درمان تعریق زیاد با بوتاکس

  دوشنبه، 12 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
درمان تعریق زیاد با بوتاکس
برای بیشتر افراد ممکن است دلیل مشخصی برای تعریق زیاد وجود نداشته باشد. تعریق زیاد در این بیماران به عنوان هایپرهیدروزیس ایدیوپاتیک، اولیه یا بنیادی در نظر گرفته می‌شد که ممکن است به دلیل فعالیت زیاد عصب‌هایی که سیگنال را به غدد عرق در پوست ارسال می‌کنند باشد.

علت تعریق زیاد چیست؟

برای بیشتر افراد ممکن است دلیل مشخصی برای تعریق زیاد وجود نداشته باشد. تعریق زیاد در این بیماران به عنوان هایپرهیدروزیس ایدیوپاتیک، اولیه یا بنیادی در نظر گرفته می شد که ممکن است به دلیل فعالیت زیاد عصب هایی که سیگنال را به غدد عرق در پوست ارسال می کنند باشد.

گاهی اوقات هایپرهیدروزیس ایدیوپاتیک ممکن است دلیلی ژنتیکی داشته باشد و غالباً در یک خانواده دیده می شود؛ این شکل از تعریق زیاد ممکن است در دوران کودکی شروع شود. برای برخی دیگر از بیماران نیز ممکن است تعریق زیاد نشانه ابتلا به بیماری باشد. برخی از بیماری هایی که باعث تعریق زیاد می شوند عبارتند از:

  • پرکاری غده تیروئید
  • آسیب دیدگی عصبی به دلیل ابتلا به دیابت یا آسیب دیدگی های نخاعی
  • اختلالات روانی مانند حملات ترس یا اختلال اضطراب
  • گرگرفتگی ناشی از یائسگی
  • مصرف برخی داروها مانند داروهایی که برای درمان سرطان پروستات، ایدز یا میاستنی گراویس استفاده می شوند نیز ممکن است باعث تعریق زیاد شود.

نواحی مورد درمان

زیر بغل
زیر بغل شایع ترین و ساده ترین محلی است که بوتاکس زیر بغل در آن تزریق می شود. غالباً محلولی روی پوست استفاده می شود تا مشخص شود که کدام نقاط بیشتر عرق می کنند و سپس بوتاکس به وسیله سوزن های کوچکی در زیر پوست تزریق می شود.
دست ها
دست ها هم به خوبی به تزریق بوتاکس کف دست واکنش می دهند. از آنجا که دست ها نواحی حساسی هستند معمولاً مواد بیحس کننده روی دست ها استفاده می شود تا تزریق بوتاکس کف دست بدون درد انجام شود.
پیشانی
بوتاکس برای درمان این ناحیه بسیار مؤثر عمل می کند. بیشتر تعریق در نزدیکی خط رویش مو و پایین آن به سمت صورت است. با چند تزریق ساده، درمان تعریق در این منطقه از صورت کاملاً واضح و مشخص است.
پاها
پاها مانند دست ها غالباً قبل از درمان بیحس می شوند. غیرعادی نیست که پس از درمان دست ها، پاها نیز بهبود یابند. با این که بسیاری از مردم از درمان پاها بسیار راضی هستند اما میزان موفقیت در درمان تعریق زیاد پاها به اندازه دست ها و زیر بغل قابل پیش بینی نیست.

آماده سازی پیش از تزریق بوتاکس برای درمان درمان تعریق زیاد

ممکن است لازم باشد از دستورالعمل های زیر پیروی کنید:

  • قبل از درمان از محصولات زیبایی استفاده نکنید.
  • روز قبل از درمان از ضد تعریق ها استفاده نکنید.
  • از مصرف نوشیدنی های گرم و ورزش کردن به مدت نیم ساعت قبل از درمان بپرهیزید.
  • از هیچ گونه داروی ضد آلرژی، خواب آور و شل کننده ی عضلانی استفاده نکنید.

روش درمان برای تعریق بیش از حد چگونه است؟

درمان هایپرهیدروزیس نیازمند بیهوشی نیست و چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد. مراحل شامل موارد زیر است:

  • در ابتدا، ناحیه ی مورد درمان برای جلوگیری از عفونت تمیز می شود.
  • هرچند اکثر بیماران ناراحتی ای که به هنگام تزریق ایجاد می شود را تحمل می کنند ولی پزشک ممکن است برای بی حس کردن ناحیه ی تحت درمان از کرم بی حس کننده یا بی حسی موضعی استفاده کند.
  • ناحیه ی تحت درمان خشک می شود و ید برای شناسایی غدد عرق استفاده می شود.
  • سپس نواحی تزریق نشانه گذاری می شوند.
  • مقدار کمی از دوز سپس به نواحی نشانه گذاری شده با استفاده از سوزن های تیز تزریق می شود. میزان دوز مصرفی زیر بغل، کف دست و کف پا متفاوت است.
  • سپس، کمپرس های سرد بر ناحیه ی مورد درمان برای کاهش ناراحتی، تورم، و کبودی مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (333 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (144 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (68 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (45 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (15 نظر)