روش‌های بی‌خطر برای از بین بردن موهای زائد در بارداری

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش‌های بی‌خطر برای از بین بردن موهای زائد در بارداری
رشد موهای زاید در دوران بارداری ممکن است برای بسیاری از زنان باردار مشکل محسوب شود. شما در دوران بارداری نیز می‌توانید به زیبایی و نظافت خود مثل قبل اهمیت بدهید، اگرچه برخی از راه‌هایی که قبلاً برای از بین بردن مو‌های زاید استفاده می کردید، ممکن است در دوران بارداری دیگر مناسب نباشد

تغییرات هورمونی که در دوران بارداری در بدن اتفاق می افتد، می تواند باعث تولید و رویش موهای زائد در نواحی مختلف بدن از جمله، شکم، سینه ها و صورت شود و بسیاری از خانم ها به دنبال راه حل دائمی جهت رهایی از موهای زائد خود هستند.

واقعیت هایی در خصوص لیزر موهای زائد در دوران بارداری

در درمان با لیزر، از اشعه هایی استفاده می شود که با تولید حرارت بسیار بالا باعث نابودی موهای ناخواسته از ریشه می شود. اشعه لیزر تا چند سانتی متری پوست نفوذ می کند، اما با این وجود، اشعه جذب بافت های اطراف نیز خواهد شد. اما با تمامی این تفاسیر، نمی توان نظر قطعی در خصوص تاثیر اشعه بر روی جنین داد.

  • در بسیاری از افراد، لیزر موهای زائد با درد همراه است. جنین در رحم مادر هر آن چه که توسط پوست جذب می شود را احساس می کند، به همین خاطر متوجه چنین دردی خواهد شد.
  • پوست در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری حساس می شود، و ممکن است عوارضی مانند قرمزی و یا خارش بعد از لیزر مشاهده شود.
  • تعداد جلسات انجام لیزر موهای زائد به رشد مو بستگی دارد. از آن جایی که در دوران بارداری، بدن دستخوش تغییراتی می شود و شاهد رشد بیشتر مو در برخی نواحی خواهیم بود، انجام لیزر در این دوران طی جلسات بیشتری انجام می شود.
  • توقف درمان در صورت بارداری، نتایج لیزر را از بین نمی برد. به همین خاطر است که انجام لیزر بعد از بارداری توصیه می شود.

روش های بی خطر برای از بین بردن موهای زاید

رشد موهای زاید در دوران بارداری ممکن است برای بسیاری از زنان باردار مشکل محسوب شود. شما در دوران بارداری نیز می توانید به زیبایی و نظافت خود مثل قبل اهمیت بدهید، اگرچه برخی از راه هایی که قبلاً برای از بین بردن مو های زاید استفاده می کردید، ممکن است در دوران بارداری دیگر مناسب نباشد. در قسمت زیر برخی از راه های امن برای از بین بردن موهای زاید در دوران بارداری آورده شده است:

اپیلاسیون: اپیلاسیون با استفاده از وکس، موم یا شمع و همچنین دستگاه های اپیلاتور خانگی در دوران بارداری هیچ خطری ندارد. با این حال به دلیل تغییراتی که در پوست شما ایجاد شده، ممکن است پوستتان حساس و اپیلاسیون نسبت به قبل کمی دردناک تر باشد. همچنین به دلیل نازک شدن پوست ممکن است مویرگ های سطحی شما هنگام اپیلاسیون با موم پاره شود و کمی دچار خون مردگی زیر پوست شوید.

اصلاح یا شیو کردن: در دوران بارداری می توانید مو های زاید بدن خود را با تیغ های مخصوص اصلاح از بین ببرید. بهتر است حتماً از یک تیغ کاملاً نو و یک بار مصرف استفاده کنید و در محیطی بهداشتی این کار را انجام دهید. با توجه به این که پوست شما حساس شده، بهتر است تا جای ممکن از ایجاد خراش و زخم جلوگیری کنید.

کرم موبر: کرم های موبر با شکستن پیوند های پروتئینی مو، باعث قطع شدن مو از بدن می شوند. استفاده از این کرم ها در دوران بارداری هیچ خطری ندارد. هنگام خرید کرم موبر توجه داشته باشید که کرم های مخصوص پوست های حساس را انتخاب کنید و قبل از استفاده، آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید و مطمئن شوید که حساسیتی به آن ندارید. در مکانی از کرم استفاده کنید که هوا جریان دارد، زیرا بوی کرم ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود. همچنین می توانید از یک ماسک استفاده کنید.

آیا لیزر کردن موها در بارداری مضر است؟

لیزر و الکترولیز دو روش برای از بین بردن دائمی موهای اضافی هستند که با مختل کردن رشد مو و تخریب سلول، موزدایی می کنند. این روش ها با وجود اینکه فقط سطح پوست را درگیر می کنند و کمی دردناک هستند. به دلیل مشخص نبودن تأثیر لیزر و الکترولیز بر روی جنین، استفاده از این روش ها در دوران بارداری توصیه نمی شود. از سوی دیگر اگر صبور باشید شاید بیشتر موهای اضافی پس از زایمان بریزد و نیازی به لیزر نباشد.

با این حال اگر تصمیم به لیزر گرفتید در هفته های پایانی بارداری و هفته های اول بعد از زایمان قسمت اطراف پستان را انجام ندهید. زیرا دردناک شده و شیردهی را مشکل می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲