بررسی مشخصات فنی خودروی مرسدس بنز کلاس C

  چهارشنبه، 18 تیر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
بررسی مشخصات فنی خودروی مرسدس بنز کلاس C
یکی از انتقادات وارده به مرسدس در خصوص طراحی داخلی نسل دوم بنز کلاس C، کاهش کیفیت اجزای کابین به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت بود؛ اما امروز اگر نسخه‌ای از این نسل را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که این انتقادات کاملا بی‌جا بوده‌اند و کابین بنز کلاس C در صورت حفظ و نگهداری اصولی، به‌ندرت دچار افت کیفیت خواهد شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ،مرسدس بنز - Mercedes Benz - شرکت خودروسازی آلمانی است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون سوز و همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) فعالیت می کند.

این شرکت ادامه قدیمی ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر موتورن گیزلشافت است، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تأسیس شده بود.

امروزه مرسدس بنز یکی از زیرمجموعه های شرکت دایملر آ گ به شمار می آید و همراه با آئودی و ب ام و، سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند که به عنوان پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می شوند...

خودروهای مرسدس بنز ازگذشته دور در ایران حضور دارند و همواره از محبوب ترین خودروها نزد مردم ایران بوده اند.

مرسدس بنز در ایران دارای کلوپی رسمی است و اعضای آن در طول سال، به برگزاری رویدادها و گردهمایی های مختلفی می پردازند.

خودروهای سنگین و نیمه سنگین مرسدس بنز در ایران توسط شرکت ایران خودرو دیزل تولید و عرضه می شوند و مدت کوتاهی هم، مونتاژ مرسدس بنز E کلاس در ایران خودرو انجام می شد.

در حال حاضر شرکت ستاره ایران نمایندگی این برند در ایران را بر عهده دارد...

طراحی نسل دوم بنز کلاس C

شکی نیست که در حال حاضر چهره نسل دوم بنز کلاس C در مقایسه با خودروهای امروزی، اندکی قدیمی و کهنه به نظر می رسد؛ البته هنوز هم اصالت آلمانی این خودرو و طراحی متفاوت آن نگاه های بسیاری را به سمت خود می کشاند. با توجه به تغییرات چندباره زبان طراحی مرسدس بنز طی سال های اخیر، حال نسل دوم بنز کلاس C به محصولی متمایز در بین بنزهای کلاسیک و بنزهای مدرن تبدیل شده است که نه می توان آن را مدرن دانست و نه قابلیت کلاسیک شدن را دارد.

در حقیقت نسل دوم محصولات C کلاس مرسدس بنز، به واسطه طرح خاص جلوپنجره و چراغ های خود در میان نمونه های کلاسیک و مدرن بنز قرار گرفته است. البته این سبک خاص طراحی تنها به نمای جلویی این خودرو محدود می شود و در نمای جانبی یا پشتی، شاهد یک روند تکاملی از نسل اول بنز کلاس C تا نسل فعلی آن هستیم.

تصویر
طراحی ظاهری مرسدس بنز کلاس C

با ورود به کابین نسل دوم بنز کلاس C، به سهولت متوجه خواهید شد که با خودرویی مربوط به یک الی دو دهه قبل روبرو هستید. طراحی داشبورد خودرو بسیار بی آلایش صورت گرفته و کنسول میانی نیز از طراحی بسیار ساده ای برخوردار است. پنل آنالوگ پشت غربیلک فرمان هم حس و هیجان خاصی را به راننده انتقال نمی دهد؛ چراکه کاملا به فرم کلاسیک طراحی شده و از چندین دایره ساده حاوی عقربه نشانگر تشکیل شده است.

از آن جایی که مرسدس کلاس C محصولی مقرون به صرفه است، سازنده های اشتوتگارتی از تریم کاملا یک رنگ برای ساخت کابین این خودرو استفاده کرده اند؛ درواقع اغلب نمونه های موجود از نسل دوم بنز کلاس C در کشورمان، از داشبوردی تمام مشکی یا تمام کرم بهره مند هستند.

یکی از انتقادات وارده به مرسدس در خصوص طراحی داخلی نسل دوم بنز کلاس C، کاهش کیفیت اجزای کابین به منظور صرفه جویی در هزینه های ساخت بود؛ اما امروز اگر نسخه ای از این نسل را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که این انتقادات کاملا بی جا بوده اند و کابین بنز کلاس C در صورت حفظ و نگهداری اصولی، به ندرت دچار افت کیفیت خواهد شد.

تصویر
طراحی ظاهری مرسدس بنز کلاس C

مشخصات فنی نسل دوم بنز کلاس C

نسل دوم بنز کلاس C با کدهای مختلفی به بازار عرضه شد و از پیشرانه های مختلفی برای این خودرو استفاده شده است. ضعیف ترین نسخه این خودرو مرسدس بنز C180 Komperesor است که از یک موتور 1.8 لیتری سوپرشارژ با قدرت 143 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر بهره می برد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو حدود 9.7 ثانیه اعلام شده است.

قوی ترین نسخه این نسل نیز C55 نام دارد که برخی از نمونه های آن مجهز به کیت AMG هستند. پیشرانه 5.5 لیتری هشت سیلندر این خودرو توان تولید 367 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور را دارد که ماحصل آن شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه ای برای این سدان جذاب است. مرسدس بنز C55 به واسطه سپرهای متفاوت و اسپرت خود تاحدودی از سایر نسخه های کلاس C متمایز شده است.

تصویر
طراحی داخلی مرسدس بنز کلاس C

کدهای C180، C200، C240، C230 و C350 پرتیراژترین نسخه های نسل دوم بنز کلاس C در کشورمان هستند. مرسدس بنز C240 نسخه مورد استفاده توسط نیروی پلیس بود که از پیشرانه 6 سیلندر 2.6 لیتری تنفس طبیعی با 170 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس دستی بهره مند است. C240 برای این که بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد، به زمانی در حدود 9.2 ثانیه نیاز دارد.

نمونه های C200 کمپرسور به طورمعمول برای مصارف شخصی مورد استفاده قرار می گیرند و در بازار کشور نیز به وفور دیده می شوند. این خودروها از پیشرانه 2 لیتری سوپرشارژ با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر سود می برند که برای یک بنز کلاس C تولید شده در دهه اول قرن بیستم، عدد قابل توجهی محسوب می شود.

این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 5 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود تا مرسدس بنز C200 کمپرسور بتواند طی زمانی در حدود 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت ترکیبی C200 Komperesor در نمونه دستی حدود 8.5 و در نمونه های مجهز به گیربکس اتوماتیک حدود 9 لیتر عنوان شده است.

آپشن های نسل دوم بنز کلاس C

باید توجه داشت که نسل دوم بنز کلاس C حدود دو دهه پیش به تولید می رسید؛ بنابراین نباید توقع امکانات خاصی را از آن داشته باشید. خبری از نمایشگر در کابین این خودروها نیست و به جای آن سیستم صوتی با دکمه های کنترلی متعدد را شاهد خواهیم بود. تریم چرمی صندلی ها، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، صندوق پران، سانروف و پرده برقی عقب امکانات معمول نسل دوم بنز کلاس C هستند که در اکثر نسخه ها دیده می شوند.

البته باید یادآور شویم که به دلیل استفاده گسترده از مرسدس بنز C240 در ناوگان پلیس کشورمان، امروزه با انبوهی از نمونه های کارکرده نسل دوم بنز کلاس C مواجه هستیم که طی مزایده های مختلف در اختیار خریداران شخصی قرارگرفته اند. بسیاری از این نسخه ها به دست مالکان خوش ذوق افتاده اند و امکانات رفاهی مختلفی روی آن ها نصب شده است؛ بنابراین امروزه در بازار داخلی نمونه های مختلفی از نسل دوم بنز کلاس C را می توان یافت که از نسخه های بدون آپشن پلیسی تا فول آپشن بهبودیافته را در بر می گیرند.

ایمنی نسل دوم بنز کلاس C

مرسدس بنز W203 یکی از ایمن ترین خودروهای دوره خود محسوب می شود و به صورت استاندارد به تجهیزات ایمنی مختلفی همچون شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضدقفل و سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و در برخی نمونه ها به پشت سری های فعال مجهز است.

این خودرو در سال 2002 توسط موسسه یوروانکپ مورد آزمون قرار گرفت و پنج ستاره ایمنی را از آن خود کرد. این تجهیزات ایمنی حتی در مقایسه با خودروهای روز بازار نیز راضی کننده ظاهر می شوند، آن هم درحالی که بسیاری از خودروهای صفرکیلومتر بازار فاقد چنین سطحی از ایمنی و استحکام هستند.

ارزش خرید نسل دوم بنز کلاس C

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، این نسل از بنز کلاس C در کشورمان به بنز پلیسی مشهور است و امروزه می توان نسخه های متعددی از بنزهای فرتوت پلیس را مشاهده کرد که برای فروش آگهی شده اند. در کنار این بنزهای ارزان قیمت و کم آپشن، نسخه های شخصی نظیر C180 یا C230 نیز به چشم می خورند که در نگهداری آن ها حساسیت بیشتری به خرج داده شده و ارزش خرید بیشتری دارند.

با وجود استهلاک کمتر محصولات بنز نسبت به بی ام و، در صورت آسیب دیدن قطعات یک بنز کلاس C نسل دوم، متحمل هزینه های گزافی برای تعمیر آن خواهید شد. از سوی دیگر با توجه به پیچیدگی معمول خودروهای آلمانی، باید منتظر اتمام عمر سنسورها و قطعات الکترونیکی مرسدس کلاس C هم باشید که تعویض هرکدام از آن ها دردسرهای خاص خود را به همراه دارد.

انجام سرویس های معمول این خودرو نظیر سرویس گیربکس و مجموعه قوای فنی نیز هزینه های سنگینی را در بر دارد که با توجه به قیمت نسل دوم بنز کلاس C، هزینه های نگهداری این نسل با قیمت آن چندان منطبق نیست و بسیاری از مالکان در زمان حال ترجیح می دهند تا به جای نسل دوم بنز کلاس C، خودروهایی به روزتر و کم دردسرتر را خریداری کنند.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
رحیم مقصودی
2 سال پیش

بنز c240 اتاق ۲۰۳ یکی از محکمترین اتاق وبهترین موتور را دارد واقعا ماشین بی سر صدای هست
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان