چه کنم شوهرم سیگار کشیدن را ترک کند؟

  جمعه، 22 مهر 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
چه کنم شوهرم سیگار کشیدن را ترک کند؟
اگر همسر شما به سیگار اعتیاد دارد و شما دوست ندارید که او از سیگار استفاده کند می توانید با بالا بردن آگاهی خود در زمینه ترک دادن همسر سیگاری بسیاری از مشکلات را برطرف کنید و سلامت دوباره همسر خود را بازگردانید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

طبق تحقیقات بسیاری از روان شناسان و متخصصان اولین گام در برخورد با همسر سیگاری، واقع بینی فرد می دانند در حقیقت باید شما به این موضوع واقف شوید که همسر شما دچار اعتیاد به یک ماده مخدر با نام نیکوتین است و این امر دو او وابستگی ایجاد کرده است که موجب می شود دست به مصرف سیگار ببرد. بنابراین تمام افرادی که سیگار مصرف می کنند از روی وابستگی به این امر روی می آورند و پذیرش این وابستگی از سوی اطرافیان می تواند به آنها کمک بیشتری کند و به همراهی آن ها منجر می شود. بعد از این گام اساسی شما باید مسیرهای دیگری را برای ترک همسر خود طی کنید و توجه داشته باشید که همراهی شما و اعتماد به نفسی که به او می دهید در این زمینه تاثیر شگرفی خواهد داشت.

سیگاری بودن شوهر چه تاثیرات منفی روی زندگی مشترک می گذارد؟

  • تماس فیزیکی را کم می کند:اگر شما از سیگار کشیدن همسرتان خوش تان نیاید، بوی سیگار که روی تن و یا دهان او است، شما را اذیت می کند و همین موضوع اجازه نمی دهد شما با شوهرتان تماس فیزیکی خوب داشته باشید، دوست داشته باشید او را ببوسید و نوازش کنید چون دائما بوی سیگار می دهد. این مشکل می تواند صمیمیت بین تان را به شدت کاهش دهد و زندگی مشترک و رابطه جنسی تان را دچار مشکل کند.
  • بوی دود در خانه و روی مبلمان و لباس های همسرتان، ممکن است شما را عصبانی کند:افرادی که به بوی سیگار حساس هستند، وقتی می بینند تمام لباس هایشان، صندلی ها و مبلمان خانه شان بوی سیگار می دهد، عصبانی می شوند و همین عصبانیت می تواند منجر به بحث و دعوای جدی با همسر شود.
  • شما نیز در معرض بیماری های جسمانی قرار می گیرید:با سیگار کشیدن شوهر، نه تنها او در معرض خطر بیماری های جسمانی قرار می گیرد، بلکه شما نیز به دلیل استنشاق دود سیگار، در معرض این بیماری ها و آسیب های جدی هستید.
  • رابطه زناشویی تان دچار مشکل می شود:سیگار کشیدن باعث می شود عروق خونی آسیب ببینند. در حین رابطه جنسی برای نعوظ و انزال، لازم است خون در اندام های جنسی جریان زیادی داشته باشد. افرادی که سیگاری هستند و خون رسانی در بدن شان دچار مشکل می شود، این خون رسانی در هنگام رابطه زناشویی نیز انجام نمی شود و شخص دچار اختلال نعوظ و دیرانزالی یا زودانزالی می شود.
  • اگر شما حامله باشید، سیگار کشیدن همسرتان برای سلامت جنین بسیار مضر:اگر در حین بارداری، همسرتان رعایت نکند و پیش شما سیگار بکشد یا در خانه در معرض دود سیگار باشید، جنین تان دچار اختلالات رشدی و تکاملی خواهد شد که سلامت روانی و جسمانی اش را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.
  • امید به زندگی شما و شوهرتان کاهش می یابد:سیگار کشیدن، طول عمر را کاهش می دهد و فرد را دچار بیماری های جسمانی جدی می کند. در این افراد که کم کم اثرات سیگار را در خود مشاهده می کنند، امید به زندگی کاهش می یابد. این تاثیر منفی، بر روی همسرشان نیز صدق می کند.
    ترک سیگار

برخورد صحیح با همسر سیگاری

اولین مرحله از آغاز فعالیت شما این است که ابتدا باید این واقعیت را بپذیرید که همسرتان به نیکوتین وابسته شده چرا که دلایلی یا بهتر است بگویم بهانه هایی از قبیل سیگار کشیدن تفننی یا گاه به گاه یا تفریحی و یا در بعضی مکان ها و برخی مجالس و یا تکرار سیگار کشیدن به دلیل لجبازی و یا هر دلیل دیگری، همه همه فقط توجیهی برای فرار از پذیرش اعتیاد به سیگار است. پس در صورت مشاهده و یا آگاهی از سیگار کشیدن همسرتان این حقیقت را بپذیرید که همسر شما به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده است.دومین مرحله اینست که باید صبورانه آماده باشید تا به همسرتان کمک کنید و در این راه دشواریهایی را تحمل کنید و بدانید که ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا به نتیجه برسید. پس صبور باشید و نکات زیر را با دقت و آرامش عملی سازید

  1. هرگز همسرتان را بخاطر سیگار کشیدنش سرزنش نکنید چرا که جز اینکه به مرور از شما متنفر میشود، هیچ نتیجه دیگری در بر ندارد
  2. از شرایطی که باعث ایجاد استرس و نگرانی در همسرتان می شود جلوگیری کرده و محیطی آرام را برایش به وجود بیاورید.
  3. برای همسرتان یک گوش شنوا باشید و نشان دهید که او و نگرانیهایش را درک میکنید. به حرفهایش فعالانه گوش دهید و کمتر صحبت کنبد
  4. هرگز و هرگز او را نصیحت نکنید، حتی زمانی که او انتظار دارد نصیحتش کنید!
  5. از همسرتان بخواهید تا اراده کند که فقط امروز را سیگار نکشد (تاکید میکنم فقط برای امروز) و اگر متوجه شدید که قصد سیگار کشیدن دارد به او بگویید که امروز نه، ولی از فردا می تواند دوباره سیگار کشیدن را شروع کند، به یاد داشته باشید که باید در پایان روز او را هر طور که مناسب می دانید تشویق کنید. مثلا از او صمیمانه قددرانی کنید و یا آشکارا به او افتخار کنید و یا اراده اش را تحسین کنید، یا مثلا غذای مورد علاقه اش را درست کنید یا به او هدیه ای بدهید و یا ...
  6. خیلی مهم است که به همسرتان بفهمانید که او را درک می کنید و میدانید که ترک کردن سیگار- هرچند برای یک روز- کار آسانی نیست و از عهده هر کسی بر نمی آید، مثلا می توانید بگویید که شما افراد زیادی را می شناسید که از عهده این کار بر نیامده اند و افراد زیادی هم هستند که این کار را هر چند به سختی ولی انجام داده اند.
  7. هرگز و هرگز او را با هیچ فرد دیگری مقایسه نکنید و نام افرادی را که قبلا سیگار را ترک کرده اند، بر زبان نیاورید و برای او مثال نزنید.
  8. زیرکانه و به ندرت به همسرتان یادآوری کنید که شما هرگز اراده و توانش را در ترک سیگار نادیده نمی گیرید و او در واقع کار مهم و مشکلی را انجام داده است و شما به او افتخار می کنید.
  9. اوقاتی که در کنار یکدیگر نیستید، از همسرتان بخواهید که هر زمان وسوسه کشیدن سیگار به سراغش آمد با شما تماس بگیرد تا در این مورد با هم صحبت کنید، البته به او اطمینان دهید که اگر واقعا در آن لحظه قصد کشیدن سیگار را داشت او را در تصمیمش آزاد خواهی گذاشت و در آخر تصمیم نهایی را خود او خواهد گرفت و البته حقیقتا به قول خود عمل کنید تا به مرور زمان به شما و کمکتان اعتماد کند.
  10. در تنهایی ها و هنگام درد دل کردن ها به همسرتان بگویید که واقعا سلامتی او و همچنین جایگاهش در اجتماع، برایتان بسیار مهم است و نمی خواهید که او به خاطر عوارض کشیدن سیگار، سلامتش به خطر بیفتد
  11. اگر درآمد همسرتان زیاد نیست و یا از طبقه خانواده های ثرتمند نمی باشد، ممکن است صحبت در مورد هزینه مصرف سیگار و برآورد کردن این هزینه ها با کمک یکدیگر، او را متوجه خسارت مالی که به خود میزند کرده و در تصمیم گیری جهت ترک سیگار موثر واقع افتد.
  12. مراقب باشید که هرگز مچ گیری نکنید و با سوال پرسیدن های بیجا همسرتان را مجبور نکنید که به شما دروغ بگوید. اگر در مورد اینکه آیا امروز سیگار کشیده است یا نه از او بپرسید در صورتیکه کشیده باشد ممکن است برای جلوگیری از عواقبی همچون ایجاد دعوا و مشاجره، ناراحت و عصبانی شدن شما، جلوگیری از ایجاد بی اعتماد شدن شما نسبت به ایشان و ... به شما دروغ بگوید و در مواردی حتی به قسم خوردن دروغ نیز متوسل شود. پس با پرسش های خود بستر دروغگویی را برای همسرتان هموار نکنید.
  13. در نهایت باید آگاه باشید که یک دوست صمیمی و مورد اطمینان بسیار بهتر از یک فرد تحکم کننده و مزاحم می تواند به فرد سیگاری برای ترک سیگار کمک کند، پس صمیمانه در کنار او باشید تا به نتیجه برسید
  14. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در مورد بسیاری از زنان این واقعیت وجود دارد که، آن چیزی که بیشتر از سیگاری بودن همسر، او را آزرده خاطر می کند، بی توجهی شریکش نسبت به خواسته او برای ترک سیگار است. اگر شما هم از آن دسته از زنانی هستید که فقط به دنبال تأیید همسر و اطاعت بی چون و چرای او در مقابل خواسته هایتان هستید، بهتر است دست از این انتظار بیهوده بردارید و در عوض راه حلی بیابید که بتواند به همسرتان کمک کند.
  15. بهتر است یک جایگزین خوب برای سیگار کشیدن همسرتان فراهم کنید، همسر شما به کشیدن سیگار عادت کرده و برای همین شما باید به او کمک کنید تا چیز دیگری جایگزین این عادت شود، مثل پیاده روی و ورزش، یا تنقلات و یا ...
  16. شرایطی را فراهم کنید تا همسرتان از مکانها، افراد و یا شرایط و پیشامدهایی که او را به سمت سیگار کشیدن سوق می دهد دوری کند (فراموش نکنید که در تمامی این موارد باید مانند یک دوست عمل کنید و از تحکم بپرهیزید و به او اطمینان دهید که تصمیم آخر را خود ایشان خواهد گرفت و شما فقط قصد کمک دارید).
  17. این نکته را فراموش نکنید که، کسانی که در حال ترک سیگار هستند ممکن است گاهی لغزش کرده و دوباره سیگار بکشند و یا از ترک آن ناامید شوند. همانطور که گفته شد هرگز همسرتان را به خاطر این کار سرزنش نکنید، چون این موضوع در ترک سیگار بسیار طبیعی است. از او بخواهید که دوباره تلاش کند و او را نسبت به نتیجه کار امیدوار کنید.
  18. هرگز از اینکه همسرتان سیگار می کشد، نزد پدر و مادر، برادر و خواهر و یا هر کس دیگری شکایت نکنید چرا که با این کار فقط شخصیت و اراده او را زیر سوال برده و باعث رنجش ایشان از شما می شوید و چه بسا قضیه را بزرگتر و پررنگ تر می کنید که ممکن است کار به جاهای بدتری کشیده شود.
  19. صفات پسندیده و ویژگی های مثبت همسرتان را مدّ نظر قرار داده و همواره ایشان را به خاطر آن ویژگی ها مورد احترام وافتخار خود قرار دهید تا روابط شایسته ای بین شما برقرار گردد.
  20. و در آخر اینکه، توجه داشته باشید که سیگار کشیدن به خودی خود به زندگی لطمه زیادی نمی زند مگر اینکه شما نخواهید با یک فرد سیگاری زندگی کنید. پس اگر شما بتوانید او رو با چنین وضعی قبولش کنید مشکلی ایجاد نمی شود مگر اینکه به حدی برای شما غیر قابل تحمل باشد که جدایی را به زندگی با او ترجیح دهید. اگر راه قابل اطمینانی برای ترک کردن همسرتان ندارید شاید بهتر است به جای اینکه تصمیم به اصلاح او بگیرید خود را تغییر داده و همسرتان را به همین صورت که هست بپذیرید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز