برای پیشگیری از جوش تناسلی چه اقداماتی لازم است؟

  شنبه، 20 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
برای پیشگیری از جوش تناسلی چه اقداماتی لازم است؟
جوش های ناحیۀ تناسلی می توانند نگران کننده باشند، به خصوص اگر علت دقیق آنها را ندانیم. در بیشتر موارد، جوش ناحیۀ تناسلی، نشانۀ وجود یک اختلال دیگر است. جوش ناحیۀ تناسلی معمولاً به برجستگی های گسترده، زخم یا پلاک های نامنظم روی پوست ناحیۀ تناسلی گفته می شود.

جوش های ناحیۀ تناسلی می توانند نگران کننده باشند، به خصوص اگر علت دقیق آنها را ندانیم. در بیشتر موارد، جوش ناحیۀ تناسلی، نشانۀ وجود یک اختلال دیگر است. جوش ناحیۀ تناسلی معمولاً به برجستگی های گسترده، زخم یا پلاک های نامنظم روی پوست ناحیۀ تناسلی گفته می شود. دانستن علت و علائم جوش های ناحیۀ تناسلی می تواند به تشخیص درست و درمان مناسب آن کمک کند.

پیشگیری

پیشگیری از به وجود آمدن جوش در ناحیه تناسلی به خصوص پیشگیری از ابتلا مجدد بستگی به عامل این جوش ها دارد. برای پیشگیری از جوش هایی که عامل آن بیماری های مقاربتی بود، شما می توانید:

  • استفاده از کاندوم در زمان مقاربت
  • مقاربت با فرد مطمئن
  • مصرف دارو برای کنترل هرپس

در مورد جوش های ناشی از حساسیت نیز شما می توانید:

  • استفاده از داروهای آنتی هیستامین در موارد حاد
  • عدم استفاده از برخی موادی که ایجاد حساسیت می کنند

علاوه بر موارد مذکور، سبک زندگی و رژیم غذایی سالم باعث افزایش سیستم ایمنی می شود و بدن را برای مبارزه جوش های عفونی توانمند می سازد. در صورت هرگونه نگرانی نیز توصیه می شود آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

روش تشخیص جوش های تناسلی

اولین مرحله پیش از شروع درمان، تشخیص توسط پزشک است. فرآیند تشخیص نیز شامل یک یا همه مراحل ذیل است:

  • بررسی فیزیکی: در بررسی فیزیکی زخم، جوش و یا زگیل و هرگونه آسیب مانند قرمزی و ترشح به وسیله پزشک بررسی می شود. پزشک همچنین دیگر قسمت های پوست به عنوان مثال بافت انگشتان را که احتمال سرایت آلودگی به آن وجود داشته باشد را بررسی می کند.
  • پاک سازی: در این قسمت پزشک ترشحات واژینال در زنان و ترشحات موجود در ناحیه تناسلی مردان را پاک سازی می کند.
  • بیوپسی: پزشک برای تشخیص ممکن است بیوپسی یا تکه برداری از محل آسیب را برای فرد تجویز کند. تشخیص پسوریازیس و بیماری های قارچی از طریق بیوپسی و تکه برداری امکان پذیر است.
  • آزمایش خون: هرپس و سیفیلیس ازجمله بیماری هایی هستند که از طریق آزمایش خون تشخیص داده می شوند.

نکاتی برای پیشگیری از جوش تناسلی زنان:

هنگامی که علت را شناسایی کردید، از تماس با مواد محرک جلوگیری کنید. برای کمک به جلوگیری از تحریک ناحیه واژن در آینده:
۱- از پوشیدن لباس های تنگ که می تواند سایش ایجاد کند، اجتناب کنید.
۲- از لباس زیرهایی که از پنبه به جای مواد مصنوعی ساخته شده اند، استفاده کنید.
۳- به جوش ها بیش از حد دست نزنید.
۴- هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن از آب بسیار داغ اجتناب کنید.
۵- از حمام حباب و صابون های عطر دار استفاده نکنید.
۶- از دکتر خود بپرسید که کدامیک از محصولات قاعدگی برای استفاده ایمن هستند.
۷- از آنجایی که اصلاح ممکن است پوست را تحریک کند و باعث ایجاد جوش واژن شود، شاید بخواهید از تیغ استفاده نکنید.
۸- شما می توانید موهای ناحیه عانه خود را با قیچی اصلاح کنید.
۹- اگر میخواهید که موهای عانه خود را بتراشید، با زاویه ی موهای خود، در یک شیب رو به پایین بتراشید.
۱۰- اگر هرگونه برجستگی یا رشد غیر معمول در ناحیه تناسلی دارید، به پزشک خود برای تشخیص مراجعه کنید.

توصیه هایی برای رفع جوش های اطراف واژن

منطقه را، با استفاده از صابون های ضد باکتری های دارویی پاک کنید:از استفاده صابون های سخت و یا عطری اجتناب کنید ، زیرا آنها تعادل pH پوست را که منجر به رشد باکتریایی می شود، از بین میبرند.همیشه اطراف منطقه واژن را به همان اندازه که می توانید تمیز نگه دارید آن را خشک کنید و از خیس شدن آن جلوگیری کنید. برای پاک کردن رطوبت، از یک حوله نرم و یا حتی خشک کن مو استفاده کنید انجام این کار، باعث از بین رفتن عفونت ناشی از رشد باکتری می شود، که معمولا هنگامی که محیط مرطوب و کثیف است، ایجاد می شود.از کمپرس آب گرم برای کاهش درد و لطافت پوست استفاده کنید:از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کنید و آن را با آب گرم خیس کنید یا از کمپرس آب گرم استفاده کنید. وان حمام را از نمک سولفات، پر کنید :این نوع نمک، اثر تسکین دهنده، تمیز کننده و خشک کننده، بر جوش های واژن، را دارد. اجازه دهید آب گرم ،حدود دو تا سه اینچ در وان حمام پر شود و بعد نمک سولفات را نصف فنجان در آب بپاشید و حداقل 15 تا 20 دقیقه، در وان بنشینید.به یاد داشته باشید بعد از آن، منطقه آسیب دیده را ،بشویید و سپس آن را خشک کنید. اگر جوش به علت تماس درماتیت باشد، استفاده از آنتی هیستامین ها یا داروهای موضعی، می تواند بسیار مفید باشد ؛ داروهایی، مانند آنتی بیوتیک موضعی یا خوراکی، می تواند برای از بین بردن عفونت استفاده شود ،آنتی هیستامین ها، می توانند در درمان آلرژی شدید نیز، مفید باشند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (556 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان