آشنایی با رشته ورزشی پارکور

  دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با رشته ورزشی پارکور
پارکور یا هنر جابجایی یا شهرنوردی به پیشهاد گروه رها یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی‌های انسان است باساعد نیوز همراه باشید.

ورزش پارکور

پارکور یک روش تمرین فیزیکی است که قابلیت یک فرد را برای فائق آمدن به مشکلات فیزیکی و روحی، گسترش می دهد. این روش شامل حرکاتی می شود که اگر کسی از وضعیت فوریت بگریزاند، کمک کننده خواهد بود. این موضوع قابل تایید است که این، یک فلسفه ی بشردوستی، استحکام مفید، خود بهبودی در طول عمر و خود فهمی است.

ورزش پارکور

مهارت های پارکور در محیط شهری به کار نمی روند، این مهارت ها می توانند در هر جای دیگر از جمله، جنگل، بیابان، کوهستان و غیره به کار رود. این صرفا روشی نیست که حرکتی انجام دهید و این شما را یک متخصص پارکور کند، بلکه حرکات ترکیب شده با فلسفه است که آن را با عنوان یک پارکور تعریف می کند.

تاریخچه پارکور

پارکور از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن داشته، وجود داشته است. انسان ها به طور طبیعی گستره ای قابل توجه از حرکات و حالات ممکن را برای گذشتن از موانع به وجود می آورد. از آن گذشته، کودکان به سهولت و صورت بدیع و با نشاط حرکت می کنند، ولی ما هنگامی که شروع به حرکت آگاهانه می کنیم، آن ویژگی را از دست می دهیم. افراد زیادی در طول تاریخ بر روی حرکت انسان و بهبود آن کار کرده اند (از جمله عیاران کاغذباز).
اما پارکور به معنای خاص آن، توسط ریموند بل (Raymond Belle) که یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام بود پایه گذاری شد. او و همراهانش به دنبال به وجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند. این فعالیت ها، سرانجام توسط فرزندش داوید بل (David Belle) بصورت مدوّن درآمد.

داوید بیشتر عمر خود را صرف سامان دهی این ورزش کرد و نام «پارکور» را بر آن نهاد. او و دوستانش، از جمله سباستیان فوکان (Sebastien Foucan) که مشهورترین آن هاست، با آموزش های ریموند بل این ورزش را از ترکیب ورزش های مختلفی مانند ژیمناستیک و با هدف کمک کردن به دیگران در مواقع اضطراری، در حاشیه پاریس به وجود آوردند.

تصویر

فواید ورزش پارکور و دوآزاد برای بدن:

تمرین کلی و تمرین های پارکور تمامی تمارین تناسب اندام را در بر می گیرد. دویدن و پریدن از روی موانع به کارکرد تمامی ماهیچه ها نیازمند است. پارکور مقداری پیچ و تاب سرگرم کننده به روزمره های باشگاه شما اضافه می کند.

پارکور یک بازی در حین انجام تمرین ها و حرکات اصولی درست می کند. پارکور همچنین مهارت های تفکر سریع را افزایش می دهد.

پارکور به شرکت کننده هایی نیاز دارد که با موانع به سرعت گفتگو کنند. این لحظات ناگهانی نیازمند این هستند که مغز و فکر خود را به تمرین بکشید. تمرین تصمیم گیری های غریزی می تواند منجر به حضور شرکت کننده هایی شود که تصمیم گیری های درستی در زندگی هر روز خود دارند.

گروه های موجود در جامعه پارکور

جامعه پارکور نه فقط ایمنی را تأمین می کند، بلکه برای رشد تراسور نیز سودمند است. گروه های پارکور به صورت دسته جمعی وارد شهر شده و در فعالیتی که خود "تراکم" یا "جلسه" می نامند، شرکت می کنند. این جلسات از تمرین ها یا بازی هایی مانند پیروی از رهبر، یعنی انجام دادن همان عملی که تراسور قبلی انجام داده، تشکیل می شود. یادگیری جمعی برای پارکور اهمیتی حیاتی دارد، چون زمینه مناسبی را برای توانایی تراسور های غیر حرفه ای مهیا می کند. به این طریق فشار از روی اجرای حرکات خارج از توانایی فرد برداشته شده و احتمال آسیب به حدأقل می رسد.
البته پارکور هنوز هم به اندازه ای رشد نکرده که دارای ادبیات منتشر شده ای به شکل کتاب باشد. غالب اطلاعات را سازمان های پارکور و گروه های موجود در سراسر جهان به صورت آنلاین منتشر می کنند. "جریان آزاد شهری" در مرکز جامعه جهانی پارکور قرار دارد. این مرکزیت همیشه در جستجوی بازگشت به اصول و کمک رسانی به علاقه مندان به پارکور است. "جریان آزاد شهری" از طریق بورد های پیام رسانی آنلاین، کتابخانه گسترده مقالات آنلاین و عکس ها و ویدیو ها به دنبال تأمین آموزش های لازم برای علاقه مندان به پارکور است.
امروزه پارکور در رسانه حضور دارد و افراد در نقاط مختلف مشغول تمرین های آن هستند، خواه این وضعیت مورد پسند اصولگرا ها باشند یا نه. این افراد نیاز به آموزش دارند. "جریان آزاد شهری" دو آکادمی را برای آموزش پارکور راه اندازی کرده است: یکی از آن ها به جوانان ۱۸ تا ۱۹ ساله اختصاص دارد، در حالی که شرکت در تمرینات آکادمی دیگر برای عموم آزاد است. در فعالیتی که در ۲۴ آوریل ۲۰۰۶ انجام شد و یک پیشرفت مهم خوانده شد، جریان آزاد شهری یک معاهده ارزیابی و صلاحیت را آموزش داد. در این معاهده گواهی دوره اصول پارکور در مدارس ناحیه وست مینیستر لندن معتبر دانسته شد.
همانطور که پارکور از طریق تبلیغات، فیلم ها و تلویزیون در رسانه ها نمایش داده می شود، تجاری شدن این ورزش اجتناب ناپذیر است. تنها با گذشت زمان آینده این ورزش تعیین خواهد شد، اما در این میان یک مسئله قطعی است: پارکور همیشه آن چیزی است که شما می سازید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان