ماسک های خانگی اسفناج برای پوست و مو  

  شنبه، 18 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ماسک های خانگی اسفناج برای پوست و مو  
سفناج سرشار از ویتامین A است، که برای تولید سبوم به منظور مرطوب نگه‌ داشتن مو ها لازم است. ویتامین A همچنین برای رشد همه بافت‌ های بدن لازم است.این سبزی برگ‌ دار کم‌ کالری دارای آهن بالایی نیز هست، همان‌ طور که می‌ دانید جذب آهن برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن بسیار حائز اهمیت است. 

تاثیر اسفناج بر مو

اسفناج سرشار از ویتامین A است، که برای تولید سبوم به منظور مرطوب نگه داشتن مو ها لازم است. ویتامین A همچنین برای رشد همه بافت های بدن لازم است.این سبزی برگ دار کم کالری دارای آهن بالایی نیز هست، همان طور که می دانید جذب آهن برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن بسیار حائز اهمیت است. برای افزایش جذب آهن اسفناج، همراه با غذا یک لیوان آب پرتقال و یا نوشیدنی های دیگری که حاوی ویتامین C هستند، بنوشید.همچنین در اسفناج به میزان قابل توجهی ویتامین B۹ (فولیت) وجود دارد. یک پیمانه اسفناج خام، ۵۸ میکرو گرم ویتامین B دارد که در حدود ۱۵درصد از میزان مورد نیاز بدن شما که ۴۰ میکروگرم می باشد، را تأمین می کند. علاوه بر این مزایا، ویتامین B با ترمیم و احیای DNA، در تولید و حفظ سلول های جدید از جمله سلول های قرمز خون نقش دارد.

تاثیر اسفناج بر پوست

این سبزی با داشتن ویتامین B کمپلکس، از پوست در برابر اشعه ی خورشید محافظت می کند. ویتامینK و فولات موجود در آن، آکنه و تیرگی دور چشم و لکه های صورت را از بین می برد.ویتامینA موجود در اسفناج، در حفظ سلامت پوست موثر می باشد و از طرف دیگر ویتامینC موجود درآن نیز، در رشد سلول های جدید و سالم پوست نقش عمده ای دارد.آنتی اکسیدان های بی شمار اسفناج، رادیکال های آزادی را که مدام پوستتان را به سمت شکنندگی و پیری می برند، خنثی کرده و بدین صورت به شادابی و جلوگیری از پیری آن کمک می کنند.هر دو نوع خام و پخته ی اسفناج، بسیار مفید می باشد، اما آب آن در سلامت پوست نقش پر رنگ تری دارد و بامالیدن آن بر روی پوست به مدت ۱۰ دقیقه روغن و کثیفی ها از پوستتان دور می شود و آکنه ها از بین می روند.در میان سبزیجات اسفناج دارای مقادیر زیادی منیزیم است، که در بدن به صد ها فعالیت شیمیایی می پردازد. منیزیم از بروز اختلالات پوستی جلوگیری می کند. کمبود منیزیم می تواند باعث ضعف بدن و چین و چرک های زود رس شود.

خواص درمانی اسفناج برای سلامتی

۱. کم خونی

در اسفناج مقادیر بالایی از آهن و فولات وجود دارد که می تواند از کم خونی و آنمی جلوگیری کند. علاوه بر این آهن موجود در اسفناج باعث افزایش اکسیژن بدن شده و خستگی را درمان می کند.

۲.قند خون و دیابت

در اسفناج مقادیر بالایی از استروئیدهای محافظتی به نام فیتوکدستروئید ها وجود دارد. فیتوکدستروئید ها باعث افزایش متابولیسم گلوکز می شوند و به کاهش قند خون بالا در افراد دیابتی کمک می کنند.

در اسفناج اسید آلفا لیپوئیک و فیبر به مقدار قابل توجهی موجود است که حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و برای درمان دیابت مفید می باشد.

۳. سرماخوردگی

در اسفناج ویتامین A و ویتامین C به مقدار بسیار زیادی موجود است. این دو ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشوند و در درمان بیماری های ویروسی و باکتریایی مانند سرماخوردگی و آنفلونزا مفید هستند.

۴. کاهش وزن و لاغری

طبق تحقیقات انجام شده اسفناج به دلیل اینکه دارای مقادیر بالای فیبر و تیلاکویید است باعث کاهش اشتها و کاهش پرخوری در افراد شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. همچنین در اسفناج پروتئینهایی وجود دارد که موجب افزایش متابولیسم بدن میشود.

۵. یبوست

در اسفناج مواد مغذی ای وجود دارد که این مواد برای درمان سندرم روده تحریک پذیر مفید هستند. همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در اسفناج باعث منظم شدن حرکات روده شده و یبوست را درمان می کند.

ماسک های خانگی اسفناج

1. ماسک مو اسفناج و رزماری

این ماسک به تحریک فولیکول های مو و رشد و تقویت آن کمک می کند .ریزش مو را کاهش می دهد و از سفید شدن زودرس آن جلوگیری خواهد کرد و شوره سر را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد .

مواد لازم :

  • 3 فنجان اسفناج خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری برگ های تازه رز ماری

طرز تهیه طریقه استفاده :

ابتدا روغن را از برگ رزماری استخراج کنید. اسفناج های خرد شده را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب گرم بجوشانید و روغن را به آن بیفزایید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود. ماسک به دست آمده را روی پوست سرتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.این روش را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

2. ماسک مو اسفناج و روغن نارگیل

این ماسک دارای خاصیت ضد باکتری است و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند و اسیدهای چرب آن نیز ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می دهد و رشد موهای سالم را تقویت خواهد کرد.

مواد لازم :

  • نصف فنجان اسفناج خرد شده
  • نصف فنجان روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود . ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید.این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

3. ماسک مو اسفناج و عسل

این ماسک برای موهای خشک و وز بسیار مناسب است. شوره سر را از بین می برد و باعث سلامت پوست سر خواهد شد و رشد مو را تقویت می کند.

مواد لازم :

  • نصف فنجان اسفناج خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس عسل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود .ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید .این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (457 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (309 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (7 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (1 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند