برای پیشگیری از گره خوردگی مو چه کنیم؟

  چهارشنبه، 07 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
برای پیشگیری از گره خوردگی مو چه کنیم؟
احتمالا برای سالم نگه داشتن مویتان به طور منظم به آن می‌رسید و یا کوتاهش می‌کنید، اما واقعا چطور می‌توان از بروز خشکی مو و یا گره خوردن آن پیشگیری کرد؟ در اینجا به برخی روش‌های مفید و مؤثر برای پیشگیری از این مشکل می‌پردازیم.

احتمالا برای سالم نگه داشتن مویتان به طور منظم به آن می رسید و یا کوتاهش می کنید، اما واقعا چطور می توان از بروز خشکی مو و یا گره خوردن آن پیشگیری کرد؟ در اینجا به برخی روش های مفید و مؤثر برای پیشگیری از این مشکل می پردازیم.
آیا تا به حال متوجه این مسئله شده اید که وقتی با استفاده از اتوی مو، موهایتان را فر کرده یا حالت می دهید، موها خیلی راحت تر پیچ می خورند و لای هم گیر می کنند؟ علتش آن است که این دستگاه ها باعث می شوند موها زبر و شکننده شوند. از طرفی این موها بیشتر در معرض پیچ خوردگی قرار دارند؛ چرا که وضعیت صافی ندارند و به طور طبیعی خیلی راحت تر پیچ می خورند. علت دیگر آن است که فر کردن مو باعث خشکی آن شده و آن را نسبت به پیچ خوردگی و گره خوردن حساس تر می کند. برای پیشگیری از گره خوردن مو کمتر از این نوع ابزارها استفاده کنید.
زمانی که از اسپری های مو استفاده می کنید، در واقع فقط دارید با محصولات غیرضروری موهایتان را خم می کنید. هرچه اسپری مو را بیشتر استفاده کنید، مویتان ضخیم تر می شود. زمانی که مویتان هیچ نوع پیچ خوردگی نداشته باشد، انگشتانتان بی آنکه گیر کند از لای آن عبور خواهد کرد. محصولات حالت دهنده باعث حفظ و ثابت نگه داشتن رشته های مو شده و منجر به پیچ خوردگی مو می شوند. بهتر است تنها زمانی از اسپری مو استفاده کنید که قرار است به مراسم یا مهمانی خاصی بروید.

برای پیشگیری از گره خوردگی مو چه کار کنیم؟

۱-خوابیدن روی روبالشی ساتن

وقتی سر خود را روی بالش حرکت می دهید، ممکن است فولیکول موی شما ساییده شود و موهایتان گره بخورند. استفاده از روبالشی ابریشم یا ساتن کمک می کند که موهایتان نرم وصاف بمانند. به جای روبالشی ساتن از توربان یا روسری ساتن هم می توانید استفاده کنید.

قبل از خوابیدن موی خود را ببافید. بافتن مو راهی ساده برای جلوگیری از گره خوردگی مو در هنگام خواب است. فرق نمی کند که همه موها را در یک بافت بزرگ جا دهید یا جداگانه و در قسمت های کوچک آن را ببافید، در هر حالت تأثیر خوبی دارد.

راه دیگر پیشگیری از گره خوردگی مو این است که وقتی موهایتان خیس است آن را ببافید و صبر کنید در همان حالت خشک شود.
زمانی که ورزش می کنید یا هنگامی که موهایتان زیاد دور و برتان می ریزد، ممکن است ترجیح دهید آن را ببافید.

۲-موی خود را باحوله مالش ندهید.

وقتی برای از بین بردن رطوبت، موهای خیس خود را با حوله ی پنبه ای مالش می دهید، موهایتان شکننده می شود و کوتیکول موی شما آسیب می بیند. در این حالت، احتمال ایجاد گره در موهایتان افزایش می یابد. به جای این کار، حوله ی میکروفیبر یا تی شرت نخی را دور سرخود بپیچید تا کم کم رطوبت را جذب کند. همچنین، می توانید صبر کنید حدود ۷۵ درصد موهایتان در هوا خشک شود، سپس با حرارت کم سشوار آن را خشک کنید.

۳-موهای خود را به طور منظم کوتاه کنید.

اگر موهای خود را هر ۸ یا ۱۰ هفته یکبار کوتاه کنید، موخره ی آن از بین می رود. علاوه بر این، وقتی قسمت آسیب دیده ی موهایتان با اصلاح کردن از بین می رود، موهای در حال ریزش به راحتی از سرتان جدا می شوند و گره کمتری ایجاد می شود.

۴-از محصولاتی استفاده کنید که با نوع موی شما سازگار باشد.

موهایتان مثل خود شما منحصر به فرد هستند. استفاده از محصولات متناسب با نوع مو، راه خوبی برای جلوگیری از گره خوردگی مو است.

موی خشک و آسیب دیده

اگر موی شما خشک و وز است یا بر اثر حرارت آسیب دیده است، از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید. زیرا این محصولات موهایتان را به طور کامل خشک می کند. به جای آن برای حالت دادن مو از روغن، سرم و نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی و یا ماسک مو برای موهای گره خورده استفاده کنید

موی مجعد و فر طبیعی

اگر فر موهایتان طبیعی است، برای جلوگیری از گره خوردن موی فرتان می توانید از کرم آسان کننده ی شانه استفاده کنید که به دلیل فرمولاسیون خاصش موهایتان را درخشان، حجیم می کند و گره آن را از بین می برد.

متخصصان آکادمی پوست آمریکا می گویند، موهای حالت داده شده و دارای فر ریز اگر مرطوب باشند بهتر شانه می شوند. می توانید پس از مصرف مرطوب کننده، هنگام آبکشی مو گره موهای خود را باز کنید تا کمتر آسیب ببنند.

موی صاف و نرم

اگر موهایتان صاف و نرم است از اسپری حجم دهنده و حالت دهنده ی مو استفاده نکنید، زیرا این اسپری ها مقدار زیادی سیلیکون دارند، سیلیکون موهای شما را چسبناک می کند. در نتیجه، احتمال گره خوردگی مو افزایش می یابد.

در ادامه، راههایی را بررسی می کنیم که به شما کمک می کنند دچار این مشکل نشوید.
۱- نوک موها را کوتاه کنید.اگر موهای آسیب دیده ای دارید، احتمال گره خوردگی بالا خواهد بود.بهترین کار این است که نوک موها را که آسیب دیده ترین قسمت مو است با قیچی بچینید.
۲- بعد از هر بار شامپو، به موهایتان نرم کننده بزنید.موقع مصرف، برای حاصل شدن بهترین نتیجه، به دستورالعمل درج شده بر روی آن توجه کنید.
۳- به طور منظم به موهای خود روغن بزنید.استفاده از روغن گرم شده وسپس پوشاندن موها با حوله گرم، موها را عمیقا نرم می کند.کوتیکولهای مو ترمیم می شوند و رطوبت، داخل بافت مو می ماند.بعد از چند بار استفاده مرتب، خشکی، گره خوردگی و زبری مو از بین می رود.
۴- وقتی موها گره می خورند، برای باز کردن گره ها، به جای شانه و برس، از انگشتانتان استفاده کنید.با اینکار، اکثر گره ها باز می شوند و موها هم تحت فشار اضافی قرار نمی گیرند.همیشه سعی کنید با موها برخورد آرامی داشته باشید.
۵- برای شانه کردن موها، از شانه های دندانه درشت چوبی استفاده کنید تا موهایتان دچار الکتریسیته ساکن نشود و موهایتان صاف بماند.هیچ وقت موهای خیستان را برس و شانه نزنید چون باعث ایجاد بیشتر گره می شود.
۶- بعد از شامپو زدن و خروج از حمام، زمانی که موهایتان را با حوله خشک کردید، به موهایتان ماسک موهای بدون نیاز به آبکشی یا سرم مو بزنید.سپس در صورت نیاز از شانه یا برس استفاده کنید.
۷- از روکش ساتنی برای بالش استفاده کنید.چون باعث کاهش قابل توجه الکتریسیته ساکن روی موها می شود.از روبالشی های نخی و پنبه ای استفاده نکنید.
۸- برای جلوگیری از گره خوردگی، موهای بلند خود را قبل از حمام کردن، ببافید و بعد از خروج از حمام و خشک کردن، باز کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (219 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (122 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (47 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (44 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (46 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت