چند روش آسان برای تشخیص جنس پوست

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند روش آسان برای تشخیص جنس پوست
به طور کلی پوست افراد بر اساس چربی و ترشحات آن به انواع مختلفی تقسیم می شود؛ در علم زیبایی شناسی و از نظر متخصصان این رشته، به پوستی پوست معمولی می گویند که ترشحات چربی آن متعادل باشد یعنی دچار خشکی بیش از حد یا چربی بیش از حد نشود.

به طور کلی پوست افراد بر اساس چربی و ترشحات آن به انواع مختلفی تقسیم می شود؛ در علم زیبایی شناسی و از نظر متخصصان این رشته، به پوستی پوست معمولی می گویند که ترشحات چربی آن متعادل باشد یعنی دچار خشکی بیش از حد یا چربی بیش از حد نشود. نوع بعدی پوست چرب است. در واقع غدد چربی در پوست صورت، سر، پشت دست و پا پراکنده اند و این چربی دو مزیت دارد؛ مواد زاید را از بدن دفع می کند و در برابر سرما، رطوبت، میکروب ها، نورآفتاب و عوامل خارجی مانند لوازم آرایش از پوست محافظت می کند اما اگر ترشح چربی بیش از حد باشد، پوست همیشه حالت براق و چربی خواهد داشت. سومین نوع، پوست خشک است که به علت کمبود ترشح چربی، نرمی و لطافت ندارد. این نوع پوست ها خیلی زبر، خشن و اغلب پوسته پوسته هستند. پوست مختلط هم ترکیبی از دو نوع قبلی است یعنی در برخی نواحی پوست که اصطلاحا به منطقه T شکل معروف است (پیشانی و روی بینی) پوست چرب و در نقاط دیگر خشک است.

حتماً بارها و بارها برایتان پیش آمده که هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی چک کنید که محصول مورد نظرتان مخصوص چه نوع پوستی است. یا اینکه حتماً شنیده اید که کارشناسان و متخصصان پوست همیشه تاکید دارند که قبل از خرید هر محصول، از تناسب آن با نوع پوستتان مطمئن شوید. امروزه با پیشرفت صنعت آرایشی و بهداشتی، برندهای معتبر و غول های آرایشی جهان با استفاده از کارشناسان و متخصصان مجرب دست به تولید و عرضه محصولات خود بر اساس انواع مختلف پوستی زده اند.

اگر شما نیز به پوست خود اهمیت می دهید باید بدانید که خرید هر محصولی مطابق با پوستتان نیز دارای درجه بالای اهمیت است. زیرا محصولی که متناسب با نوع پوست شما و طبق آن ترکیب و ساخته شده باشد، تأثیر بیشتر و بهتری خواهد داشت و در کنار آن از پوست شما نیز محافظت خواهد کرد. فرمولاسیون این محصولات به گونه ای است که چربی یا خشکی بیش از حد پوست را کنترل می کند و از آسیب های احتمالی نیز جلوگیری می نماید. به خاطر داشته باشید که اگر محصول مناسب پوستتان را استفاده نکنید، ممکن است پوست شما دچار عوارضی نظیر حساسیت و سوزش، جوش و آکنه، خارش و یا چین و چروک زودرس شود.

روش های تشخیص نوع پوست

روش تشخیصی با پوست خالص

اول صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و به آرامی خشک کنید . هیچ مرطوب کننده ، کرم ، سرم و یا محصول دیگری به پوست خود نزنید . بعد از 30 دقیقه ، گونه ها ، چانه ، بینی و پیشانی خود را چک کنید . باید ببینید که در کدام قسمت احساس خشکی دارید.اگر هنگام لبخند زدن ، پوست شما حالت جمع شدگی و سفتی پیدا کرده ، احتمالا پوست خشکی دارید اما اگر دیدید که روی بینی و یا پیشانی شما برق می زند ، احتمالا پوست نرمال یا ترکیبی دارید.اگر پیشانی ، بینی و گونه های شما براق بود، احتمالا پوست چربی دارید . اگر پوست حساسی داشته باشید ، با این کار با حساسیت و قرمزی بعد از استفاده از یک پاک کننده معمولی روبرو خواهید شد.

روش تشخیصی با پد یا دستمال کاغذی

این روش در تشخیص پوست چرب از خشک بسیار سریع تر است . یک پد خشک یا دستمال کاغذی را روی نواحی صورت خود بکشید و سپس پد را زیر نور بگیرید تا ببینید که چه مقدار چربی روی آن جمع شده است.اگر هیچ چربی روی آن نبود ، احتمالا پوست خشکی دارید اما مثلا اگر فقط روی بینی و پیشانی شما چرب بود ، احتمالا پوست شما ترکیبی است اما اگر پد را به هرجا که زدید، چرب شد، پس قطعا پوستتان چرب است.

سایر روش های دیگر برای تشخیص جنس پوست

1. همیشه به ظاهر پوست خود دقت کنید :

پوست های خشک معمولا کمی خشن تر هستند . روی آن ها سفیدک های زیادی حاصل از خشکی مخصوصا در اطراف دهان و چشم دیده می شود . بینی آن ها نیز همیشه خشک است . پوست های چرب نیز همیشه برق می زنند.

2. به سایز منافذ صورت خود نگاه کنید :

اگر پوست نرمالی داشته باشید ، منافذ پوست شما مشخص است اما بزرگ نیست اما اگر منافذ بزرگ باشند ، یعنی پوست چرب است . اگر منافذ مشخص نیستند، پس یعنی پوست خشکی دارید.

3. پوستتان را نیشگون بگیرید :

البته این نیشگون باید بسیار کوچک و آرام باشد . اگر به سرعت بعد از آن پوستتان چروک شد ، یعنی پوست خشک یا ترکیبی دارید اما اگر پوست چربی داشته باشید، اتفاق خاصی روی پوستتان نمی افتد و هرگونه خط یا چروک به سرعت برطرف می گردد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان