ساعدنیوز
ساعدنیوز

بعد از ورزش دوش آب گرم یا سرد؟

  سه شنبه، 06 مهر 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
بعد از ورزش دوش آب گرم یا سرد؟
این فقط شما نیستید که بعد از ورزش هوس دوش آب گرم می‌کنید؛ بیشتر مردم دوش حمام را در بالاترین حد خود قرار می‌دهند تا بتوانند آب گرم را در همه نقاط بدنشان حس کنند؛ اما آیا می‌دانستید دوش آب سرد را نیز باید در برنامه‌‌ روزانه‌‌ خود قرار دهید؟

بعد از ورزش دوش آب گرم يا آب سرد؟

ميزان درجه حرارت آب دوش به صورت درجات سرد، ملايم، گرم و داغ تقسيم بندي مي شود. چنانچه بازيکنان بعد از مسابقه از دوش آب گرم (۹/۳۳تا ۷/۳۶ درجه سانتيگراد) ولرم ( ۷/۲۶تا ۹/۳۳درجه سانتيگراد) و داغ (بيشتر از ۲/۳۷درجه سانتيگراد) استفاده کنند، علاوه بر تميز شدن بدن، باعث ايجاد آرامش هم مي شود. برخي از ورزشکاران ترجيح مي دهند که از دوش سرد استفاده کنند، اين عمل نيز باعث تقويت و نيز نيرو بخشيدن به بدن مي شود. برخي از افراد هم ازدو نوع دوش گرم و سرد به طور متناوب استفاده مي کنند. چون اکثر بازيکنان و ورزشکاران در حال حاضر تنها وسيله اي كهبراي رفع خستگي در دسترس دارند، همين دوش آب گرم مي باشد، لازم است به نحو صحيح از آن استفاده کنند، پس جا دارد چند نکته را تذکر دهيم:

  1. ورزشکاراني که پس از يک تمرين يا مسابقه سنگين فرصت انجام تمرينات و حرکات سبک را پيدا نکرده اند، مي توانند برخي از حرکات و نرمش ها را زير دوش انجام دهند. همان طور که مي دانيم، هدف عمده از دوش آب گرم، رفع خستگي و دفع مواد زايد مثل اسيد لاکتيک از بدن است. حال اگر ورزشکار زير دوش آب گرم حرکات سبک و تمرينات ملايم را انجام دهد، ميزان رفع خستگي بيشتر و مواد زايد سريع تر دفع مي شود.
  2. چنانچه فشار آب زياد و فاصله دوش با بدن ورزشکار هم زياد باشد، تاثيرات درماني آب افزايش مي يابد. اعتقاد بر اين است که هرچه فاصله دوش با بدن ورزشکار زياد و فشار آب هم قوي تر باشد، بر اثربرخورد مرتب و مداوم ذرات آب با پوست ورزشکار، حالتي مانند ماساژ براي فرد احساس لذت و شادابي پديد خواهد آمد.
  3. استفاده از دوش آب سرد براي ورزشکاراني که سابقه استفاده از دوش سرد ندارند، توصيه نمي شود زيرا امکان سرما خوردگي زياد است. اين افراد مي توانند به تدريج از آب سرد استفاده کنند تا بافت هاي بدن با آب سرد تطابق يابند.
  4. همچنين ورزشکاران بايد کليه نکاتي را که در رابطه با موارد استفاده، عدم استفاده و احتياط در زمينه هيدروتراپي گفته شد، رعايت کنند، ازجمله اين که مدت زيادي زير دوش آب گرم قرار نگيرند، از آب بسيار داغ مدت زيادي استفاده نکنند و پس از دوش گرفتن فورا در معرض هواي سرد قرار نگيرند.
  5. بايد در هنگام خشک کردن بدن، از کشيدن محکم حوله رويپوستبدن خودداري کرد زيرا همانطور که مي دانيم، سطح پوستبدن محل انتشار گيرنده ها و پايانه هاي مختلف عصبي است. بر اثر کشيدن محکم حوله به پوست، معمولا گيرنده هاي عصبي تحريک مي شوند و اين تحريکات به سيستم عصبي منتقل مي شود. در نتيجه، تاثيرات مثبت دوش يا از بين مي رود يا کاهش مي يابد.
  6. بهتر است متعاقب دوش گرفتن يا استفاده از روش هاي ديگر آب درماني، ورزشکار به مدت کافي استراحت کند و يا بخوابد. اين کار باعث افزايش تاثيرات دوش و آب درماني مي شود.

حمام بعد از ورزش

تاثیر زیادی در کم کردن درد عضلات دارد. وقتی عرق کرده اید، عضلات شما درد می کند و ضربات قلب شما بالا رفته است، یکی از بهترین راه ها دوش و حمام بعد از ورزش است. دوش گرفتن بعد از تمرین به چند دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کار باعث بهداشت بدن شما می شود. در عین حال عضلات شما با آب تسکین داده می شوند. آب باعث می شود تا تحمل اسید لاکتیک تولید شده در عضلات برای شما راحت تر باشد. در سرویس سلامت مجله کوروش، نگاهی به بایدها و نبایدهای حمام از بعد از ورزش انداخته ایم.

حمام کردن

باید و نبایدهای حمام بعد از ورزش

حمام بعد از ورزش به ماهیچه ها برای ریکاوری مجدد بسیار کمک می کند. دوش گرفتن باعث آمادگی بدن شما برای تمرینات بعدی می شود. دوش گرفتن می تواند اسید لاکتیک و واکنش های طبیعی که باعث درد می شود را تا حدودی تسکین دهد. برخی پیشنهاد می کنند که پس از حمام از دوش آب سرد استفاده شود. این موضوع باعث عضله سازی و بهبود سریع تر بدن پس از یک تمرین قدرتی می شود. بر اساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۹ دوش آب سرد در افراد پس از تمرین های ورزشی باعث کاهش ضربان قلب و استرس قلبی می شود.

از نظر علمی دوش و حمام با آب گرم گرچه ممکن است بعد از تمرین احساس خوبی به شما بدهد، اما این آب سرد است که می تواند تاثیر زیادی در شست و شوی عرق بدن شما داشته باشد. اثرات غوطه وری بدن در آب گرم پس از تمرین های ورزشی نامشخص است. بنابراین بهتر است بعد از تمرین با آب نسبتا سرد حمام کرد. بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۳ دوش های آب سرد مزایای بیشتری برای سلامتی دارند. بعد از ورزش و گرم کردن زیاد بدن اگر با آب سرد دوش بگیرید عضلات شما بسیار سفت می شود. در عین حال دوش آب سرد تاثیر زیادی در میزان ضربان قلب دارد. شما می توانید برای به دست آوردن نتیجه بهتر بعد از خنک شدن بدن با حرکت های کششی و ورزشی آرام یک دوش با دمای ولرم و یا نسبتا ولرم بگیرید. پس از آن می توانید کمی در پایان دوش گرفتن خود، آب را سرد کنید تا عضلات شما سفت شود. لازم نیست بعد از تمرین به یک باره زیر دوش آب سرد بروید.

چرا دوش های آب گرم را دوست داریم؟

اگر شبها در آرامش یا خوابیدن با مشکل مواجه هستید ، ممکن است وسوسه شوید که دوش گرم بگیرید تا استرس روز را کاهش دهد. این یک روش معمول برای شل شدن عضلات قبل از خواب است زیرا دوش گرم سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند که باعث خستگی می شود. مزایای دیگر دوش های گرم شامل موارد زیر است:

  • کاهش علائم سرماخوردگی و علائم تنفسی

ایستادن در حمام گرم با بخار اطراف شما از دیرباز به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش علائم سرماخوردگی ، سرفه و باز کردن مجاری هوایی مورد استفاده قرار گرفته است.

  • افزایش دفع خلط: دوش های گرم می توانند به باز شدن منافذ پوست کمک کنند ، این به شما امکان می دهد تا پوست و چربی های به دام افتاده را دفع کنید
  • شل کردن عضلات:دوش گرم برای آرامش عضلات مفید است

قرار گرفتن در آب گرم به طور موثری به رفع تنش بدن کمک می کند و می تواند به تسکین خستگی عضلات کمک کند.

فواید دوش آب سرد بعد از تمرین

  • افزایش چربی سوزی
  • افزایش سطح تولید تستوسترون
  • ریکاوری بهتر عضلات
  • افزایش ایمنی بدن
  • بهبود پوست و مو

در نهایت کدام یک بهتر است؟

از حمام ولرم استفاده کنید چون قابل تحمل است و پس از استحمام از مرطوب کننده هم استفاده کنید . یا می توانید آب را تا حد ممکن سرد کنید و یک دقیقه در زیر آن بایستید. هنگامی که یک دقیقه به پایان رسید ، شما می توانید برای یک دقیقه دیگر آب را به همان میزان گرم تغییر دهید.این کار چندین بار تکرار کنید. چون آب سرد باعث انقباض رگ های خونی شده و تمام خون به مرکز بدن می رود. آب گرم رگ های خونی را باز می کند و دوباره خون بیرون می آید. این می تواند خون را به طور کامل از طریق عضلات و اندام ها پمپ کند و برای کمک به ترمیم و سم زدایی بسیار مفید است. بهترین کار این است که بدانید چه چیزی برای بدن شما مفید است ، یک حمام گرم ، حمام سرد یا هر دو.

فواید حمام بعد از ورزش و تمرین های بدنی سخت

حمام بعد از تمرین های ورزشی فواید بسیار زیادی دارد. ورزش کردن به ویژه در شرایط سالن بدنسازی که دیگران نیز در آن جا تمرین می کنند، می تواند زمینه پرورش باکتری بر روی پوست شما را فراهم کند. هنگامی که با صابون بدن خود را می شویید، عرق به همراه سلول های پوستی مرده از پوست شما پاک می شود. در حالی که اگر این عرق روی پوست باقی بماند می تواند میزبان باکتری های مهاجم باشد.

  • جلوگیری از بسته شدن منافذ پوستی

حمام بعد از ورزش، تاثیر زیادی در جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست دارد. وقتی تمرین می کنید، منافذ پوستی باز می شوند تا از غدد شما عرق آزاد شود. اگر خیلی سریع بعد از تعریق شدید نتوانید بدن خود را تمیز کنید، منافذ پوستی شما مسدود می شوند. منافذ بسته شده می توانند منجر به ایجاد چوش های پوستی و سر سیاه و حتی جوش های سر سفید شوند.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

هنگامی که زیر دوش آب خنک می روید، اگر به صورت منظم بعد از تمرین ها این کار را انجام دهید، سیستم ایمنی بدن شما تقویت می شود. بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که بعد از ورزش حمام با آب سرد می کنند کم تر در محیط کار دچار بیماری می شوند.

چگونه بعد از ورزش حمام آب سرد بگیرید

باید در حمام بعد از ورزش دقت کنید. به ویژه اگر قصد دارید تا دوش آب سرد بگیرید. بهتر است پس از پایان ورزش با شدت بالا، زمانی را برای خنک شدن بدن اختصاص دهید. کمی تمرین های ملایم انجام دهید. باید ضربان قلب شما به آهستگی کند شود. خنک شدن بدن را با تمرین های ملایم ۵ تا ۱۵ دقیقه ادامه دهید. پس از پایین آمدن ضربان قلب، شروع به انجام حرکات کششی عضلانی کنید. این موضوع باعث پاک سازی بدن از اسید لاکتیک می شود. در نتیجه درد ناشی از ورزش کم می شود. حمام خود را آب ولرم شروع کنید، بدن شما نباید با تغییر دما شوکه شود. پس از پایین آمدن درجه حرارت بدن، آب را سردتر کنید. پس از کاهش ضربان قلب، از یک صابون ضد باکتری برای پاک کردن عرق و باکتری های بدن استفاده کنید.

نود ثانیه آخر

برای نود ثانیه آخر حمام بعد از ورزش، دمای آب را پایین بیاورید. دما را تا جایی که می توانید تحمل کنید، پایین آورید. آب سرد به عضلات شما ضربه وارد می کند. این ضربه خستگی عضلات را از بین برده و باعث قدرت دوباره آن ها می شود. بعد از دوش بدن را با حوله تمیز خشک کنید. شما می توانید هنگام ورزش از حوله ورزش استفاده کنید. حوله ورزش در خنک کردن بدن قبل از حمام و پاک کردن بخشی از عرق بدن بسیار موثر است.

فواید حمام یخ بعد از ورزش

حمام یخ بعد از ورزش می تواند باعث کاهش التهاب عضلات شود. این نوع حمام اثر اسید لاکتیک در بدن را کم می کند. همچنین باعث قدرتمندتر شدن عضلات پس از انجام تمرین های قدرتی خواهد شد. تحقیقات نشان داده خنک کردن یک روش مکمل برای بازیابی عضلات است. به خاطر داشته باشید که پس از تمرین های ورزشی باید حتما از مواد غذایی غنی از پروتئین و یا نوشیدنی های اسموتی غنی از ویتامین استفاده کنید. این نوع سوخت گیری بعد از ورزش یک راه ایده آل برای ایجاد تعادل در بدن است.

حمام یخ

اگر وقت حمام بعد از ورزش ندارید، چه کارهایی باید انجام دهید

اگر شما پس از ورزش فرصت حمام کردن یا دوش گرفتن ندارید، بهتر است یک سری کارها انجام دهید. در مرحله نخست از حوله ورزش استفاده کنید. پس از تمرین ها، عرق بدن را با یک حوله تمیز و خشک، پاک کنید. شما می توانید از شر عرق بدن که منجر به مسدود شدن منافذ پوست می شود، خلاص شوید. پوست خود را با استفاده از یک دستمال مرطوب ضد باکتری تمیز کنید. سعی کنید از دستمال در مناطقی که بیشتر عرق کرده اید استفاده کنید. از دستمال های تمیز کننده مخصوص صورت برای پاک کردن، چانه، پیشانی و گردن استفاده کنید. این کار از زدن آکنه بر روی پوست شما جلوگیری می کند. همچنین قرمزی صورت را به حداقل می رساند.

سخن پایانی درباره اهمیت حمام بعد از ورزش

هیچ کدام از این کارهایی که در بالا گفته شد جایگزین کامل و ایده آلی برای دوش گرفتن و حمام کردن بعد از ورزش نیست. سعی کنید در سریع ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید زیرا حس سرزندگی زیادی به شما خواهد داد. اگر باشگاه شما شرایط مناسب و یا حتی حداقل امکانات را هم برای دوش گرفتن دارد حتما از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که اگر بدون حمام کردن ورزش را به پایان برسانید، تا رسیدن به خانه و حمام احساس بسیار ناخوش و عجیبی خواهید داشت!

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (157 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (113 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (79 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (74 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (52 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (36 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (33 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (35 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر)
دیگران می‌خوانند   
گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂 (ویدئو) سفری شیرین به گذشته ها، این مدل پیام بازرگانی رو کیا یادشونه؟/حتما با صدا تماشا کنید تا خاطراتتون زنده بشه😍 سکانس خنده دار لیسانسه ها: سشوار کشیدن حبیب در توالت و ژست های لاکچری او آخر خندست+ویدئو سنگ تمام فلور نظری در میزبانی از بازیگران با چیدن میز غذا و دسر لاکچری و باکلاس+عکس/ ماشالله چه خونه زندگی لوکسی هم دارن👌 بازی کردن های بامزه نبات دختر بانمک شاهرخ استخری با دایی جونش/ شاهرخ استخری چه برادر خانوم خوشتیپی داره👌 تصویری جالب از اولین روز تولد پنجمین نوه احمدی نژاد در آغوش پدربزرگش/ چقدر کوچولو و زیباست شاهکار خنده دار نصاب باهوش در وصل کردن هوشمندانه دوربین مداربسته به دیوار حماسه آفرید+عکس/ مغز تورو باید طلا گرفت😂 (ویدئو) سکانسی فراموش نشدنی از شبهای برره /دو برره برای چهره نگاری به پلیسا کمک میکنه😂 خلاقیت شاهکار و زیبای یک شاطر خوش ذوق برای تبلیغ نانوایی‌اش با آرد/ هنرمند واقعی فقط خودت+ویدیو حرکت تحسین برانگیز الهام پاوه نژاد در حمل تابوت مادرش تا محل دفن برای پر کردن جای خالی برادر نداشته اش+عکس/ آفرین به غیرتت خوانندگی غش آور احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت به زبان محلی با اصرار شهاب حسینی/ فقط خنده هاش😂+ویدئو خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا با طراحی نمای خانه اش حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 روزمرگی های پر دردسر ولی قشنگ ستاره سادات قطبی با پسر کوچولوهاش/ راسته میگن بچه شیرینی زندگیه+ویدیو دیس غذای محمود احمدی نژاد در خانه اش با فرش ماشینی و پشتی/ ظروف غذاش از چینی های قدیمیه +عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی جملات قصار خنده دار جواد خیابانی ملقب به جواد بلا به بهنام تشکر، نیمای سریال ساختمان پزشکان+فیلم
تیتر امروز   
مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده