موهای زائد در دوران بارداری و لیزر !

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
موهای زائد در دوران بارداری و لیزر !
زنان همیشه به رشد موهای زائد در بدن خود حساس هستند و متخصصان به دنبال راه‌هایی برای رفع و از بین بردن آنها بوده‌اند و تا به حال هم راه‌های زیادی برای این کار پیدا کرده‌اند. یکی از بهترین روش‌هایی که این روزها تقریباً جایگزین بقیه راه‌ها شده است، استفاده از لیزر است.

زنان همیشه به رشد موهای زائد در بدن خود حساس هستند و متخصصان به دنبال راه هایی برای رفع و از بین بردن آنها بوده اند و تا به حال هم راه های زیادی برای این کار پیدا کرده اند. یکی از بهترین روش هایی که این روزها تقریباً جایگزین بقیه راه ها شده است، استفاده از لیزر است.

رشد موهای زائد در دوران بارداری به دلیل مشکلاتی که خانم ها در این دوران دارند، به ویژه برای زنانی که به ظاهر خود حساس هستند، شاید بتوان گفت یک معضل است. دوران حاملگی با افزایش و بی تعادلی هورمونی در بدن زنان همراه است. این مسئله به بروز تغییرات گسترده مانند رشد غیر طبیعی موها در برخی منجر می شود.

رشد موهای زائد ممکن است در این دوران در قسمت های مختلف بدن روی صورت، قفسه سینه، پستان ها، بازوها و شکم اتفاق بیفتد. به طور معمول، رنگ این موها از موهای معمولی بدن تیره تر است. بزرگ شدن شکم در دوران حاملگی دسترسی به برخی از قسمت های بدن را برای خانم ها دشوارتر می کند و ممکن است برای رهایی از موهای زائد آنها را به فکر استفاده از لیزر بیاندازد. اما سؤالی که ممکن است ذهن زنان باردار را به خود مشغول کند این باشد که آیا لیزر موهای زائد در این دوران ضرر دارد؟ آیا ممکن است برای جنین خطراتی داشته باشد؟

پرتوی لیزر به ناحیه ای که می خواهید تحت درمان قرار بگیرد، تابانده می شود. لیزر رنگدانه تیره هر مو را هدف قرار می دهد و حرارت را به ساقه مو و فولیکول آن می فرستد. اگر حرارت فولیکول را کامل تخریب کند، مو دیگر رشد نخواهد کرد ولی اگر فولیکول از بین نرود و تنها صدمه ببیند بعدا ممکن است دوباره مو در آن رشد کند اما احتمالا ریزتر و روشنتر از قبل خواهد بود.

آیا رشد موها در دوران بارداری زیاد می شود؟

هنگامی که باردار هستید، بدنتان لبریز از هورمون ها می شود و هر چه میزان استروژن و اندروژن در بدنتان بالاتر باشد، بیشتر باعث رشد مو در جا هایی که قبلا مو نداشته است می شود. این اتفاق در سه ماهه سوم بارداری شدت بیشتری پیدا می کند.ممکن است ناگهان متوجه شوید روی شکم، صورت، گردن، سینه و بازوهایتان مو روییده است. خوشبختانه رشد مو در دوران بارداری کاملا طبیعی است و معمولا پس از زایمان، خود به خود از بین می رود.هورمون های بارداری نه تنها بر محل رشد ناگهانی مو و میزان رویش موهای زاید تاثیر می گذارد بلکه چرخه رشد مو ها را نیز تغییر می دهد.مو های سر و بدن یک مرحله رشد فعال به نام آناژن دارند. هنگامی که مو کامل رشد می کند وارد مرحله استراحت می شود که تلوژن نام دارد. پس از آن، مو می ریزد.هورمون های بارداری مرحله ریزش موها را به تاخیر می اندازند. به همین علت است که ممکن است در دوران بارداری موها پر پشت تر و ضخیم تر به نظر برسند. بدن در این دوران نمی گذارد مثل همیشه ریزش مو طبیعی داشته باشید.

حدود سه تا شش ماه پس از به دنیا آوردن فرزند، هورمون هایتان به سطح طبیعی برمی گردند و موهای اضافی می ریزند. پس از این مرحله ریزش موی ناگهانی را تجربه خواهید کرد که به آن تلوژن افلوویم (Telogen Effluvium) می گویند.

رشد موی ناشی از استروژن علاوه بر سخت تر شدن دسترسی به بعضی از بخش های بدن در دورانی که شکم در حال بزرگ شدن و سنگین شدن است، ممکن است باعث شود ترجیح بدهید برای رهایی از شر موهای زاید، لیزر درمانی را در پیش بگیرید و خود را از ژیلت، موم، پودرها و کرم های موبر و اپیلیدی خلاص کنید

واقعیت هایی در خصوص لیزر موهای زائد در دوران بارداری

در درمان با لیزر، از اشعه هایی استفاده می شود که با تولید حرارت بسیار بالا باعث نابودی موهای ناخواسته از ریشه می شود. اشعه لیزر تا چند سانتی متری پوست نفوذ می کند، اما با این وجود، اشعه جذب بافت های اطراف نیز خواهد شد. اما با تمامی این تفاسیر، نمی توان نظر قطعی در خصوص تاثیر اشعه بر روی جنین داد.

  • در بسیاری از افراد، لیزر موهای زائد با درد همراه است. جنین در رحم مادر هر آن چه که توسط پوست جذب می شود را احساس می کند، به همین خاطر متوجه چنین دردی خواهد شد.
  • پوست در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری حساس می شود، و ممکن است عوارضی مانند قرمزی و یا خارش بعد از لیزر مشاهده شود.
  • تعداد جلسات انجام لیزر موهای زائد به رشد مو بستگی دارد. از آن جایی که در دوران بارداری، بدن دستخوش تغییراتی می شود و شاهد رشد بیشتر مو در برخی نواحی خواهیم بود، انجام لیزر در این دوران طی جلسات بیشتری انجام می شود.
  • توقف درمان در صورت بارداری، نتایج لیزر را از بین نمی برد. به همین خاطر است که انجام لیزر بعد از بارداری توصیه می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (583 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (182 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (51 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (25 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان