از بین بردن چین و چروک دست با چند راه ساده و کم هزینه

  یکشنبه، 06 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
از بین بردن چین و چروک دست با چند راه ساده و کم هزینه
ماسک خیار یک ماسک مغذی و مرطوب کننده بسیار عالی برای جلوگیری از پیری پوست است. با توجه به مواد تشکیل دهنده، این ماسک برای پوستهای مستعد آکنه و  آفتاب سوخته بسیار مفید است.  خیار حاوی سیلیس ماده معدنی کمیاب است که خاصیت جوان کنندگی  پوست را دارد.

ماسک خیار یک ماسک مغذی و مرطوب کننده بسیار عالی برای جلوگیری از پیری پوست است. با توجه به مواد تشکیل دهنده، این ماسک برای پوستهای مستعد آکنه و آفتاب سوخته بسیار مفید است. خیار حاوی سیلیس ماده معدنی کمیاب است که خاصیت جوان کنندگی پوست را دارد. علاوه بر این، منبع خوبی از ویتامین Cو آنتی اکسیدان های دیگر است که به روشنی، درخشانی و جوان تر کردن پوست کمک میکند.
برای کاهش گودی های سیاه زیر چشم، هم بسیار عالی است. ترکیبات تشکیل دهنده این ماسک شامل خیار و آلوئه ورا، آب لیمو و آب است. آلوئه ورا یک عنصر اساسی برای به تعویق انداختن پیری پوست است. همچنین، تسکین دهنده و مرطوب کننده خوب برای درمان آکنه و آفتاب سوختگی است. آسیبهای ناشی از خورشید از دلایل مهم پیری پوست است.آب لیمو و آب چون دارای آنتی اکسیدان هستند پوست را بطور باور نکردنی سفت میکنند. به علاوه، لکه ها را محو و حتی لکه های پیری را هم از بین می برند و یا به حداقل می رسانند ، و در نتیجه پوست را جوان میکند. بوی فوق العاده آب گل رز نیز اثر آرام بخش دارد و در نتیجه استرس را کاهش می دهد. همانطوری که میدانیم استرس یکی از عوامل تاثیر گذار در بیماریهای پوستی است.

ماسک های خانگی برای از بین بردن چین و چروک دست

از بین بردن چین و چروک دست با سودا

اول از همه، 1 قاشق غذاخوری سودا(جوش شیرین) را در آب گرم مخلوط کنید و دستان خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن خیس کنید. این ماسک برای از بین بردن چروک دست بسیار موثر است و باعث می شود تا پوست دست شما نرم و لطیف شود.

از بین بردن چین و چروک دست با آبلیمو و شکر

½ قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. سپس، دست ها را به آرامی در حرکت دایره ای با آن خیس کرده و پس از 15 دقیقه دست را بشویید. آبلیمو و شکر در از بین بردن چروک و روشن سازی پوست دست بسیار مفید است.

از بین بردن چین و چروک دست با آناناس

آناناس غنی از ویتامین C است که باعث بهبودی خشکی و ظاهر ناسالم پوست دست می شود. همچنین، ماسک آناناس با محتوای اسیدی خود باعث حذف چین و چروک پوست دست می شود.
برای این کار، کمی آب اناناس را در ظرفی ریخته و دست خود را درون آن قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. پس از مدت زمان 15 تا 20 دقیقه دست ها را با آب سرد بشویید.
استفاده از آناناس به طور منظم برای خلاص شدن از چین و چروک زودرس پوست دست بسیار موثر است.

از بین بردن چین و چروک دست با روغن زیتون

روغن زیتون پوست شما را تغذیه می کند و حاوی ویتامین E همراه با چربی های ضروری است که باعث تحریک پوست و تولید کلاژن می شود. روغن زیتون باعث رفع چین و چروک پوست دست می شود.


از بین بردن چین و چروک دست با موز

موز حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها A ،B و E، ید، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم و غیره است که در بهبود پوست و مبارزه با چین و چروک پوست کمک زیادی می کند. برای این کار، 1 عدد موز رسیده را با چنگال له کنید تا خمیری شکل شود.سپس این ماسک را بر روی دست ها اعمال کنید و به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

درمان گیاهی چروک پوست دست با روغن نارگیل

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است به این معنی که شکاف پوست شما را پر می کند و باعث صاف شدن پوست می شود. علاوه بر این، ترکیب منحصر به فرد از اسید های چرب در روغن نارگیل برای پوست خشک مناسب است. همچنین پوست را از آسیب های اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت می کند.در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۴ منتشر شده در یافته اند که که روغن نارگیل به صورت موثر و ایمن می تواند به عنوان یک روغن مرطوب کننده استفاده شود.قبل از رفتن به رختخواب، روغن نارگیل اصل و خالص را به دستان خود بمالید.برای حدود ۵ دقیقه با استفاده از حرکات دایره ای ماساژ دهید.برای حصول بهترین نتیجه، دستکش بپوشید.این درمان ساده را روزانه تکرار کنید.

درمان چروک پوست دست با آلوئه ورا

برای مقابله با چروک دست ها، آلوئه ورا بسیار موثر است. آلوئه ورا حاوی خواص مرطوب کننده طبیعی است که به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از علائم پیری زودرس مانند چروک ها کمک می کند. همچنین ژل آلوئه وراحاوی پلی ساکارید است که باعث بازسازی پوست می شود.علاوه بر این، استفاده از ژل آلوئه ورا یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کند و رنگ پوست را بهبود می بخشد.مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ در تحقیقات پوستی و فن آوری منتشر شده است گزارش می دهد که عصاره آلوئه ورای خشک یا فریز شده ، در بهبود هیدراتاسیون پوست موثر است.

برای استفاده روزانه: یک برگ تازه آلوئه ورا را بردارید و ژل آن را خارج کنید. ژل را روی دستان خود قرار دهید و به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید برای مدت ۱۵ دقیقه روی دست باقی بماند، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.برای استفاده هفتگی: جهت تهیه ماسک برای چروک پوست دست ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا تازه، ۱ قاشق چای خوری از بلغور جو دوسر و نیم قاشق چای خوری روغن زیتون را در یک کاسه مخلوط کنید. این مخلوط را روی دستان خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند، سپس خمیر را از پوست پاک کنید. در نهایت، دستان خود را با آب سرد شستشو دهید. از این روش یک بار در هفته استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان