بهترین نوع محرک رشد مو کدام است؟

  چهارشنبه، 11 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهترین نوع محرک رشد مو کدام است؟
گفته می شود که مو نقش مهمی در زیبایی هر شخصی دارد، به طوری که برخی از افراد مجبور به کاشت مو می شوند چرا که بسیار از افراد روی پرپشت بودن و سلامت موهایشان حساس هستند. برای افزایش رشد مو و احیای موهای آسیب دیده برخی از این درمان های طبیعی موجود بسیار نتیجه بخش هستند و فواید اثبات شده آنها می تواند به تحریک رشد و تقویت موهای شما کمک کند.

اغلب مردم موی بلند را نشانه ای از زیبایی می دانند. موی بلند تداعی کننده ی سرزندگی، جوانی و برای برخی نشانه ای از سلامتی است. بیشتر زنان، اگر نه همه ی آنها، بسیار علاقه مند هستند بتوانند موهایی بلند و افشان داشته باشند. رشد سریع مو موضوعی داغ است و ما در ادامه می خواهیم ببینیم رشد سریع مو تا چه حد ممکن است و راهکارهای عملی آن چیست.موی افراد در مدت یک ماه، بین ۶ میلی متر تا ۱٫۳ سانتی متر رشد می کند. گرچه، عوامل ژنتیکی در تفاوت میزان رشد موها نقش دارند، اما این تفاوت ها کمتر از آن است که به نظر می رسد. همچنین هیچ فرمول علمی اثبات شده ای برای سرعت بخشیدن یا تحریک رشد مو بیش از اندازه ی طبیعی آن وجود ندارد. بنابراین ویدئوهایی که ادعا می کنند می توانید در عرض چند هفته ۱۰-۷ سانتی متر موهایتان را بلند کنید گمراه کننده هستند.

محرک رشد مو

1. آهن و زینک بیشتری مصرف کنید.

کمبود زینک و آهن یکی اصلی ترین دلایل کم شدن رشد موهاست و فقط کافی است که مصرف سبزیجات سبز، آنتی اکسیدان ها و گوشت ها را در وعده های غذایی خود افزایش دهید و به این رژیم دقیق پایبند باشید و غذا هایی مصرف کنید که به اندازه کافی حاوی مواد معدنی می باشد.

2. سه بار در روز موهای خود را شانه بزنید.

آیا می دانستید که رشد مجدد موها با شانه کردن دوباره امکان پذیر می باشد ؟ حداقل سه بار در روز موهای خود را شانه کنید و این کار را از ریشه ها آغاز کنید تا به نوک موها برسید . شانه کردن باعث می شود که پوست سر شما ماساژ داده شود و در نتیجه جریان خون در آن افزایش پیدا کنید. در نهایت فولیکول ها تحریک به رشد بیشتری می شوند .

3. موها و پوست سر خود را تمیز نگه دارید.

اگر عاشق موهای ضخیم و سالم هستید ، حتما مراقبت خوبی از موهای خود داشته باشید و از یک شامپوی معمولی برای تمیز کردن پوست سر خود استفاده کنید و پوست سر تان را روغن بزنید اما حواستان باشد که روغن را به خوبی بشویید و اجازه ندهید که روی پوست سر به مدت طولاتی باقی بماند.

4. استفاده از وسایل داغ را به حداقل برسانید.

این لوازم به طور کلی آسیب زننده هستند. حال اگر به طور نامناسبی از آنها استفاده کنید ، این آسیب قطعا بیشتر می شود. موهای شما با استفاده غلط از لوازم داغ مو حالتی وز به خود می گیرند و بنابراین قبل از استفاده حتما از یک ژل یا مرطوب کننده مو استفاده کنید تا داغی اتو به طور مستقیم به موهای شما نچسبد. بهترین کار این است که استفاده از این لوازم را به حداقل برسانید.

5. موهایتان را تغذیه رسانی کنید.

بعضی از غذا های خاص وجود دارند که رشد موی فرد را تحریک می کنند . خوردن این غذا ها برای رشد سالم مو بسیار مهم است. غذا هایی را انتخاب کنید که حاوی مقدار کافی بیوتین یا ویتامین ب 7 باشد.

بعضی از غذاها مانند زرده تخم مرغ، ماهی هالیبوت، آجیل و عدس نیز می توانند موهای شما را تغذیه رسانی کنند. این مواد غذایی همگی حاوی زینک و سلنیوم هستند که رشد مو را افزایش می دهند. همچنین اسید چرب امگا3 در سالمون، آووکادو و گردو نیز جزء همین مواد غذایی اساسی برای مو می باشد.

6. یوگا ان

فواید یوگا برای همگان اثبات شده است. یوگا می تواند روی تک تک قسمت های بدن شما تاثیر مثبت بگذارد که موهایتان نیز از این قاعده مستثنی نیستند . برای رشد مجدد موها یوگا را امتحان کنید که این ورزش به تحریک فولیکول های مو کمک می کند و این کار را غیر مستقیم انجام می دهد.

7. یک آرایشگاه مناسب انتخاب کنید.

حتما مراقب موها باشید و به هر سالن آرایشی نروید و از طرفی موهای خود را هر چند وقت یک بار قیچی کنید تا دوباره سالم و سرزنده شوند و رشد خود را از سر بگیرند.

8. میزان استفاده از محصولات حالت دهنده مو را کاهش دهید.

هرگونه لوازم حالت دهنده مو را با خود حمل نکنید. محصولات حالت دهنده همیشه برای سلامت موهای شما مفید نیستند. مخصوصا اگر این محصول را نمی شناسید و از اعتبار برند آن آگاهی ندارید.

9.روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که به داخل ساقه مو نفوذ کرده و از ریزش پروتئین در ریشه مو جلوگیری می کند. بسته به نوع مو، می توانید از روغن نارگیل قبل یا بعد از شستن مو استفاده کنید. اگر موهای شما چرب است، می توانید یک شب یا چند ساعت قبل از شستن موها از آن استفاده کنید، روغن نارگیل را به پوست سر و تمام موهای خود آغشته و ماساژ دهید. لازم است تحقیقات بیشتری در مورد روغن نارگیل به عنوان محرک رشد مو انجام شود، اما نشان داده شده است که این ماده باعث بهبود سلامت و درخشندگی مو می شود و قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد.

10.ویویسکال

Viviscal یک مکمل طبیعی برای رشد مو است و باعث افزایش رشد مو در افرادی می شود که موهای کم پشت دارند. این ماده از مواد معدنی، ویتامین ها و پودر کوسه و نرم تنان ساخته شده است که به بازسازی سلول های جدید و تقویت سلول های موجود کمک می کنند. برای گرفتن نتیجه بهتر باید قرص ها را دو بار در روز و حداقل شش ماه مصرف کنید.

11. روغن ماهی

مصرف اسیدهای چرب امگا می تواند به بهبود مو از داخل کمک کند، زیرا روغن ماهی حاوی امگا ۳ پر از مواد مغذی و پروتئین است. مصرف مکمل امگا همراه با آنتی اکسیدان به بهبود تراکم و قطر مو کمک می کند و همچنین ریزش مو را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا به سلول ها کمک می کند تا به درستی کار کنند و می توانند ایمنی بدن را افزایش داده و منجر به سلامت کلی بدن شوند.

12. حداقل ماهی یک بار از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

تخم مرغ برای رشد سریع مو بسیار مفید است زیرا ترکیبی از پروتئین، آهن، سولفور، فسفر، زینک و سلنیوم است که باعث تقویت فولیکول های مو می شود. همچنین قدرت مرطوب کنندگی بالای آن می تواند مانع خشکی و نازک شدن موها بشود.

تهیه ی ماسک های مو با تخم مرغ

  • تخم مرغ را بشکنید و آن را داخل ظرف بریزید سپس تا صاف شدن مایع بهم بزنید. ماست را به این مایع اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مایع خامه مانندی ایجاد شود. این مایع را روی موی خیس تان قرار بدهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. بعد از این مدت ماسک را از روی موهایتان بشویید.
  • یک تخم مرغ را هم بزنید. چهار قاشق روغن دانه ی انگور و چند قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. مخلوط را به موها و پوست سرتان بمالید و به مدت نیم ساعت به حال خود بگذارید. نهایتا آن را با آب و شامپو مثل همیشه بشویید.
  • دو زده ی تخم مرغ را با روغن زیتون خالص با اسیدیته ی پایین (extra-virgin olive oil) مخلوط کنید و به سر بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس موی خود را با شامپو بشویید.
  • تخم مرغ را هم بزنید، یک فنجان شیر و دو قاشق روغن زیتون خالص و آب نیمی از لیمو ترش را به آن اضافه کنید. این مواد را مخلوط کنید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید. سپس موهایتان را بشویید و آبکشی کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (67 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان