برای از بین بردن جای آبله مرغان چه باید کرد؟

  دوشنبه، 23 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
برای از بین بردن جای آبله مرغان چه باید کرد؟
آبله مرغان یک ویروس مسری است که افراد زیادی در سراسر جهان به آن مبتلا شده اند . پیدایش واکسن آبله مرغان میزان این بیماری را تا 90 درصد کاهش داده است . امروزه در کشورهایی که واکسن ارائه می شود آبله مرغان بسیار نادر است اما با این حال بسیاری از بزرگسالان که قبلا دچار آبله مرغان شده اند ، هنوز هم علائمی از این بیماری مانند زخم های آبله مرغان را دارند

آبله مرغان یک ویروس مسری است که افراد زیادی در سراسر جهان به آن مبتلا شده اند . پیدایش واکسن آبله مرغان میزان این بیماری را تا 90 درصد کاهش داده است . امروزه در کشورهایی که واکسن ارائه می شود آبله مرغان بسیار نادر است اما با این حال بسیاری از بزرگسالان که قبلا دچار آبله مرغان شده اند ، هنوز هم علائمی از این بیماری مانند زخم های آبله مرغان را دارند .آبله مرغان باعث ایجاد تاول های شدید خارش دار می شود که جای زخم ناشی از خاراندن آن ها تاول های آبله مرغان است که پوست بعد از مدتی آسیب دیده خواهد شد که معمولاً به آن بافت اسکار می گویند . بنابراین زخم آبله مرغان به دلیل التهاب پوستی و خاراندن آن ایجاد می شود . آبله مرغان یک نوع عفونت محسوب می شود که تهدید کننده زندگی تلقی نمی شود اما ممکن است عوارضی را در پیش داشته باشد .

برخی علائم ویروس آبله مرغان عبارتند از :

  • تب
  • ضعف
  • کاهش اشتها
  • درد عضلات
  • حالت تهوع
  • تاول های خارش دار

که این علائم در بزرگسالان افزایش می یابد و شدید تر خواهد شد .

جو دو سر

برای درمان جای آبله مرغان ، مواد طبیعی مانند جو دو سر خیلی کمک کننده هستند، زیرا خاصیت رطوبت رسانی بسیار بالایی دارد و این خاصیت به سلول های پوستی برای بهبود سریع تر و بهتر کمک می کند.مقداری جو دو سر را با آب در میکسر مخلوط کنید تا به یک خمیر نرم تبدیل شود. سپس این خمیر را در یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود و بعد آن را برای درمان جای آبله مرغان روی اسکارها قرار دهید. کمی با سرانگشتان آن را ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه صورت را بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین بیشتر از اینکه برای پخت و پز مفید باشد، برای پوست و زیبایی آن فایده دارد. این ماده با حفظ رطوبت و میزان اسیدیته پوست، به درمان جای آبله مرغان کمک می کند و از ایجاد خارش و التهاب در آن جلوگیری می کند.به 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین، مقداری آب اضافه کنید تا به یک خمیر نرم تبدیل شود. سپس به مدت 15 دقیقه این خمیر را روی جای آبله قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید.

عسل

عسل دارای خواص آبرسان و التیامی است که برای بهبود سریع زخم و جای آن بسیار مطلوب است. این ماده طبیعی و شگفت انگیز، یک نمونه عالی برای در درمان جای آبله مرغان محسوب می شود که می تواند اسکار ناشی از آن را در سریع ترین زمان ممکن از بین ببرد.می توانید برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر، کمی عسل را با پودر جو دو سر مخلوط کنید و خمیر حاصل از آن را به مدت 30 دقیقه روی زخم بگذارید و بعد بشویید.

پاپایا

این میوه با خواص بسیار زیادی که برای پوست دارد، در درمان جای آبله مرغان خیلی موثر است. پاپایا به کاهش چین و چروک و حذف سلول های مرده در سطح پوست کمک می کند.مقداری پاپایا، شیر و شکر قهوه ای را با یکدیگر مخلوط کنید و خمیر آن را روی محل آبله مرغان قرار دهید و بعد از 10 دقیقه پوستتان را با آب و صابون بشویید.

درمان جای آبله مرغان با ونوس ویوا

دستگاه آر اف ونوس ویوا حرارت را به صورت بی خطر و از طریق پین های کوچکی به سطح پوست منتقل می کند. این کار باعث ایجاد زخم های بسیار کوچک پوستی می شود که خود به خود بهبود می یابند. این روند گودی جای آبله مرغان را که در سطح پوست دیده می شوند را ترمیم می کند. از آن جهت که زخم ها بسیار کوچک هستند، این درمان نسبت به لیزر هاى سنتى کربن دی اکسید بسیار راحتتر مى باشد و نتایج آن قابل مشاهده تر می باشد.استفاده از ونوس ویوا به طور طبیعی به افزایش فیبر هاى کلاژن و الاستین کمک مى کند که باعث ایجاد پوستى نرم تر و به ظاهر جوان تر و هموار تر می شود.

از بین بردن جای آبله مرغان قدیمی با آراف فرکشنال

در آراف فرکشنال، انرژی رادیوفرکانسی به میکرونیدلینگ اضافه می شود. بدین معنا که گرمایی که از انرژی رادیوفرکانسی حاصل می شود، از طریق سوزن های بسیار ریز میکرونیدلینگ به لایه درم پوست وارد می شود و منجر به کلاژن سازی و تولید الاستین در سطح پوست می شود. از آنجا که انرژی آر اف به عمق پوست منتقل می شود، می تواند در درمان جای آبله مرغان موثر باشد.

میکرودرم ابریژن و درم ابریژن

میکرودرم ابریژن فرآیندی است که در آن با استفاده از چرخش سریع یک برس، لایه بیرونى پوست برداشته مى شود. فرایند میکرودرم ابریژن بسیار سطحی تر از فرایند درم ابریژن است.برس در درم ابریژن عمیق تر به درون بافت نفوذ می کند و امکان تجدید ساختار پوست را فراهم می کند. هر دو روش درمانی براى بهبود دادن اسکارهاى پوستى بسیار مؤثر هستند. فرایند درم ابریژن می تواند جای زخم های سطحى را به طور کامل از بین ببرد و باعث بهبود چشمگیر در اسکارهای عمیق شود.

از بین بردن جای آبله مرغان با لیزر

لیزر درمانی یکی از متداول ترین روش های درمانی اسکار است. این فرایند مى تواند ظاهر زخم های قدیمی را تخفیف دهد، جای زخم های آبله مرغان فرو رفته را بهبود بخشد و رنگ جای اسکارها را کمتر کند.انواع مختلفی از لیزر براى این مساله وجود دارد که شامل لیزر تخریبى و لیزر غیر تخریبى مى شود، که حالت اول کمى تهاجمی تر از حالت دوم است.درمان با لیزر می تواند به صورت سرپایی انجام شود و معمولا نیازی به آرام بخش نیست. پزشک شما قبل از اعمال لیزر بر روى پوست، با استفاده از یک بی حسی موضعی، محل مورد نظر را بى حس می کند.انجام این فرایند حدود ١۵ دقیقه تا ٢ ساعت، نسبت به محل و گستردگى اسکار، زمان مى برد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (240 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (138 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (63 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (55 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (52 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت