چگونه از پیری زودرس پوست تان جلوگیری کنید؟

  سه شنبه، 28 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه از پیری زودرس پوست تان جلوگیری کنید؟
عوامل زیادی بر بروز علائم پیری مؤثرند. برخی از آنها را می توانید کنترل کنید و برخی دیگر را نمی توانید.

پیری پوست به طور کلی اتفاق می افتد اما زندگی و عوامل محیطی می توانند باعث پیر شدن شما شوند.به عنوان مثال ، می دانید خورشید می تواند به پوست شما آسیب برساند ،اما این آسیب در واقع می تواند ظاهر پوست شما را با لکه های قهوه ای ناخوشایند پیر کند.بیشتر آسیب هایی که باعث ایجاد لکه های آفتاب می شود ، ناشی از اشعه ماوراء بنفش است ،اما هورمون ها می توانند لکه ها و لکه ها را نیز به وجود آورند. یا با متخصص پوست در مورد تجویز کرم سفید کننده هیدروکینون صحبت کنید.

وقتی نوجوان هستید از پوست چرب نگران هستید ، اما با افزایش سن پوست ، ممکن است با مشکل مخالف روبرو شوید.خورشید ، استعمال سیگار و حتی استرس می تواند در این فروپاشی و پیری زودرس پوست نقش داشته باشد.برای حفظ سلامتی و آبرسانی پوست ، به دنبال مواد مرطوب کننده مانند امگا ، روغن نارگیل ، سرامیدها و دی متیکون باشید.یک ماسک یک بار در هفته ، یا یک ورق مرطوب کننده یا یک ماسک غنی از مواد مرطوب کننده ، می تواند پوست شما را شاداب و مرطوب نگه دارد.

آسیب به پوست ،اگزما و یا پوست خشک؟ احتمالا مسئول آن ها استرس است. استرس می تواند باعث شود بدن شما کورتیزول آزاد کند، هورمون ایده آلی است که می تواند منجر به حساسیت شود. نگرانی ناگهانی نیز می تواند در پوست شما خطوط و شیار های عمیق ایجاد کند. این امر تا حدودی به این دلیل است که گردش خون کم می شود، زیرا خون بیشتری به عضلاتی که حیاتی هستند می رود. اما اغلب، پیری تسریع شده به تلومرها می رسد. تلومر ها در نواحی انتهایی هر رشته ی DNA یافت می شوند و تمایل دارند در افرادی که استرس دارند تا حدی کوتاه تر شوند و به سلول ها آسیب برسانند.این استرس نوع متفاوتی از استرس است که جلوی رهایی آدرنالین را می گیرد. استرس فرهنگی می تواند شامل انزوای اجتماعی، عدم توانایی کار و افت در اعتماد به نفس باشد. نتیجه ی آن یک چهره ی بسیار احساسی است.

چگونه از پیری زودرس پوست تان جلوگیری کنید؟

عوامل زیادی بر بروز علائم پیری مؤثرند. برخی از آنها را می توانید کنترل کنید و برخی دیگر را نمی توانید.

از ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده ی روزانه از ضد آفتاب طیف گسترده (با حداقل SPF 30) مهمترین کاری است که می توانید برای جلوگیری از علائم پیری زودرس انجام دهید.

فقط به صورت خود توجه نکنید.

برنامه ی مرطوب کردن و محافظت از پوست خود را فقط به صورت خود محدود نکنید. حتماً از ضد آفتاب (با حداقل ۳۰ SPF) و کرم مرطوب کننده برای سایر قسمت های بدن خود به ویژه دستانتان استفاده کنید.

محصولات جدید را یکی یکی امتحان کنید و برای دیدن نتیجه ی کار، صبور باشید.

سازندگان برخی محصولات، ادعاهای عجیبی را برای کاهش فوری علائم پیری مطرح می کنند. واقعیت این است که هر محصول مراقبت از پوستی برای اثرگذاری به زمان نیاز دارد و رسیدن به نتایج عینی و قابل مشاهده مدتی طول می کشد.

حتماً قبل از خواب تمام آرایش خود را پاک کنید.

نحوه ی شستشوی صورت بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد. هر روز صورت خود را دو بار (صبح و شب) با آب گرم و پاک کننده صورت ملایم بشویید. قبل از خوابیدن مطمئن شوید که صورت شما از هر ماده آرایشی یا بقایای مواد دیگر، کاملاً پاک شده است.

خواب منظم داشته باشید.

خواب برای تمام اعضای بدن (از جمله پوست) ضروری است. برنامه ی خواب منظم به پوست شما فرصت می دهد تا روزانه خود را بازسازی و تجدید کند.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

رژیم غذایی متعادل تمام مواد غذایی ای را که بدن شما برای تولید سلول های سالم پوست به آن نیاز دارد، به بدنتان می رساند.

آب بنوشید.

کم آبی بدن سرعت بروز چین و چروک را افزایش می دهد. هر روز ۸ لیوان آب بنوشید (حدودا دو لیتر) تا بدن خود را آبرسانی (هیدراته) کنید.

ورزش کنید.

ورزش روزانه، گردش خون را افزایش می دهد. افزایش گردش خون، پوست را سالم تر نگه می دارد. همچنین، با این کار ممکن است پوست شما جوان تر به نظر برسد.

سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

اگر سیگار نکشید، به پوستتان فرصت می دهید خود را ترمیم کند. پژوهشی نشان می دهد شرکت کنندگانی که سیگار را ترک کردند، متوجه شدند که پوست آنها پس از ترک سیگار، جوان تر به نظر می رسد.

استرس خود را کنترل کنید.

یوگا، پیاده روی در طبیعت و مراقبه، همگی از روش های به اثبات رسیده برای مقابله با استرس هستند. برای کاهش استرس خود، روشی را بیابید که بر شما مؤثر است و آن را به عادت تبدیل کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (159 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (15 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!