لیزر رفع موهای زائد برای زنان باردار چه مشکلاتی پدید می آورد ؟

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
لیزر رفع موهای زائد برای زنان باردار چه مشکلاتی پدید می آورد ؟
در دوران بارداری، بدن تغییرات زیادی می‌کند. هورمون‌ها در حال جوش و خروش هستند، پاها باد می‌کنند و در محل‌هایی غیرمتعارف موهایی شروع به رشد می‌کنند. این موضوع می‌تواند در هر جایی از بدن اتفاق بیافتد، اما بیشتر مواقع بر روی شکم، سینه و صورت رخ می‌دهد.

در دوران بارداری، بدن تغییرات زیادی می کند. هورمون ها در حال جوش و خروش هستند، پاها باد می کنند و در محل هایی غیرمتعارف موهایی شروع به رشد می کنند. این موضوع می تواند در هر جایی از بدن اتفاق بیافتد، اما بیشتر مواقع بر روی شکم، سینه و صورت رخ می دهد. این مسئله ضمن آزار دهنده بودن، نگرانی های در مورد روش های حذف موهای زائد برای زنان باردار ایجاد می کند.

زمانی که شکم به اندازه مشخصی بزرگ می شود، اصلاح آن به کار دشواری تبدیل می شود. با وجود این که در حال حاضر بیشتر خانم ها روش های دائمی حذف مو نظیر لیزر را ترجیح می دهند، بسیاری از زنان باردار در مورد ایمنی این روش ها برای خود و جنین، نگرانی هایی دارند. متاسفانه، تحقیقات اندکی بر روی تعیین ایمنی روش حذف موهای زائد در زمان بارداری صورت گرفته است. با این حال در این جا تلاش کرده ایم تمامی اطلاعات موجود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذاریم.

در سه ماهه دوم بارداری، هورمون های مادر توازن خود را از دست می دهد، این موضوع رویش مو در بدن را افزایش می دهد. رشد موهای زائد یا مردمویی (هیرسوتیسم) در زمان بارداری به واسطه نوسان های هورمونی ایجاد می شود. در این بازه زمانی افزایش ترشح هورمون های مردانه یا آندروژن ها از تخم دان و جفت، این مشکل را ایجاد می کند.

خوشبختانه، موهایی که در دوران بارداری و به دلیل هورمون ها ایجاد می شوند، چندان پایدار نیستند و تنها شش ماه بعد از زایمان، همه این مسائل به حالت طبیعی خود باز می گردند.

بیشتر زنان در دوران بارداری به درجاتی از پر مویی دچار می شوند که معمولاً در صورت مشخص تر از سایر نواحی است. این موی اضافی که به علت افزایش نسبت موهای در حال رشد در مناطق مختلف بدن است، تحت تأثیر عوامل هورمونی بوده و در عرض شش ماه پس از زایمان غالباً از بین می رود.

همچنین به علت مشابه یعنی افزایش نسبت موهای در حال رشد، موهای سر نیز پر پشت تر از حالت طبیعی شده و از ریزش طبیعی موها هم به طور قابل ملاحظه ای کاسته می شود به همین دلیل اغلب خانم ها از موهای خود در دوران بارداری رضایت دارند؛ اما پس از زایمان و برگشت وضعیت هورمونی بدن به حالت عادی، با ریزش موی نسبتاً شدیدی در فاصله ۳ الی ۴ ماه پس از زایمان روبه رو می شوند. شیر دادن به نوزاد تأثیری در روند آن ندارد.د نیمه دوم حاملگی به ندرت ممکن است افزایش در موهای تیپ مردانه در ناحیه صورت ایجاد گردد.

خانم های بارداری اغلب از شکنندگی ناخن ها و ایجاد شیارهای عرضی در آنها شکایت می کنند و در مواردی نیز امکان دارد که صفحه ناخن از بستر آن جدا گردد. همچنین خطوط طولی تیره رنگی ممکن است در ناخن ها دیده شود. در طی بارداری فعالیت و میزان ترشح غدد اکراین به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد که این افزایش تعریق احتمالاً منجر به افزایش جوش های عرق سوز نیز شود. میزان ترشح غدد چربی در حین حاملگی افزایش می یابد. همچنین در دوران بارداری غدد چربی روی هاله نوک پستان بزرگ شده و به صورت برجستگی های کوچک قهوه ای رنگ ظاهر می شوند.

مشکلاتی که لیزر رفع موهای زائد می تواند برای زنان باردار ایجاد کند:

  • از آنجایی که لیزر درمانی روشی زمان بر است و ۸ تا ۱۰ جلسه زمان نیاز دارد، ممکن است جلسات آن با زایمان فرد باردار تداخل داشته باشد. همانطور که می دانید فاصله افتادن بین جلسات لیزر درمانی می تواند تاثیر آن را کمتر کند.
  • در برخی موارد دیده شده است که اشعه ی لیزر موجب گرفتگی عضلات زیر شکم و ران ها می شود که این امر می تواند برای زنان باردار غیر قابل تحمل و سخت باشد.
  • به دلیل اینکه زنان باردار با افزایش حجم شکم و وزن مواجه هستند این مورد می تواند انجام لیزر درمانی و حرکت را برایشان سخت و مشکل ساز کند.
  • اکثر زنان باردار در برخی نواحی بدن با تغییر رنگ پوست مواجه می شوند، در این حالت لیزر درمانی می تواند روی نواحی که تغییر رنگ داده اند تاثیرات نامطلوبی به جای بگذارد.
  • برخی از دستگاه های لیزر که مجهز به سیستم خنک کننده نیستند و یا مواردی که فرد از انجام آن احساس درد می کند، پزشکان از کرم ها و یا مواد بی حسی استفاده می کنند. این مواد شیمیایی جذب پوست شده و ممکن است برای جنین خطر آفرین باشد.
  • به دلیل حساس بودن پوست در دوران بارداری ممکن است لیزر درمانی موجب بروز حساسیت های پوستی، تورم و خارش شده و فرد باردار را اذیت کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (509 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (119 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (63 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد