چاقی صورت با شیر خشک از دیدگاه طب سنتی

  شنبه، 14 فروردین 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
چاقی صورت با شیر خشک از دیدگاه طب سنتی
پودر شیر در لطافت پوست های حساس و خشک بسیار سودمند و موثر است به میزان کافی رطوبت به پوست منتقل می کند و به عنوان یک راهکار چاق شدن صورت با شیر خشک می تواند در چاق شدن صورت لاغر کمک کننده باشد.

شیر خشک طی یک فرآیند صنعتی با حرارت دادن شیر بدون چربی تا 250 درجه فارنهایت صورت می گیرد. خواص شیر خشک برای چاقی صورت از فواید خود شیر بدست می آید. شیر دارای خواص پاک سازی پوست است که باعث مقاوم سازی پوست، زیبایی و مرطوب شدن پوست می شود.

چاق شدن صورت با شیر خشک به چه صورت است؟

شیر از زمان های قدیم به عنوان پاک کننده، تقویت کننده و زیباسازی پوست مورد استفاده قرار می گرفت. “کلئوپاترا” با حمام های شیر معروف خود شناخته شده بود. حمام شیری که او را زیباتر و جذاب تر می کرد. امروزه از حمام شیر برای زیباسازی پوست بدن و صورت استفاده می شود. شاید مطالب زیادی در مورد فواید شیر خشک خوانده باشیم اما در مورد چاق شدن صورت با شیرخشک، ممکن است چیز زیادی نشنیده باشیم. شیر خشک علاوه بر خواص سلامتی می تواند برای پوست هم بسیار مفید باشد. حقیقت این است که شما می توانید خیلی آسان و بی دردسر با شیرخشک صورت خود را تو پر و چاق کنید. پودر شیر قویتر و موثرتر از شیر مایعی است که حتی ممکن است با آب رقیق شود. خواص شیرخشک برای چاقی صورت عبارتند از:

  • پودر شیر حاوی غلظت بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی بوده و نسبت به شیر مایع، خواص بیشتری دارد. بنابراین وجود مواد مغذی در پودر شیر است که آن را به یک درمان خانگی تبدیل کرده است.
  • پودر شیر در لطافت پوست های حساس و خشک بسیار سودمند و موثر است, به میزان کافی رطوبت به پوست منتقل می کند و به عنوان یک راهکار چاق شدن صورت با شیر خشک می تواند در چاق شدن صورت لاغر کمک کننده باشد.

ماسک شیرخشک

علاوه بر مصرف روزانه آن، شما می توانید با پودرشیر، ماسک تهیه کرده و به پوست صورت خود بزنید تا شاهد نتایج قابل توجه آن باشید. روش های چاق شدن صورت با شیر خشک مختلف است. یکی از روش های چاق شدن صورت استفاده از ماسک شیرخشک است و می توانید برای نتیجه بهتر، شیر خشک را با روغن ها و گیاهان دارویی دیگر مخلوط کرده و استفاده کنید. می توانید روغن زیتون، شکر و پودر شیر را مخلوط کنید و این مخلوط را روی صورت خود بگذارید. پس از نیم ساعت صورت خود را به آرامی شستشو دهید تا کاملا شسته و تمیز شود. نتیجه کار کاملا مشخص است. این ماسک علاوه بر چاق کردن صورت، نوعی لایه بردار طبیعی پوست هم به شمار می رود. در صورتی که شما از آن دسته افرادی هستید که به جای محصولات شیمیایی از گیاهان و روش های خانگی استفاده می کنید، بهتر است از این ماسک های طبیعی غافل نشوید. شیر خشک یکی از این گزینه ها است و چاق شدن صورت با شیر خشک سریعتر است.

بهترین نوع شیرخشک برای چاقی صورت

انتخاب بهترین شیرخشک برای بزرگسالان شاید آسان نباشد و ممکن است زمان زیادی برای انتخاب نداشته باشید.

  • شیر خشک نیدو
  • Nonfat Dry Milk
  • شیرخشک کامل

نحوه مصرف برای بزرگسالان

انواع متفاوتی از شیر خشک با مزیت ها و معایب متفاوت وجود دارند. از نگاه طعم، شیر خشک کامل جایگاه ویژه ای برای خود دارد. با این حال، این شیرخشک به سادگی شیرخشک بدون چربی حل نمی شود و اغلب اوقات برای حل شدن به یک مایع گرم نیاز دارد. شیر خشک بدون چربی به راحتی و در هر دمایی حل می شود، بنابراین کار با آن آسان خواهد بود.

چندین روش نحوه مصرف شیرخشک برای بزرگسالان وجود دارد. می توانید غذاهای زیر را با شیر خشک درست کنید یا آن را به ترکیب های زیر اضافه کنید:

  • خامه قهوه؛
  • ماست؛
  • هات چاکلت؛
  • و مواد غذایی دیگر.

مضرات چاق شدن صورت با شیرخشک

برخی افراد عقیده دارند که شیر خشک هرگز نمی تواند جایگزین مناسبی برای شیر تازه باشد و ترجیح می دهند از شیر تازه در برنامه روزانه خود استفاده کنند و مصرف شیر خشک را به صورت گذرا انجام می دهند. البته می توان گفت شیرخشک معمولا گرانتر از شیر تازه است اما نسبت به شیر تازه دیرتر فاسد می شود. از لحاظ مواد مغذی مانند کلسیم و پروتئین، شیر خشک گاهی با شیر تازه قابل مقایسه است. با کمی جستجو در اینترنت ممکن است به منابع زیادی برسید که ادعا می کنند شیرخشک مضر بوده و برای سلامت افراد گزینه خوبی نیست؛ زیرا حاوی کلسترول اکسید شده است که احتمالا خطرناک ترین نوع کلسترول است. اتوجه به اینکه نظرات در این زمینه متفاوت است بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. ویتامین ها و مواد تشکیل دهنده شیر خشک بسیار غنی بوده و بهتر است در مصرف آن افراط نشود زیرا افراط در هر گونه مواد غذایی ممکن است عواقب ناخوشایندی داشته باشد. اما به طور کلی با توجه به نظرات مخالف و موافق متعدد، می توان گفت که شیرخشک از نظر سلامت غذایی به خودی خود خطرات جانبی نداشته و مصرف مناسب و به اندازه آن هیچ گونه ضرری برای سلامت فرد ندارد اما باید ویتامین های بدن تان را چک کنید. با مصرف شیر خشک از پوستی زیبا برخوردار شده و می توانید آن را به راحتی در برنامه غذایی خود جای دهید.

بهترین سرلاک چاق کننده

سرلاک برای چاقی بزرگسالان مفید و موثر است. سرلاک در بردارنده ویتامین های حیاتی و مواد معدنی نظیر آهن و اسیدهای چرب ضروری است، بنابراین شما می توانید برای اضافه کردن وزن خود به مصرف این ماده غذایی بپردازید، زیرا این غذا یک غذای کامل برای بدن انسان محسوب می شود. به علاوه، این غذا شامل پروبیوتیک های مهمی است که در دستگاه گوارش کودکانی که به آنها شیر داده می شود یافت می شود، این پروبیوتیک ها به خوردن غذای بیشتر و بهبود سیستم گوارش شما کمک می کنند. بهترین سرلاک چاق کننده برای بزرگسالان سرلاک های سطح 4 (مناسب 12 تا 18 ماهه) یا سطح 5 (مناسب 18 ماهه تا 2 ساله) است. این سرلاک ها شامل بسته آهن و مواد معدنی مغذی دیگر (آهن، ویتامین سی، ید، امگا 3 و ویتامین ب 1) می شوند، مواد غذایی که برای داشتن مغز سالم مفید هستند. گونه هاي متفاوت دیگر شامل جوی سبوس دار هستند، جویی که مواد معدنی، ویتامین ها و چربی های با ارزش زیاد را در خود دارد که به شما در بهبود سلامتی در کنار تغذیه مناسب و طعم خوب کمک می کنند.

چاقی صورت با شیر خشک

چاقی صورت این روزها به یک معضل تبدیل شده است و افراد زیادی در جستجوی را های چاقی صورت می باشند. شیر خشک یک غذای مغذی و مقوی بوده و حاوی ترکیباتی است که منجر به چاقی صورت می شود. خوردن شیر خشک برای چاقی صورت یک امر تجربه شده و ثابت شده است و افراد زیادی از روش چاقی صورت با شیر خشک برای پر شدن صورت خود استفاده کرده و نتیجه مثبت گرفته اند. جالب است بدانید استفاده از شیر برای زیبایی از دیرباز متداول بوده است. یکی از متداول ترین کاربردهای شیر برای زیبایی حمام شیر بوده است که امروزه نیز در مراکز بزرگ زیبایی جهان عرضه می شود. شیر به تنهایی می تواند باعث چاقی صورت شود. پروتئین و چربی موجود در شیر باعث چاق شدن صورت و پر شدن صورت می شود. خوردن شیر خشک تاثیر بیشتری نسبت به شیر دارد. زیرا پروتئین و چربی موجود در شیر در مقدار زیادی آب رقیق شده است در صورتی که شیر خشک جامد است و سرشار از پروتئین و چربی می باشد. شیر خشک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بی شماری می باشد و نسبت به شیر ارزش غذایی بالاتری دارد. بنابراین شما می توانید از چاق شدن صورت با شیر خشک مطمئن باشید و برای چاق کردن صورت با شیر خشک اقدام نمایید. خوردن شیر خشک تاثیرات مثبت دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به نرم و لطیف شدن پوست اشاره کرد.

بهترین نوع شیرخشک برای چاقی صورت بزرگسالان

شما می توانید برای چاق کردن صورت با شیر خشک از این شیر خشک ها نیز استفاده کنید اما برای این که نتیجه بهتری بگیرید بهتر است از شیر خشک هایی که برای بزرگسالان تولید شده است استفاده نمایید. شیر خشک لیدی میل، شیر خشک های نیدو، شیر خشک کامل و شیر خشک NonfatDry Milk از بهترین شیر خشک های موجود در بازار هستند که برای چاق کردن صورت با شیر خشک می توانید از آن ها استفاده کنید. افراد زیادی از تاثیر مثبت شیر خشک نان ۳ برای چاقی صورت نوشته اند و ظاهرا شیر خشک نان ۳ برای چاقی صورت موثر است و یک روش تجربه شده می باشد. شیر خشک های آپتامیل، بیومیل، نان و … نیز شیر خشک های مناسبی برای چاق شدن صورت می باشند.

طریقه استفاده و نحوه خوردن شیر خشک برای چاقی صورت

شیر خشک سرشار از پروتئین و چربی می باشد و استفاده بیش از حد آن ممکن است منجر به چاق شدن کل بدن شود. برای چاقی صورت با شیر خشک بهتر است از شیر خشک به مقدار معین و در زمان های مشخصی استفاده شود. بهترین روش استفاده از شیر خشک برای چاقی صورت ترکیب ان با مقداری شیر و عسل می باشد. دو قاشق غذاخوری شیر خشک را به یک پیمانه شیر اضافه کنید. آن را با یک قاشق مرباخوری عسل شیرین کنید. هر شب قبل از خواب این ترکیب را استفاده کنید. برای چاق شدن صورت با شیر خشک حداکثر یک ماه این کار را تکرار کنید تا صورتتان پر شود. چاق شدن صورت با شیر خشک مزیت دیگری نیز دارد و آن شادابی و لطافت پوست صورت شماست که بر اثر ویتامین ها و مواد مغذی موجود در شیر خشک به دست آمده است.

آیا خوردن شیر خشک برای چاقی صورت مضر است؟

اولین نکته منفی مربوط به مصرف شیر خشک جایگزین کردن آن با شیر طبیعی می باشد. چنانچه شیر خشک جایگزین شیر طبیعی شود فرد در دراز مدت دچار کمبود کلسیم و انواع ویتامین ها خواهد شد زیرا کلسیم ها و ویتامین های موجود در شیر خشک سبک و در دوز پایین هستند تا قابل هضم برای کودکان باشد و جوابگوی نیاز بدن بزرگسالان نخواهد بود. مسئله دیگری که در رابطه با چاق کردن صورت با شیر خشک مطرح می شود قیمت بالای شیر خشک می باشد که استفاده زیاد از آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد. بعضی از متخصصان مصرف طولانی مدت شیر خشک را به دلیل مقدار بالای کلسترول اکسیده ی آن که البته بدترین نوع کلسترول می باشد مضر دانسته و توصیه نمی کنند در حالی که برخی دیگر از متخصصان تغذیه منعی برای مصرف طولانی مدت شیر خشک برای چاقی صورت نمی بینند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان