از بین بردن جوش با خمیر دندان

  پنجشنبه، 08 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
از بین بردن جوش با خمیر دندان
بسیاری از افراد مخصوصا آنهایی که بیش از دیگران در معرض تابش آفتاب قرار دارند، بر روی صورت به خصوص گونه های خود دارای لک های قهوه ای پوستی هستند. در برخی افراد نیز جای جوش های صورت به صورت لک خود را نشان می دهد.

بسیاری از افراد مخصوصا آنهایی که بیش از دیگران در معرض تابش آفتاب قرار دارند، بر روی صورت به خصوص گونه های خود دارای لک های قهوه ای پوستی هستند. در برخی افراد نیز جای جوش های صورت به صورت لک خود را نشان می دهد. برای از بین بردن این لکه ها درمان های مختلفی ارائه می شود که بعضا جز گرفتن زمان از فرد، نتیجه ی دیگری در برندارند.برای پيدا كردن کارآمدترین روش خلاص شدن از شر لکه های صورت، ما تقریباً همه ی درمان های خانگی لک صورت مانند: ماسک های صورت خانگی، آب لیمو، سفيده ى تخم مرغ و زردچوبه را امتحان كرديم. با این حال، برخی معتقدند که ترفند از بین بردن لک صورت، چیزی نیست جز خمیردندان های خوب!!! اما، آیا واقعا خمیر دندان روی لکه هاى پوستى اثر مى گذارد؟

به گفته متخصصان پوست، خمیردندان حاوی جوش شیرین، پراکسید هیدروژن، روغن های ضروری، منتول و برخی مواد است که باعث خشک شدن پوست می شود اما در عین حال باعث می شود تا صورت تان تحریک شود. هیچ ماده ای در خمیر دندان وجود ندارد که این روش را نسبت به درمان های معمول موثرتر کند. خشک شدن بیش از حد و حتی سوزش پوست صورت می تواند بر اثر اعمال خمیردندان روی جوش ها باشد. همچنین خميردندان ممکن است برای کاهش قرمزی لکه های صورت شما و خشک شدن آنها مناسب باشد، اما شما را از شر آنها خلاص نمی کند!فراموش نکنید که خمیر دندان به هیچ وجه درمان اولیه ی آکنه محسوب نمی شود. برای درمان جوش می توانید از محلول پراکسید بنزوئیل و اسید سالیسیلیک بدون نسخه استفاده کنید.پس خمیر دندان را برای دندان های خود كنار بگذاريد، نه برای پوست!

چند نکته در مورد درمان جوش با خمیر دندان:

- خمیر دندان همیشه اثر نمی کند.

- خمیر دندان هرگز درمان اولیه ی اکنه شمرده نمی شود.

- این راهکار اضطراري و فوري است.

- این یک راهکار تمام وقت نیست چون تنها علایم را درمان می کند.

- برای درمان دلیل جوش مؤثر نیست.

- خمیر دندان های غیر فانتزی که دارای تریکلوسان هستند را انتخاب کنید، دیگر انواع خمیر دندان ها امکان دارد دارای عناصری باشند که برای پوست شما زیان آور باشند.

- خوب است که به روال روزانه نگهداری از پوست خود برای جلوگیری از جوش زدن توجه کنید و انجام دهید.

- استفاده بیش از حدش میتواند پوستتان را خشک کند.

- هیچوقت از خمیردندان برای کل صورتتان استفاده نکنید.

- آن را تنها در منطقه اسیب دیده بزنید.

- چنانچه هر گونه عارضه های جانبی شدیدی دیدید، استفاده از آنرا قطع کنید و به متخصص پوست مراجعه کنید.

- افرادی که پوست خشک دارند با احتیاط از خمیردندان برای درمان جوش و اکنه استفاده کنند.

چگونه خمیر دندان به همراه جوش شیرین جوش و آکنه صورت را درمان می کند؟

خمیر دندان، همانطور که در بالا ذکر شد، حاوی تریکلوسان است که برای مبارزه با جوش ها مفید است از سوی دیگر، جوش شیرین باعث کاهش تورم و التهاب می شود از این رو این مواد تشکیل دهنده هنگامی که با هم مخلوط می شوند، اثر مثبت بیشتری دارند.

روش:

  1. یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با خمیر دندان انتخابی خود (خمیر دندان سفید) مخلوط کنید.
  2. صورت خود را کاملا تمیز کنید و سپس این مخلوط را در ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.
  3. بهتر است دستکش دستتان کنید، یا از یک اسفنج برای مالیدن مخلوط استفاده کنید.
  4. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند و سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید.
  5. یک مرطوب کننده برای پوست خود بزنید.
  6. اگر تمایل دارید می توانید این مخلوط را در شب به صورت خود بزنید.
  7. این کار را دو بار یا سه بار در هفته تکرار کنید.

چگونه خمیر دندان و نمک به درمان جوش و آکنه کمک می کند؟

نمک به دلیل بافت لایه برداری اش در اینجا کار می کند و PH پوست را حفظ می کند ، نمک نیز در عمل یک ضد باکتری است و به دلیل این توانایی نمک، در ترکیب با خمیر دندان روی جوش ها در هر زمان عمل می کند و نتایج سریعی را به همراه می آورد.

روش:

کمی نمک را با خمیر دندانی که شما ترجیح می دهید مخلوط کنید.از این مخلوط برای اسکراب و اعمال به منطقه آسیب دیده استفاده کنید. این کار را برای چند دقیقه ادامه دهید و سپس با آب سرد شستشو دهید.شما می توانید این روال را هر روز تکرار کنید.

خمیر دندان با لیمو برای درمان جوش ها :

این یکی از درمان های شبانه خمیردندان است ، لیمو و مزایای سلامتی مختلف آن شناخته شده است.لیمو می تواند مشکلات دیگری را درمان کند و همچنین جوش ها و جوش های سر سیاه را از بین میبرد و ترکیب خمیر دندان با لیمو، نتایج سریعتری را همراه دارد و بهترین روش استفاده از خمیر دندان برای جوش است.

روش:

  1. صورت خود را بشورید.
  2. یک تکه کوچک پنبه را در آب لیمو فرو ببرید و سپس خمیر دندان را روی آن قرار دهید تا جوش ها را تحت تاثیر قرار دهد.
  3. برای یک روش جایگزین آسان، می توانید لیمو را برش دهید و به قطعات کوچک ببرید و خمیر دندان را به آن اضافه کنید و روی پوست بزنید.
  4. اگر عجله دارید، اجازه دهید 30 دقیقه بماند.
  5. اگر بگذارید یک شب روی صورت بماند، نتیجه بهتری خواهد داشت.
  6. صبح با آب سرد صورت خود را بشورید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.
  7. از آن به طور مداوم برای 2-3 روز استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (583 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (557 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...