ماسک مخصوص پوست موز برای داشتن پوستی زیبا

  شنبه، 18 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ماسک مخصوص پوست موز برای داشتن پوستی زیبا
موز یکی از محبوب‌ترین میوه‌های خوراکی در بین خانواده‌ها است و خیلی از مردم از خوردن آن لذت می‌برند. خوردن موز برای سلامتی بسیار مفید بوده و به دلیل داشتن مواد مغذی یکی از بهترین تقویت کننده‌های سلامتی به‌شمار می‌رود.

موز یکی از محبوب ترین میوه های خوراکی در بین خانواده ها است و خیلی از مردم از خوردن آن لذت می برند. خوردن موز برای سلامتی بسیار مفید بوده و به دلیل داشتن مواد مغذی یکی از بهترین تقویت کننده های سلامتی به شمار می رود.اما شاید نکته ی جالب اینجا باشد که تقریبا تمام مواد مغذی و اساسی موز در پوست آن نهفته شده است! پوست موز برای زیبایی پوست شما بسیار مفید است و باید در رژیم زیبایی تان گنجانده شودپوست موز سرشار از آنتی اکسیدان ها، ضدقارچ ها، ضدباکتری ها و آنزیم های مفید برای بدن می باشد. به علاوه سرشار از ویتامین های B6 ،B12، منیزیم و پتاسیم است.

خواص موز برای پوست صورت

پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

1. مرطوب کننده طبیعی پوست

موز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست محسوب می شود. ویتامین A موجود در موز برای درمان خشکی پوست مفید است.

2. ضد آفتاب طبیعی

موز حاوی مقادیر بسیار خوبی از ویتامین C است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند.

3. درمان چروک صورت

مواد مغذی موجود در موز برای جلوگیری و درمان چین و چروک پوست و جوان سازی پوست مفید می باشد.

4. درمان ترک کف پا

دو موز رسیده را خرد کنید و روی کف پا بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس پا را با آب سرد بشویید.

5. درمان پف زیر چشم

مواد مغذی موجود در موز می تواند برای درمان پف چشم مفید باشد.نصف یک موز را له کنید و زیر چشم بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

6. آکنه و جوش صورت

شما می توانید پوست موز را برای درمان آکنه و جوش استفاده کنید.قطعه کوچکی از پوست موز را بردارید و قسمت داخلی آن را به آرامی بر روی جوش ها بمالید، این را برای 5 دقیقه انجام دهید تا زمانی که داخل پوست موز قهوه ای شود، بگذارید بماند تا خشک شود و سپس با آب بشویید. برای نتایج بهتر این کار را حداقل 3 بار در روز تکرار کنید.

7. آرامش دهنده جای نیش پشه

نیش زدن پشه و دیگر حشرات بسیار دردناک و آزاردهنده می باشد. با قسمت داخلی پوست موز می توانید این واکنش ها را آرامش ببخشید.

بهترین ماسک های تهیه شده از پوست موز

روش 1:از بین بردن زگیل

زگیل ها بی خطر و تومورهای خوش خیم هستند که توسط ویروس پاپیلوم انسانی (HPV)ایجاد می شود. در حالی که هیچ دلیل علمی برای این روش درمانی وجود ندارد،اما بسیاری از مردم تاثیر قرار دادن پوست موز بر روی زگیل برای از بین بردن آن تایید کرده اند.یک دلیل محتمل می تواند وجود سالیسیلیک اسید در پوست موز باشد که خواص ضدمیکروبی آن به مبارزه با ویروسی که باعث زگیل می شود کمک می کند. آنزیم ها در پوست همچنین به التیام سریع پوست کمک می کنند.برای افزایش اثربخشی پوست موز برای صورت، دندان ها و پوست، این روش درمانی از روغن درخت چای نیز استفاده می کنند. روغن یک جز ضدمیکروبی عالی دیگر است که با آن می توانید از شر زگیل خلاص شوید.

چیزهایی که به آن نیاز دارید

  • پوست موز (ضدمیکروبی)
  • روغن اسانس درخت چای (ضدمیکروبی)- 2 یا 3 قطره
  • نوار پزشکی

تکه ای از پوست موز را بیرون آورده و 2 یا 3 قطره روغن درخت چای را به کنار پوست موز بریزید و آن را روی موضع در طول شب قرار دهید و با نوار پزشکی ببندید.

روش 2:سفید کردن پوست

پوست موز نیز به طور عمومی برای به دست آوردن رنگ سفیدتر استفاده می شود. مقدار بالای پتاسیم در پوست موز، درخشندگی به صورت می دهد.برای استفاده از پوست موز به منظور سفید کردن پوست، باید آن را با شیر، بلغور جو دو سر و مقداری شکر ترکیب کنید.این شیر حاوی اسید لاکتیک است که به حل کردن سلول های مرده و ناخالصی ها کمک می کند. بلغور به آرامی پوست را تمیز می کند وساپونین موجود در جو دو سر، تغییر رنگ را کاهش می دهند.شکر به دور کردن ناخالصی ها از سطح پوست کمک می کند. به علاوه، آن به عنوان یک رطوبت گیر عمل می کند و رطوبت را در پوست شما قفل می کند.

چیزهایی که به آن نیاز دارید:

  • پوست موز (غنی از پتاسیم)- 1 عدد موز
  • شکر (پوسته پوسته کردن )- 1 قاشق سوپ خوری
  • جو دو سر(پوسته پوسته کردن )- یک چهارم فنجان
  • شیر (پاک کننده پوست)- به اندازه کافی که حالت خمیری را تشکیل می دهد

طرز تهیه:

  • از یک چاقوی تیز برای بیرون ریختن داخل پوست یک موز استفاده کنید.
  • آن را در یک کاسه جمع کنید.
  • یک چهارم فنجان جو دو سر را به پوست موز اضافه کنید.
  • 1 قاشق سوپ خوری شکر را اضافه کنید.
  • شیر را اضافه تا به صورت خمیری در آید.
  • از یک قاشق برای مخلوط کردن تمام مواد استفاده کنید.
  • از یک برس زبر استفاده کنید تا یک لایه نازک خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید.
  • آن را 15 دقیقه بگذارید، سپس با آب ولرم بشویید.
  • بعد از استفاده از این روش به بهبود توجه خواهید کرد. این ماسک را یک بار و به مدت یک هفته برای سفید شدن در عرض 4 تا 8 هفته اعمال کنید.

از بین بردن میخچه و زگیل

پوست موز سرشار از آنزیم ها و آنتی اکسیدان هایی است که به شما کمک می کنند با امنیت کامل از دست میخچه ی پای خود رها شوید. آن ها همچنین با ویروس مولد میخچه نیز مبارزه می کنند.قسمتی بزرگتر از اندازه میخچه را از پوست موز ببریدقسمت داخلی پوست موز را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.با باند یا نوار آن را بپوشانید.تمام طول شب را به آن وقت دهید.صبح روز بعد پوست موز را بردارید.این کار را به مدت چند هفته کوتاه انجام دهید تا بهبودی حاصل شود.از این روش برای از بین بردن زگیل هم می توانید استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (469 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (351 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (72 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند