آسیب های عضو شدن در کانال های مستهجن و غیراخلاقی

  سه شنبه، 02 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
آسیب های عضو شدن در کانال های مستهجن و غیراخلاقی
عضویت در برخی از گروه های مستهجن قوانین خاص خود را دارد. این روزها و با گسترش شبکه های اجتماعی و مسجنرهای پرقدرتی مانند تلگرام و اینستاگرام، افراد در معرض خطهای فراوان عضویت در گروه های مستهجن و غیراخلاقی قرار دارند. باید توجه داشته باشید که عضویت در این گروهها چه عواقب خطرناکی می تواند برای شما داشته باشد.

مسجنرهای قدرتمندی مانند تلگرام و اینستا گرام، بیشترین حجم مخاطب را در کشور ما به خود اختصاص داده اند و جوانان و نوجوانان بسیار زیادی را مخاطب خود قرار داده اند عده ای هم از شرایط موجود سوء استفاده کرده و با ایجاد گروههای غیر اخلاقی و مستهجن، افکار این افراد را تخریب کرده و زندگی و آینده این افراد را با خطر جدی مواجه می کنند.این نرم افزارها یکی پس از دیگری آمدند و به اندازه ای مورد استقبال قرار گرفتند که این روزها، به بخش جدانشدنی و مهمی از زندگی میلیون ها انسان در جهان و ایران تبدیل شده اند. این روزها، استفاده از این نرم افزارهای ارتباطی در ایران، به اندازه ای پر رنگ شده که بدون شک، بسیاری از کاربران ایرانی به معنای واقعی به آنها «معتاد» شده اند!

شبکه های اجتماعی و مسائل جنسی

در رابطه با اینکه جامعه نیاز به راهی درست برای آموزش مسائل جنسی دارد شکی نیست اما به چه روش و در چه حدی پیش روی در این زمینه از راهی با عضو شدن در کانال های فضای مجازی تحت عنوان کانال های جنسی و.. بلامانع خواهد بود.با نگاهی به آمار چند سال اخیر در می یابیم که وبگردی مستهجن و غیراخلاقی جامعه ی ایرانی روندی صعودی داشته است و گواه این مسئله ، رتبه بندی جستجوی کلمات مستهجن توسط کاربران ایرانی می باشد و باعث ایجاد فضایی هنجار شکنانه در جامعه ما گشته و از این رو حائز بررسی و واکاوی است.

فضای غیراخلاقی در فضای مجازی متخصصان خاص خود را دارد و تاکنون تنها طرح، پروسه فیلترینگ می باشد که یکی از راهکارهای اصلی مواجه با جستجوهای غیراخلاقی محسوب می شود؛ اما با پیشرفت تکنولوژی، حاکم شدن رسانه های اجتماعی، سهولت ارتباطات، انتشار پیام و دسترسی به اطلاعات این فضا دستخوش تغییر شده و فیلترینگ به سختی جواب خواهد داد. شبکه های مستهجن و پیام های غیراخلاقی توسط دست اندرکاران آن خیلی زود خود در حوزه ارائه پیام و جذب مخاطب با فضای جدید و رسانه های نوین هماهنگ کرده و توانستند صفحات پربازدیدی را در این شبکه ها داشته باشند.این روند از کانال های جوک و فان +18 تا راه اندازی کانال های جنسی ادامه داشته و همگام با خود موج کانال های آموزش جنسی را به همراه دارد.علاوه بر این فیلم بسیاری از تصاویر و تبلیغ ها حوزه مشترک این کانال ها با سایت های غیراخلاقی هستند! که این مهم بسیار قابل تامل است.

سهولت ارتباطی و انتشار پیام باعث شده است کانال های آموزش جنسی با مخاطبان بیشتری روبرو شوند و از نگاه دیگر نیاز جنسی در جامعه و مشکلات و آسیب هایی که بر سر راه آن وجود دارد به گرم شدن تنور این کانال ها کمک کرده است.جامعه ما غیر از ناهنجاری های جنسی که به دلیل بی اخلاقی ها و برنامه ریزی فرهنگی غرب بدان مبتلا است از ناآگاهی های جنسی نیز رنج می برد که بسیاری از پرونده های خانوادگی در دادگاه ها پیرامون این موضوعات تشکیل می شوند.به همین جهت وقتی مخاطب با چنین شبکه هایی مواجه می شود یا بر اثر نیازهای سالم و یا ناسالم خود سعی در استفاده از آموزش های مطرح شده در این کانال ها می کند. اما نکته اینجاست که این کانال ها همه آنطور نیستند که خود را ارائه می کنند و از این فرصت اطلاع رسانی و آموزش با آسیب زایی روبرو می شود.

عوارض و خطرات عضویت در کانال مستهجن و غیراخلاقی

رویکرد کانال های جنسی آسیب های جنسی، جسمی و روانی آشکار به دنبال دارد که عبارتند از:

ترویج رفتارهای غلط جنسی

متاسفانه این کانال ها برخی تصاویر و کلیپ ها و همچنین تبلیغ های درآمدساز و برخی پیام های غیراخلاقی را منتشر می سازند که نیازسازی های کاذب و ذائقه سازی نامناسب جنسی و اشاعه فحشا در جامعه را در پی دارد. آموزش های اشتباه این کانال های جنسی نه تنها سبب ترویج رفتارهای غلط جنسی شده بلکه سبب می شود افراد مجرد و متاهل دچار انتظارات نابجا در روابط جنسی شوند و به تنوع طلبی روی آورند.

آموزش بر پایه لذت مداری

در این کانال ها برخی از آموزش های جنسی وجود دارد که صرفاً بر پایه لذت مداری بوده و نه تنها مشکلی از مشکل ناآگاهی های درست جنسی کم نمی کند بلکه این محتویات آموزشی که از نظر علمی و حتی از نگاه اسلام کراهت دارند، مشکل افراد را دوچندان کرده و آسیب های جنسی را به همراه دارد.

ترویج بی و بند و باری

برخی از کانال های جنسی با سایت های غیراخلاقی حوزه مشترکی دارند چرا که این کانال ها تنها آموزش مسائل جنسی را بر عهده ندارند بلکه فیلم ها، تصاویر و تبلیغ هایی منتشر می کنند که قید ممنوعه دارند و در کنار آموزش به ترویج بی و بندوباری اقدام می نمایند.

پیام های بی هدف

این کانال های جنسی به جنس، شرایط سنی، آگاهی مخاطب توجه نمی کنند و پیام های غیر اخلاقی با هدف ضد فرهنگی و سودجویانه را منتشر می سازند. آموزش های اشتباه و ترویج پیام های غیراخلاقی و در معرض پیام قرار گرفتن جامعه های مخاطبان غیرهدف سبب ذائقه سازی های اشتباه در نگرش و نیازهای جنسی جوانان می شود.

گوشی و شبکه های اجتماعی

پیامدهای دیدن تصاویر، تبلیغات و فیلم های مستهجن

  1. افرادی که تصاویر و فیلم های مستهجن می بینند، به مرور زمان به هرزه نگاری وابسته می شوند و در ساعاتی که امکان استفاده ندارند دچار دلهره و اضطراب می شوند.
  2. دیدن تصاویر و فیلم های مستهجن اعمال، نگرش ها و باورهای جنسی افراد را تغییر می دهد و ایجاد باورها و نگرش های غلط جنسی را در پی دارد.
  3. تماشای یک عکس مستهجن، میل شدیدی برای خودارضایی در فرد ایجاد می کند.
  4. دیدن تصاویر و فیلم های مستهجن می تواند افراد را وارد رابطه های جنسی خطرناک و ناشناخته ای کند.
  5. تماشای صحنه های مستهجن در اینترنت و وقت گذاشتن برای آن باعث کاهش تعهدات شغلی و ایجاد مشکلات کاری می شود.
  6. دیدن فیلم ها، عکس ها و متن های مستهجن سبب می شود فرد مهار کنترل غرایز را از دست دهد.
  7. تمایل افراط گونه به فیلم، عکس زمینه رشد و تشدید انحراف و بدعملکردی را فراهم می کند.

سخن آخر

در اینکه جامعه نیاز به آموزش و آگاه سازی پیرامون مسائل و روابط جنسی و زناشویی دارد شکی نیست و اینترنت می تواند در اینباره به مثابه یک فرصت در جهت آگاه سازی جامعه و کاهش مشکلات جنسی خانواده محسوب شود اما رویکرد این کانال ها در این آموزش فرصت محور نبوده و آسیب های جنسی، جسمی و روانی آشکار به دنبال دارد که برخی از نحوه مدیریت ها، جنس ترکیب پیام ها و هویت های مجازی دکترهایی که کانال ها به اسم آنان است، نیت کاهش مشکلات جامعه به طریق درست را با شک روبرو می کند.می بایست با این کانال ها و در جهت رفع مشکلات و ناآگاهی های جنسی، هیجانی برخورد نکرد؛علاوه بر اینکه باید در برابر پیام ها غیر اخلاقی و آسیب های آن از خود مراقبت نمود، در برابر آموزش آنها نیز باید آگاهانه برخورد کرد چرا که پیامد های آن از جمله ذائقه سازی و نیاز سازی کاذب و آسیب های سلامتی خود مشکلی بر مشکلات قبلی خواهد افزود باید کانال های مطمئن تر و در فرآیند کلی روش های آموزشی صحیح و مناسب را دنبال کرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (221 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (103 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (47 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (44 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (35 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (31 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!