ساعدنیوز
ساعدنیوز

بررسی استایل های ملکه 96 ساله ای که درگذشت

  جمعه، 18 شهریور 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
بررسی استایل های ملکه 96 ساله ای که درگذشت
ساعدنیوز: ملکه‌ی انگلستان که در مجله‌ی vogue به عنوان ملکه‌ی رنگ‌ها نامیده شد. او جسور ترین 96 ساله انگلیس بود که منحصر بفرد ترین استایل ها را داشت. در ادامه استایل های باشکوه ملکه را بررسی خواهیم کرد. این محتوا را از دست ندهید.

ملکه الیزابت دوم با ۷۰ سال سلطنت، طولانی ترین پادشاه تاریخ بریتانیاست. او در دوران سلطنت در صدها مراسم و دیدارهای مختلف با مردم و سران کشورهای گوناگون شرکت داشته و بیشتر از هر پادشاه دیگری سفرهای گسترده ای داشته و بازدیدهای تاریخی بسیاری از خارج از کشور انجام داده است و برای هر کدام از این رویدادها لباس خاصی به تن کرده که باعث شده استایل او هم مورد توجه قرار بگیرد.

آن طور که The Mail در سال 2015 نوشت: «هر لباسی که ملکه در انظار عمومی می پوشد به دقت انتخاب شده است تا الهام بخش یا یادآوری کننده باشد یا نشانه ای از قدردانی و احترام و یا برای انتقال حس قدرت یا آشنایی. او در برابر صدای زنگ مد ناشنواست و سبک منحصر به فرد خود را دارد.»

ملکه الیزابت پیراهن و دامن را به شلوار ترجیح می دهد. به همین دلیل است که به ندرت با شلوار عکس می گیرد و کیت و مگان بیشتر در مراسم سلطنتی پیراهن و دامن می پوشند.

ملکه الیزابت

پیراهن های پاستیلی یا گلدار

در واقع ملکه در دو سه دهه اخیر به خاطر کت و دامن های درخشان و پیراهن های گلدار و کلاه های لبه دارش شناخته می شود و همان طور که در اکثر عکس هایش می بینیم عاشق رنگ یکسان بوده است. همچنین به کت ها و لباس های گلدار به رنگ های روشن و پاستلی پایبند است. دلیل واقعی انتخاب این رنگ ها معقول و قابل فهم است. به گفته عروسش، ملکه می خواهد مطمئن شود که مردم می توانند او را از میان جمعیت ببینند.

استایل ملکه الیزابت

چترهای ست شده با لباس

این نکته در مورد چترهای شفاف ملکه هم صدق می کند. اغلب رنگ لبه این چترها با رنگ لباس او یکسان است. این چترها توسط Fulton Umbrellas تولید می شوند و با قیمت 30 دلار یا کمتر قابل دسترسی هستند اگرچه چترهای ملکه سفارشی هستند.

Fulton Umbrellas که در سال 1956 تاسیس شد، بزرگترین تامین کننده چتر و لباس بارانی با کیفیت خوب در بریتانیا است. به دلیل توجه به جزئیات و تعهد به آن شناخته شده است.

ملکه ای که امروزه می شناسیم، کفش های پاشنه بلند معمولاً دست ساز از برند Anello & Davide می پوشد که یک شرکت تولید کفش مستقر در کاونت گاردن لندن است. این شرکت در تولید کفش های باله و کفش های تئاتر و همچنین ساخت کفش های مد با کیفیت بالا برای مردان و زنان تخصص دارد و در سال 1922 تأسیس شده است.

ملکه الیزابت

کیف های دستی ملکه

کیف های دستی ملکه اغلب از برند Launer London هستند. این برند بند کیف های چرمی خود را کمی بلندتر می کند تا ملکه بتواند آن ها را آسان تر روی بازویش بیندازد. اما او چه چیزهایی داخل کیف هایش می گذارد؟ گفته شده است که ملکه همیشه یک رژ لب، یک دستمال و یک عکس از شاهزاده فیلیپ می گذارد که در سال 2021 در 99 سالگی درگذشت.

ملکه الیزابت

لباس عروس ملکه با طراحی «نورمن هارتنل»

اما در سال های ابتدایی استایل الیزابت دوم به عنوان یک شاهزاده خانم جوان که در طول جنگ جهانی دوم به بلوغ رسید اغلب منعکس کننده وضعیت کشور بود. به عنوان مثال گفته می شود لباس عروس او با طراحی «نورمن هارتنل» که از ساتن دوشس دوخته شده با کوپن های جیره خریداری شده بود همانطور که برای عروس های آن زمان معمول بود.

هزاران نفر در بریتانیا کوپن های جیره غذایی خود را برای پرنسس الیزابت فرستادند تا از فروش آنها برای خرید مواد لباس استفاده کند. اما روزنامه نگاری به آسوشیتدپرس گفت که این کار غیرقانونی بود بنابراین ملکه پول خود را پس انداز کرد و از دولت 200 دلار اضافی درخواست کرد.

این روزنامه نگار گفت: «به هر حال این حرکت مردم نشان داد که کشور برای این لحظه بزرگ پر زرق و برق تشنه است. » با این اوصاف آماده کردن لباس عروس برای مراسم ازدواج که در 20 نوامبر 1947 اتفاق افتاد چندان کار آسانی نبود. گمرک 10000 دانه مروارید از ایالات متحده را توقیف کرد و به روزنامه نگاران اطمینان داده شد که منشأ ابریشم تولید شده کرم هایی از چین ناسیونالیست است نه از ژاپن که دوست به حساب نمی آمد!

عروسی ملکه الیزابت

ملکه الیزابت دهه 1950 الگوی لباس برای زنان

اما ملکه الیزابت دوم در اوایل دهه 1950 جهان را بعد از جنگ در کشورش مجذوب کرد. کریستین کانتینو، گزارشگر استایل پیج سیکس، گفت: «در سال های اولیه سلطنتش، او واقعاً زیبایی شناختی نگاه جدید دیور را پذیرفت و زنان به لباس های او به عنوان منبع الهام نگاه می کردند، دقیقاً مثل دوشس کمبریج امروزی.»

ملکه و لباس های نخی با طرح های گل دار یا انتزاعی

ملکه بعد از چند سال تبدیل به یک شاهزاده خانم و پادشاه جوان پر زرق و برق و تجملاتی شد. او برای مدت کوتاهی در دهه 1950به لباس های نخی با طرح های گل دار یا انتزاعی از برند بریتانیایی Horrockses Fashions علاقه نشان داد.

Horrockses Fashions که در سال 1946 توسط کرودسون و با مسئولیت محدود تأسیس شد، بازار پوشاک بعد از جنگ را تحت تأثیر قرار داده بود. این خانه مد که به دلیل کیفیت، قابلیت اطمینان و چاپ های هنری خود شناخته شده است، امپراتوری خود را ایجاد کرد و هم برای زنان خانه دار و هم برای خانواده سلطنتی جذاب بود.سال های اولیه سلطنت ملکه با لباس های طراحی شده توسط نورمن هارتنل « Norman Hartnell» و هاردی ایمیز «Hardy Amies» تعریف شد.سر نورمن بیشاپ هارتنل یک طراح مد برجسته بریتانیایی بود که بیشتر به خاطر کارهایش برای بانوان خانواده سلطنتی شناخته می شود. هارتنل در سال 1940 نشان سلطنتی را به عنوان طراح و خیاط از ملکه الیزابت و در سال 1957 از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد. هارتنل در سال 1979 از دنیا رفت.

استایل گلدار ملکه الیزابت

روسری های ابریشمی برند هرمس ملکه

ملکه برای رفتن به سفرهای بدون تشریفات و مسافرت از روسری های ابریشمی و عینک استفاده می کنند روسری به او کمک می کند تا موهای خود را از گرد و خاک دور نگه دارد و در فصل های سردتر، گرم بماند. ملکه علاقه دیرینه ای به روسری های ابریشمی خانه مد فرانسوی «هرمس» دارد. این برند چندین طرح ویژه را به افتخار او ارائه داده است. این کار را در سال 2016 با روسری با تم اسب به مناسبت تولد 90 سالگی او انجام داد.

ملکه الیزابت با روسری

راز های استایل ملکه الیزابت

طبق گفته ی طراح لباس angela kelly،برای هر فصل یک پالت رنگی در نظر گرفته شده، برای بهار از رنگ های ملیح تر و پارچه های گلدار استفاده می شودو برای تابستان از پارچه های سبک و رنگ های بولدتر، برای پاییز از کشمیر و پشم با رنگ ملیح و برای زمستان از مخمل و پشم به رنگ های طلایی آبی سلطنتی و بنفش استفاده می شود.

طبق گفته ی طراح لباس angela kelly، ملکه که خانمی نود و چهار ساله هستند نیاز به کفش های راحت دارند به همین علت معمولا از کفش های چرم دست دوز با پاشنه ی 3 سانتی متر یا کمتر به رنگ های مشکی، کرم و سفید استفاده می کنند. البته رنگ مورد علاقه ی او برای میهمانی نقره ای است.

او می گوید به علت یک اندازه بودن شماره کفشش با ملکه برخی اوقات کفش هایشان را باهم عوض می کردند.

ملکه معمولا در روزهایی که برای مراسم حاضر میشن چند بار لباس عوض می کنند به همین دلیل طراحان لباس تا جایی که ممکن است از زیب های مخفی در لباس هایش استفاده می کنند تا زمان تعویض لباس ها را به حداقل برسانند.

ملکه برای کامل شدن استایلش از دستکش های نخی و دست دوز به طول 15 سانتی متر استفاده می کنند. او در هر روز چند بار دستکش هایش را تعویض می کند و برای عصر ها از دستکش های سبک و نایلونی استفاده می کند. دستکش ها توسط genevieve james دوخته می شود که برای افرادی چون ریحانا، مدونا، لیدی گاگا و نیکول کیدمن نیز دستکش طراحی و دوخته است.

طبق گفته ی طراح لباس ملکه او برای هر میهمانی 4 لباس متفاوت طراحی می کند و در نهایت ملکه یکی از آنان را انتخاب می کند و قبل از برش پارچه نیز ایشون پارچه هاس انتخاب شده را تایید می کنند. او می گوید که ملکه مهارت زیادی در انتخاب پارچه دارند و من از ایشون یاد می گیرم.

هر لباس ملکه پس از دوخت بیشتر از 5 بار در معرض نمایش قرار نمی گیرد اما ملکه علاقه ی زیادی به پوشیدن دوباره ی لباس ها در طول زمان دارد. برای مثال او این لباس را در سال 2003 و 2004و 2005 و 2007 پوشیده است.

استایل ملکه الیزابت

رنگین ترین لباس های ملکه الیزابت

كِیت میدلتون و مگان ماركل در هر رویداد و مراسم سلطنتی به خاطر ظاهر شیكی كه دارند، به سرخط خبرها تبدیل می شوند، اما مادربزرگ همسران آنها یعنی ملكه الیزابت، به خاطر انتخاب رنگ های شاداب و خیره كننده، بسیار معروف تر است.
علی رغم مقید بودن ملكه به قوانین مربوط به سبك ها و لباس های غیر رسمی سلطنتی مانند دامن كوتاه و جوراب های ساق بلند تنگ، سعی داشته تا یك سبك پوششی سلطنتی و رسمی را نیز از طریق انتخاب رنگ های سرزنده و شاداب برگزیند.

استایل خیابانی ملکه الیزابت
طبق گفته نویسنده كتاب جدید ملكه رنگین كمانی ما، سالی هاگز، وی بنا به دلایلی خاص علاقه مند به رنگ های روشن و سرزنده می باشد.

هاگز در این باره می نویسد: "ملكه الیزابت رنگ های روشن به تن می كند چرا كه به باور او، وظیفه دارد در نظر مردمی كه ساعت ها منتظر او هستند، جذاب دیده شده و توجه آنها را به خود جلب نماید".
وی در ادامه می گوید كه لباس های رنگارنگ ملكه الیزابت به نوعی "زاده عملگرایی" بوده و "درك می كند كه با قدی به طول 5.3 (160 سانتی متر)، وظیفه دیده شدن در انظار عمومی را دارا است ... بنابراین بایستی برای این امر تمام آنچه نیاز است را انجام دهد. بدون اینكه هزاران لباس رنگارنگ او را در كنار هم ببینید، متوجه این میزان از رنگ های جذاب نمی شوید، خود من به هنگام تهیه عكس هایی برای كتاب، این موضوع را مشاهده كردم و دیدم كه اغلب در لباس هایی كه انتخاب كرده است، چقدر سرزنده و شاداب به نظر می رسد. همچنین او این انتخاب ها را با یك حس ذاتی و درونی از وظیفه اش به تعادل رسانیده است - رنگ های روشن او خالص هستند، بنابراین كسانی كه صبورانه منتظر دیدن او ایستاده اند، خیلی زود پی به حضور او می برند و دقیقاً می دانند كه در كجا ایستاده است، حتی اگر كسانی كه برای دیدن او آمده اند، در فاصله ای دور و در لابه لای جمعیت ایستاده باشند. آستین های سه ربعی به خاطر امكان دست دادن آسان او با دیگران تعبیه شده اند. كفش های پاشنه دار او (كه از آنها تحت عنوان كفش كار یاد می كند) برای پیاده روی های احیاناً طولانی مدت طراحی شده اند تا بتواند با طرفداران زیادی دیدار نماید".

ملکه انگلیس
در این مطلب سعی کردیم تحلیلی از لباس ها و استایل های ملکه انگلیس را برای شما فراهم کنیم. استایل و سبک پوشش نیمی از هویت و شخصیت شما را شکل می دهد بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز یک پلتفرم برای افزایش آگاهی و اطلاعات شما در زمینه مد و فشن است ما در کنار شما هستیم تا بهترین ها را با یکدیگر تجربه کنیم. برای پیگیری جدید ترین اخبار و ترند های مد و فشن با بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز همراه باشید.
نظر شما در رابطه با استایل ملکه چیست؟ تئوری های ترسناک زیادی در رابطه با زندگی ملکه وجود دارد آیا این تئوری ها حقیقت دارد؟ اینبار شما برای ما بنویسید.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

10 دیدگاه
  دیدگاه ها
م ر
2 سال پیش

پیرزن ریقو چ لباسایی می پوشیده 😂😂
نیل
2 سال پیش

چه لباسای قشنگ و شادی میپوشیده
بازدیدکننده
2 سال پیش

الفاتحه بعد از صلوات
لیلی
2 سال پیش

پادشاهی بریتانیا و بقیه پادشاهی های اروپایی فقط یک مقام سمبلیکه و هیچ قدرتی ندارند . درواقع هیچ کاره بوده
بازدیدکننده
2 سال پیش

انقدر لباساشو نشون ندین.کدومشو با خودش برده
سهیل
2 سال پیش

کاش یکم اطلاعات داشتی!🙄
مرتضی
2 سال پیش

روحش شاد و یادش گرامی باد
مرتضی
2 سال پیش

آخه تو از کجا میدونی دستش آلوده بود نکنه اونجا بودی
nasim
2 سال پیش

خدا رحمتش کنه زود بود💔☹😂
بهمن
2 سال پیش

روباه پیر خوش پوش دستش به خون خیلی ها آلوده است خدا لعنتش کنه
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (471 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (294 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (98 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (65 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (55 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (40 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (37 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (35 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (22 نظر) حضور بازیگران در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرشون؛ نسرین مقانلو، مرجانه گلچین، فریبا کوثری و...+عکس (17 نظر) مراسم تولد جگرسوز علی انصاریان در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش ننه علی/ روحش شاد+ عکس (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس دورهمی خانوادگی گلوریا هاردی بازیگر سریال کیمیا با شوهر و برادر شوهرش سینا مهراد در یک رستوران خوشگل/چقدر صمیمی هستن باهم (ویدئو) خلاقیت دیدنی امیرعلی نبویان در شوخی با اشعار حافظ تعطیلات آخرهفته دلچسب شاهرخ استخری سعید سریال دلنوازان با دختر خوشگلش در پارک جنگلی+عکس خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂 خلاقیت خنده دار راننده کامیون شیرازی برای نشون دادن ادب و شخصیتش/ چه فکر بکری کرده😂👌 بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! ناهار فصل خوشمزه و خوشرنگ مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان/ با بچه کوچیک چجوری میرسه اینهمه کار خونه میکنه تغییر چهره دختر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها بعد از فوت پدرش/ راسته که میگن خاک سرده
تیتر امروز   
قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس