چند درمان خانگی برای درخشندگی پوست در تابستان

  سه شنبه، 03 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چند درمان خانگی برای درخشندگی پوست در تابستان
دماهای گرم‌تر نیاز به تغییر در روتین مراقبت از پوست را موجب می شود. اگر به خوبی از پوست خود مراقبت نکنید، آفتاب تابستان می تواند با شما بسیار نامهربان بوده و به سختی تنبیه شوید.قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید برای پوست انسان مضر است.

تابستان چه تاثیری بر پوست انسان دارد؟

دماهای گرم تر نیاز به تغییر در روتین مراقبت از پوست را موجب می شود. اگر به خوبی از پوست خود مراقبت نکنید، آفتاب تابستان می تواند با شما بسیار نامهربان بوده و به سختی تنبیه شوید.قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید برای پوست انسان مضر است. نه تنها این شرایط موجب برنزه شدن پوست می شود (همواره مساله بدی نیست)، بلکه می تواند موجب پیری زودرس پوست نیز شود. پوست انسان حاوی رنگدانه ای به نام ملانین است و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید موجب افزایش تولید ملانین می شود. بر همین اساس، قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور مستقیم خورشید می تواند موجب تغییر رنگ پوست یا حتی برنزه شدن آن شود.همچنین، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد که یکی از بدترین پیامدهایی است که می توانید تجربه کنید. بر همین اساس است که استفاده از محصولات ضد آفتاب متناسب با نوع پوست توصیه شده است.در ادامه با برخی اقدامات کلیدی برای محافظت از پوست در فصل تابستان بیشتر آشنا می شویم.

پوست صورت یکی از بخش هایی است که به طور معمول پوشش خاصی نداشته و بیشتر در معرض نور خورشید و مواد دیگر قرار می گیرد، از این رو، باید در 365 روز سال به مراقبت از آن توجه ویژه ای داشته باشید. در ماه های گرم تابستان باید آبرسانی به پوست و تمیز نگه داشتن آن را مد نظر قرار بگیرد. طی فصل تابستان باید پوست صورت خود را عاری از گرد و غبار و عرق نگه دارید. افراد بسیاری با بروز جوش و آکنه در این فصل مواجه می شوند. اگر یکی از این افراد هستید، شستشوی صورت با آب حداقل 3 تا 4 بار در روز را فراموش نکنید. همواره نیازی به استفاده از مواد پاک کننده نیست و آب تمیز کفایت می کند.

همچنین لایه برداری پوست به عنوان روشی برای تمیز نگه داشتن پوست توصیه شده است. استفاده از یک لایه بردار یک یا دو بار در هفته طی فصل تابستان برای انواع مختلف پوست می تواند مفید باشد، اما انتخاب نوع آن به نوع پوست شما بستگی دارد.

1. اسپری خنک کننده صورت خیار (مناسب برای انواع پوست) :

مواد لازم :

  • یک قاشق غذاخوری گلاب
  • برگ نعناع
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو
  • یک بطری اسپری

طرز تهیه و طریقه استفاده :

استفاده از خیار روی پوست بسیار آرامش بخش است. بدین منظور یک خیار را رنده کرده و آب آن را با سایر مواد ذکر شده مخلوط کنید، به خوبی هم بزنید و داخل بطری بریزید و در طول روز بر روی صورت خود اسپری کنید.

لایه بردار ملایم قهوه برای رفع برنزه بدن و صورت (مناسب برای انواع پوست):

مواد لازم :

  • یک چهارم فنجان شکر قهوه ای
  • نصف فنجان قهوه
  • دو قاشق غذاخوری روغن کنجد
  • روغن زیتون
  • چند قطره روغن اسانس اکالیپتوس
  • یک قاشق غذاخوری نمک دریایی

طرز تهیه و طریقه استفاده :

چرا برای خرید اسکراب پول خرج می کنید ؟ اگر در خانه قهوه دارید پس این اسکراب بدن را تهیه کنید تمام مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط را در یک ظرف شیشه ای ذخیره کنید. از این مخلوط به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید.

ماسک آرامش بخش صورت بااستفاده از خیار و نعناع:

مواد لازم :

  • چند برگ نعنا
  • نصف فنجان آب خیار
  • نصف فنجان گلاب
  • یک تکه پنبه

طرز تهیه و طریقه استفاده :

یک ماسک برای ناحیه چشم می تواند تمام خستگی ها را از ناحیه ظریف چشم دور کند. برای تهیه این ماسک چشم، را در برگ های نعنا را داخل مخلوط کن بریزید و آب آن را استخراج کنید و آن را با و گلاب و آب خیار مخلوط نمایید. سپس با استفاده از یک پنبه از این مخلوط بر اطراف چشم خود بمالید.

ماسک توت فرنگی و لیمو:

مواد لازم :

  • یک قاشق غذاخوری ماست
  • نصف قاشق چای خوری آب لیمو
  • توت فرنگی پوره شده
  • عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

اگر عاشق ماسک صورت میوه ای هستید، حتما از این ماسک استفاده کنید.تمام مواد را ترکیب کنید، به خوبی هم بزنید و روی پوستتان اعمال کنید و بعد از خشک شدن صورت خود را بشویید. از آن جا که لیمو باعث زیبایی پوست و از طرفی حساسیت آن می شود، قبل از استفاده از این ماسک در صورت داشتن پوست حساس، از آب لیمو استفاده نکنید.

استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید :

این چیزی است که در طول تابستان مطلقاً نباید آن را فراموش کرد. محافظت از صورت، دست ها، پاها و سایر قسمت های بدن در برابر افتاب بسیار حیاتی است. قرار گرفتن در معرض بیش از حداشعه ماوراء بنفش می تواند به طور دائمی به پوست آسیب برساند و باعث آفتاب سوختگی، چین و چروک، خطوط ریز، سرطان پوست و پیری زودرس شود. ضد آفتابی باحداقل SPF 30 انتخاب کنید و روزی دو بار آن را روی تمام قسمت های پوست خود بمالید.

استفاده از آنتی اکسیدان ها:

سرم ها، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب هایی که دارای آنتی اکسیدان هستند را انتخاب کنید. به عنوان مثال، ویتامین C از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت، از ایجاد چین و چروک جلوگیری و رشد کلاژن را تقویت می کند. کرم ها و سرم های غنی از عصاره های طبیعی و آنتی اکسیدان باعث کاهش التهاب شده (در تابستان بسیار رایج است)، رادیکال های آزاد مضر را خنثی و پوست را ترمیم می کنند.

میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید :

استفاده از آنتی اکسیدان ها به صورت موضعی کافی نیست بلکه برای حفظ درخشندگی پوست باید آن را به طور مناسب تغذیه کرد زیرا سالم خوری طی تابستان ضروری است پس میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید. آن ها حاوی ویتامین های ضروری، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی هستند که تولید کلاژن را تقویت، باعث کاهش التهاب و پوست شما را از اثرات مضر خورشید محافظت می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان