سوالات متداول در مورد انجام لیزر موهای زائد در بارداری

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
سوالات متداول در مورد انجام لیزر موهای زائد در بارداری
در دوران بارداری هورمون‌های بدن فعالیت بیشتری دارند و سطح استروژن و آندروژن در بدن بالاتر است؛ در نتیجه این امر می‌تواند باعث رشد مو در قسمت‌هایی از بدن شود که تابه‌حال مو نداشته است (خصوصا در سه ماهه سوم بارداری). در دوران بارداری ممکن است موهایی در قسمت سینه، شکم، گردن، بازو و صورت رشد کند

در دوران بارداری هورمون های بدن فعالیت بیشتری دارند و سطح استروژن و آندروژن در بدن بالاتر است؛ در نتیجه این امر می تواند باعث رشد مو در قسمت هایی از بدن شود که تابه حال مو نداشته است (خصوصا در سه ماهه سوم بارداری). در دوران بارداری ممکن است موهایی در قسمت سینه، شکم، گردن، بازو و صورت رشد کند اما خبر خوب این است که این رشد مو کاملا رایج است و به طور کلی پس از به دنیا آمدن کودک به خودی خود از بین می رود.

هورمون های بارداری نه تنها در جایی که موها به طور ناگهانی جوانه می زنند تأثیر می گذارد؛ بلکه چرخه رشد موهای شما را تغییر می دهند. موهای سر و بدن شما به صورت فعال رشد می کنند، این مرحله از رشد، آناژن نام دارد. هنگامی که موها به طور کامل رشد کرد، وارد حالت استراحت به نام تلوژن می شود، و پس از آن از بین می رود.

هورمون های بارداری مرحلۀ از بین رفتن موها را به تأخیر می اندازند، به همین دلیل موهای زائد در این دوران به شکل ضخیم تر و کامل تر مشاهده می شود. حدود سه تا شش ماه پس از به دنیا آمدن کودک، هورمون های شما به حالت عادی و طبیعی خودشان باز می گردد و موهای اضافی از بین می رود.

اگر در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه سوم متوجه رشد بیش از حد مو شده اید ، فقط شما به این مشکل دچار نیستید. ، زنان باردار می توانند در مناطقی که قبلاً هرگز ظاهر نشده اند ، از جمله بازوها ، سینه ها ، گردن ، صورت و شکم ، متوجه مو شوند. این پدیده به دلیل طبیعی بودن مقادیر زیادی آندروژن و استروژن مرتبط با بارداری ایجاد می شود و کاملا طبیعی است.

آیا می توان در بارداری به انجام لیزر موهای زائد پرداخت؟

بیشتر پزشکان و کلینیک های حذف موهای زائد، استفاده از لیزر را برای زنان باردار توصیه نمی کنند. این پرهیز از لیزر در زنان باردار به دلیل تحقیقاتی است که بر روی موش های باردار صورت گرفته اند، با این وجود این تحقیقات نیز به طور کامل تایید نشده اند. در چنین مواردی، بهتر است جوانب احتیاط به بالاترین حد ممکن رعایت شوند و زنان باردار در معرض لیزر قرار نگیرند.

درمان لیزر موهای زائد چه مدتی طول می کشد؟

از آن جایی که لیزر موهای زائد معمولا برای رهایی کامل و دائمی از مو انجام می شود، کل فرآیند درمانی می تواند در مدت شش ماه تا دو سال انجام شود. در این زمینه عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. مواردی نظیر نرخ رشد مو، بافت مو، جلسات پیشین و غیره بر این مدت زمان تاثیر می گذارند.

در مراحل اولیه، بیشتر متخصصان مو توصیه می کنند که حداقل شش جلسه لیزر برای مشاهده پیشرفت کار انجام شود. زمانی که فاز اولیه درمان تکمیل شد، یک تکرار درمان برای شش هفته دیگر لازم است تا بدین شکل به طور کامل رد پای موهای اضافی از بدن فرد زدوده شوند. حتی بعد از این، ممکن است فرد با رشد حداقلی مو مواجه شود، که در این صورت به یک جلسه اضافی دیگر نیاز خواهد بود.

روش لیزر موهای زائد چقدر موفقیت آمیز است؟

لیزر موهای زائد یکی از موفق ترین روش های کاهش موهای بدن به حساب می آِید. این روش برای زنانی که موهای زبر تیره بر روی بدن خود دارند، توصیه می شود. حذف دائمی موهای زائد توسط این روش قابل تضمین است. همچنین جلسات لیزر می توانند تیرگی رنگ مو، نرمی بافت یا سرعت رشد مو را تحت تاثیر قرار دهند.

آیا لیزر موهای زائد می تواند به جنین آسیب برساند؟

با وجود این که شواهد قطعی در این مورد وجود ندارند، شواهدی در پشتیبانی از عکس این موضوع نیز وجود ندارند. نبود اطلاعات کافی در این زمینه، لیزر موهای زائد را به گزینه ای ریسکی برای زنان باردار تبدیل می کند. به همین دلیل پرهیز از این روش درمانی که آثار آن برای کودک متولد نشده مشخص نیست، توصیه می شود.

آیا در زمان بارداری می توان به لیزر ناحیه بیکینی پرداخت؟

ناحیه بیکینی، به ناحیه اطراف سینه و واژن گفته می شود. هر دو این نواحی نقشی حیاتی در دوران بارداری دارند و در داشتن زایمانی سالم و رشد طبیعی کودک موثر هستند. از آن جایی که در معرض امواج قرار گرفتن این نواحی، نگرانی هایی در مورد سلامت کودک ایجاد می کند، پرهیز از هر نوع حذف موهای زائد با لیزر در زمان بارداری توصیه می شود.

آیا باید جلسات حذف موهای زائد را تا پایان بارداری به تعویق انداخت؟

اگر در پایان چرخه درمان موهای زائد هستید، بیشتر پزشکان و متخصصان این زمینه ادامه جلسات پایانی را حتی در زمان بارداری پیشنهاد می کنند. با این وجود، اگر به تازگی درمان خود را آغاز کرده اید یا در میان درمان هستید، بهتر است جلسات بعدی را به بعد از زایمان موکول کنید. حذف موهای زائد با کمک لیزر اثر تدریجی ندارد، بنابراین هر وقفه ای میان برنامه، مشکلی برای جلسات درمان گذشته ایجاد نمی کند.

زمانی که زایمان به خوبی انجام شد و کودک به مرحله استقلال حداقلی از مادر رسید، مادر می تواند به ادامه جلسات لیزر خود بپردازد. تا آن زمان استفاده از روش های دیگر حذف موهای زائد برای مادران توصیه می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (441 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (116 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (62 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (15 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان