چند ماسک صورت در فصل بهار که بدانید بهتر است!

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند ماسک صورت در فصل بهار که بدانید بهتر است!
زیبایی صورت همیشه بیان گر رسیدگی شما بانوان به صورت خود است و هرچه این صورت کمتر آرایش شود زیباتر جلوه داده میشود در ادامه میتوانید با معرفی انواع ماسک های صورت وِیژه بهار و تابستان ما را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه این ماسک شامل یک عدد موز، یک عدد زرده تخم مرغ و ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون کاملا طبیعی می باشد. ابتدا موز را قطعه قطعه یا مخلوط کرده و سپس آن را از یک صافی بگذرانید تا کاملا صاف و یکدست شود. بعد به آن زرده تخم مرغ و روغن زیتون اضافه نموده و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید اگر مشاهده کردید که ماسک آماده شده به اندازه تمام موی سرتان نیست، می توانید مواد تشکیل دهنده را دو برابر و یا سه برابر کنید.سپس، ماسک را به موهای خود از ریشه تا انتها، بمالید و آن را با یک کلاه حمام به مدت ۲۰ دقیقه و یا برای کسب نتیجه مطلوب تر، به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، پوشانده و به حال خود رها سازید. در نهایت، موهای تان را با آب گرم، شامپو و مرطوب کننده کاملا بشویید.

ماسک صورت آووکادو و عسل برای پوست های خشک

این یک ماسک عالی برای پوست های خشک است. به طور کلی آوو کادو و روغن نارگیل ۲ مرطوب کننده عالی و طبیعی برای پوست های خشک محسوب می شوند. علاوه بر این عسل خاصیت ترمیم کنندگی بسیاری موثری برای پوست ما دارد.

مواد لازم

  • آووکادو کاملا رسیده : نصف ۱ عدد
  • عسل : ۲ قاشق غذا خوری
  • روغن نارگیل : نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه

با کمک یک قاشق غذا خوری، گوشت داخل آووکادو را خارج کنید. سپس با استفاده از یک چنگال آن را کاملا له، نرم و خامه ای شکل کنید. در ادامه سایر مواد را به آن اضافه کنید و بعد از اینکه خوب هم زدید آن را روی صورت خود بمالید. دقت داشته باشید ماسک با ناحیه اطراف چشم تان برخورد نداشته باشد. بگذارید ماسک برای مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست تان بماند. بعد از سپری شدن مدت زمان لازم آن را با ۱ دستمال نرم از روی صورت تان پاک کنید و پوست خود را با آب ولرم آبکشی کنید.

ماسک صورت قهوه موکا، ضد پُف و سم زدای پوست

کافئین موجود در قهوه آسیاب شده این نوشیدنی خوش طعم باعث کاهش تورم و پف صورت خواهد شد. هم زمان آنتی اکسیدان موجود در کاکائو باعث پیش گیری و کاهش اثرات پیری در بدن و پوست ما خواهد شد.

مواد لازم

  • قهوه تازه آسیاب شده
  • پودر کاکائو خالص
  • عسل : ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست یا خامه ترش : ۳ قاشق غذا خوری

تمامی مواد را با هم مخلوط کنید و کم کم روی پوست خود بمالید و بگذارید برای مدت زمان ۱۰ دقیقه روی صورت تان بماند. توجه داشته باشید هنگام شستشو، صورت خود را به آرامی ماساژ دهید تا مقداری لایه برداری پوست هم انجام شود.

ماسک صورت توت فرنگی و لیمو برای شفاف سازی پوست های چرب

این ماسک مانند یک اسموتی خوش طعم و مزه برای پوست تان عمل می کند. توت فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که برای رفع آکنه های پوستی کمک قابل توجهی خواهد بود.

مواد لازم

  • توت ف رنگی له شده : یک چهارم فنجان
  • آب لیمو : ۲ قاشق غذا خوری
  • ماست : ۱ قاشق غذا خوری
  • عسل : ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید ( توجه داشته باشید برای ترکیب این مواد نباید از مخلوط کن استفاده کنید) ترکیبات درون این ماسک باید قابل تفکیک باشند و آبکی نباشند. ماسک را برای مدت زمان ۸ تا ۱۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد آن را با حوله نرم و تمیز پاک کنید و با آب سرد آبکشی کنید و مجددا پوست تان را خشک کنید.

ماسک برای پوست های چرب

این ماسک تهیه شده با آسپیرین و عسل ،چربی پوست را متعادل می کند و از بین رفتن آکنه پوست کمک می کند.

مواد لازم :

  • 4 عدد قرص آسپیرین
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

آسپیرین را در یک ظرف به پودر تبدیل کنید و سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.ماسک را به پوست خود بمالید و به مدت 20 الی 30 دقیقه منتظر بمانید.سپس پوست تان را با آب سرد بشویید.سپس از مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.

ماسک برای پوست های خشک

مواد لازم :

  • 1 عدد زرده تخم مرغ
  • 2 قاشق چای خوری روغن زیتون
  • 2 قاشق غذاخوری شیر

تمام مواد را به خوبی با یکدیگ مخلوط کرده و به وسیله فرچه و یا انگشتان به صورت بمالید.سپس بعد از 15-20 دقیقه آن را با صابون مخصوص پوست های خشک بشویید.این ماسک را می توانید هر 10 روز یک بار استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان