چند تکنیک جلوگیری از پیری زودرس برای خانم ها

  سه شنبه، 28 بهمن 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
چند تکنیک جلوگیری از پیری زودرس برای خانم ها
برای جلوگیری و کاهش سرعت پیری زودرس بعد از شناخت آن ضروری است که اقدام درست برای درمان اتخاذ گردد. اگر فرد لکه های کبدی دارد، با مراجعه به یک متخصص پوست درمان لازم را شروع کنید.

پیر شدن زودرس و ظهور چین و چروک های پوستی در سنین جوانی یکی از وحشتناک ترین کابوس ها برای خانم هاست!ما همیشه سعی می کنیم با کمک کرم ها و لوسیون های ضد چروک تا جایی که می توانیم ظهور این چروک ها را به تعویق بیندازیم غافل از اینکه شاید طرز زندگی کردن و عادت های مان دلیل پیر شدن ظاهرمان باشد!
آفتاب بهترین منبع ویتامین D و برای سلامت بدن ضروری است اما استفاده بیش از حد از آن شما را در خطر پیری زودرس و سرطان قرار می دهد. کلاژن و الاستین 2 پروتئینی هستند که پوست را نرم، لطیف، انعطاف پذیر و بدون چروک نگه می دارند. نور خورشید به کلاژن و الاستین صدمه می زند و باعث تولید رادیکال های آزاد در پوست و از بین رفتن سلول های پوستی از جمله سلول های کلاژن ساز می شود.

اثرات نه چندان شیرین شکر بر روی پوست، نتیجه روشی است که بدن ما گلوکز را تجزیه می کند و این فرآیند به عنوان گلیسیری شناخته می شود، به طور مستقیم باعث پیر شدن پوست می شود.در تعریف آن، وسیله ای است که یک مولکول قند به پروتیین یا مولکول چربی پیوند داده می شود.

این فرآیند یک محصول نهایی گلیسیری، یا سن، ایجاد می کند، که کلاژن و الاستین را تجزیه و تحلیل می کند - ساختارهایی کوچک دوست داشتنی که پوست شما را سالم نگه می دارند - و باعث رفع ایجاد چین و چروک میشوند بنابراین، داشتن یک رژیم غذایی پر از شکر و کربوهیدرات دار تصفیه شده - هم چنین به عنوان شکر در لباس مبدل شناخته می شود - و می تواند منجر به تسریع قابل توجه فرآیند سالخوردگی شود.

نحوه جلوگیری از پیری زودرس

برای جلوگیری و کاهش سرعت پیری زودرس بعد از شناخت آن ضروری است که اقدام درست برای درمان اتخاذ گردد. اگر فرد لکه های کبدی دارد، با مراجعه به یک متخصص پوست درمان لازم را شروع کنید.

بدون ضدآفتاب نمانید: برای محافظت از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش، روزانه حداقل از ضدآفتاب 30 SPF استفاده نمایید و در صورت امکان در معرض آفتاب قرار نگیرید.

رژیم غذایی خود را اصلاح نمایید: آلوئه ورا، ویتامین C و محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید تا حد بسیار زیادی از پیری زودرس جلوگیری می کنند. بزرگترین کاری که می توانید برای جلوگیری از علائم پیری زودرس انجام دهید. این است که به اندازه چهره خود به رژیم غذایی نیز توجه کنید. رژیم های غذایی شامل میوه و سبزیجات آبرسان در شفافیت و جوان ماندن پوست بسیار مفید هستند.

عادت خوب را از یاد مبرید: اصلاح برخی عادتها نیز در کاهش احتمال ابتلا به پیری زودرس بسیار مفید است از جمله اینکه حتماً قبل از خواب تمام آرایش را پاک کنید عادت های شستشوی صورت شما می تواند در ظاهر پوست شما تأثیر بگذارد.

روزانه دو بار صورت خود را با استفاده از آب گرم و یک پاک کننده ملایم بشویید. قبل از خوابیدن مطمئن شوید که صورت شما فاقد آرایش پایه و سایر مواد باقیمانده است.

خوابتان درست باشد: یک برنامه خواب درست برای خود تنظیم نمایید؛ خواب برای تمام اعضای بدن شما از جمله پوست بسیار ضروری است زیرا فرصت ریکاوری را بدان ها می بخشد.

هیدراته بمانید: به این معنا که آب کافی بنوشید. کم آبی بدن باعث می شود چین و چروک ها سریع تر ظاهر شوند. روزانه 8 فنجان آب بنوشید تا بدن را هیدراته کنید.

فعال باشید: ورزش روزانه باعث افزایش گردش خون می شود که پوست را سالم تر می کند.

سیگار نکشید: اگر محافظت از پوست خود با ترک سیگار شروع کنید یک گام بسیار بزرگ خواهد بود. یک تحقیق نشان داده که تعداد بسیار زیادی از افرادی که سیگار ترک کرده اند متوجه بهبود ظاهر خود شده اند.

مدیریت استرس: باید روش ها و تکنیک هایی را بیابید و تمرین کنید که فشار را از روی روان شما بر می دارد . بهتر است یک تکنیک کاهش استرس پیدا کنید که برای شما مفید باشد و آن را به یک عادت تبدیل کنید. یوگا، پیاده روی دسته جمعی در دل طبیعت و مراقبه ، مکانیسم های مقابله با استرس هستند که از پیری زودرس جلوگیری می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (145 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (67 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!