انواع ماسک شکر برای پوست

  دوشنبه، 12 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع ماسک شکر برای پوست
یکی از معضلاتی که منجر به بروز جوش بر روی پوست صورت می‌شود چربی و آلودگی است به همین دلیل با لایه برداری می‌توان پوستی صاف و زیبا داشته باشید به این منظور ما به شما استفاده از آب لیموی تازه را توصیه می‌کنیم؛ کافی است تا آب لیموی تازه را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید

با توجه به این موضوع که ما روزانه در آلودگی های زیست محیطی فراوانی قرار می گیریم، اسکراب شکر خانگی می تواند راه حلی فوق العاده برای پا کسازی پوست ارائه دهد. این فرآیند پاکسازی باعث کاهش تولید باکتری هایی می شود که می توانند وارد منافذ پوست شوند؛ و زمانی که این اتفاق بیفتد می تواند سلامت پوست را به خطر بیاندازد و باعث شکنندگی اش شود.
لایه برداری پوست بسیار مفید است، اما تنها در صورتی که از مواد تشکیل دهنده اسکراب صورت استفاده شود. اسکرابی که توسط خودتان درست می شود بسیار بهتر از اسکراب های دیگر عمل می کند. اگر می خواهید از مواد شیمیایی دوری کنید، اسکراب شکر خانگی را با مواد طبیعی نارگیل، عسل و اسانس پرتقال تهیه کنید. بیایید این را امتحان کنیم.

شکر یکی از لایه بردارهای طبیعی و خانگی است که به بهبود پوست ملتهب و منافذ بسته شده پوست صورت کمک می کند، کافی است برای پاکسازی پوست صورت دو قاشق غذاخوری از آن را به شکل پودری دربیاورید و با آب نصف یک عدد لیمو و مقدار اندکی آب ترکیب کنید تا یک خمیر غلیظ درست شود خمیر آماده شده را بر روی پوست صورت قرار دهید و به مدت چند دقیقه به شکل دورانی آن را ماساژ دهید پس از این مدت خمیر را با آب خنک از روی پوست بشویید و پس از آن مرطوب کننده استفاده کنید.

یکی از مواد طبیعی که در بسیاری از محصولات آرایشی مورد استفده قرار می گیرد، عسل است این ماده طبیعی چربی اضافه پوست را می گیرد و با بستن منافذ باز به زیبایی پوست صورت کمک می کند؛ همچنین برخی از کسلی پوست صورت گلایه دارند که این مسئله ناشی از دهیدراته بودن پوست صورت است و عسل این عارضه را از بین می رود.
کافی است عسل را روی پوست صورت خود ماساژ دهید و پس از چند دقیقه استراحت دادن به پوست آن را با آب ولرم بشویید این کار به بسته شدن منافذ باز پوست کمک می کند.افزون بر این به کمک نوعی ماسک می توانید چربی ها و آلودگی ها را از روی پوست تن پاک کنید و صورتی صاف و زیبا داشته باشید، برای تهیه ماسک عسل کافی است تا دو قاشق چایخوری پودر دارچین را با سه قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و پس از قرار دادن ماسک به مدت 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.



یکی از معضلاتی که منجر به بروز جوش بر روی پوست صورت می شود چربی و آلودگی است به همین دلیل با لایه برداری می توان پوستی صاف و زیبا داشته باشید به این منظور ما به شما استفاده از آب لیموی تازه را توصیه می کنیم؛ کافی است تا آب لیموی تازه را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید؛ پس از شست وشو بهتر از یک مرطوب کننده استفاده کنید، برای نتیجه بهتر این روش را یک روز در میان انجام دهید.

افزون بر این می توانید به کمک ماسک لیمو که با ترکیب یک قاشق چایخوری آب لیمو، یک قاشق چایخوری ماست و یک قاشق چایخوری شکر درست می شود پوستان را لایه برداری کنید، این ماسک را دو دقیقه بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

پوست لیمو یک نرم کننده و پاک کننده عالی محسوب می شود و از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کند؛ کافی است تا پوست لیمو را 5 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

اسکراب صورت شکر ساده

مواد لازم

یک قاشق چای خوری شکر دانه ریز، دو قطره آب، یک یا دو قطره اسانس روغنی لیمو، پرتقال، درخت چای و یا اسطوخودوس (اختیاری)

طرز تهیه و مصرف

تمام مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. با نوک انگشتان به آرامی اسکراب را روی پوست تمیز صورت ماساژ دهید. مراقب باشید اسکراب با چشم تماس پیدا نکند. بعد پوست را با آب خنک بشویید و با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید. بعد از لایه برداری پوست در صورت لزوم، از کمی روغن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب صورت ذرات شکر

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه و مصرف

روغن نارگیل و شکر را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. برای لایه برداری پوست مدت ۶۰ ثانیه اسکراب را با حرکات دایره ای و ملایم روی پوست تمیز صورت و گردن ماساژ دهید. سپس پوست را با آب گرم شستشو داده و خشک کنید. زمانی که فرصت زیادی ندارید با این دستورالعمل آسان، یک لایه بردار پوست برای خودتان تهیه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (667 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان