روش‌های بی‌خطر برای از بین بردن موهای زائد در بارداری

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش‌های بی‌خطر برای از بین بردن موهای زائد در بارداری
رشد موهای زاید در دوران بارداری ممکن است برای بسیاری از زنان باردار مشکل محسوب شود. شما در دوران بارداری نیز می‌توانید به زیبایی و نظافت خود مثل قبل اهمیت بدهید، اگرچه برخی از راه‌هایی که قبلاً برای از بین بردن مو‌های زاید استفاده می کردید، ممکن است در دوران بارداری دیگر مناسب نباشد

تغییرات هورمونی که در دوران بارداری در بدن اتفاق می افتد، می تواند باعث تولید و رویش موهای زائد در نواحی مختلف بدن از جمله، شکم، سینه ها و صورت شود و بسیاری از خانم ها به دنبال راه حل دائمی جهت رهایی از موهای زائد خود هستند.

واقعیت هایی در خصوص لیزر موهای زائد در دوران بارداری

در درمان با لیزر، از اشعه هایی استفاده می شود که با تولید حرارت بسیار بالا باعث نابودی موهای ناخواسته از ریشه می شود. اشعه لیزر تا چند سانتی متری پوست نفوذ می کند، اما با این وجود، اشعه جذب بافت های اطراف نیز خواهد شد. اما با تمامی این تفاسیر، نمی توان نظر قطعی در خصوص تاثیر اشعه بر روی جنین داد.

  • در بسیاری از افراد، لیزر موهای زائد با درد همراه است. جنین در رحم مادر هر آن چه که توسط پوست جذب می شود را احساس می کند، به همین خاطر متوجه چنین دردی خواهد شد.
  • پوست در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری حساس می شود، و ممکن است عوارضی مانند قرمزی و یا خارش بعد از لیزر مشاهده شود.
  • تعداد جلسات انجام لیزر موهای زائد به رشد مو بستگی دارد. از آن جایی که در دوران بارداری، بدن دستخوش تغییراتی می شود و شاهد رشد بیشتر مو در برخی نواحی خواهیم بود، انجام لیزر در این دوران طی جلسات بیشتری انجام می شود.
  • توقف درمان در صورت بارداری، نتایج لیزر را از بین نمی برد. به همین خاطر است که انجام لیزر بعد از بارداری توصیه می شود.

روش های بی خطر برای از بین بردن موهای زاید

رشد موهای زاید در دوران بارداری ممکن است برای بسیاری از زنان باردار مشکل محسوب شود. شما در دوران بارداری نیز می توانید به زیبایی و نظافت خود مثل قبل اهمیت بدهید، اگرچه برخی از راه هایی که قبلاً برای از بین بردن مو های زاید استفاده می کردید، ممکن است در دوران بارداری دیگر مناسب نباشد. در قسمت زیر برخی از راه های امن برای از بین بردن موهای زاید در دوران بارداری آورده شده است:

اپیلاسیون: اپیلاسیون با استفاده از وکس، موم یا شمع و همچنین دستگاه های اپیلاتور خانگی در دوران بارداری هیچ خطری ندارد. با این حال به دلیل تغییراتی که در پوست شما ایجاد شده، ممکن است پوستتان حساس و اپیلاسیون نسبت به قبل کمی دردناک تر باشد. همچنین به دلیل نازک شدن پوست ممکن است مویرگ های سطحی شما هنگام اپیلاسیون با موم پاره شود و کمی دچار خون مردگی زیر پوست شوید.

اصلاح یا شیو کردن: در دوران بارداری می توانید مو های زاید بدن خود را با تیغ های مخصوص اصلاح از بین ببرید. بهتر است حتماً از یک تیغ کاملاً نو و یک بار مصرف استفاده کنید و در محیطی بهداشتی این کار را انجام دهید. با توجه به این که پوست شما حساس شده، بهتر است تا جای ممکن از ایجاد خراش و زخم جلوگیری کنید.

کرم موبر: کرم های موبر با شکستن پیوند های پروتئینی مو، باعث قطع شدن مو از بدن می شوند. استفاده از این کرم ها در دوران بارداری هیچ خطری ندارد. هنگام خرید کرم موبر توجه داشته باشید که کرم های مخصوص پوست های حساس را انتخاب کنید و قبل از استفاده، آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید و مطمئن شوید که حساسیتی به آن ندارید. در مکانی از کرم استفاده کنید که هوا جریان دارد، زیرا بوی کرم ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود. همچنین می توانید از یک ماسک استفاده کنید.

آیا لیزر کردن موها در بارداری مضر است؟

لیزر و الکترولیز دو روش برای از بین بردن دائمی موهای اضافی هستند که با مختل کردن رشد مو و تخریب سلول، موزدایی می کنند. این روش ها با وجود اینکه فقط سطح پوست را درگیر می کنند و کمی دردناک هستند. به دلیل مشخص نبودن تأثیر لیزر و الکترولیز بر روی جنین، استفاده از این روش ها در دوران بارداری توصیه نمی شود. از سوی دیگر اگر صبور باشید شاید بیشتر موهای اضافی پس از زایمان بریزد و نیازی به لیزر نباشد.

با این حال اگر تصمیم به لیزر گرفتید در هفته های پایانی بارداری و هفته های اول بعد از زایمان قسمت اطراف پستان را انجام ندهید. زیرا دردناک شده و شیردهی را مشکل می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (616 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (192 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان