دائمی نمی باشد و بلیچینگ دندان هم از این موضوع مستثنی نیست بنابراین اگر می خواهید عمر مفید سفیدی دندان ها را افزایش دهید بهتر است از سبک زندگی درست بهره ببرید و از رفتار های غلط مانند کشیدن سیگار، استفاده زیاد از فست فود ها، استفاده زیاد از شکلات، نوشیدن چای پر رنگ، نوشیدن قهوه به مقدار زیاد و ... پرهیز کنید.

کیت سفیدکننده چقدر هزینه دارد؟

کیت سفید کننده پایه کیت سفیدکننده HiSmile حدود ۶۰ دلار هزینه در پی دارد و ابزارها و ژل سفیدکننده، درمانی لازم را به بیماران ارائه می کند. در حالی که کیت سفیدکننده HiSmile ادعا می کند که نتایج سریع و بادوام هستند، اما آن ها توصیه می کنند که به منظور حفظ نتایج در سطح مطلوب، به طور هفتگی و منظم از ترمیم کننده این محصول استفاده کنید.این ترمیم کننده در حدود ۲۴ دلار برای هر بسته ۳ تایی هزینه در پی دارد، اما می توانید با خرید یک اشتراک ماهانه با قیمت ۱۶ دلار در ماه، مقداری از پول خود را پس انداز کنید.

فروشگاه آنلاین کیت سفیدکننده HiSmile همچنین محصولی تحت عنوان مدادهای سفید کننده، دهانشویه نارگیلی و خمیر دندان سفید کننده را برای کمک به دوام بیشتر نتایج به فروش می رساند. شما می توانید این محصولات اضافی را به طور جداگانه یا در یک بسته به همراه کیت های سفید کننده بخرید.

کیت سفیدکننده چگونه کار می کند؟

هنگامی که کیت را سفارش می دهید، از طریق پست به درب منزل شما می رسد. هر جعبه کیت سفیدکننده HiSmile حاوی موارد زیر است:

  • سه سرنگ حاوی ژل سفید کننده (این سه سرنگ برای شش تا نه استفاده کامل از سفید کننده، با ۲ تا ۳ استفاده به وسیله هر سرنگ کافی است.)
  • سینی پاک کننده انحصاری دهان
  • اتصال نور LED
  • مجموعه ای از دستورالعمل ها و یک راهنمای نتایج دیداری

کیت سفیدکننده HiSmile توصیه می کند که با استفاده از یک چهارم سرنگ در قسمت بالایی دهان و یک چهارم سرنگ در قسمت پایینی دهان و به طور کلی با نیم از یک سرنگ در هر بار استفاده، شروع کنید. اگر احساس می کنید که میزان ژل موجو در دهان تان زیاد است، می توانید در طی استفاده های بعدی مقدار ژل را کمی کاهش دهید.

هنگامی که ژل سفید کننده را بر روی محافظ دهان اعمال کردید، سینی را در داخل دستگاه اتصال نور LED قرار دهید. به مدت ۱۰ دقیقه، اتصال نور را در دهان خود نگاه دارید تا روند درمان کامل شود. برای کسب بهترین نتیجه، این مراحل را روزانه و برای پنج روز متوالی انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (370 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (109 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (99 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (35 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (30 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (23 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره