چرا شکر برای پوست خوب است؟

  دوشنبه، 12 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چرا شکر برای پوست خوب است؟
لایه‌ برداری پوست فرآیند جدا کردن سلول‌های مرده از لایه بیرونی پوست است. این فرآیند حساس را نباید ساده گرفت. لایه بردار باید مناسب پوست شما باشد.

لایه برداری پوست فرآیند جدا کردن سلول های مرده از لایه بیرونی پوست است. این فرآیند حساس را نباید ساده گرفت. لایه بردار باید مناسب پوست شما باشد.

قبل از انتخاب روش لایه برداری پوست، نوع خود را در نظر بگیرید

  • پوست حساس ممکن است پس از استفاده از لایه بردار دچار سوزش یا خارش شود.
  • پوست معمولی، شفاف و غیرحساس است.
  • پوست خشک، پوسته پوسته، زبر و دچار خارش است.
  • پوست چرب، براق و چرب است.
  • پوست مختلط در بعضی قسمت های پوست خشک و در بعضی قسمت های دیگر چرب است.

از سوی دیگر، دو روش عمده مکانیکی و شیمیایی برای لایه برداری پوست در خانه وجود دارد. روشی را که انتخاب می کنید باید متناسب با نوع پوست تان باشد. در لایه برداری مکانیکی از برس، اسفنج یا اسکراب استفاده می شود که برای از بین بردن فیزیکی سلول های مرده پوست کاربرد دارند.

ماسک شکر و عسل

با این که استفاده از شکر سلامتی بدن شما را در معرض خطر قرار می دهد؛ اما یک ماده عالی برای تهیه ماسک مناسب پوست صورت محسوب می شود. همانطور که می دانید استفاده از یک رژیم قندی بر سلامتی پوست شما تاثیر خوبی نخواهد گذاشت؛ اما استفاده موضعی از آن می تواند نتایج خوبی به ارمغان بیاورد. آیا تا به حال از شکر برای اسکراب خانگی عسل و شکر برای روتین مراقبت پوست استفاده کرده اید؟ اگر پاسختان منفی است، با این مقاله از رادیومدا همراه شوید تا قبل از خرید ماسک صورت کارخانه ای، شما را با خاصیت شکر و عسل برای پوست صورت آشنا کنیم و سپس، طرز تهیه ماسک شکر و عسل را به شما آموزش دهیم.

خاصیت شکر برای پوست

  • شکر یک ماده مرطوب کننده طبیعی درجه یک محسوب می شود که رطوبت را از محیط بیرون به داخل پوست می کشد. بنابراین زمانی که از محصول مراقبت پوستی مانند ماسک استفاده می کنید که در تهیه آن از شکر یا مشتقات قند استفاده شده باشد؛ رطوبت بدنتان حفظ و پوستتان آب رسانی می شود.
  • شکر یک منبع طبیعی از اسید گلیکولیک و آلفا هیدروکسی (AHA) است که به خوبی به سطح پوست نفوذ کرده و سبب گردش بیشتر سلول های پوست می شود. به این ترتیب، با بهبود گردش سلول ها، پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر خواهد رسید. همچنین، گلیکولیک اسید برای جلوگیری از پیری پوست و درمان سلول های آسیب دیده پوست در اثر تابش آفتاب کاربرد دارد. خوب است بدانید که معمولا محصولات پوستی غلظت اسید گلیکولیک آن ها کمتر از ۱۰% است؛ اما متخصصان پوست از میزان غلظت بالای این اسید برای درمان های پیشرفته تر پوست بهره می گیرند.
  • اگر به فکر لایه برداری هستید، می توانید از شکر و قند برای لایه برداری استفاده کنید. ذرات ریز قند موجود در اسکراب های بدن، سلول های مرده سطح پوست را لایه برداری کرده و صورت شما را سالم و درخشان می کنند. اگر بخواهیم مقایسه کوتاهی بین اسکراب های نمکی و قندی داشته باشیم، باید بگویم که اولا گرانول های قند نرم تر از نمک بوده که سبب پارگی میکروسکوپی در پوست می شوند. دوما خاصیت مرطوب کنندگی اسکراب های قندی نسبت به اسکراب های نمکی بیشتر است.

چرا شکر برای پوست خوب است؟

زیرا یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست به شمار می رود. این بدان معنی ست که پوست را هیدراته می کند.شکر همچنین یک منبع طبیعی اسید گلیکولیک است که معمولا برای درمان پوست های خشک، پوست هایی که بر اثر تابش آفتاب آسیب دیده اند و جلوگیری از پیری پوست استفاده می شود. ممکن است عنصر آلفا هیدروکسی اسید (AHA) را دیده باشید. این عنصر به پوست کمک بسیاری می کند و گردش خون را سرعت می بخشد که باعث می شود تا پوست تازه تر و جوان تر به نظر برسد.
اسانس پرتقال، یک ضد عفونی کننده و ضد التهاب طبیعی ست که از دیگر مواد تشکیل دهنده اسکراب شکر خانگی می باشد و می تواند به افراد مبتلا به آکنه کمک کند، همچنین در جذب ویتامین C و تولید کلاژن تاثیر گذار می باشد که هر دو برای کاهش اثرات پیری مفید هستند.
حالا روغن چای را اضافه کنید. روغن درخت چای یکی از محبوب ترین موادی است که برای کمک کردن به داشتن پوستی سالم و بدون آکنه کمک چشمگیری می کند. خواص ضد باکتریِ که ترپن (دسته ای از مواد آلی) نام دارند، بسیار شفا دهنده و نرم کننده هستند.تمام این مواد را با هم مخلوط کنید و آماده کنید تا اسکراب شکر خانگی به دست آید!

با پوست تمیز شروع کنید. صورت خود را بشویید. هنگامی که پوست را تمیز کردید، به آرامی آن را خشک کنید، کمی رطوبت بر روی پوست باقی بگذارید. برای کشیدن اسکراب به صورت از یک قاشق یا چوب کوچک استفاده کنید – هرگز از انگشتان دست خود استفاده نکنید تا باکتری ها وارد ظرف شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (667 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان