ایا برای شست و شوی مو میتوان از سرکه ی سیب استفاده کرد؟

  دوشنبه، 12 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
ایا برای شست و شوی مو میتوان از سرکه ی سیب استفاده کرد؟
استفاده از سرکه برای مقابله با عفونت به دوران بقراط (۴۶۰-۳۳۷ قبل از میلاد) برمی گردد که آماده سازی سرکه برای زخم ها و زخم ها بود.سرکه سیب نشان داده شده است که خواص میکروبی که در مواد غذایی استفاده می شود، اما کارشناسان نسبت به استفاده از آن برای زخم را راهنمایی کند.

استفاده از سرکه برای مقابله با عفونت به دوران بقراط (۴۶۰-۳۳۷ قبل از میلاد) برمی گردد که آماده سازی سرکه برای زخم ها و زخم ها بود.سرکه سیب نشان داده شده است که خواص میکروبی که در مواد غذایی استفاده می شود، اما کارشناسان نسبت به استفاده از آن برای زخم را راهنمایی کند.ادعاهای زیادی وجود دارد مبنی بر استفاده از سرکه سیب در پوست سر ، جریان خون را تحریک می کند ، که ممکن است رشد مو را تقویت کند ، اگرچه شواهد محکم کمی در این مورد وجود ندارد.مطالعات کمی در استفاده از سرکه سیب به طور خاص نگاه کرد، اما برخی که در استفاده از سرکه برای شرایط خاص نگاه وجود دارد.

سرکه سیب چیست؟

گفته می شود که سرکه سیب بر روی پوست سر ممکن است جریان خون را تحریک کند.سرکه را می توان از بسیاری از منابع کربوهیدرات ساخته شده است.آن را از تخمیر که در آن قند در مواد غذایی هستند توسط باکتری و مخمر شکسته می شود.این قندها توسط مخمر به الکل تبدیل می شوندو سپس باکتریهای استوباکتر الکل را درون اسید استیک یعنی سرکه مخفی می کنند.

تقویت درخشندگی تارهای مو

سرکه سیب، موهای شما را نرم تر و درخشنده تر می کند، چون ذرات باقی مانده از شامپوها را به خوبی از تارهای مو جدا می سازد. شما می توانید یک دوم تا یک فنجان از سرکه سیب را با توجه به اندازه موهای تان برای این کار انتخاب کنید و بعد روی موها بریزید. در این حالت باید از انگشتان دست برای ماساژ موها کمک بگیرید و بعد کلاه مخصوص را به مدت ۱۰ دقیقه روی سرتان بگذارید. پس از این مدت، موها را آب کشی کنید و با شامپو بشویید.

از آن جایی که سرکه سیب ذاتا اسیدی است و املاح زیادی دارد، به عنوان نوعی عامل ضدباکتریایی طبیعی عمل می کند و درنتیجه با بوی بد دهان مقابله می کند. شما می توانید یک دوم قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین ترکیب کنید و خمیر خانگی برای تمیز کردن دندان ها بسازید. این خمیر، توانایی پاک سازی لکه های سطحی را هم دارد. به علاوه، می توانید از این ترکیب به عنوان دهان شویه روزانه استفاده کنید.

متعادل کردن چربی و پ هاش مو با سرکه سیب

موها و روغن طبیعی پوست سر، دارای پ هاش بین 4.5 و 5.5. هستند وقتی در این سطح اسیدیته نگهداری می شوند، پوست سر در برابر رشد قارچی و باکتریایی محافظت می شود .سرکه سیب استیک اسید بالا یی دارد و پ هاش آن به موی انسان نزدیک است. شستن منظم با این سرکه می تواند پوست سر و مو را به اسیدیته ایده آل نزدیک کند، به خصوص اگر موهای چرب دارید.

ویژگی ضد باکتریایی و ضد قارچی سرکه سیب برای مو

اسید استیک در سرکه سیب ، یک ضدمیکروبی قوی است که می تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد ، که منجر به درمان طبیعی فوق العاده می شود.شست و شو هفته ای یک باربا سرکه سیب، باعث تسکین ، درمان شوره سر شده و از پوسته پوسته شدن بیشتر جلوگیری می کند.

تمیز کردن مو با سرکه سیب

استفاده از چندین محصول بر روی موها ما مانند سرم، ژل، اسپری ها و ماسک ها - منجر ریزش مو شود.حداقل سه دقیقه سرکه را روی موبگذارید.

خاصیت نرم کنندگی سرکه سیب برای مو

نرم کننده طبیعی فوق العاده،است سرکه سیب ، معمولا به عنوان جایگزین برای نرم کننده استفاده می شود.

کاهش فر خوردگی و رفع وزی مو با سرکه سیب

موهای فرخورده به دلیل پوست های از دست رفته مو ایجاد می شود. پوست را با سرکه سیب نرم کنید

سرکه سیب برای درخشندگی مو

موقعیت پوست نیز بر بازتاب نور تارهای مو تاثیر می گذارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (330 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (206 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (108 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (56 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (49 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (45 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (33 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (33 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (25 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (17 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (12 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (12 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (11 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز