دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

بهترین و مفیدترین سبزیجات برای سلامتی بدن 

دوشنبه، 08 دی 1399
تمام سبزیجاتی که خداوند آفریده است برای سلامتی بدن مفید هستند اما در بین آن‌ها بعضی را برترین‌ها می‌نامیم.

تمام سبزیجاتی که خداوند آفریده است برای سلامتی بدن مفید هستند اما در بین آن ها بعضی را برترین ها می نامیم. سبزی ها از سالم ترین و بهترین گزینه هایی غذایی هستند که می توانید برای حفظ سلامت خود و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم میزان مصرف آنها را هرچه بیشتر افزایش دهید. اکثر سبزیجات دارای فیبر و ویتامین c. هستند که برای سلامتی ما فواید زیادی دارند.

پیاز

تمامی آنتی اکسیدان ضد سرطان پیاز را در صورتیکه آن را خام مصرف کنید به دست خواهید آورد. پختن پیاز در دمای زیاد، فواید ضد سرطان آن در سرطان های ریه و پروستات را کاهش می دهد.

کاهو

کاهو در تهیه بسیاری از مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا با خاصیت مرطوب کننده پوست مشخص می شود و از این رو در ایجاد لایه ای عایق کننده ای که پوست را از گرمای خورشید و تأثیر باد محافظت می کند، مفید است، به دلیل غنی بودن در بسیاری از ویتامین ها و خاصیت پاکسازی پوست، در تهیه بسیاری از مواد مغذی پوست و پاک کننده های صورت موثر است.

کلم پیچ

این گیاه سبز با برگ های مجعد، سرشار از ویتامین سی است. آنتی اکسیدان آن با کم کردن سطح LDL یا کلسترول بد، منجر به کاهش ریسک بیماریهای قلبی می شود.

اسفناج

اسفناج با کاروتنوئیدها ساخته شده؛ آنتی اکسیدان هایی که به سلامت چشم کمک می کند و از بروز دژنراسیون ماکولار که باعث نابینایی در افراد مسن می شود، جلوگیری می کند. پختن سبزیجات کمک می کند لوتئین (کاروتنوئید) بهتر توسط بدن جذب شود. ماکولار نقطه ای زردرنگ در شبکیه چشم است که بیشتری حساسیت به نور را در شبکیه دارد و فساد آن از شایع ترین عوامل کوری در افراد مسن است.

ریحان

ریحان خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ضدسرطان است. اشتهاآور، ضدتهوع، از بین برنده کرم های روده، درمان ورم معده، التهاب روده و یبوست است. این گیاه در درمان تحریک های عصبی، خستگی، افسردگی، اضطراب و بی خوابی موثر است.

کلم بروکسل

آنتی اکسیدان های این گیاه به رفع رادیکال های آزاد سرطانی کمک می کند و با ۸۰ درصد ویتامین سی روزانه خود در نصف لیوان، به مبارزه با بیماری های قلبی و آب مروارید می رود.

مارچوبه

مارچوبه گیاهی سرشار از اینولین، پورین، ویتامین C، بتاکاروتن، ویتامین E، روی، منیزیم، سلنیوم، آسپاراژین، آسپاراژیناز، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، پیریدوکسین، اسیدفولیک، کولین و ... است. مارچوبه، یکی از منابع اصلی پروبیوتیک است. مواد آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی موجود در مارچوبه، بسیاری از بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را متوقف می کنند. مقادیر بالای ویتامین های گروه B در مارچوبه، مسئول اثرات ضددیابتی این گیاه می باشند

فلفل قرمز

یک فلفل متوسط، فقط ۳۲ کالری دارد، اما دارای حجم عظیمی از ویتامین سی است که حدود ۱۵۰ درصد از ارزش روزانه توصیه شده را تامین کرده و از گرفتگی شراین که از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی است، جلوگیری می کند.

هویج

هویج مملو از ویتامین A است که یک فنجان از آن (128 گرم) 42٪ از مقدار توصیه شده روزانه ی بدن را می تواند تامین کند. هویچ حاوی بتاکاروتن ، یک آنتی اکسیدان است که رنگ نارنجی پر جنب و جوش خود را به هویج می دهد و می تواند در پیشگیری از سرطان کمک کند . در حقیقت، یک مطالعه نشان داد که با مصرف هر وعده هویج در هفته ، خطر ابتلا به سرطان پروستات 5٪ کاهش یافته است. یک مطالعه دیگر نشان داد که خوردن هویج ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری نیز کاهش دهد. مطالعات پزشکان نشان داده است افراد سیگاری که حداقل یک بار در هفته هویچ مصرف می کنند نسبت به سایر افراد سیگاری که هویچ مصرف نمی کنند ، در برابر ابتلا به بیماری سرطان ریه قوی تر هستند. هویج همچنین سرشار از ویتامین C ، ویتامین K و پتاسیم است .

سیر

مصرف سیر سابقه ی طولانی به عنوان یک داروهای گیاهی دارد و منشا آن به ایران، چین و مصر باستان بر میگردد. اصلی ترین ترکیب فعال در سیر آلیسین است که یک ترکیب گیاهی است و تا حد زیادی مواد مفید برای سلامتی را جذب بدن می کند. مطالعات متعددی نشان داده اند که سیر می تواند قند خون را تنظیم کرده و باعث تقویت سلامت قلب شود. در یک مطالعه حیوانی، به موشهای صحرایی دیابتی روغن سیر یا دیالیل تری سولفید، یک جزء سیر داده شد. هر دو ترکیب سیر باعث کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین شده اند. در یک مطالعه دیگر سیر را به شرکت کنندگان مبتلا به بیماری قلبی و بدون آن تجویز کرده اند. نتایج نشان داد که سیر قادر است کلسترول خون ، تری گلیسیرید و کلسترول LDL را کاهش دهد در حالی که کلسترول HDL را در هر دو گروه افزایش می دهد. سیر ممکن است در پیشگیری از سرطان نیز مفید باشد. یک مطالعه نشان داد که مرگ سلولی آلیسین در سلولهای سرطانی کبد انسان ایجاد می شود. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اثرات ضد سرطانی در سیر مورد نیاز است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری