چند روش ساده و کم هزینه برای رفع لکه های سفید روی دندان

  پنجشنبه، 25 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند روش ساده و کم هزینه برای رفع لکه های سفید روی دندان
دلایل متعددی برای لکه‌های سفید روی دندان از جمله فلوئورزیس دندانی، نقص مینای دندان (هیپوپلازی مینا)، بهداشت ضعیف دهان و دندان و خوردن بیش از حد غذاهای شیرین و اسیدی وجود دارد

دلایل متعددی برای لکه های سفید روی دندان از جمله فلوئورزیس دندانی، نقص مینای دندان (هیپوپلازی مینا)، بهداشت ضعیف دهان و دندان و خوردن بیش از حد غذاهای شیرین و اسیدی وجود دارد.اگرچه این عارضه ممکن است در دید عموم مردم ناخوشایند به نظر برسد اما از دیدگاه پزشکی موضوع نگران کننده ای محسوب نمی شود.

لکه های سفید به دلایل متفاوتی روی دندان ها ظاهر می شوند. یکی از شایع ترین علت ها فلوئورزیس دندانی است. این وضعیت که بی خطر است زمانی رخ می دهد که کودک پیش از اینکه دندان هایش در بیاید فلوئور بیش از حد مصرف کند.یکی دیگر از علل شایع این وضعیت، هیپوپلازی مینای دندان است. این عارضه زمانی رخ می دهد که مینای دندان شخص به درستی تشکیل نمی شود. این وضعیت نیز مانند فلوئورزیس در زمان کودکی که دندان های شخص هنوز در حال رشد کردن است رخ می دهد و می تواند خطر پوسیدگی دندان را افزایش دهد.از علل دیگر این عارضه می توان به بهداشت ضعیف دهان و دندان به ویژه هنگام مصرف بیش از حد غذاهای شیرین یا اسیدی یا به هنگام استفاده از براکت های ارتودنسی (یا همان نگین هایی که در درمان به شیوه ارتودنسی روی دندان ها چسبانده می شوند) اشاره کرد.درمان های مختلفی برای لکه های سفید دندان ها وجود دارد که مناسب بودن این درمان ها به فاکتورهایی چون علت ایجاد آنها و وضعیت دندان های شخص بستگی دارد:

درمان های خانگی برای لکه های سفید روی دندان

راهکار ها و درمان های خانگی برای از بین بردن لکه های سفید بر روی دندان موثر هستند که عبارتند از:

بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید.

یکی از دلایل اصلی ایجاد لکه های سفید به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. از این رو، اولین گامی که باید برای از بین بردن لکه های زشت بردارید، رعایت بهداشت دهان و دندان است.در حقیقت، لکه های سفید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور کامل و منظم به راحتی قابل پیشگیری است. روزانه دو بار مسواک بزنید و مطمئن شوید که تمام سطوح مختلف دندان های خود را مسواک زده اید. همچنین برای تمیز نگه داشتن دندان های خود از یک شستشوی فلوراید استفاده کنید.از آنجا که مسواک زدن طبیعی در هنگام استفاده از بریس ممکن است دشوار باشد، می توانید از مسواک های مخصوص و همچنین نخ دندان استفاده کنید که به شما کمک می کند تا راحت تر مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

خمیر دندان Eggshell درست کنید.

پوسته تخم مرغ حاوی مقدار کافی کلسیم است و خمیر دندان ساخته شده از پوسته تخم مرغ می تواند به تقویت و حتی بازسازی دندان ها کمک کند. برای درمان لکه های سفید دندان، خمیر دندان پوسته تخم مرغ درست کنید. بررسی ها نشان می دهد که یک محلول ساخته شده از پودر پوسته تخم مرغ به بازسازی مینای دندان افرادی که دچار ضایعات دندان شده اند کمک می کند. پوسته تخم مرغ را بجوشانید، خشک کنید و خرد کنید. در یک کاسه کوچک، پودر پوسته تخم مرغ، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 تا 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل، چند قطره روغن نعناع فلفلی اضافه کنید.آن را در یک شیشه کوچک ذخیره کرده و روزانه از آن به عنوان خمیر دندان معمولی برای مسواک زدن استفاده کنید. استفاده از این خمیر دندان برای از بین بردن لکه های سفید دندان باید تا چند ماه ادامه یابد.

از دهانشویه چای سبز استفاده کنید.

چای سبز می تواند به عنوان یک عامل فعال برای ترمیم مجدد دندان ها باشد. این ماده از اسید گالیک، اسید کلروژنیک و فلاونوئیدها، برخی مواد مغذی مفید و مواد معدنی مورد نیاز برای ترمیم دندان ها تشکیل شده است.به علاوه، کاتچین های موجود در آن در جلوگیری از تجمع پلاک ها نقشی اساسی دارند. کاتچین ها به نوبه خود از ایجاد لکه های سفید روی دندان شما جلوگیری می کند. کاتچین منبع طبیعی فلوراید است، بنابراین دندان های شما را کمتر در معرض اسید قرار می دهد.

  • 1 کیسه چای سبز را در یک فنجان آب گرم قرار دهید. بعد از 5 دقیقه، کیسه چای سبز را خارج کنید.
  • اجازه دهید چای کمی خنک شود.
  • از چای خنک به عنوان دهانشویه استفاده کنید.
  • بعد از آن دهان خود را با آب گرم بشویید.
  • از این دهانشویه 2 یا 3 بار در روز استفاده کنید.

مراجعه به کلینیک دندانپزشکی

هر فردی که نگران بهداشت دهان و دندان خود یا فرزندش می باشد، باید به دندانپزشک خوب مراجعه کند. اگر چه نقاط سفید روی دندان ها ممکن است نامطلوب باشند، اما معمولا خیلی جای نگرانی وجود ندارد. با این حال، افراد مبتلا به هیپوپلازی مینای دندان ممکن است در معرض خطر آسیب و فروپاشی دندان قرار گیرند. اگر فرد متوجه شود که اندازه یا تعداد لکه های سفید روی دندان هایش تغییر کرده یا دندان درد دارد، حتما باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کند. دندانپزشک می تواند علائم و وضعیت دندان را ارزیابی کند و در صورت لزوم یک طرح درمانی خوب توصیه کند.

نکته: افراد نباید بیش از حد در مورد نقاط سفید دندان خود نگران باشند و اگر این لکه ها نگران کننده نبودند، می توانند آنها را فقط برای زیباتر شدن درمان کنند. در صورتی که در مورد لکه های سفید روی دندان های خود نگران هستید باید به دندانپزشک خود برای معاینه مراجعه کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (252 نظر) الهام چرخنده با ناراحتی قلبی راهی بیمارستان شد / الهام چرخنده : چون قلبم تقوا داشت الان ظاهرم رو شبیه به قلبم کردم (111 نظر) مسعود پزشکیان: برای ثبت نام بچه هایم در مدرسه هر جای که می‌رفتیم پول می‌خواستند؛ خب پول نداشتیم و با همان حقوقی که داشتیم به زور می‌توانستیم زندگی را بگذرانیم+ویدیو (101 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (96 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (95 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (86 نظر) ژیلا صادقی : شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم (83 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (72 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری رشت برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ ایستاده باید تشویقش کرد+عکس (59 نظر) ژیلا صادقی : چون خیلی شاد و خوب زندگی می کنم به خاطر همین 47 سال بهم نمیاد (59 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای متین سیروسی رقیب مشهدی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد مشهدی و گرگ پارسی (56 نظر) مهمانی تمام و کمال الهه منصوریان برای اعضای خانواده اش بعد از آشتی با پدرشان+ویدئو/سنگ تمام خواهران ووشوکار در میزبانی از پدر (51 نظر) ابتکار و نوآوری؛ خلاقیت بستنی فروش تبریزی / اقدام خدا پسندانه با نوشته جالب روی شیشه مغازه +عکس (51 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (48 نظر) طناز طباطبایی: دوست دارم تشکیل خانواده بدهم/ ازدواج سنتی را بیشتر می پسندم (47 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 14 شهریور ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 14 شهریور 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 14 شهریور ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 14 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 14 شهریور ماه 1403
روایت سفرهای خارجی دامادِ پزشکِ احمدی‌نژاد به چین و آمریکا / پاسپورت داشتم اما نرفتم!
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403 + فیلم
آشتی دادن جورجینا با مادر شوهر و خواهر شوهرهایش! / عروس بازی درآوردن نامزد رونالدو رابطه‌ها رو شکرآب کرد!
کاملترین لیست لوازم تحریر برای تمامی مقاطع تحصیلی/ این لیست رو موقع خرید حتما با خودت داشته باش
توضیحات طرف دعوای «صابر ابر» درباره ادعا‌های تهدید: یک پرونده معمولی موجر و مستأجر است
خانه‌داری یک کدبانو؛ 4 ترفند کاربردی و تضمینی برای خشک کردن انجیر بدون سیاه شدن+جزئیات
مردی که اجازه داد 80 غریبه به زنش تجاوز کنند +جزئیات
(تصاویر) انقراض دایناسور ها یا یک دروغ تاریخی؟!/ کشف دایناسور هایی که هنوز زنده اند شمارا حیرت زده میکند!
عکس دونفره‌ی اکبر عبدی و همسرش در تراس دلباز و بزرگ خانه‌/ چه مبلمان خوشگلی هم واسه تراس زیباشون در نظر گرفتن!
با 8 مورد عجیبی که عمر را کوتاه می‌کنند آشنا شوید
منتخب روز   
در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)؛ مروری بر حال خوش رهبر معظم انقلاب با لباس یکدست سفید در غبارروبی ضریح امام هشتم+عکس (عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی