برای لاغری چای سفید میل کنید

  سه شنبه، 31 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
برای لاغری چای سفید میل کنید
چای و دمنوش‌های مختلف، فواید سلامتی گسترده‌ای مانند تسکین درد معده دارند. مطمئناً راجع به دمنوش لاغری نعناع یا دمنوش ماچا برای لاغر شدن شنیده‌اید. اگر به دنبال کاهش وزن هستید ، علاوه بر دمنوش لاغری نعناع یا ماچا ، لاغری با چای سفید را امتحان کنید. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف چای سفید مانند دمنوش‌های لاغری دیگر به کاهش وزن کمک می‌کند.

چای سفید شبیه به چای سبز است ، اما طعم گیاه و علف آن کمتر از چای سبز بوده و تلخی چای سبز را ندارد. در آغاز فصل بهار غنچه چای را قبل از آن که باز شود می چینند و خشک می کنند و سپس برای تهیه انواع چای، گیاه چای را پردازش می کنند؛ فرایند تولید و پردازش چای سفید کمتر از چای سبز و سیاه بوده و به همین دلیل خواص بیش تری دارد . پلی فنل ها، آنتی اکسیدان ها و خواص چای سفید سه برابر چای سبز یا سیاه است. لاغری با چای سفید نیز موضوعی است که محققان، مطالعات بسیاری را راجع به آن انجام داده اند و به حقایقی راجع به آن دست یافتند.

فواید دارویی و درمانی چای سفید برای سلامتی

1. لاغری و کاهش وزن

تحقیقات نشان داده است که چای سفید مانند چای سبز به دلیل مقادیر بالای کاتچین هایی که دارد به بهبود چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و باعث لاغری و کاهش وزن می شود. یک مطالعه آزمایشگاهی در آلمان نشان می دهد که عصاره چای سفید منجر به دلیل مقادیر قابل توجه کافئین و کاتچین که دارد به شکست سلول های چربی شده و همچنین مانع از تشکیل سلول های جدید چربی در بدن می شود.

2. سرطان

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در چای سفید به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؛ یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که عصاره چای سفید باعث از بین رفتن سلول های سرطان ریه می شود. یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی در مالزی نشان داده که عصاره چای سفید به جلوگیری از متاستاز سلول های سرطانی کولون کمک می کند.

3. افزایش باروری

مطالعات متعدد نشان داده است که چای سفید به افزایش باروری به ویژه در مردان کمک می کند؛ در یک بررسی حیوانی در پرتغال مشخص شده که چای سفید از آسیب اکسیداتیو بیضه ناشی از رادیکال های آزاد بدن جلوگیری می کند و باعث حفظ کیفیت اسپرم و بهبود حرکت آن ها می شود.

4. بهبود سلامت مغز

تحقیقات نشان می دهد که چای سفید ممکن است به دلیل مقادیر بالای کاتچین که دارد به بهبود سلامت مغز کمک کند؛ مطالعات آزمایشگاهی در دانشگاه سان خوزه اسپانیا در سال 2011 نشان داد که عصاره چای سفید به طور موثر سلول های مغزی را در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت می کند. چای سفید همچنین حاوی آنتی اکسیدان هاست که می تواند به بهبود عملکرد شناختی در سالمندان کمک کند و خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری های آلزایمر و پارکینسون را در آن ها کاهش دهد.

5. کاهش مقاومت به انسولین

انسولین هورمون فوق العاده مهمی است که مواد مغذی را از جریان خون به سلول ها منتقل کند تا بعدا استفاده کند. در برخی افراد سلول های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی دهند بنابراین جذب گلوکز دچار مشکل شده و قند خون افزایش می یابد به این مشکل مقاومت به انسولین گفته می شود. متاسفانه، مقاومت به انسولین خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سندرم متابولیک را افزایش می دهد. مطالعات متعدد نشان می دهد که چای سفید به دلیل مقادیر بالای پلی فنول هایی که دارد مقاومت به انسولین را کاهش داده و خطر ابتلا به افزایش قند خون را از بین می برد.

خواص چای سفید برای کاهش وزن و لاغری

با نوشیدن چای سفید می توانید در تسریع لاغری و کاهش چربی های بدنتان کمک بسزایی کنید . چای سبز حاوی مقدار زیادی catechins مفید است که می تواند به لاغری شما کمک کند و همچنین دارای خاصیت جلوگیری از ایجاد چربی های جدید جلوگیریی می کند . چای سفید همچنین می تواند مقدار جذب کالری غذاهایی که میخورید را کاهش دهد و میزان متابولیسم را بهبود بخشد . در حالیکه چیزی همانند رژیم مناسب و ورزش و تمرین نمی تواند برای لاغری مناسب باشد و با این حال در کنار تمرین و رژیم غذایی مناسب و مفید نوشیدن چای سفید نیز می تواند تا بیشترین حد به لاغری شما کمک کند.

1- چای سفید و جلوگیری از تشکیل سلول های چربی جدید

هنگامیکه ما مواد غذایی زیادی را در هر وعده غذایی مصرف می کنیم بصورت چربی در بدنمان انباشته و ذخیره می شوند و بعد ها می توانیم از انرژی آنها استنفاده کنیم . سلول های شناخته شده در طول این روند به عنوان سلول های preadipocyte توسط بدن به سلول های چربی یا adipocytes تبدیل می شود . یک مطالعه توسط محققان نشان داد که با نوشیدن چای سفید دیگر تمام میزان جذب کالری که شما میخورید در بدن کاهش می یابد و چای سبز از ایجاد تشکیل سلول های چربی جدید در بدن جلوگیری می کند .

2- مبارزه با چربی ها از فواید چای سفید است

بدن ما چربی های اضافه را بصورت انتشار انرژی در بدن یا اکسیداسیون آزاد می کند . اکسیداسیون چربی به افزایش وزن شما مرتبط است و با مطالعاتی که نشان می دهد افراد لاغر دارای اکسیداسیون چربی بالایی هستند و افرادی که چاق هستند اکسیداسیون چربی کمتری دارند . اگر شما فردی چاق هستید می توانید با نوشیدن چای سفید میزان اکسیداسیون بدن را کاهش دهید . تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در چای سفید می تواند اکسیداسیون چربی را به حداقل میزان از طریق فعال شدن سیستم عصبی مرکزی تحریک کند . تحقیقات همچنین نشان داده است که چای سفید باعث تخریب چربی از سلول های چربی بالغ می شود .

3- افزایش متابولیسم با مصرف به اندازه چای سفید

میزان متابولیسم شما به میزان کالری که بدن شما می سوزاند بستگی دارد و بنابر این میزان تعیین می شود . متابولیسم بالا نیز مختص زمانی است که شما در حال سوزاندن و میزان زیادی چربی هستید . میزان متابولیسم نیز تا حدودی به ژنتیک بستگی دارد اما با داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید این محدودیت را رفع کنید و میزان آنرا به بهترین سطح برسانید . همچنین با افزایش میزان متابولیسم وزن شا کاهش پیدا خواهد کرد و رابطه بین متابولیسم و میزان وزن ، رابطه ایی عکس می باشد . بنابراین با نوشیدن چای سفید می توانید میزان متابولیسم را افزایش دهید و در نتیجه لاغر خواهید شد .چای سفید را بعد از وعده های غذایی تان بنوشید و دیگر استفاده از شکر و نمک را به کمترین مقدار کاهش دهید .

لاغری با چای سفید

چای سفید می تواند باعث لاغری شود. یکی از رژیم های غذایی لاغری، مصرف نوشیدنی های مفید و چربی سوز است که بعضی از آنها دارای خاصیت و فواید زیادی هستند و باعث بهبود سرعت رشد چربی های بدن می شوند.

چای سفید، چای لاغری محافظ سلول های بدن شما

مصرف چای سفید به شکل چشمگیری به کاهش وزن کمک میکند. جالب است بدانید که این چای برای کاهش وزن به دو شکل عمل میکند. روش عملکرد چای سفید کمی با چای سبز و سیاه متفاوت است به این صورت که چای سفید از جذب چربی ها توسط بدن جلوگیری میکند. چای سفید علاوه بر اینکه از جذب چربی که عامل اصلی چاقی است جلوگیری میکند به افزایش توانایی بدن برای سوزاندن چربی هایی که قبلا جذب بدن شده نیز کمک میکند. این خاصیت دوگانه، جالب و شگفت انگیز چای سفید آن را کاندید بهترین چای مناسب برای کاهش وزن و لاغری میکند. اگر برای لاغر شدن و کاهش وزن مصمم هستید مصرف این چای به شما پیشنهاد میشود.

آیا چای سبز موجب لاغری می شود؟

چای سبز می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و باعث افزایش کارایی بدن شما برای سوختن انرژی شود. تحقیقات نشان داده است که چای سبز حاوی فلاونوئیدها هستند که مسئول افزایش سطح اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین در بدن هستند.

بهترین چای ها برای لاغری و تناسب اندام کدامند؟

به ترتیب چای سفید، چای سبز، چای رویبوس، چای ماسالا، چای اولانگ، چای ترش و چای سیاه بهترین چای ها برای لاغری به شمار می آیند.

عوارض و مضرات چای سفید

محتوای کافئین موجود در چای سفید ممکن است در برخی افراد باعث بی خوابی، سرگیجه یا مشکلات گوارشی شود.

بارداری و شیردهی

چای سفید هم مانند انواع دیگر چای حاوی مقادیر کافئین می باشد به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار و شیرده در مصرف آن احتیاط کنند.

میزان مصرف روزانه چای سفید

برای بهترین نتایج، تا 3 فنجان چای سفید در روز استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (60 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان