اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب به موها در بارداری

  یکشنبه، 26 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب به موها در بارداری
یکی دیگر از مشکلاتی که پس از پایان حاملگی و در فاصله حدود 3 ماه پس از زایمان بانوان را درگیر می کند، ریزش موی آنهاست. در هر روز حدود 50 تا 70 تار موی هر فرد سالم می ریزد، اما در دوران حاملگی به علت تغییرات هورمونی که در بدن رخ می دهد موها هم بیشتر عمر می کنند و کمتر می ریزند

یکی از این مشکلات را جوش هایی هستند که از قبل از بارداری در صورت برخی از بانوان وجود داشته و در زمان بارداری به علت این که مصرف دارو قطع شده تشدید می شود.بانوان باید این جوش ها را تا پایان بارداری تحمل کنند، البته بعد از آن هم به علت شیردهی مصرف هر دارویی مجاز نیست و باید با احتیاط دارو تجویز شود.
چرب شدن پوست، که می توان با استفاده از شیرپاک کن ها و شوینده ها این چربی را کم کرد. یکی دیگر از مشکلات پوستی دوران بارداری و پس از زایمان را ترک هایی هستند که به علت کشیده شدن پوست در نواحی مانند شکم، ران ها و سینه ها به وجود می آید. در برخی خانم ها این ترک ها تیره تر از سایر نواحی است و ممکن است با خارش همراه باشد که همین خارش هم در مواردی باعث افزایش ترک ها می شود.این عارضه درمان قطعی ندارد حتی لیزر هم در این مورد کاربرد ندارد. اما در دوران بارداری با بستن گن و برخی ماساژها می توان آنها را کم کرد و پس از زایمان نیز با استفاده از برخی کرم ها ترک ها را کمرنگ کرد.

موهایی که زیادی عمر کرده اند

یکی دیگر از مشکلاتی که پس از پایان حاملگی و در فاصله حدود 3 ماه پس از زایمان بانوان را درگیر می کند، ریزش موی آنهاست. در هر روز حدود 50 تا 70 تار موی هر فرد سالم می ریزد، اما در دوران حاملگی به علت تغییرات هورمونی که در بدن رخ می دهد موها هم بیشتر عمر می کنند و کمتر می ریزند. به همین دلیل بیشتر خانم ها از موهای خود در دوران بارداری رضایت دارند. اما پس از بارداری و در فاصله حدود 3 ماه پس از زایمان موها شروع به ریزش می کنند.
بیشتر مادران بر این باورند که شیردهی دلیل اصلی ریزش موی آنهاست، اما زمانی که فرد باردار می شود، به دلیل ساختار فیزیولوژیک بدن ریزش مو کم می شود. اما پس از زایمان و زمانی که هورمون های حاملگی از بین می رود و بدن به حالت عادی برمی گردد در ماه های سوم و چهارم بعد از زایمان موهایی که مدت زمان بیشتری عمر کرده اند، شروع به ریزش می کنند.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب به موها در بارداری

استفاده از محصولات شیمیایی گلت و مخصوص صاف کردن مو نه تنها به جنین آسیب می رساند بلکه باعث واکنش بافت های مو و تغییر حالت ناگهانی و عجیب آن در دوران بارداری می شود.شستشوی زیاد مو باعث خشک شدن بیش از حد و از بین رفتن چربی های حیاتی و لازم مو می شود و موها را زبرتر می کند، پس مو های خود را کمتر بشویید. اما به خاطر داشته باشید که اگر صورت شما آکنه یا جوش دارد یا مستعد جوش زدن است، استفاده از شامپو یا مواد شوینده یکی از راه های پیشگیری از افزایش آکنه بشمار می آید. در این صورت می توانید صورت خود را بطور مرتب بشویید.

موهای کوتاه جلوی سر یا چتری های خود را با کمک یک هدبند پهن یا دستمال سر به عقب ببرید، تا از نمایان شدن وزهای آن جلوگیری کنید و با رنگ های متنوع هدبند، زیباتر بنظر برسید.بهتر است موهای وزدار خود را به مدل دم اسبی بالا ببندید. این مدل نه تنها شیک است بلکه صورت شما را لاغرتر و استخوانی تر نشان می دهد، همچنین گونه های شما را برجسته تر می کند و جذابیت بیشتری به چهره شما می بخشد. برای انتهای موی خود مواد نرم کننده و حالت دهنده استفاده کنید. با این کار زیبایی موهای وزدار بیشتر می شود.پیش بینی می شود که مادر در سه ماهه اول پس از زایمان ریزش موی زیادی داشته باشد واین نباید باعث نگرانی شود، این مورد کاملاً طبیعی است و نکته قابل توجه این است که موهای اضافه ایی که در بارداری رشد کرده اند باید بریزند تا موهای اصلی شما به حالت اصلی خود دوباره رشد کنند.

رژیم غذایی سالم و کامل داشته باشید.

مصرف سبزیجات و میوه ها، به ویژه آنهایی که میزان آب و فیبر زیادی دارند را افزایش دهید. رژیم غذایی تان باید سرشار از میوه و سبزیجات ، حاوی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها که از فولیکول های مو محافظت و رشد مو را تقویت می کند باشد.آزمایش خون بدهید تا بررسی کنید که سطح هورمون تیروئیدتان طبیعی است یا خیر و برای اطمینان از تعادل مناسب هورمون ها از پزشک خود کمک بگیرید.

وقتی موها خیس هستند آنها را شانه نزنید .

بعضی از خانم ها عادت دارند که بلافاصله پس از دوش گرفتن موهای خود را شانه کنند. باید از این کار اجتناب کرد. چون هنگامی که مو مرطوب است ، فولیکول آن بسیار نرم می شود و می ریزد. بهتر است صبر کنید تا موها به طور طبیعی خشک شوند. حتی می توانید از حوله ای برای خشک کردن آن استفاده کنید.بنابراین با ملایمت با موهایتان رفتار کنید و از شانه هایی که دندانه های ریز دارند استفاده نکنید. همچنین از شانه کردن موهای خود به طور مکرر خودداری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲