از بین بردن موهای زائد در بارداری و نکات مهم پیرامون آن

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
از بین بردن موهای زائد در بارداری و نکات مهم پیرامون آن
تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث افزایش موهای زاید بدن می‌شود. اگر موهای زاید شما نیز برایتان آزاردهنده است، می‌توانید با استفاده از روش‌های امن و بی‌خطر، آنها را از بین ببرید

تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث افزایش موهای زاید بدن می شود. اگر موهای زاید شما نیز برایتان آزاردهنده است، می توانید با استفاده از روش های امن و بی خطر، آنها را از بین ببرید

روش های ممنوع برای از بین بردن موهای زاید

برخی از روش هایی که خانم ها برای خلاصی از موهای زاید استفاده می کنند، ممکن است در دوران بارداری خطراتی را در پی داشته باشد. شاید بهتر باشد در دوران بارداری روش خود را تغییر دهید و از راه های بی خطر و امن استفاده کنید. روش هایی که می تواند در دوران بارداری خطراتی در پی داشته باشد، در زیر آورده شده است:

الکترولیز: الکترولیز به وسیلۀ سوزن های خاصی انجام می شود. این سوزن ها تا فولیکول مو در پوست فرو می رود و با تخریب فولیکول باعث توقف رشد مو می شود. حذف موهای زاید از طریق الکترولیز در روی صورت و سایر اندام بدن که نزدیک شکم نیست مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. اگرچه باید مطمئن باشید که از سوزن تمیز استفاده می شود. با این حال با توجه به خطراتی که این روش دارد، استفاده از آن در دوران بارداری توصیه نمی شود.

لیزر تراپی: در این روش با استفاده از دستگاه لیزر، رشد موها را برای مدت طولانی به تعویق می اندازند. کرم های بی حس کننده در این روش در صورت جذب از طریق پوست می تواند برای سلامت جنین مضر باشد. مراکز لیزر موهای زاید معمولاً این خدمات را به زنان باردار ارائه نمی دهند. اما شما هم باید مطلع باشید که استفاده از این روش در دوران بارداری ممکن است خطراتی برای شما و جنین به دنبال داشته باشد. برای اطلاع بیشتر از عوارض لیزرتراپی در بارداری، می توانید با پزشک متخصص زنان یا پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

آیا انجام اپیلاسیون در بارداری خطرناک است؟

در اپیلاسیون از قدرت چسبندگی موم گرم شده برای زدودن موهای زائد استفاده می کنند. این روش کمی دردناک است و بهتر است برای اولین بار آن را در دوران بارداری امتحان نکنید. زیرا بارداری پوست را حساس و احساس درد، کشش موها را بیشتر می کند. این روش تا شش ماهگی خطری برای حاملگی شما ایجاد نمی کند ولی باید بدانید بعد از آن درد و تحریک حاصل از آن می تواند منجر به شروع دردهای زایمانی شود.

اگر قبل از بارداری خودتان اپیلاسیون می کردید شاید شکم بزرگتان در این دوران دیگر اجازه این کار را ندهد و لازم باشد تا به یک مرکز اپیلاسیون معتبر و بهداشتی بروید. از یک بار مصرف بودن وسایلی که برای شما استفاده می شود اطمینان حاصل کنید و از اپیلاسیون کار خود بخواهید تا برای شما تست حساسیت انجام دهد.

رشد موی زائد شکم در بارداری به چه معنا است؟

رشد موهای زائد شکم در میان مادران باردار امری بسیار شایع و طبیعی است. وقوع این امر به دلیل وجود هورمون هایی است که موجب رشد ناخن های شما نیز می شوند. رشد موی زائد بر روی شکم اساسا به این معنا است که مقدار ترشح هورمون های بدن افزایش یافته تا بتواند به رشد مناسب جنین در این دوران کمک کند.

آیا موهای زائد شکم پس از زایمان از میان می روند؟

بارداری عوارض جانبی بسیاری با خود به همراه دارد. یکی از این عوارض هیرسوتیسم یا رشد بیش از حد موها در بارداری ناشی از ترشح زیاد هورمون ها است. با این حال هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. زیرا موهای زائدی که در این دوران بر روی شکم رشد کرده اند پس از زایمان و به محض بازگشت هورمون ها به حالت اول به خودی خود از میان می روند. ولی با این وجود چنانچه رشد موهای زائد شکم در دوران پس از زایمان همچنان ادامه یافت می توانید با یک پزشک متخصص پوست در مورد گزینه های مناسب درمانی مشورت کنید.

آیا رفع موهای زائد شکم در بارداری به جنین آسیب می زند؟

روش های ایمن مختلفی برای از میان بردن موهای زائد شکمی وجود دارد. استفاده از موچین (در صورت کم بودن موها)، موم یا قیچی (به منظور کوتاه کردن یا رفع موهای زائد) و همچنین تراشیدن موها با تیغ و یا استفاده از اپیلاتور می تواند در خلاص شدن از شر موهای زائد بدن به مادران باردار کمک کند. ولی با این حال بهتر است از به کار بردن روش های دیگر مانند استفاده از کرم های موبر، دکلره کردن و یا لیزر موهای زائد در این دوران اجتناب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)