از خواص قرص کمر چه میدانید؟

  دوشنبه، 10 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
از خواص قرص کمر چه میدانید؟
قرص کمر گیاهی درشت در واقع این دانه گیاهی درشت میوه درختی هندی است بنام آناکاردیه – Anacardier– یا در زبان هندی به آن مغز کاشو – Cashew nut – می گویند..در طب سنتی از این دارو به نام های بلادر و حب الفهم و حب القلب یاد شده است.این داروی گیاهی در طب سنتی دارای طبیعت گرم و خشک دارد.

قرص کمر یک ماده گیاهی است که به عنوان یک داروی ضد درد کمر در عطاری ها فروخته می شود. تحقیقات کمی در مورد اثرات این دارو انجام شده ، اما همین معدود تحقیقات به کم عارضه بودن و اثرات ضد دردی متوسط این گیاه اشاره دارند . ازقدیم گیاه دارویی قرص کمر برای زنانی استفاده می شود که زیاد سقط دارند و کمر آنها را سفت می کند، در زمان های گذشته از این گیاه دارویی، بعد از زایمان استفاده می کرده اند. نام علمی قرص کمر : آناکاردیوم اکسیدنتال – Anacardium Occidental- است.

تصویرقرص کمر

خواص درما نی قرص کمر (بلادر کبیر):

طبیعت قرص کمر گرم و خشک است.استفاده قرص کمر از رسومات بسیار عالی است که تقریبا به فراموشی سپرده شده است.اما یان قرص دارای خاصیت ضد بلغم، ضد آرتروز، گرم کننده، حل کننده، لطیف کننده و اصلاح کننده زخم های پوست و همچنین جهت امراض سرد دماغی مثل فلج و رعشه و سستی عضلات فراموشی مفید و جوش ها و رطوبات اضافی و نفخ و تنگی مجاری ادرار را معالجه می نماید. در تقویت حافظه و ذهن و اعصاب و دندان نافع و برای کسانی که مزاج گرم دارند مضر و باعث یبوست مزاج و جنون و سرسام و مالیخولیا و جوش های دهان می شود.ضماد آن در ترکیب با سایر داروها برای تمام مرض های سرد نافع خواهد بود. و نیرو دهنده، نرم کننده و مقوی نیروی جنسی می باشد. در ضمن روغن دانه نیز نرم کننده پوست است.

1.ضد بلغم، ضد آرتروز، گرم کننده، حل کننده،

2.لطیف کننده و اصلاح کننده زخم های پوست.

3.رطرف کردن امراض سرد دماغی مثل فلج و رعشه .

4.سستی عضلات فراموشی مفید و جوش ها و رطوبات اضافی را میگیرد.

5. نفخ و تنگی مجاری ادرار را معالجه می نماید.

6.در تقویت حافظه و ذهن و اعصاب و دندان نافع است

7.ضماد آن در ترکیب با سایر داروها برای تمام مرض های سرد نافع خواهد بود.

8.مغز آن لذیذ و بی ضرر است

9. قرص کمر گرم کننده و ضد بلغم است

10. بهبود بیماری کجی دهان

10.بادشکن و کاهش درد های شکمی

11.درمان بی اختیاری ادرار و شب ادراری کودکان

13. قرص کمر در درمان ترس و هراس و اختلالات پانیک

14.جهت درمان آرتروز مصرف خوراکی این دارو نافع است.

15. همچنین مصرف موضعی یا مالیدنی آن برای درمان زخم های پوستی و خشکی واگزمای پوست مفید است.

16.جهت درمان فلج و رعشه و ضعف عضلات مصرف خوراکی قرص کمر مفید است.

17.برای درمان نفخ و نیز مشکلات ادراری و بزرگی پروستات کمک کننده است.

18.برای تقویت ذهنی و افزایش حافظه

19.برای آرامش اعصاب و درمان جنون و مالخولیا

20.قرص کمر برای دندان دردخوب است

21.• ضد بلغم و رفع سردی و رطوبت

22•مصرف خوراکی مغز این دانه بی ضرر است و طعمی لذیذ دارد.

22. پوست آن نیز مقوی و در سیاه کردن مو به کار می رود.در استعمال خارجی پوست سخت قرص کمر به صورت جوشانده برای سیاهی موی سر مؤثر می باشد.

تصویرریزش مو و قرص کمر

بخش مورد استفاده قرص کمر:

دانه (مغز قرص کمر) و پوست سخت میوه. در ضمن عسل بلادر و پوست و برگ درخت نیز خواص دارویی دارند.

طریقه استفاده از قرص کمر :

طریقه استفاده از قرص کمر اینگونه می باشد که یک قرص نر و ماده (قرص های نر بر روی قسمت تغذیه شونده حالت برجستگی دارند و قرص ماده در همان قسمت فرو رفتگی دارد و این دو مکمل هم هستند.) را باید بر روی شعله گذاشت تا حرارت ببیند در اثر حرارت پوسته قرص شکسته می شود و میوه آن بیرون می آید. هسته میوه ها را در داخل هاون کاملا بکوبید و مقداری زرده تخم مرغ و کمی گلاب و زرد چوبه و کمی زنجبیل به آن اضافه کنید. به صورت خمیر 10 دقیقه بر پشت خود و قسمت درد ماساژ داده و بمالید سپس بهتر است با یک پارچه نخی بسته شود. درد کمر را به صورت موضعی کاهش می دهد.در قرص کمر تفاوتی وجود دارد و 2 نوع قرص کمر وجود دارد تفاوت دانه های نر و ماده در ناحیه تغذیه ای دانه هاست ، یعنی محل چسبندگی دانه ها به درخت.

1.قرص کمر (نر) : دارای برجستگی

2.قرص کمر نوع ماده : دارای فرو رفتگی

عوارض مصرف قرص کمر

در افراد گرم مزاج مصرف این دارو توصیه نمی شود…چون باعث عوارض زیاد و بیماری در این افراد خواهد شد. و باعث یبوست مزاج و جنون و سرسام و مالیخولیا و جوش های دهان می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (607 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان