اصلاح موهای زائد در بارداری و سفید کردن پوست

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
اصلاح موهای زائد در بارداری و سفید کردن پوست
در چند هفته آخر دوران بارداری روی سینه ها و مخصوصا نوک سینه ها را الکترولیز کرد بالاخص اگر قصد دارند که فرزند خود را با شیر خود تغذیه کنندطی سه ماهه آخر این دوران، الکترولیز شکم توصیه نمی شود. سینه ها و شکم در دوران بارداری می توانند بسیار پر مو شده باشند

در چند هفته آخر دوران بارداری روی سینه ها و مخصوصا نوک سینه ها را الکترولیز کرد بالاخص اگر قصد دارند که فرزند خود را با شیر خود تغذیه کنندطی سه ماهه آخر این دوران، الکترولیز شکم توصیه نمی شود. سینه ها و شکم در دوران بارداری می توانند بسیار پر مو شده باشند. بارداری دوره ای از تغییرات هورمونی و متابولیک عمیق است که بدن آن را برای مدت نسبتاً کوتاهی تحمل می کند و در طی آن تغییرات متعددی در پوست، ناخن و موها ایجاد می شود.بثورات و تغییرات پوستی در طول بارداری فوق العاده شایع هستند. به علت شرایط خاص روحی و روانی زنان باردار، این تغییرات می توانند سبب بروز نگرانی هایی شوند که ممکن است مربوط به زیبایی ظاهری، امکان عدد در بارداری های بعدی، اثرات بالقوه بر روی جنین و یا مجموعه ای از آنها باشد.بثوراتی که در دوران بارداری مشاهده می شوند همگی اهمیت یکسانی ندارند. برخی از آنها تغییرات پوستی شایعی هستند که تقریباً در تمام زنان باردار دیده می شوند.

سفید کردن پوست و از بین بردن موهای زائد در بارداری:

نتایج تحقیقات اخیر محققان نشان داده است که به طور کلی، استفاده از سفیدکننده های صورت در دوران بارداری بی خطر بوده و تا به حال گزارشی از آسیب رساندن این نوع مواد به زندگی موجود کوچک درون رحم مادران باردار مشاهده نشده است. با این حال، برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که همه زنان باید در 9 ماه دوران بارداری تا زمان تولد نوزاد خود از مصرف هر نوع مواد شیمیایی جلوگیری کنند. هر کاری که مادر باردار در این مرحله از زندگی خود انجام می دهد، ممکن است بر روند سلامت و رشد کودک درون رحم او تأثیر بگذارد؛ بنابراین، همیشه بهترین را برای حفظ سلامت خود و جنین انتخاب کرده و مراقب او باشید. اگر می خواهید به عنوان یک زن حامله موهای زائد صورت خود را پاک کنید، در ادامه این مقاله، برخی از اطلاعات لازم در این مورد برای شما ارائه شده است که به شرح زیر می باشند:

  • به عنوان یک زن حامله همیشه از نوع پوست بدن خود آگاه بوده و میزان جذب مواد شیمیایی را از طریق پوست خود شناسایی کنید، زیرا ممکن است مواد به کار رفته در انواع محصولات بهداشتی اثرات مشابه بر آنچه که بر روی پوست دیگر افراد می گذارد، بر روی پوست بدن شما نداشته باشند. علاوه بر این مورد، لازم است بدانید که پوست زنان در 9 ماه دوران بارداری حساسیت بیشتری پیدا نموده و مادران باید برای اطمینان از سلامت کامل پوست بدن خود، فوق العاده مراقب باشند.
  • همچنین، یادتان باشد که پاک کننده موهای زائد بدن و صورت زنان باردار یک ماده شیمیایی بوده و اگر شما قصد دارید استفاده از آن ها را تا سه ماهه دوم بارداری خود ادامه دهید، باید قبل از مصرف هر نوع موبر در مورد آن از پزشک معالج خود اطلاعات کاملی دریافت کنید.
  • در هنگام استفاده از چنین موادی، چهره خود را بلافاصله با آب سرد بشویید تا تأثیر آن ها کمی خفیف تر شود. به این ترتیب، شما اطمینان حاصل می کنید که میزان زیادی از مواد شیمیایی موبر به پوست بدنتان نفوذ نکرده است.
  • علاوه بر این موارد، بهتر است از یک فرد باتجربه و حرفه ای برای پاک سازی و سفید کردن پوست صورت خود استفاده کنید. در واقع، شما باید اطمینان حاصل کنید که فرد مورد نظر فقط از سفیدکننده هایی با مارک معتبر به جای انواع نوع ارزان قیمت آن ها استفاده می کند.
  • به عنوان یک خانم باردار در هنگام استفاده از چنین مواد شیمیایی، در یک فضای باز با تهویه مناسب قرار بگیرید، زیرا این شرایط باعث می شود تا دود و بخارات حاصله از این مواد در فضای محل اسکان شما تجمع پیدا نکند.
  • در ابتدای کار، برای تست کردن اثرات ماده شیمایی مورد نظر، آن را بر روی پوست دست خود امتحان کنید تا اگر متوجه سوزش یا بروز بثورات جلدی بر روی پوست بدن خود شدید، از مصرف آن بر روی ناحیه صورت خودداری کنید. در صورتی که نوعی از این مواد مورد نظر بر روی پوست شما خارش ایجاد کرد، باید از هر نوع ماده موبر یا سفیدکننده در 9 ماه دوران بارداری خود دوری کنید. لازم است بدانید که آغاز دوران بارداری در بدن زنان، شدت بروز مشکلات خارشی ناشی از مواد شیمیایی را افزایش خواهد داد.
  • در نهایت، در صورت استفاده از این نوع مواد شیمیایی، کرم استفاده شده بر روی پوست صورت خود را در مدت کوتاهی تمیز کنید و اجازه ندهید این ماده شیمیایی، مدت طولانی روی پوست شما بماند.

اصلاح کردن موهای زائد بدن زنان چه موقع باید انجام گیرد؟

کارشناسان عقیده دارند که یک زن حامله نباید بیش از هفت روز قبل از زمان تولد فرزند خود (که توسط پزشک معالج برنامه ­ریزی شده است) موهای زائد بدن خود را اصلاح کنند یا موم بیندازند. در واقع، این کار برای جلوگیری از مبتلا شدن مادر حامله به انواع عفونت­ها انجام می­گیرد. از ان­جایی که برش دادن پوست ناحیه مهبل نیز در هنگام انجام زایمان طبیعی می­تواند باکتری­ها را جذب کند، بنابراین تراشیدن موهای زائد این نواحی در موقع مناسب، در تمیز نگه داشتن آن بسیار مفید خواهد بود. به دلیل این که از زمانهای قدیم، وجود موهای ریز در نواحی شکم و مهبل زنان موضوع بسیار بحث­ برانگیزی بوده است، محققان و اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان در بیمارستان­ها به مادران حامله توصیه می­کنند که کار اصلاح کامل را قبل از شروع درد زایمان، به پرستاران بسپارند، چون آن­ها به خوبی از جوانب مثبت و منفی کار آگاه بوده و روش درست را با آگاهی کامل برای بیمار خود انجام می­دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (554 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان