موهای زائد در دوران بارداری و لیزر !

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
موهای زائد در دوران بارداری و لیزر !
زنان همیشه به رشد موهای زائد در بدن خود حساس هستند و متخصصان به دنبال راه‌هایی برای رفع و از بین بردن آنها بوده‌اند و تا به حال هم راه‌های زیادی برای این کار پیدا کرده‌اند. یکی از بهترین روش‌هایی که این روزها تقریباً جایگزین بقیه راه‌ها شده است، استفاده از لیزر است.

زنان همیشه به رشد موهای زائد در بدن خود حساس هستند و متخصصان به دنبال راه هایی برای رفع و از بین بردن آنها بوده اند و تا به حال هم راه های زیادی برای این کار پیدا کرده اند. یکی از بهترین روش هایی که این روزها تقریباً جایگزین بقیه راه ها شده است، استفاده از لیزر است.

رشد موهای زائد در دوران بارداری به دلیل مشکلاتی که خانم ها در این دوران دارند، به ویژه برای زنانی که به ظاهر خود حساس هستند، شاید بتوان گفت یک معضل است. دوران حاملگی با افزایش و بی تعادلی هورمونی در بدن زنان همراه است. این مسئله به بروز تغییرات گسترده مانند رشد غیر طبیعی موها در برخی منجر می شود.

رشد موهای زائد ممکن است در این دوران در قسمت های مختلف بدن روی صورت، قفسه سینه، پستان ها، بازوها و شکم اتفاق بیفتد. به طور معمول، رنگ این موها از موهای معمولی بدن تیره تر است. بزرگ شدن شکم در دوران حاملگی دسترسی به برخی از قسمت های بدن را برای خانم ها دشوارتر می کند و ممکن است برای رهایی از موهای زائد آنها را به فکر استفاده از لیزر بیاندازد. اما سؤالی که ممکن است ذهن زنان باردار را به خود مشغول کند این باشد که آیا لیزر موهای زائد در این دوران ضرر دارد؟ آیا ممکن است برای جنین خطراتی داشته باشد؟

پرتوی لیزر به ناحیه ای که می خواهید تحت درمان قرار بگیرد، تابانده می شود. لیزر رنگدانه تیره هر مو را هدف قرار می دهد و حرارت را به ساقه مو و فولیکول آن می فرستد. اگر حرارت فولیکول را کامل تخریب کند، مو دیگر رشد نخواهد کرد ولی اگر فولیکول از بین نرود و تنها صدمه ببیند بعدا ممکن است دوباره مو در آن رشد کند اما احتمالا ریزتر و روشنتر از قبل خواهد بود.

آیا رشد موها در دوران بارداری زیاد می شود؟

هنگامی که باردار هستید، بدنتان لبریز از هورمون ها می شود و هر چه میزان استروژن و اندروژن در بدنتان بالاتر باشد، بیشتر باعث رشد مو در جا هایی که قبلا مو نداشته است می شود. این اتفاق در سه ماهه سوم بارداری شدت بیشتری پیدا می کند.ممکن است ناگهان متوجه شوید روی شکم، صورت، گردن، سینه و بازوهایتان مو روییده است. خوشبختانه رشد مو در دوران بارداری کاملا طبیعی است و معمولا پس از زایمان، خود به خود از بین می رود.هورمون های بارداری نه تنها بر محل رشد ناگهانی مو و میزان رویش موهای زاید تاثیر می گذارد بلکه چرخه رشد مو ها را نیز تغییر می دهد.مو های سر و بدن یک مرحله رشد فعال به نام آناژن دارند. هنگامی که مو کامل رشد می کند وارد مرحله استراحت می شود که تلوژن نام دارد. پس از آن، مو می ریزد.هورمون های بارداری مرحله ریزش موها را به تاخیر می اندازند. به همین علت است که ممکن است در دوران بارداری موها پر پشت تر و ضخیم تر به نظر برسند. بدن در این دوران نمی گذارد مثل همیشه ریزش مو طبیعی داشته باشید.

حدود سه تا شش ماه پس از به دنیا آوردن فرزند، هورمون هایتان به سطح طبیعی برمی گردند و موهای اضافی می ریزند. پس از این مرحله ریزش موی ناگهانی را تجربه خواهید کرد که به آن تلوژن افلوویم (Telogen Effluvium) می گویند.

رشد موی ناشی از استروژن علاوه بر سخت تر شدن دسترسی به بعضی از بخش های بدن در دورانی که شکم در حال بزرگ شدن و سنگین شدن است، ممکن است باعث شود ترجیح بدهید برای رهایی از شر موهای زاید، لیزر درمانی را در پیش بگیرید و خود را از ژیلت، موم، پودرها و کرم های موبر و اپیلیدی خلاص کنید

واقعیت هایی در خصوص لیزر موهای زائد در دوران بارداری

در درمان با لیزر، از اشعه هایی استفاده می شود که با تولید حرارت بسیار بالا باعث نابودی موهای ناخواسته از ریشه می شود. اشعه لیزر تا چند سانتی متری پوست نفوذ می کند، اما با این وجود، اشعه جذب بافت های اطراف نیز خواهد شد. اما با تمامی این تفاسیر، نمی توان نظر قطعی در خصوص تاثیر اشعه بر روی جنین داد.

  • در بسیاری از افراد، لیزر موهای زائد با درد همراه است. جنین در رحم مادر هر آن چه که توسط پوست جذب می شود را احساس می کند، به همین خاطر متوجه چنین دردی خواهد شد.
  • پوست در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری حساس می شود، و ممکن است عوارضی مانند قرمزی و یا خارش بعد از لیزر مشاهده شود.
  • تعداد جلسات انجام لیزر موهای زائد به رشد مو بستگی دارد. از آن جایی که در دوران بارداری، بدن دستخوش تغییراتی می شود و شاهد رشد بیشتر مو در برخی نواحی خواهیم بود، انجام لیزر در این دوران طی جلسات بیشتری انجام می شود.
  • توقف درمان در صورت بارداری، نتایج لیزر را از بین نمی برد. به همین خاطر است که انجام لیزر بعد از بارداری توصیه می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز