ساعدنیوز
ساعدنیوز

با دم نوش های ضد دیابت آشنا شوید

  چهارشنبه، 10 آذر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
با دم نوش های ضد دیابت آشنا شوید
هر کدام از دمنوش های گیاهی معرفی شده در این مقاله دارای خواص مخصوص به خود است اما در نهایت تمامی آنها به کاهش قند خون و کنترل دیابت کمک میکنند ولی به هیچ عنوان مصرف بیش از اندازه آنها توصیه نمیشود.در این مطلب به بهترین دمنوش ها میپردازیم.
دیابت یا همان مرض قند تبدیل به یکی از جدی ترین نگرانی های حوزه ی سلامتی شده است. در حال حاضر تنها راه چاره پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.افرادی که از دیابت نوع 1 یا 2 رنج می برند باید تمام تلاش شان را برای کنترل قند خونشان بکنند که گاهی کار بسیار سختی است. اما هیچ چیز غیرممکن نیست به شرطی که به تغذیه ی خود دقت کنید.

بهترین دمنوش های گیاهی برای دیابت

چای و دمنوش از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان هستند که بیش از دو سوم جمعیت جهانی آن را مصرف می کنند. این نوشیدنی های گرم به دلیل ترکیبات گیاهی قوی که در آن ها وجود دارد می توانند برای سلامتی مفید باشند. تحقیقات نشان داده است که برخی از چای ها یا دمنوش ها دارای خواصی هستند که برای افراد دیابتی مفید است. این نوشیدنی ها می توانند قند خون را کنترل کرده، التهاب را کاهش داده و حساسیت به انسولین را افزایش دهند.

دمنوش گیاهی چای سبز برای دیابت

استفاده از چای سبز برای سلامت انسان مورد مطالعه و تأیید قرار گرفته است. چای سبز سرشار از پلی فنول است که ماده موثری بسیار خوب در کاهش استرس ، کاهش فشار خون ، کاهش کلسترول ، گشاد شدن رگ ها و جلوگیری از لخته شدن خون است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که هر هفته 6 فنجان چای سبز می نوشند در مقایسه با دیگران 33٪ کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

شنبلیله گیاهی مناسب برای برای کنترل قند

اگر شما مبتلا به دیابت هستید به سبزی معطر شناخته شده برای همه ی ایرانی ها ارتباط بیشتری داشته باشید. شنبلیله که به صورت آرد نیز وجود دارد به بهبود تحمل گلوکز کمک کرده و به این ترتیب باعث کاهش قند و کلسترول خون می شود. می توانید از تخم شنبلیله هم برای کنترل قند خونتان استفاده کنید. در این صورت می توانید آن ها را قبل از مصرف در آب خیس و با شکم خالی میل کنید. می توانید قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

پونه ی کوهی یک سبزی فوق العاده برای کاهش قند خون

پونه ی کوهی یکی از آن سبزیجات معطر فوق العاده است که عطر و طعم خوبی به غذاها می دهد. علاوه بر این افرادی که به دنبال راهی برای کاهش قند خون و سالم ماندن هستند نیز می توانند به این گیاه اعتماد کنند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که پونه ی کوهی مانند رزماری می تواند به کنترل ترشح انسولین کمک کند. می توانید از روغن خوراکی این گیاه (آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید) یا از مکمل های موجود در بازار استفاده کنید.

چای بابونه، دمنوش مناسب دیابت عصبی

به طورکلی چیزی به اسم دیابت عصبی در علم پزشکی وجود ندارد، اما وقتی فرد دچار استرس یا اضطراب می شود، سطح قند خون افزایش پیدا می کند. به این حالت دیابت عصبی گفته می شود. یکی از بهترین دمنوش هایی که برای کنترل قند خون در زمان استرس و اضطراب کاربرد دارد، دمنوش بابونه است.یک شب بی خوابی احتمالاً آخرین چیزی است که افراد مبتلا به دیابت باید تجربه کنند. بی خوابی می تواند باعث کاهش تأثیر انسولین در بدن شود که به طور بالقوه سطح قند خون را افزایش می دهد. نوشیدن چای گیاهی بابونه که بدون کافئین است ممکن است خواب شما را تقویت کند.بررسی انجام شده ای ثابت کرد گروهی از زنانی که به تازگی زایمان کرده بودند با مصرف مداوم دو هفتگی چای بابونه توانستند نسبت به گروهی که نوشیدن این چای را در برنامه خود نداشتند، کیفیت خواب بالاتر و علائم افسردگی کمتری داشته باشند. همین اهمیت بابونه روی کیفیت خواب افراد، مهم ترین دلیلی است که باعث می شود دیابت در بدن کنترل و سطح قند خون کاهش پیدا کند.

دمنوش زیره سیاه قند خون را کاهش می دهد

دمنوش زیره سیاه قند خون و کلسترول را کاهش می دهد. زیره سیاه باعث افزایش حساسیت به انسولین و افزایش برداشت گلوکز از طریق سلول و متعاقباً کاهش قندخون می شود. همچنین دانه زیره از تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون که در دیابت معمول است و اغلب منجر به عوارض دیابت می گردد، جلوگیری می کند.

دمنوش چوب میخک گیاهی مناسب برای افراد دیابتی

دمنوش چوب میخک طعم معطر تندی دارد که برای تهیه ی انواع غذاها استفاده می شود. این گیاه ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی ای دارد که در کنترل قند خون به دیابتی ها کمک زیادی می کند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که مصرف 3 گرم چوب میخک در روز می تواند به کنترل میزان قند و چربی خون کمک کند. می توانید این ادویه را به غذاهایتان اضافه کنید و یا اینکه با صلاحدید پزشکتان از مکمل های موجود در بازار استفاده کنید.

دمنوش دارچین مناسب برای برای دیابت

قبلا و در مقالاتی چون درمان گیاهی دیابت، به فواید بسیار دارچین و نقش آن در سرکوب دیابت پرداختیم. دارچین یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید برای درمان دیابت است و دمنوش آن تأثیر بسیار بهتری بر روی این روند درمان دارد. استفاده از دارچین در درجه اول باعث کاهش قند خون میشود و پس از آن به تسهیل استفاده بدن از انسولین کمک میکند.برای تهیه دمنوش دارچین میتوانید دو یا سه چوب دارچین را بر روی آب سرد قرار دهید و پس از به جوش آمدن آب، آن را به مدت یک تا دوساعت روی حرارت کم و غیر مستقیم قرار دهید (روی سماور یا بخاری) همینطور میتوان چوب دارچین را در قوری چایی قرار داد و آن را به همراه چایی میل کرد.

دمنوش چای ترش مناسب برای دیابت

دمنوش چایی ترش نیز از دمنوش های درمان کننده دیابت است. این دمنوش با طعم نسبتا ترش خود به کاهش قند خون در بدن کمک میکند مصرف آن تا دو فنجان در روز بدون ایراد و مشکل است. برای تهیه آن نیز کافی است برگ های خشک گیاه را در آب جوش قرار دهید و دم کشیده را پس از صاف کردن میل کنید.

دمنوش گیاهی قاصدک مناسب برای دیابت

در طول سال ها ، ریشه و برگ این گیاه چینی به دلیل کاربردهای شگفت انگیز آن در سلامت انسان بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که می دانید ، قاصدک حاوی اجزای بیولوژیکی با فعالیت ضد دیابت نوع 2 است ، استفاده از ریشه و برگ این گیاه برای مدت زمانی به طور قابل توجهی سطح قند خون را کاهش می دهد.

بهترین دمنوش گیاهی اولانگ برای دیابت

چای اولانگ به دلیل طعم خوشمزه خود شناخته شده است ، اما اطلاعات کمی در مورد سطح کافئین موجود در این چای محبوب وجود دارد که توانایی کمک به بیماران دیابتی را در کاهش قند خون دارد.

دمنوش گیاهی جینسینگ مفید برای دیابت

جینسینگ گیاهی بسیار کمیاب و گران قیمت است که برای سلامتی انسان بسیار کاربرد دارد. با استفاده از این مواد فعال ارزشمند ، جینسینگ به کاهش جذب کربوهیدرات کمک می کند و به شما در افزایش ترشح انسولین از لوزالمعده کمک می کند. شما باید به جای پودر ، چای جینسنگ تازه بنوشید ، هر روز یک فنجان بنوشید و روزانه قند خون خود را چک کنید.

دمنوش گیاهی جنگلی خربزه تلخ مفید برای دیابت

خربزه تلخ برای همه بسیار عجیب است ، اما در طب شرقی و غربی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد ، خصوصاً کاربردهای شگفت انگیزی که برای بیماران دیابتی دارد. خربزه تلخ جنگلی به تصفیه و سم زدایی بدن کمک می کند ، به طور موثر قند خون را کاهش می دهد و خطر عوارض دیابت را تا 40٪ کاهش می دهد. علاوه بر این ، از جنگل خربزه تلخ برای زیبایی به عنوان ماسک تلخ جنگل ، کاهش وزن استفاده می شود … اگر افراد در خوابیدن مشکل دارند ، استفاده از چای خربزه تلخ در جنگل به خواب خوب کمک می کند.

خواص ضد دیابتی دمنوش گیاهی گل داودی

علاوه بر این ، چای بابونه حاوی مقادیر زیادی ضد التهاب و آنتی اکسیدان است که حاوی آنزیم های متقابل با آنزیم ها نیز می باشد ، که می تواند از بدتر شدن عملکرد بدن دیابتی ها جلوگیری کند. هنگام نوشیدن مرتب چای بابونه ، افراد دیابتی می توانند قند خون را به خوبی کنترل کنند و از عوارض چشم و کلیه جلوگیری کنند. هر روز بیماران دیابتی باید حدود 3 گرم چای گل گل داودی مخلوط با آب گرم بنوشند و نوشیدن 3 بار در روز مفید خواهد بود برای سلامتی ، از عوارض جلوگیری کنید.

چای گل داوودی

دمنوش زنجبیل ادویه ی فوق العاده برای کنترل دیابت نوع 2

زنجبیل یک ادویه ی فوق العاده و خوش عطر و طعم است که در تهیه ی غذاها و شیرینیجات استفاده می شود. این ادویه برای دیابتی ها نیز مفید است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که مصرف روزانه 3 گرم از این ادویه (به صورت کپسول) به تنظیم کلسترول، کنترل قند و وزن افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. اگر علاقه ای به مصرف کپسول زنجبیل ندارید می توانید روزانه دو فنجان چای زنجبیل بنوشید. البته حواستان باشد که مصرف زنجبیل زیاد برای افرادی که از فشارخون بالا رنج می برند توصیه نمی شود. می توانید به شیر یا چای معمولی نیز کمی پودر زنجبیل اضافه کنید.

چای زنجبیل

خواص ضد دیابتی دمنوش تخم گشنیز

گشنیز از گیاهان دارویی با خواص بسیار است که عموم مردم در ایران با اغلب این خواص آشنایی ندارد. از جمله خاصیت های ضد دیابت دمنوش گشنیز، کاهش قند خون در بدن، افزایش ترشح انسولین در غدد لوز المعده و افزایش حسایت بدن به آن است. از همین رو میتوان دمنوش گیشنیز را درمان کننده دیابت نوع یک و دیابت نوع دانست.برای درست کردن دمنوش گشنیز باید از تخم خشک و آسیاب شده آن استفاده کنید. این پودر را به همراه آب داغ بر روی حرارت بگذارید و پس از نیم ساعت دمنوش آماده شده را میل کنید.

خواص ضد دیابتی دمنوش تخم ریحان

ریحان نیز از گیاهان کاهنده قند خون و از دمنوش های گیاهی برای درمان دیابت است. برای مصرف آن به صورت دمنوش هم میتوان از تخم خشک ریحان استفاده کرد و هم از برگ های آن. برای استفاده از برگ آن میتواندید آنها را در یک لیوان یا قوری آب جوش به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و سپس میل کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (231 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (204 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (99 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (88 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (64 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (59 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نوآوری‌ های فناوری در سلامت: دسترسی و کیفیت عکسی زیبا و لورفته از بچه داری سردار آزمون، ابرستاره فوتبال ایران در فرودگاه/ چه دختر خوشگل و نازی! قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟ نگاهی به جشن تولد لاکچری نورا دختر دوم علی دایی با تم سیندرلا+عکس/ قیافه شهریار ایران با این کلاه دیدنی شده😍 کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم تیرگی بیکینی را چگونه برطرف کنیم؟ سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم نوه بامزه و شیرین ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت در آمریکا/ ماشاءالله چقدر بانمک و ماهه+عکس فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در مشهد+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده این دختر ریش و سبیل دار هم بلاخره عروس شد! +عکس/فقط تغییراتشو ببین! آنکارا تسلیم سیل شد! به رخ کشیدن هنر آشپزی و پختن غذاهای رنگارنگ به سبک صبا راد+ویدئو/ ماشالله خانوم هنرمند خلاقیت منحصربفرد شاطر خوش‌ذوق کرمانی در پخت نان خرگوشی برای کودکان در صف نانوایی +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😍 لحظه اعلام درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از تلویزیون+ فیلم عکس‌های 48 سالگی «ملکه میسول سو» در سریال جومونگ 3 رونمایی مازیار لرستانی از تیپ پسرانه‌اش در 10 سالگی در تبریز+عکس 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لیوان برای نسترن ها حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس شباهت بی حد و اندازه فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان به مادرش/مگه داریم انقدر شباهت+عکس تصاویری از بازیگران نون خ 5 در مراسم تجلیل و نشست خبری سریال/ 7 نفر دست و پای‌شان شکست! رونمایی از پسر جنتلمن و دو متری شقایق فراهانی روی زانو های مامانش/ ماشالا اصلا بهش نمیاد همچین پسر بزرگی😳 وقتی حاضران مراسم خاکسپاری، خودشان زیر خاک دفن شدند +ویدئو رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد! رونمایی از بدل نقی معمولی در پایتخت 5+عکس/این نقیه یا نقی اینه؟ رونمایی از عکس سر مجلسی مراسم عروسی بهاره رهنما و همسر دومش+عکس/ چرا هر کدوم یه طرف رو نگاه میکنن🙄 خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا برای حفظ درختان قدیمی یک منطقه از نابودی/ دکترای افتخاری طبیعت دوستی حقته+ عکس نگاهی به آرایش باقی مانده دست و ناخن یک شهبانوی مصری با حنا بعد از گذشت 3300 سال/ واقعا حیرت انگیزه+عکس دکوراسیون خاص گوشه ای از خانه سپیده بزمی پور همسر شاهرخ استخری با مبل دایره ای شکل/ نبات چه شیرین خوابه +عکس موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ خاطره جالب ژاله صامتی از دردسر نقش عروس بودنش در یک فیلم+ویدیو/ بازیگر نقش داماد ول کن نبود که باید با هم ازدواج کنیم آشپزی سالم آیسان خانوم برای رضا گلزار از ذرت و گوجه تا..../ چقدر به تغذیه آقاشون میرسه +عکس دردسر جدید برای نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چرا خواننده سرشناس کرد از سعید آقاخانی شکایت کرد؟+ویدیو رونمایی از ورژن ایرانی افسانه جومونگ با نوابغ طنز کشور +فیلم/ نگفتید از خنده میمیریم🤣 رونمایی از پوشش و ظاهر یک مرد گدا در دوره قاجار+عکس به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید تغییر استایل امیرمحمد متقیان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس نگاهی به حیاط باصفا و دلباز بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها/ خونه نگو باغ بگو+عکس نگاهی به زندگی فوق لاکچری همسر امام خمینی(نوه وزیر خزانه داری ناصرالدین شاه) در خانه پدری‌شان پیش از ازدواج؛ از کالسکه اختصاصی تا یادگیری زبان فرانسه+ویدیو موتور اسکوتر خوش رنگ محسن مسلمان ستاره تیم ملی/ موتور سواری آقای فوتبالیست به جای ماشین های آنچنانی+عکس
تیتر امروز   
3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد! موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟ دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟ چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟ پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟ استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024 فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم لحظه اعلام درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از تلویزیون+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ...