انواع ماسک آناناس برای جوانسازی پوست

  شنبه، 18 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع ماسک آناناس برای جوانسازی پوست
آناناس از خواص زیادی برخوردار است و از مهم ترین خواص آن تاثیر فوق العاده ی آناناس بر پوست صورت است.

نگاهی کوتاه و کلی به فواید آناناس برای پوست:

1. حاوی ویتامین هایی ویتامین آ، ب 2، ب3، ب5، ب6 و سی، منیزیم، مس، پتاسیم و بتاکاروتیناست که پوست را در برابر رادیکال های آزاد حفظ می کنند.

2. قدرت لایه برداری و پاک کردن آلودگی ها از پوست

3. جلوگیری از کم آبی و خشک شدن پوست

4. تمیز کردن منافذ پوست

5. محافظت از پوست های مستعد آکنه

6. تحریک کلاژن سازی

7. سفت کردن پوست

8. کنترل چربی پوست

9. دارای تاثیر ضد التهاب و ضد میکروب

ماسک ضد پیری آناناس

این ماسک از دو ماده اصلی آناناس و شیر نارگیل تهیه می شود زیراآناناس سرشار از ترکیبات شناخته شده ای است که از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کرده و به کاهش علائم پیری پوست کمک می کند.شیر نارگیل نیز به عنوان یک مرطوب کننده عالی شناخته شده که از پوست در برابر خشکی و پژمردگی محافظت می کند و علائم پیری پوست را کاهش می دهد.اگر نگران چین و چروک و خطوط زشت روی پوست صورت خود هستید این ماسک را امتحان کنید:

طرز تهیه

چند برش آناناس و 2 قاشق غذاخوری شیر نارگیل را داخل ظرفی بریزید و با مخلوط کن آن ها را مخلوط کنید تا خمیر یک دست به دست بیاید.

نحوه استفاده

صورت و گردن خود را با آب سرد بشویید و این خمیر را به صورت یکنواخت روی نواحی صورت و گردن بمالید.بعد از نیم ساعت صورت و گردن را با آب ولرم تمیز کنید.برای نتیجه بهتر توصیه می شود 2 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک روشن کننده آناناس

در این ماسک زیبایی از آناناس و آرد نخورد به عنوان مواد اصلی استفاده شده است زیراآناناس باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و پوست را تمیز، درخشان و روشن می کند و آرد نخود نیز در کاهش لکه های تیره پوستی تاثیر خوبی دارد.اگر مدتی است احساس می کنید پوست صورت تان تیره و کدر به نظر می رسد حتما این ماسک را امتحان کنید:

طرز تهیه

2 قاشق غذاخوری پالپ آناناس (مخلوط آب و تفاله میوه) را با 2 قاشق چای خوری آرد نخود مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید.

نحوه استفاده

این ماسک را به طور یکنواخت به پوست صورت و گردن خود مالیده و منتظر بمانید تا خشک شود.سپس با آب سرد پوست خود را بشویید.برای نتیجه بهتر است 2 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.ویتامین C موجود در آناناس موجب تحریک کلاژن سازی در پوست و از بین رفتن سلول های مرده می شود. از طرفی با کمک آنزیم های موجود در آناناس فرآیند ترمیم بافت ها با سرعت بیشتری در سطح پوست انجام می شود. کافیست مقداری آناناس را خرد کنید و روی سطح پوست بمالید. پس از 15 دقیقه آبکشی کنید. استفاده منظم از این ماسک دو یا سه بار در هفته به درمان و بهبود جای جوش ها و زخم ها کمک می کند. اگر ماست را به این ترکیب اضافه کنید سرعت ترمیم جای جوش ها به مراتب بیشتر خواهد بود.

ماسک آناناس برای درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی معمولاً در اثر قرار گرفتن پوست به صورت طولانی مدت در معرض نور خورشید، یا عدم استفاده از کرم های ضدآفتاب رخ می دهد. زخم ها و لکه های ناشی از آفتاب سوختگی اگر به سرعت تحت مداوا قرار نگیرند، به صورت سلول های سرطانی به زندگی خود ادامه می دهند. در اثر تقسیمات این سلول های سرطانی، پدیده سرطان پوست بروز می کند. آناناس یکی از بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن و درمان آفتاب سوختگی هاست. ویتامین C و اسیدهای میوه ای موجود در این میوه استوایی، زخم ها و لکه های ناشی از آفتاب سوختگی را به خوبی ترمیم می کنند. همچنین عسل با خاصیت لایه برداری و ترمیم بافت، سلول های مرده پوست را از بین می برد. برای تهیه ماسک آناناس و عسل به شکل زیر عمل کنید:

  • مقداری آناناس خورد شده
  • 2 قاشق عسل

آناناس را به خوبی میکس کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس با عسل مخلوط کنید تا یک خمیر یکنواخت تشکیل شود. کل پوست صورت و به خصوص نواحی آفتاب سوختگی ها را با این ماسک بپوشانید. پس از 20 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید. روشن شدن پوست و از بین رفتن سلول های مرده بعد از استفاده از این ماسک کاملاً محسوس است.

ماسک شگفت انگیز جوانسازی نارگیل و آناناس

اگر پوستتان خشک شده و احساس می کنید تعداد چین و چروک ها هرروز بیشتر از قبل می شوند، بهترین راه حل برای شما ماسک نارگیل و آناناس است. نارگیل یکی دیگر از میوه های خط استوا است که بهترین و مفیدترین مواد غذایی در آن جمع شده اند. شیر نارگیل منبع غنی از عناصری مثل مس، منیزیم، فسفر و پتاسیم است که هر کدام به نوعی در تنظیم فعالیت آنزیم های سلولی نقش دارند. همچنین این مایع سرشار از اسیدهای چرب مفید و موثر برای ترمیم بافت های پوست و مناسب برای مرطوب کردن آن است. برای تهیه این ماسک به شکل زیر عمل کنید:

  • 1 قاشق شیره نارگیل
  • مقداری آناناس خورد شده
  • 1 قاشق ماست یا عسل

این مواد را مخلوط کنید و برای مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با آب سرد آبکشی کنید. اگر به شیره نارگیل دسترسی ندارید می توانید از روغن نارگیل هم استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (469 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (349 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (72 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند