انواع ماسک فلفل برای زیبایی پوست شما

  شنبه، 18 مرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
انواع ماسک فلفل برای زیبایی پوست شما
فلفل یکی از ادو یه هایی است که خاصیت معجزه آسایی دارد و از آن می توان به عنوان یک لایه‌بردار خوب استفاده کرد. فلفل ادویه ای است که باعث افزایش جریان خون و گردش خون در صورت می شود.

لایو استرانگ و ویمن هلث:

فلفل قرمز به خاطر مقادیر بالای ویتامین ث از تشکیل چین و چروک های پوستی ممانعت می کند چرا که ویتامین ث یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست و جوانی است.زیرا مواد مغذی موجود در آن تولید کلاژن پوست را تحریک می کند علاوه بر فلفل قرمز که کلیدی برای دستیابی به پوست جوان و شاداب استفلفل قرمز یکی از بهترین منابع ویتامین ث است که با توسعه رشد سلول های سفید خون سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و بدین ترتیب تعداد باکتری ها و میکروب ها را در بدن محدود می کند. فلفل قرمز تند باعث باز شدن رگ ها می شود و به رابطه جنسی نیز کمک می کند، اما هم زمان باعث چرک کردن غده پروستات می شود.

خواص فلفل سبز و قرمز تند برای پوست و مو

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

1. درمان آکنه و جوش صورت

تحقیقات نشان داده که کپسایسین موجود در فلفل تند می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت و قرمزی پوست ناشی از جوش صورت مفید باشد.

2. جوان سازی پوست صورت

فلفل تند علاوه بر کپسایسین غنی از ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B6 می باشد که به کاهش چین و چروک پوست کم کرده و با افزایش تولید کلاژن باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

3. درمان پسوریازیس

گفته می شود که کپسایسین موجود در فلفل تند برای درمان و کاهش درد بیماری پسوریازیس مفید می باشد.

4. تقویت و افزایش رشد مو

مقادیر بالای ویتامین های موجود در فلفل تند برای تقویت و افزایش رشد موی سر مفید هستند.

انواع ماسک فلفل

فلفل سیاه دارای سلنیوم، پتاسیم و کلسیم می باشد که باعث استحکام ناخن، فولیکول های مو و همچنین افزایش شادابی و زیبایی پوست می گردد.

۱. ماسک فلفل

مواد مورد نیاز برای ساخت ماسک

  • فلفل سیاه : ۱ قاشق چای خوری
  • سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
  • عسل خام : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه و استفاده از ماسک

ابتدا صورت تان را بشویید و پس از خشک کردن ، فلفل سیاه و عسل و سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط نموده و بر روی پوست بمالید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مکث کنید و سپس صورت تان را با آب ولرم شستشو دهید.

۲. ماسکهای ترکیبی با فلفل سیاه

برای اثر بخشی بیشتر بهتر است برای تهیه این ماسک مواد دیگری نیز به آن افزوده شود که در اینجا به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

۳. ماسک صورت فلفل و ماست

وقتی فلفل سیاه با ماست مخلوط شود تاثیری شگفت انگیز روی پوست دارد که به این منظور ۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه را با ۱۵۰ گرم ماست مخلوط نمایید و روی پوست تان بمالید و بعد از مکث به مدت ۱۰ دقیقه ، پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

۴.فلفل سیاه و زردچوبه

یک ترکیب فوق العاده دیگر که می تواند باعث شفافیت و درخشندگی پوست شما شود ترکیب فلفل سیاه با زردچوبه می باشد چرا که این دو ادویه هر کدام خواص بی نظیر و منحصر به فردی بر روی پوست دارند و هنگامی که با هم مورد استفاده قرار بگیرند بسیار مؤثر خواهند بود. برای این کار ۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه را با یک قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب نموده، سپس با ۲ قاشق غذاخوری آب رز مخلوط نمایید و ماسک به دست آمده را روی پوست بگذارید ، ۱۰ دقیقه مکث نمایید و در آخر پوست تان را با آب ولرم بشویید.

۵. ماسک ترکیبی صورت با فلفل و شیر

در صورتی که تمایل دارید پوست صورت تان را پاکسازی نمایید مخلوط فلفل سیاه و شیر گزینه ای مناسب برای این کار می باشد که علاوه بر پاکسازی از خشکی پوست هم ممانعت می کند. برای این منظور نصف قاشق غذاخوری فلفل سیاه را با ۱۵۰ گرم شیر مخلوط نموده و ۱۰ دقیقه روی پوست صورت تان به صورت دورانی ماساژ دهید و سپس پوست تان را بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (465 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (333 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (59 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند