با دم نوش های ضد دیابت آشنا شوید

  چهارشنبه، 10 آذر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
با دم نوش های ضد دیابت آشنا شوید
هر کدام از دمنوش های گیاهی معرفی شده در این مقاله دارای خواص مخصوص به خود است اما در نهایت تمامی آنها به کاهش قند خون و کنترل دیابت کمک میکنند ولی به هیچ عنوان مصرف بیش از اندازه آنها توصیه نمیشود.در این مطلب به بهترین دمنوش ها میپردازیم.
دیابت یا همان مرض قند تبدیل به یکی از جدی ترین نگرانی های حوزه ی سلامتی شده است. در حال حاضر تنها راه چاره پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.افرادی که از دیابت نوع 1 یا 2 رنج می برند باید تمام تلاش شان را برای کنترل قند خونشان بکنند که گاهی کار بسیار سختی است. اما هیچ چیز غیرممکن نیست به شرطی که به تغذیه ی خود دقت کنید.

بهترین دمنوش های گیاهی برای دیابت

چای و دمنوش از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان هستند که بیش از دو سوم جمعیت جهانی آن را مصرف می کنند. این نوشیدنی های گرم به دلیل ترکیبات گیاهی قوی که در آن ها وجود دارد می توانند برای سلامتی مفید باشند. تحقیقات نشان داده است که برخی از چای ها یا دمنوش ها دارای خواصی هستند که برای افراد دیابتی مفید است. این نوشیدنی ها می توانند قند خون را کنترل کرده، التهاب را کاهش داده و حساسیت به انسولین را افزایش دهند.

دمنوش گیاهی چای سبز برای دیابت

استفاده از چای سبز برای سلامت انسان مورد مطالعه و تأیید قرار گرفته است. چای سبز سرشار از پلی فنول است که ماده موثری بسیار خوب در کاهش استرس ، کاهش فشار خون ، کاهش کلسترول ، گشاد شدن رگ ها و جلوگیری از لخته شدن خون است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که هر هفته 6 فنجان چای سبز می نوشند در مقایسه با دیگران 33٪ کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

شنبلیله گیاهی مناسب برای برای کنترل قند

اگر شما مبتلا به دیابت هستید به سبزی معطر شناخته شده برای همه ی ایرانی ها ارتباط بیشتری داشته باشید. شنبلیله که به صورت آرد نیز وجود دارد به بهبود تحمل گلوکز کمک کرده و به این ترتیب باعث کاهش قند و کلسترول خون می شود. می توانید از تخم شنبلیله هم برای کنترل قند خونتان استفاده کنید. در این صورت می توانید آن ها را قبل از مصرف در آب خیس و با شکم خالی میل کنید. می توانید قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

پونه ی کوهی یک سبزی فوق العاده برای کاهش قند خون

پونه ی کوهی یکی از آن سبزیجات معطر فوق العاده است که عطر و طعم خوبی به غذاها می دهد. علاوه بر این افرادی که به دنبال راهی برای کاهش قند خون و سالم ماندن هستند نیز می توانند به این گیاه اعتماد کنند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که پونه ی کوهی مانند رزماری می تواند به کنترل ترشح انسولین کمک کند. می توانید از روغن خوراکی این گیاه (آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید) یا از مکمل های موجود در بازار استفاده کنید.

چای بابونه، دمنوش مناسب دیابت عصبی

به طورکلی چیزی به اسم دیابت عصبی در علم پزشکی وجود ندارد، اما وقتی فرد دچار استرس یا اضطراب می شود، سطح قند خون افزایش پیدا می کند. به این حالت دیابت عصبی گفته می شود. یکی از بهترین دمنوش هایی که برای کنترل قند خون در زمان استرس و اضطراب کاربرد دارد، دمنوش بابونه است.یک شب بی خوابی احتمالاً آخرین چیزی است که افراد مبتلا به دیابت باید تجربه کنند. بی خوابی می تواند باعث کاهش تأثیر انسولین در بدن شود که به طور بالقوه سطح قند خون را افزایش می دهد. نوشیدن چای گیاهی بابونه که بدون کافئین است ممکن است خواب شما را تقویت کند.بررسی انجام شده ای ثابت کرد گروهی از زنانی که به تازگی زایمان کرده بودند با مصرف مداوم دو هفتگی چای بابونه توانستند نسبت به گروهی که نوشیدن این چای را در برنامه خود نداشتند، کیفیت خواب بالاتر و علائم افسردگی کمتری داشته باشند. همین اهمیت بابونه روی کیفیت خواب افراد، مهم ترین دلیلی است که باعث می شود دیابت در بدن کنترل و سطح قند خون کاهش پیدا کند.

دمنوش زیره سیاه قند خون را کاهش می دهد

دمنوش زیره سیاه قند خون و کلسترول را کاهش می دهد. زیره سیاه باعث افزایش حساسیت به انسولین و افزایش برداشت گلوکز از طریق سلول و متعاقباً کاهش قندخون می شود. همچنین دانه زیره از تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون که در دیابت معمول است و اغلب منجر به عوارض دیابت می گردد، جلوگیری می کند.

دمنوش چوب میخک گیاهی مناسب برای افراد دیابتی

دمنوش چوب میخک طعم معطر تندی دارد که برای تهیه ی انواع غذاها استفاده می شود. این گیاه ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی ای دارد که در کنترل قند خون به دیابتی ها کمک زیادی می کند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که مصرف 3 گرم چوب میخک در روز می تواند به کنترل میزان قند و چربی خون کمک کند. می توانید این ادویه را به غذاهایتان اضافه کنید و یا اینکه با صلاحدید پزشکتان از مکمل های موجود در بازار استفاده کنید.

دمنوش دارچین مناسب برای برای دیابت

قبلا و در مقالاتی چون درمان گیاهی دیابت، به فواید بسیار دارچین و نقش آن در سرکوب دیابت پرداختیم. دارچین یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید برای درمان دیابت است و دمنوش آن تأثیر بسیار بهتری بر روی این روند درمان دارد. استفاده از دارچین در درجه اول باعث کاهش قند خون میشود و پس از آن به تسهیل استفاده بدن از انسولین کمک میکند.برای تهیه دمنوش دارچین میتوانید دو یا سه چوب دارچین را بر روی آب سرد قرار دهید و پس از به جوش آمدن آب، آن را به مدت یک تا دوساعت روی حرارت کم و غیر مستقیم قرار دهید (روی سماور یا بخاری) همینطور میتوان چوب دارچین را در قوری چایی قرار داد و آن را به همراه چایی میل کرد.

دمنوش چای ترش مناسب برای دیابت

دمنوش چایی ترش نیز از دمنوش های درمان کننده دیابت است. این دمنوش با طعم نسبتا ترش خود به کاهش قند خون در بدن کمک میکند مصرف آن تا دو فنجان در روز بدون ایراد و مشکل است. برای تهیه آن نیز کافی است برگ های خشک گیاه را در آب جوش قرار دهید و دم کشیده را پس از صاف کردن میل کنید.

دمنوش گیاهی قاصدک مناسب برای دیابت

در طول سال ها ، ریشه و برگ این گیاه چینی به دلیل کاربردهای شگفت انگیز آن در سلامت انسان بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که می دانید ، قاصدک حاوی اجزای بیولوژیکی با فعالیت ضد دیابت نوع 2 است ، استفاده از ریشه و برگ این گیاه برای مدت زمانی به طور قابل توجهی سطح قند خون را کاهش می دهد.

بهترین دمنوش گیاهی اولانگ برای دیابت

چای اولانگ به دلیل طعم خوشمزه خود شناخته شده است ، اما اطلاعات کمی در مورد سطح کافئین موجود در این چای محبوب وجود دارد که توانایی کمک به بیماران دیابتی را در کاهش قند خون دارد.

دمنوش گیاهی جینسینگ مفید برای دیابت

جینسینگ گیاهی بسیار کمیاب و گران قیمت است که برای سلامتی انسان بسیار کاربرد دارد. با استفاده از این مواد فعال ارزشمند ، جینسینگ به کاهش جذب کربوهیدرات کمک می کند و به شما در افزایش ترشح انسولین از لوزالمعده کمک می کند. شما باید به جای پودر ، چای جینسنگ تازه بنوشید ، هر روز یک فنجان بنوشید و روزانه قند خون خود را چک کنید.

دمنوش گیاهی جنگلی خربزه تلخ مفید برای دیابت

خربزه تلخ برای همه بسیار عجیب است ، اما در طب شرقی و غربی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد ، خصوصاً کاربردهای شگفت انگیزی که برای بیماران دیابتی دارد. خربزه تلخ جنگلی به تصفیه و سم زدایی بدن کمک می کند ، به طور موثر قند خون را کاهش می دهد و خطر عوارض دیابت را تا 40٪ کاهش می دهد. علاوه بر این ، از جنگل خربزه تلخ برای زیبایی به عنوان ماسک تلخ جنگل ، کاهش وزن استفاده می شود … اگر افراد در خوابیدن مشکل دارند ، استفاده از چای خربزه تلخ در جنگل به خواب خوب کمک می کند.

خواص ضد دیابتی دمنوش گیاهی گل داودی

علاوه بر این ، چای بابونه حاوی مقادیر زیادی ضد التهاب و آنتی اکسیدان است که حاوی آنزیم های متقابل با آنزیم ها نیز می باشد ، که می تواند از بدتر شدن عملکرد بدن دیابتی ها جلوگیری کند. هنگام نوشیدن مرتب چای بابونه ، افراد دیابتی می توانند قند خون را به خوبی کنترل کنند و از عوارض چشم و کلیه جلوگیری کنند. هر روز بیماران دیابتی باید حدود 3 گرم چای گل گل داودی مخلوط با آب گرم بنوشند و نوشیدن 3 بار در روز مفید خواهد بود برای سلامتی ، از عوارض جلوگیری کنید.

چای گل داوودی

دمنوش زنجبیل ادویه ی فوق العاده برای کنترل دیابت نوع 2

زنجبیل یک ادویه ی فوق العاده و خوش عطر و طعم است که در تهیه ی غذاها و شیرینیجات استفاده می شود. این ادویه برای دیابتی ها نیز مفید است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که مصرف روزانه 3 گرم از این ادویه (به صورت کپسول) به تنظیم کلسترول، کنترل قند و وزن افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. اگر علاقه ای به مصرف کپسول زنجبیل ندارید می توانید روزانه دو فنجان چای زنجبیل بنوشید. البته حواستان باشد که مصرف زنجبیل زیاد برای افرادی که از فشارخون بالا رنج می برند توصیه نمی شود. می توانید به شیر یا چای معمولی نیز کمی پودر زنجبیل اضافه کنید.

چای زنجبیل

خواص ضد دیابتی دمنوش تخم گشنیز

گشنیز از گیاهان دارویی با خواص بسیار است که عموم مردم در ایران با اغلب این خواص آشنایی ندارد. از جمله خاصیت های ضد دیابت دمنوش گشنیز، کاهش قند خون در بدن، افزایش ترشح انسولین در غدد لوز المعده و افزایش حسایت بدن به آن است. از همین رو میتوان دمنوش گیشنیز را درمان کننده دیابت نوع یک و دیابت نوع دانست.برای درست کردن دمنوش گشنیز باید از تخم خشک و آسیاب شده آن استفاده کنید. این پودر را به همراه آب داغ بر روی حرارت بگذارید و پس از نیم ساعت دمنوش آماده شده را میل کنید.

خواص ضد دیابتی دمنوش تخم ریحان

ریحان نیز از گیاهان کاهنده قند خون و از دمنوش های گیاهی برای درمان دیابت است. برای مصرف آن به صورت دمنوش هم میتوان از تخم خشک ریحان استفاده کرد و هم از برگ های آن. برای استفاده از برگ آن میتواندید آنها را در یک لیوان یا قوری آب جوش به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و سپس میل کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (518 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان