برای کم شدن موهای زائد روی چانه چه کار کنیم؟

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
برای کم شدن موهای زائد روی چانه چه کار کنیم؟
موهای زائد زیر چانه دغدغه خیلی از افراد و مخصوصا خانم هاست. برخی از خانم ها چانه هایشان پشمالوست و مدام باید موهای آن را اصلاح کنند. اما شما با روشهای مختلفی مثل لیزر چانه میتوانید این موها را کاهش دهید. همچنین مصرف غذاهای هورمونی و مرغ برای این موها مفید نیست

موهای زائد زیر چانه دغدغه خیلی از افراد و مخصوصا خانم هاست. برخی از خانم ها چانه هایشان پشمالوست و مدام باید موهای آن را اصلاح کنند. اما شما با روشهای مختلفی مثل لیزر چانه میتوانید این موها را کاهش دهید. همچنین مصرف غذاهای هورمونی و مرغ برای این موها مفید نیست

امروزه اغلب خانمها با موهای زائد زیر چانه مشکل دارند و حتما شنیده اند که لیزر درمانی یا همان لیزر موهای زائد زیر چانه درمان قطعی برای رفع این موهای زائد است برخی از عزیزان با استفاده از ژیلت یا موچین سعی در از بین بردن این موهای زائد دارند اما باید این را بدانند که ژیلت و موچین نه تنها کمکی به ازبین رفتن یا ریشه کن شدن موهای زائد زیر چانه نمیکنند بلکه باعث تحریک و بیشتر شدن این موهای زائد میشوند ما در این مقاله میخواهیم علت اصلی به وجود آمدن موهای زائد زیر چانه را به شما بگوییم و به شما در درمان این مشکل کمک کنیم.

علت ایجاد موهای زائد چیست؟

بسیاری از زنان موهای زیادی بر روی بدن دارند که به دلیل زمینه ژنتیکی در فامیل میباشد، در مورد این موها نباید نگران باشند، در واقع اختلال هورمونی وجود ندارد.سایر زنان دچار موهای زائد میشوند که علت آن سطوح بالای هورمونهای مردانه (آندروژنها) است.تستوسترون مهمترین مهمترین هورمون مردانه (آندروژن) است.سطوح بالای آن در مردان طبیعی است.زنان بطور طبیعی هورمون مردانه کمی نسبت به مردان دارند.شایعترین وضعیتی که منجر به تولید بیش از حد هورمون مردانه در زنان میشود، سندرم تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک میباشد. این وضعیت همچنین منجر به عادتهای ماهانه نامنظم، افزایش وزن، آکنه، و سایر علائم میشود.موهای زائد در اثر علل جدی تری مثل (تومورهای تخمدان یا تومورهای غدد فوق کلیه که در راس کلیه ها قرار دارند) بوجود می آیند، اما این علل بسیار نادرند.

چگونه از شر موهای زائد روی چانه خلاص شویم؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، درمان های خانگی برای رفع و کم شدن موهای زائد چانه ممکن است در وهله اول موثر نباشد اما با گذشت زمان می توانند پوست نرم و یکدست را به شما تحویل بدهند.پس بهتر است یکی از این روش ها را دنبال کنید تا بتوانید تأثیر آن را در طولانی مدت ببینید.

1. رفع موهای زائد چانه با نوعی آرد به نام آرد جو

آرد جو لایه برداری بسیار ملایمی را روی صورت انجام می دهد و برای تمام انواع پوست ها مناسب است و به سطح پوست آسیب وارد نمی کند. اضافه کردن پالپ موز به آن می تواند پوست بدون مو را به شما تحویل دهد و همچنین درخشندگی طبیعی روی پوست ایجاد خواهد کرد.

مواد لازم:

  • یک قاشق چای خوری پودر جو
  • دو قاشق چای خوری پالپ موز

طرز تهیه:

پالپ موز را به پودر جو اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد و سپس آن را به چانه بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و با دستان مرطوب به آرامی این ناحیه را در خلاف جهت رویش موها اسکراب کنید. سپس صورت را با آب بشویید و مرطوب کننده بزنید. 2 الی 3 بار در هفته این کار را انجام دهید. این روش عوارض جانبی ندارد.

2. سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت

سفیده تخم مرغ یکی از درمان های خانگی موثر برای از بین بردن موهای صورت است. زمانی که خشک شود، می تواند حالت چسبندگی روی پوست صورت ایجاد کند و موهای زائد را به خودش بگیرد و آن ها را از روی صورت بردارد. نشاسته ذرت هم، خاصیت سفیده تخم مرغ را در این مورد افزایش می دهد.

اگر این کار را به صورت مداوم تکرار کنید، موهای زائد صورتتان کم می شود.

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ و زرده را جدا کنید. آن را خوب هم بزنید و سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و سعی کنید که مجددا به خوبی هم بزنید. این لایه از ترکیب مواد را روی ناحیه چانه قرار دهید. 25 دقیقه صبر کنید تا به صورت کامل خشک شود و سپس آن را در خلاف جهت رویش مو از روی صورتتان بِکَنید و بعد با آب شستشو دهید و مرطوب کننده بزنید. یک الی دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. البته این روش برای صورت های حساس مناسب نیست.

3. روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس

موی زائد زیادی روی ناحیه چانه با روغن لاوندر یا اسطوخودوس همراه با روغن درخت چای معجزه می کند. ترکیب این دو روغن رشد موها را به شدت آهسته کرده و می تواند سطح هورمون های مردانه که برای بدن شما ضروری نیستند را کاهش دهند.

مواد لازم:

  • 4 الی 5 قطره روغن درخت چای
  • یک قاشق چای خوری روغن اسطوخودوس

طرز تهیه:

روغن ها را در یک کاسه خشک و تمیز به خوبی مخلوط کنید. یک لایه از آن را به چانه بزنید وشب تا صبح صبر کنید. 2 الی 3 بار در هفته این کار را تکرار کنید. روغن های طبیعی برای همه انواع پوست ها مناسب نیستند. پس حتما این کار را انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (513 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (265 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (119 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (63 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (20 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (20 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد