ساعدنیوز
ساعدنیوز

آیا سرطان مری قابل پیشگیری است؟

  دوشنبه، 23 آبان 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
آیا سرطان مری قابل پیشگیری است؟
عوامل مختلف جسمی، سبک زندگی و محیطی می توانند برخی افراد را بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان مری قرار دهند. اگرچه هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از سرطان مری وجود ندارد، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر انجام دهید.در این مطلب از ساعد نیوز شما را با تعدادی از این کارها آشنا می کنیم.

سرطان مری در داخل مری شکل می گیرد، لوله ای توخالی و عضلانی به طول حدود 10 اینچ که غذا و نوشیدنی را از دهان به معده می برد. سرطان زمانی می تواند ایجاد شود که سلول های پوشش مری شروع به رشد کرده و به طور غیر طبیعی تقسیم می شوند و تومور را تشکیل می دهند. تومورها معمولاً از درونی ترین لایه مری شروع می شوند. آنها می توانند در نهایت به غدد لنفاوی و سایر اندام ها گسترش کنند.

سرطان مری در مقایسه با سرطان های سینه، ریه یا پروستات نادر در نظر گرفته می شود. با وجود آن، تعداد افراد مبتلا به یکی از انواع اصلی سرطان مری، به نام آدنوکارسینوما، در چند دهه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

متخصصان سرطان مری در Memorial Sloan Kettering از چندین روش برای تایید تشخیص و تعیین مرحله بیماری شما استفاده می کنند. این موارد شامل معاینه فیزیکی و آزمایش های تصویربرداری مانند سی تی اسکن، اسکن PET و آندوسکوپی است.

درمان شما به مرحله سرطان شما بستگی دارد. ممکن است جراحی ، شیمی درمانی ، پرتودرمانی یا ترکیبی از اینها داشته باشید. امروزه درمان آندوسکوپی برای شرایط پیش سرطانی و سرطان در مراحل اولیه نیز در دسترس است. گزینه های درمانی شما براساس میزان موضعی یا پیشرفته بودن بیماری شما متفاوت خواهد بود.

سرطان مری

پشگیری از سرطان مری

هنوز نمی توان کاملا قطعی، علت بروز سرطان مری را مشخص کرد و به همین دلیل نمی توان قطع به یقین مواردی را برای پیشگیری از سرطان مری بیان کرد. اما با این وجود مشخص شده که برخی از عادات غلطی که افراد در زندگی روزمره انجام می دهند، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. در ادامه به مواردی که با انجام آنها هم می توان برخی عادات غلط را ترک کرد و هم پشگیری از سرطان مری بشود می پردازیم.

ترک سیگار

سیگار یکی از عواملی است که می تواند در بروز سرطان مری بسیار تاثیر گذار باشد. از این رو اگر به فکر سلامت خود هستید و در اطرافیانتان کسی را دارید که به سرطان مری دچار شده است، مصرف سیگار را حتما ترک کنید. بدین ترتیب شما یکی از مهم ترین فاکتور ها برای پیشگیری از سرطان مری را انجام داده اید. به طور کلی سیگار علاوه بر این نوع سرطان عوارض دیگری نیز دارد و از این رو با ترک آن می توانید کمک بزرگی به سلامت خود بکنید.

کم کردن وزن

افزایش وزن و چاقی می تواند تاثیر زیادی در سلامت افراد داشته باشد. همچنین افزایش وزن و پرخوری یکی از مهم ترین عواملی است که سبب رفلاکس معده می شود. هنگامی که شما رفلاکس معده داشته باشید، بیشتر در معرض سرطان معری قرار می گیرید، از این رو همواره به میزان وزن خود توجه کنید، تا بیش از اندازه دچار افزایش وزن نشوید. باید گفت افرادی که به دلیل افزایش وزن به سرطان مری دچار شده اند، آمار بیشتری از افراد لاغر اندام دارند. از این رو اگر به فکر پیشگیری از سرطان مری هستید می توانید، رژیم غذایی و ورزش را شروع کنید تا به وزن ایده آل خود برسید. برای کم کردن وزن، راه های ساده ای وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • حدود ۳۰ دقیقه در طول روز ورزش های راحت آسان را انجام دهید.
  • مواد غذایی قندی مهم ترین نقش را در افزایش وزن دارند و از این رو مصرف آن ها را به حداقل برسانید.
  • در وعده شام بهتر است که خوراک سبکی داشته باشید و از خوردن غذاهای چرب و سنگین به شدت خودداری کنید.
  • به جای آن که سه وعده در طول روز غذا بخورید، وعده های خود را به ۵ وعده برسانید. با این روش در هر وعده غذایی، غذای کمتری می خورید و معده راحت تر آن ها را هضم می کند.

ورزش کردن

معمولا افرادی که ورزش می کنند بیماری های مختلف به سراغشان نمی آید و از این رو ورزش کردن می تواند راه حل مناسبی برای پیشگیری از سرطان مری باشد. به طور کلی برای آن که شاداب و سالم زندگی کنید، بهتر است تا ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهید.همانطور که گفته شد چاقی نقش زیادی در افزایش وزن دارد و از این رو با ورزش و رسیدن به تناسب اندام احتمال ابتلا به سرطان مری نیز کاهش می یابد. برای ورزش کردن حتما نباید زمان خود را خالی کنید و به باشگاه بدنسازی رفته و سخت ورزش کنید. اگر علاقه به باشگاه رفتن و انجام حرکات پر فشار را ندارید می توانید با چند ورزش راحت وزن خود را کم کنید.

  • شنا : شنا برای سلامت بدن بسیار مناسب است و این ورزش علاوه بر آن که مزیت های زیادی برای سلامت بدن دارد در بهبود روحیه نیز تاثیر زیادی از خود نشان می دهد.
  • پیاده روی: می توانید به جای استفاده از خودرو، برخی از مکان های نزدیک را پیاده بروید، البته پیاده روی را با سرعت بیشتری انجام دهید.
  • دوچرخه سواری: می توانید برای عوض کردن حال روحی خود و تناسب اندام دوچرخه ای را خریداری کنید و زمانی را برای ورزش کردن با آن کنار بگذارید.

درمان رفلکس معده

رفلکس معده همان بازگشتن غذا به دهان است. در صورتی که درمان نشود می تواند، عوارض و آسیب های مختلفی را به بدن وارد کند. بسیاری از افراد دچار رفلکس معده هستند و به آن توجهی ندارند و از این رو روز به روز به ابتلا به سرطان مری نزدیک تر می شوند. راه های مختلفی برای درمان رفلکس معده وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • غذا خود را بدون عجله و کاملا آرام بخورید و آن را به خوبی بجوید.
  • پرخوری یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند سبب رفلکس معده شود.
  • در یک وعده غذایی چند نوع غذا را با هم میل نکنید.
  • برخی از مواد غذایی می تواند سبب رفلکس معده شود که از مهم ترین آن ها می توان به قهوه، چای، شکلات، نوشابه گازدار و نوشیدنی های الکلی اشاره کرد.
  • پس از صرف غذا به هیچ عنوان دراز نکشید و سعی کنید اندکی را بشینید یا بایستید؛ جاذبه زمین سبب می شود تا غذا در داخل معده بماند.
  • چاقی و اضافه وزن را می توان یکی از مهم ترین عواملی دانست که سبب رفلکس معده می شود
  • برخی از افراد عادت دارند که بعد از غذا سیگار بکشند، این عادت اشتباه نیز یکی دیگر از عواملی است که سبب رفلکس می شود.

عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که باید آن ها رعایت کنید، تا دچار رفلکس معده نشوید. به طور کلی پیشگیری از سرطان مری را می توان با توجه به همین موارد کوچک نیز انجام داد.

ترک نوشیدنی الکلی

مصرف نوشیدنی های الکی یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث بروز سرطان های مختلفی در بدن شود، علاوه بر ترک سیگار، ترک نوشیدنی های الکلی نیز می تواند از بروز علائم سرطان مری جلوگیری کند. به طور کلی در بسیاری از کشور ها ترک الکل به عنوان یکی از مهم ترین روش ها برای پیشگیری از سرطان مری و سایر سرطان ها شناخته می شود. از جمله مهم ترین این سرطان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرطان دهان
  • سرطان گلو
  • سرطان حنجره
  • سرطان مری
  • سرطان کبد
  • سرطان روده بزرگ
  • سرطان پستان
  • سرطان معده

طب سنتی برای پیشگیری از سرطان مری

برای درمان بسیاری از بیمار ها می توان از طب سنتی استفاده کرد. برای آن که به سرطان مری مبتلا نشوید، نیز طبی سنتی راهکار های مختلفی را دارد و با مصرف برخی از گیاهان دارویی می توانید احتمال بروز این سرطان را کاهش دهید. البته باید گفت که نمی توان این موارد را عامل قطعی برای جلوگیری از سرطان مری دانست اما بهره گیری از آن می تواند بسیار کمک کننده باشد:

  • در هنگام صبح می توانید از میخک استفاده کنید و در هنگام شب، قبل از خواب، مصرف برگ سداب می تواند کمک کننده باشد.
  • مصرف برخی از سبزی ها که دارای برگ سبز تیره هستند نظیر سیب، گیلاس، انگور، خربزه و… می تواند برای پیشگیری از سرطان مری مناسب باشد.
  • همچنین زیر نظر متخصص طب سنتی می توانید از داروهای شافیه، سنای مکی، طریفل، ثفا (داروی ترکیبی) استفاده کنید.

تشخیص سرطان مری به منظور پیشگیری از این بیماری

در اکثر مواقع تشخیص سرطان مری و بیماری های دیگر بر عهده ی پزشکان متخصص است. پزشکان با دانستن علائم مربوط به توده های سرطانی و انجام ازمایشات لازم راه های مختلفی در جهت پیشگیری از سرطان روده به بیماران ارائه می دهند. به طوری که کاوشگران با تحقیقات لازم به این علم رسیده اند تا توانایی مهار به موقع این توده سرطانی را داشته باشند. همچنین افراد برای پیشگیری از این بیماری خطرناک در صورت بلع دشوار می توانند با انجام ازمایش اندوسکوپی و اقداماتی دیگر این توده های سرطانی را در مراحل اولیه از بین ببرند تا به بافت های عمیق مری نفوذ نکند.

سرطان مری در کدام از افراد قابل پیشگیری است؟

در بیشتر مواقع افراد سن بالا به سرطان مری مبتلا می شوند که در سنین بالا خطر ناشی از مرگ افزایش میابد؛ بنابراین افراد بالای 50 سال باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و همچنین با ورزش و پیاده روی، خوردن سبزیجات و گوشت های سفید مثل ماهی، ترک سیگار و مواد مخدر و انجام ازمایشات ماهانه به پیشگیری این بیماری کمک بسیاری می کنند. از سوی دیگر مردان بیشتر از زنان به سرطان مری مبتلا می شوند. به طوری که در سال های اخیر نیز مرگ و میر ناشی از سرطان مری در مردان افزایش یافته است.

امروزه جوان ها در سنین کم در خطر ابتلا به این نوع سرطان قرار گرفته اند؛ چرا که اکثر آن ها با اضافه وزن مواجه هستند که وزن زیاد یکی از مهم ترین عامل ایجاد این بیماری است. در واقع سرطان مری در جوانان قابل پیشگیری و درمان راحت تری دارد. با افزایش سرطان مری در کشور های مختلف کاوشگران به فکر راهی برای جلوگیری از روند افزایشی این بیماری هستند؛ نابراین پزشکان در این راه با اطلاع رسانی، تشویق افراد به چکاپ کامل و درمان های مختلف به بیماری های خطرناک پایان می دهند.

سرطان مری

اگر افراد به پیشگیری از سرطان روده نپردازند چه سرنوشتی پیدا می کنند؟

امروزه افراد از جمله مردم ایران به سلامتی خود اهمیت چندانی نمی دهند؛ بنابراین با بیماری های بسیاری روبه رو می شوند. همچنین در سال های اخیر تغذیه نامناسب در میان افراد رواج پیدا کرده است و تغذیه غلط می تواند عامل خیلی از بیماری های سرطانی از جمله مری باشد. افراد با غفلت و سهل انگاری سلامتی خود را به راحتی به خطر می اندازند. علاوه بر ان نفوذ و روند بیماری ها به قدرت جسمی افراد بستگی دارد.

به طوری که اگر سرطان مری در مراحل ابتدایی باشد قابل پیشگیری و درمان است، ولی اگر در وضعیت وخیم باشد درمان سخت تری را در پیش دارد. افراد با تغییر عادات بد خود و تحریک نکردن سلول های سرطانی بدنی سالم را به خود هدیه می دهند. در حقیقت با پیشگیری نکردن از سرطان مری افراد دچار مشکلاتی مثل انسداد مری، درد، خون ریزی و کاهش وزن شدید می شوند که قابل جبران نیست.

تغذیه مبتلایان به سرطان مری چه کمکی به پیشگیری و درمان این بیماری می کند؟

در واقع افراد باید درنظر داشته باشند، در دوران بیماری دچار کم اشتهایی و سو تغذیه می شوند؛ بنابراین خوردن غذا های مقوی به مبارزه با این بیماری طاقت فرسا کمک می کند. چرا که غذا در دوران بد بیماری نشانه ای از حمایت و امید برای بیماران است. از سوی دیگر برخی از غذای های تقویت کننده ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری را به بدن می رساند که بدن را برای مبارزه با سلول های سرطانی آماده می کند. چنانچه خوردن غذا های مغذی به میزان توانایی بلع افراد بستگی دارد، گاهی همان غذا های تقویت کننده می توانند برای مری مضر باشند؛ بنابراین افراد باید به میزان و درصد بیماری از غذا و مایعات انرژی زا استفاده کنند.

درمان های لازم جهت جلوگیری از پیشرفت سرطان مری

امروزه با پیشرفت علم پزشکان به درمان های بسیاری برای جلوگیری از سرطان مری رسیده اند. در واقع این درمان ها می تواند به روند و وضعیت بیماری وابسته باشد؛ چرا که با در نظر گرفتن وضعیت پیشرفت بیماری می توان به راه های مختلف درمان فکر کرد. شیمی درمانی یکی از رایج ترین درمان برای از بین بردن سلول های سرطانی است که این راه حل می تواند سلول های سرطانی را کوچک کرده و پزشکان با جراحی ان ها را از مری جدا کنند.

علاوه بر شیمی درمانی درمان های دیگری مثل اندوسکوپی نیز وجود دارد که با ورود دوربین به گلو تومور های سرطانی را در مری شناسایی کرده و ان ها را به وسیله ی لیزر از بین می برند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه موبایل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (770 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (410 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (392 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (254 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (204 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (203 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (178 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (160 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (159 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (131 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (131 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) آینه و شمعدون نقره عروس سفره عقد ژیلا صادقی مجری تلویزیونی که از خوشگلی تا نداره/ ماشالا چه سفره عقد خاص و زیبایی هم چیده 😍👌 خلاقیت خنده دار و بامزه یک پسر کوچولو برای تقلب در امتحان نقاشی/ مغزش رو باید طلا گرفت+عکس (عکس) تیپ و چهره متفاوت «صابر فردوس» و «محمود نادری» سریال ستایش در کانادا دورهمی صمیمی خانواده پرجمعیت علی دایی در خانه لوکس مادر مهربانشان به مناسبت یک تولد/ چه کیک خوشگلی+عکس نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس کیک تولد 2 طبقه و باکلاس تولد 31 سالگی علی ضیا مجری جذاب/مبارکا باشه + عکس نوزاد خوشگل و بانمک نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا/ ای خدا چقد نازه +ویدئو😍 میز چای ساده و چوبی رهبر انقلاب و مرحوم هاشمی رفسنجانی/ساده زیستی به معنای واقعی +عکس قلیان و نقش آن در تمایزات اجتماعی ایران در عصر قاجار خلاقیت منحصر به فرد بنای ملایری در محکم سازی ساختمان اش حماسه ساز شد+عکس/لامصب خونه رو کاملا ضد زلزله کرد😂 دورهمی خانوادگی سپیده بزمی پور و دوستانش در یک ویلای متروکه! +عکس فیلم آخرین افطاری رهبر معظم انقلاب در کنار امام خمینی (ره) مانتو ژاکارد و مزونی یکتا ناصر+عکس/ عجب رنگ دلبری داره این مانتو! دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی هنرنمایی و انتقاد ایرج نوذری از تغییر لحن برخی افراد در آنتن زنده+ویدئو/ فقط خنده های المیرا شریفی مقدم😂 حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم عقد مهدی هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی+عکس/ خجالتی بودن داماد در تصویر مشهوده پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍
تیتر امروز   
دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی