چند ماده ی غذایی که پیرتان میکند

  یکشنبه، 06 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
چند ماده ی غذایی که پیرتان میکند
پوست بدن و به ویژه پوست ناحیه صورت از جمله عضوهایی از بدن می باشد که بروز تغییرات در آن می تواند تاثیر به سزایی در چهره شخص داشته باشد و به همین علت در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است.

امروزه متخصصان با تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند ثابت شده است که مواد غذایی که افراد در طول روز از آن مصرف می کنند با جوانی و شادابی پوست بدن و صورت رابطه مستقیمی دارد و برخی از مواد غذایی می تواند تاثیرات منفی بر روی پوست شخص بگذارد.به همین علت افراد زیادی هستند که جهت مراقبت کردن از پوست خود همواره سعی می کنند از خوردن مواد غذایی مضر برای پوست که در قسمت های زیر به طور کامل به آن پرداخته شده است پرهیز کنند.

مواد غذایی بسیار متنوع و فراوانی در دنیا وجود دارد؛ که به طور عمده به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شوند. طبیعتا هر ماده غذایی دارای خاصیت ها و ویژگی هایی می باشد که بر روی بدن فرد تاثیر می گذارد. از جمله مهم ترین تاثیرات مواد غذایی بر روی پوست که امروزه با توجه به اهمیت بالایی که پوست برای اغلب افراد دارد، توجه بسیاری به برنامه تغذیه ای خود بیشتر می شود.

مواد غذایی که برای پوست مضر هستند

1- نمک زیاد

مصرف نمک به میزان بیش از اندازه طبیعی صورتی پف کرده و به دور از شادابی برای شما خواهد ساخت. غذاهای کنسرو شده - ترشی ها و از این قبیل به دلیل دارا بودن نمک و سرکه برای زیبایی پوست مشکل ساز خواهند بود.

2- مشروبات الکلی

همانطور که می دانید مصرف مشروبات الکلی کارکرد طبیعی هورمون های بدن را مختل کرده و آب میان بافتی پوست را از بین می برد و در نتیجه پوست با حالتی بی روح و زشت باقی می ماند.

3- کافئین زیاد

مصرف کافئین البته بیش از اندازه معمول تغییراتی را در بدن ایجاد می کند که پوست زودتر از حد طبیعی پیر و افتاده می شود.

4- دسرهای شیرین

فراورده هایی همچون ژله - سرییل های مختلف و.. که در مرحله تهیه آنها از شکرهای مصنوعی استفاده می شود با ایجاد قند خون برای فرد مصرف کننده پوست و جوانی فرد را مورد حمله قرار می دهند.

5- نوشابه و نوشیدنی های گازدار

بازهم نوشابه و ضرری دیگر از آن که البته این بار مرتبط با پوست و زیبایی است. نوشابه های گازدار و البته رژیمی سلامت و جوانی پوست را مورد آسیب قرار می دهند.

6- مواد غذایی و خوراکی فرآوری شده

کیک - آبمیوه - پفک - چیپس - انواع کنسروها و کمپوت ها و... همه و همه برای سلامت و زیبایی پوست و البته جوانی پوست مضر هستند.

7- گوشت قرمز

مصرف گوشت قرمز به خصوص بخش هایی از آن که چربی دار است عکس العملی منفی از اعضای بدن را بروز می دهد که علاوه بر مشکلات داخلی پوست را هم با مشکل پیری زودتر از موعد مواجه می کند.

8- غذاهای سرخ شده

غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب با تجمع چربی در بدن شادابی و سلامت پوست را مختل کرده و تا حد بالایی فرد را در معرض بیماری ها قرار می دهد.

9- قند و شکر

قند و شکر از آن دسته هستند که زمانی که وارد بدن می شوند به سختی بدون آسیب رساندن خارج می شوند که همین برای آگاه شدن از مضرات آنها کافیست که بدانیم بخش هایی از مهم ترین قسمت های بدن با مصرف نا متعادل این مواد تهدید می شوند.

10- فست فودها

تا کنون بارها و بارها در بخش های مختلف سلامتاز مضرات مصرف فست فودها گفته شده است که در این بخش ضرر آسیب به زیبایی و جوانی پوست را هم به آن می افزاییم.

چند نکته

دانه كتان (بزرك): به حفظ رطوبت،هموار و نرم بودن پوست، و كاهش التهاب كمك می كند و برای بیماری پسوریازیس و خشكی پوست نیز مفید استمهم ترین مواد مغذی آن اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و ویتامینE است.
هویج: باعث حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید می شود و به محو شدن جای زخم كمك می كند و برای درمان جوش غرور جوانی،بریدگی،خراشیدگی و آسیب های ناشی از خورشید مفید است. مهم ترین ماده مغذی آن بتاكاروتن است.
جگر: محتوی مواد مغذی ای است كه به بهبود و نوسازی پوست كمك می كند و برای پسوریازیس، بهبود زخم و محو شدن جای جوش غرور جوانی مفید است، و مهم ترین ماده مغذی آن ویتامینA است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان