برای کاهش وزن و لاغری خاکشیر میل کنید

  چهارشنبه، 02 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
برای کاهش وزن و لاغری خاکشیر میل کنید
خاکشیر از جمله گیاهانی است که به شکل خودرو در بیابان و صحرا و به طور کلی مکانهای خشک می‌روید. این گیاه کمک شایانی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌کند. با مصرف صحیح خاکشیر می‌توانید لاغری را در مدت کوتاهی تجربه کنید.

خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در باغ ها و صحرا ها می روید.خاکشیر برگ هایی با بریدگی زیاد و گل های زرد روشن از تیره شب بو دارد. در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می کنیم. مصرف شربت و جوشانده خاکشیر مزایای سلامتی زیادی برای بدن دارد که در ادامه می خوانید:

خاکشیر به لاغری شما کمک می کند

افرادی که اضافه وزن دارند در کنار رژیم های لاغری و ورزش می توانند از بعضی گیاهان و ادویه هایی که در کاهش وزن نقش دارند استفاده کنند. خاکشیر یکی از خوراکی هایی است که از آن در تهیه شربت در فصول گرم استفاده می شود. خواص خاکشیر دارای مزیت های دارویی و درمانی زیادی مانند ادرار آوری، از بین بردن اسهال، از بین بردن کرم های روده و معده، قطع تب شدید، درمان التهابات کلیه، ترمیم زخم ها، از بین بردن ناراحتی های پوستی و آکنه می باشد. همچنین گفتنی است که خاکشیر در از بین بردن اسهال خونی و ترشحات زنانه کاربرد زیادی دارد. مصرف خاکشیر و لاغری رابطه مستقیم با یکدیگر دارند.

لاغری با خاکشیر

از خاکشیر و لاغری در طب سنتی بسیار صحبت شده است. به طور کلی، گیاهان و ادویه هایی دارویی مانند فلفل قرمز، چای سبز و دارچین برای کاهش وزن مفید هستند. جالب است بدانید که نحوه استفاده از خاکشیر ممکن است روی اثر آن بر بدن متفاوت باشد. از خاکشیر آسیاب شده می توان برای از بین بردن اسهال استفاده کرد. مصرف خاکشیر به همراه شربت سکنجبین برای درمان مشکلات صفراوی است. برای لاغری با خاکشیر توصیه می شود که مقدار یک قاشق غذا خوری خاکشیر را شسته و در یک لیوان آب ولرم حل کرده و با شکر شیرین کنید. از این نوشیدنی هر روز صبح ناشتا میل کنید. استفاده از این نوشیدنی در طولانی مدت به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر کمک به لاغری با خواص زیادی که دارد در حفظ سلامت بدن نیز موثر است.

پیشگیری از ضعف و گرسنگی با خاکشیر

برخی از اشخاص با رعایت رژیم های سخت لاغری دچار ضعف بدن در طول روز می شوند.مخلوط خاکشیر، آب عسل ترکیب بسیار مناسبی برای کاهش ضعف است. برای تهیه آب عسل باید یک کیلو عسل را در یک لیتر آب بجوشانید، در حین جوشاندن، کف ایجاد شده بر روی سطح آن را بردارید.بعد از سرد شدن آب عسل، آن را استفاده کنید. البته باید توجه داشت که حرارت موجب از دست رفتن مقداری از خواص عسل می شود اما مواد باقیمانده که با خاکشیر ترکیب می شوند برای درمان ضعف جسمی بسیار مفید و موثر است.

برای کاهش وزن و لاغری خاکشیر را ناشتا میل کنید

خاکشیر به سیستم گوارشی برای داشتن عملکرد مناسب کمک می کند به همین دلیل اگر هر روز یک قاشق غذاخوری از خاکشیر را پس از شستن در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید پس از مدتی شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات گوارشی خواهید بود.

نوشیدنی لاغرکننده با خاکشیر:

• آب ولرم: یک لیوان
• خاکشیر: ۲ قاشق
• آب لیموی تازه: ۱ قاشق
• گلاب: ۲ قاشق

طرز تهیه:

همه مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و به صورت روزانه در هر صبح ناشتا میل کنید تا پس از یک ماه تاثیر آن را در کاهش وزن و چربی سوزی مشاهده کنید.البته افزودن مقدار کمی شکر برای طعم بهتر آن به صورت دلخواه است. این نوشیدنی علاوه بر کاهش وزن در طولانی مدت، برای حفظ سلامت بدن نیز مفید است.

خاکشیر برای پاکسازی سموم بدن

در طب سنتی برای پاکسازی کبد، مصرف خاکشیر توصیه شده است برای این منظور کافی است هر روز صبح ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر را در ۲ لیوان آب جوشانده و پس از ولرم شدن به صورت ناشتا بنوشید و پس از نیم ساعت صبحانه میل کنید. ترکیب خاکشیر با شربت سکنجبین، صفرا زدا است و با آب جوش حالت ضد بلغمی و همچنین خاکشیر و ترنجبین ضد سودایی است.

چه افرادی نباید خاکشیر بخورند؟

در انتهای این بخش از تناسب اندام لازم دانستیم به این مورد مهم اشاره داشته باشیم که افرادی که طبع سرد داشته و به بیماری های ناشی از طبع سرد مانند روماتیسم و آرتروز مبتلا هستند باید در مصرف خاکشیر احتیاط کنند و در صورت مصرف آن را با عرق نعناع و عسل میل کنند.
کسانی که از ورم و زخم معده رنج می برند نیز باید مصرف خاکشیر را محدود کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان