از فواید بی نظیر چای به چه میدانید؟

  شنبه، 13 آذر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
از فواید بی نظیر چای به چه میدانید؟
چای به و یا دمنوش به از آن دست دمنوش‌های خانگی است که می‌تواند برای درمان برخی از امراض و یا تسکین دردها موثر واقع شود. یکی از خواص این دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد است. از دیگر خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به یک میوه ای است با خاصیت دارویی بالا که افراد از پودر،چای یا دمنوش به برای اختلالات گوارشی از جمله معده و روده درد-التهاب دستگاه گوارش- و همچنین اسهال استفاده میکنند.برخی افراد از به برای بهبود جراحات، مفاصل متورم و دردناک، درد نوک پستان و انگشت های بریده استفاده میکنند.لوسیون آن برای تسکین چشم ها استفاده میشود. برای مصارف غذایی از به برای تهیه ی مربا، ژله، خورشت، آبمیوه و… استفاده میشود.به ( Quince ) میوه ای زرد رنگ است که مربای آن بین ایرانیان که طرفداران بسیاری دارد.به در کتب طب سنتی ایران با نام «سفرجل» آورده شده است.میوه به خام دیرهضم بوده و به کندی از معده عبور کرده و به شدت موجب یبوست مزاج می‏گردداما دمنوش به و به پخته این عوارض را ندارد.میوه به علاوه بر مزه مطبوع دارای ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن و فیبر رژیمی می باشد.

مواد معدنی و ویتامین های موجود در چای به

چای به یکی از نوشیدنی های خوش طعمی است که به عنوان یک میان وعده در کنار یک کیک خانگی خواص بی شماری را به بدن می رساند. انواع ویتامین ها و مواد معدنی در این میوه وجود دارد.در چای به، ویتامین هایی از جمله ویتامین C، ویتامین A و B وجود دارد. مواد معدنی مفیدی در ترکیبات این چای وجود دارد که سبب رساندن خواص زیادی به بدن می شود. از جمله مواد معدنی موجود در این میوه و چای آن می توان به فیبر و پروتئین اشاره کرد. سدیم، روی، آهن، منیزیم، کلسیم و همینطور اسید فولیک و فسفر نیز در ترکیبات این ماده خوراکی خوشمزه وجود دارد.

به خشک شده

مهمترین خواصی که چای به برای بدن دارد

میوه به، به عنوان یکی از میوه های پرخاصیت شناخته می شود که چای آن نیز از این خواص بی بهره نیست.

دمنوش به می تواند به کاهش وزن کمک کند

میوه به نسبت به سایر میوه های هم رده خود (سیب و گلابی) کالری بسیار کمی دارد. ۱۰۰ گرم به حاوی فقط ۵۷ کالری است. اما فیبر بسیار زیادی دارد که به پاکسازی روده ها نیز کمک می کند. اگر می خواهید وزن خود را حفظ کنید و یا یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید، مصرف غذاهای کم کالری و حاوی فیبر لازم و ضروری است.دم کرده این میوه هم حاوی ویتامین های سالم و کربوهیدرات هایی است که رژیم غذایی شما را تکمیل می کند.

خواص چای به برای دیابت

میوه به دارای ترکیبات پلی فنولیک است که فعالیت هایپوگلایسمیک داشته و قند خون را پایین می آورد.این ترکیبات، به پیشگیری از عوارض دیابت هم کمک می کند.بر روی موش های دیابتی آزمایش انجام شد و دریافتند که مصرف دمنوش به باعث کاهش اوره ی پلاسما و کراتینین شده و به بهبود انها کمک میکند.دمنوش به سطح سرمی AST ,ALT و ALP در بیماران دیابتی را کاهش داده و از بافت کبدی آنها محافظت می کند.

چای به به درمان زخم معده کمک می کند

نوشیدن چای به تازه از بروز برخی از بیماری های گوارشی مثل زخم معده کمک می کند. این دمنوش حاوی ترکیباتی است که از تشکیل باکتری H. Pylori جلوگیری می کند. این باکتری عامل اصلی زخم معده و گاستریت (ورم معده) است. استرس و تغذیه نامناسب عامل اصلی ابتلا به زخم معده است. اگرچه با روش های پزشکی هم می توانید آن را درمان کنید. اما نوشیدن چای به بهترین و طبیعی ترین راه است.جالب است بدانید مصرف دم کرده میوه به حتی به کاهش استفراغ و حالت تهوع بارداری یا تهوع صبحگاهی هم کمک زیادی می کند.

چای به یک دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد

یکی دیگر از خواص چای به تازه پیشگیری از التهاب، تقویت سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی و گلودرد است. از آنجایی که این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، نوشیدن یک فنجان دمنوش آن می تواند تا ۲۵% از نیاز روزانه را تأمین کند. مصرف این جای برای درمانی برخی از بیماری های التهابی است.همچنین از آنجایی که چای به تازه حاوی چندین آنتی اکسیدان است، می تواند به حفاظت از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد هم کمک کند. کاهش استرس متابولیکی و جلوگیری از خطر بیماری های مزمن از دیگر خواص دمنوش به است.

خوردن چای به برای  سرما خوردگی

چای به دارای خواص ضد ویروسی است

تحقیقات متعدد نشان داده است که دم کرده میوه به از نظر فنلیک بسیار غنی است. این ترکیب سال هاست که برای تقویت فعالیت ضد آنفلوانزا در برخی از داروها استفاده می شود. در واقع این دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد یک انتخاب بی نظیر است و حتی خواص آن در مبارزه و جلوگیری از سرماخوردگی، آنفولانزای فصلی و عوامل بیماری زای ویروسی بسیار مفید اثبات شده است.اگر به و لیمو را با هم ترکیب کرده و دمنوش آن ها را تهیه کنید، در درمان گلودرد و سرماخوردگی تاثیر بیشتری دارند.

خواص دمنوش به برای اعصاب

دم کرده میوه به در کاهش استرس و اضطراب تاثیر زیادی دارد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان های زیاد این دمنوش می تواند یک داروی طبیعی برای درمان استرس بیش از حد باشد. اگر در شرایط بحرانی یک فنجان چای تازه به را به طور مرتب مصرف کنید، می تواند به آرامش اعصاب کمک زیادی کند.

چای به و فشار خون و بهبود سیستم قلب

از دیگر خواص دمنوش به می توان به سلامت سیستم قلب و عروق اشاره کرد. این میوه نسبت به گلابی، سیب، گلاس و زردآلو در تقویت قلب تاثیر بیشتری دارد. از آنجایی که به سرشار از اسیدهای کلروژنیک، آنتوسیانین ها و فلاونول ها به همراه کاتچین ها و پروآنتوسیانیدین ها است، می تواند به کاهش فشار خون نیز کمک زیادی کند.

خواص چای به در دوران بارداری برای جنین

بهتر است خانم های باردار برای جلوگیری از سقط جنین به و دمنوش آن را مصرف کنند.میوه به قابض است و نیز باعث تقویت سلول های جداره رحم شده و از این دو نظر در جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری بسیار موثر است.از آن جایی که در طول دوران بارداری خانم ها عادت ماهیانه آن ها قطع می شود و در نتیجه مواد زائدی که از طریق خون حیض از بدن زن خارج می شدند در طول بارداری خارج نشده و در بدن خانم باردار باقی می ماننداین مواد زائد بر معده خانم باردار تاثیر منفی می گذارند. میوه به با تقویت معده و دستگاه گوارشی نقش عمده ای در جلوگیری و بهبود ویار حاملگی دارد.میوه به به واسطه خاصیتی که دارد باعث باهوش شدن جنین می شود.دمنوش به باعث زیبا شدن جنین و فرزند می شود و اگر شما طالب فرزندی زیبا هستید یکی از راه کارهای آن خوردن میوه به در طول دوران بارداری و حاملگی توسط مادر باردار می باشد.خوردن میوه و دمنوش به عرق بدن را خوشبو می نماید. خوردن به توسط خانم باردار باعث خوشبو شدن نوزاد می شود.مطابق حدیثی از حضرت علی (علیه السلام)، خوردن میوه به برای ضعف قلب مفید است و معده را پاک کرده و ذهن را روشنی می بخشد و آدم ترسو را شجاع می کند.مطابق این حدیث ، نقش میوه به در تقویت قلب جنین و شجاع شدن فرزند کاملا مبرهن است.طبق حدیثی از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) ، به غم و اندوه را از بین می برد ؛پس میوه به می تواند به مادران بارداری که ممکن است دچار حالت غم و اندوه شده باشند کمک موثری در جهت زدودن غم و غصه آن ها بکند.ضمنا مادر باردار می تواند شب هنگام خوابیدن ، چند عدد میوه به را در ظرفی در بالای سر خویش بگذارد که بوی به موجب آرامش خواهد شد.میوه به دارای ویتامین ب می باشد و از این نظر در سیستم عصبی جنین می تواند موثر باشد و نیز میوه به می تواند سبب تعادل اعصاب مادر باردار شده و موجب کاهش استرس و احیانا افسردگی او بشود.طمیوه به دارای مقدار زیاد پتاسیم می باشد و تحقیقات ثابت کرده است که مواد دارای پتاسیم در کاهش فشار خون موثر هستند؛از اینرو مصرف به و دمنوش آن در دوران بارداری می تواند در کاهش فشار خون بارداری موثر باشد.

خواص چای به برای قلب

چای به تقویت کننده قلب است و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.همچنین از بیماران قلبی در برابر مشکلات جدی تر این عضو مهم محافظت می کند.مطابق حدیثی از حضرت علی (علیه السلام)، خوردن میوه به برای ضعف قلب مفید است و معده را پاک کرده و ذهن را روشنی می بخشد و آدم ترسو را شجاع می کند.مطابق این حدیث، نقش میوه به در تقویت قلب جنین و شجاع شدن فرزند کاملا مبرهن است.

خواص چای به برای رحم و قاعدگی

در طب سنتی آمده است که چای به برای تفویت رحم مفید است ،به ترتیبی که قبل ایام قاعدگی و در صورت شدت خونریزی بسیار توصیه شده است.چای به خونریزی از رحم را متوقف می کند.میوه به قابض است و نیز باعث تقویت سلول های جداره رحم شدهو از این دو نظر در جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری بسیار موثر است.

دمنوش به و تقویت کبد

از آنجایی که دمنوش به به دفع مواد زائد از بدن کمک زیادی می کند، برای جلوگیری از بیماری های شدید کبدی مثل کبد چرب موثر است. همچنین باعث پاکسازی روده ها نیز می شود. در واقع دمنوش به می تواند مقاومت کبد در برابر برخی از بیماری های باکتریایی را نیز افزایش دهد.

عوارض مصرف بیش از حد چای به

این دمنوش خواص بی شماری به همراه دارد. اما گاهی با مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارضی برای بدن ایجاد شود. البته تاکنون عوارض جبران ناپذیری از آن بیان نشده است اما افرادی که به برخی از مواد غذایی مانند خود میوه به آلرژی دارند بهتر است از آن به اعتدال استفاده کنند و در صورت مشاهده بروز علام آلرژیک مصرف آنرا قطع کنند.بهتر است روزانه از این دمنوش بین 2 الی 3 فنجان مصرف کرد تا از احتمال بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال جلوگیری کرد. زیرا این دمنوش فیبر زیادی دارد و برای معده برخی از افراد، این موضوع می تواند اذیت کننده باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (636 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (187 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (48 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (16 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (19 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (5 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (2 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان