چه نوع مسواک هایی در بازار وجود دارد؟

  چهارشنبه، 24 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چه نوع مسواک هایی در بازار وجود دارد؟
هدف از بهداشت دهان و دندان ، رعایت اصول خاص بهداشتی و تمیز کردن دهان ودندان جهت حفظ سلامت بافت های دندانی دهانی است. ساده ترین وسیله جهت تمیز کردن دهان و دندان در منزل مسواک است.

دلیل انتخاب یک مسواک خوب اهمیت بالای بهداشت دهان و دندان است زیرا عدم رعایت بهداست دهان سبب بسیاری از بیماری های لثه شده و عامل اصلی خطر برای سلامتی از جمله برای بیماران قلبی و دیابتی است .از زمان کودکی یاد گرفته ایم که استفاده از مسواک به طور مرتب یکی از بهترین راه ها برای سالم نگه داشتن دندان ها و لثه ها است. اما کدام مسواک بهترین است؟

هنگامی که اولین مسواک با برس نایلون اختراع شد ، مصرف کنندگان برای انتخاب مسواک گزینه های زیادی نداشتند. اما در حال حاضر جریان فرق دارد. اکثر فروشگاه هایی عرضه کننده لوازم بهداشتی که مسواک را به فروش می رسانند انواع گوناگونی از مسواک های مختلف را در قفسه های خود دارند ، از جمله انواع مسواک های دستی و الکتریکی و از آنجا که فرض بر این است که افراد حداقل دو بار در روز مسواک می زنند، کیفیت مسواک در کیفیت بهداشت دهان و دندان تاثیر بسزائی دارد. برخی از ویژگی های یک مسواک خوب عبارتند از اندازه ، شکل ، دسته و برس که در ادامه به تفصیل در مورد این مسائل بحث خواهیم کرد.

مسواک و خمیردندان

هدف از بهداشت دهان و دندان ، رعایت اصول خاص بهداشتی و تمیز کردن دهان ودندان جهت حفظ سلامت بافت های دندانی دهانی است. ساده ترین وسیله جهت تمیز کردن دهان و دندان در منزل مسواک است. باید توجه داشت که رعایت بهداشت دهان و دندان باید از همان ابتدای تولد آغاز گردد.پاک کردن لثه های کودک توسط یک گاز یا لیف مرطوب در این دوران توصیه می شود. با رویش اولین دندانهای شیری، که در حدود ۶ ماهگی آْغاز می شود، تمیز کردن دندانها اهمیت بیشتری می یابد.

از آنجا که پاک کردن و از بین بردن پلاک دندانی در سطوح مختلف دندانها اولین قدم برای پیشگیری از پوسیدگی و بیماریهای لثه ای است و این عمل تنها بطور مؤثر بوسیله مسواک انجام می گیرد. انتخاب مسواک که عمل فوق را بخوبی انجام دهد خیلی مهم می باشد.

چه نوع مسواک هایی وجود دارد؟

شما برای انتخاب مسواک گزینه های مختلفی دارید. خوشبختانه این مسواک ها عموماً ارزان هستند. بنابراین اگر کودکتان از یکی از مسواک ها خوشش نمی آید می توانید نوع دیگری را بدون صرف هزینه زیاد تهیه کنید.در اینجا انواع مسواک هایی که می توانید انتخاب کنید آمده اند:

مسواک انگشتی

هر کودکی ، مسواک انگشتی را دوست دارد. آن ها از هرچیزی که بتوانند روی سر انگشت خود نگه دارند لذت می برند. این نوع مسواک مانند یک اسباب بازی است که آن ها می توانند با آن بازی کنند؛ اما با استفاده از مسواک انگشتی می توانید آن ها را در طول بازی کردن با آن فریب داده و به مسواک زدن وادار کنید. مسواک های انگشتی، وسیله ای فوق العاده نرم هستند و برای کودکانی که تنها چند دندان دارند به خوبی جواب می دهند. اما اگر به آنها اجازه دهید که خودشان از این مسواک استفاده کنند باید مطمئن شوید که با گاز گرفتن شدید انگشتانشان به آنها آسیب نمی زنند. شما باید اولین کسی باشید که مسواک کردن دندان های او را با این مسواک ها انجام می دهد تا کودک شما بتواند به راحتی با آن خو گرفته و از آن استفاده کند.

مسواک برقی

کودکان عاشق وسایل الکتریکی هستند و مسواک الکتریکی نیز از این مورد استثنا نیست. همه کاری که باید انجام دهید این است که مسواک را روشن کنیم و به آنها اجازه دهیم از آن استفاده کنند. بعضی مسواک ها حتی دارای تایمر برای کمک کردن به کودکان برای تنظیم کردن زمان ۲ دقیقه ای مسواک زدن نیز هستند. یا اینکه می توانید هر دو دقیقه برای آنها آواز بخوانید یا یک موزیک پلی کنید.

مسواک های ابرقهرمانی

مسواک های معمولی مخصوص کودکان نوپا دارای سر بزرگتر و موی بیشتری نسبت به مسواک های انگشتی هستند. این امر به کودک شما کمک خواهد کرد که به دندان های عقبی که تا سن دو سالگی درمی آیند، برسد. برخلاف مسواک های الکتریکی، شما یا فرزندتان مجبورید حرکات مسواک را انجام دهید. هیچ راه میانبری برای آن وجود ندارد.

شاید فرزند اول شما عاشق مسواک الکتریکی باشد اما بعد از آن که برای او مسواک الکتریکی خریدید متوجه شوید که نمی خواهد هیچ کاری با آن انجام دهد. باید خودتان مسواک را برای خودتان بردارید و او ماه بعد به نحوی به آن علاقه مند خواهد شد که کاملا با آن احساس راحتی خواهد کرد و تمام دندان هایش را با آن مسواک خواهد نمود. شاید فرزند دوم شما نیز از مسواک الکتریکی خوشش نیاید اما بعد از آنکه کمی بزرگتر شد آن را دوست خواهد داشت.

در این مورد هر دو بچه به دلیل حالت تهاجمی و سروصدای مسواک برقی آن را دوست ندارند. تجربه ی استفاده از آن ممکن است آنها را بترساند. شما تصور می کردید که آنها دوست ندارند همه کارها را خودشان انجام دهند؛ به خصوص که در سنین کمتر بسیار به لوازم الکترونیکی علاقه مند بودند. در این موقعیت تنها راهی که برای جذب کردن آنها به مسواک زدن وجود دارد استفاده از مسواک معمولی است که به طرز دوست داشتنی به شکل اَبَرقهرمان ها و شخصیت های والت دیزنی درآمده اند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (200 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (192 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (180 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (112 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (96 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (94 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (85 نظر) مسعود پزشکیان: برای ثبت نام بچه هایم در مدرسه هر جای که می‌رفتیم پول می‌خواستند؛ خب پول نداشتیم و با همان حقوقی که داشتیم به زور می‌توانستیم زندگی را بگذرانیم+ویدیو (83 نظر) ژیلا صادقی : شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم (77 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (69 نظر) الهام چرخنده با ناراحتی قلبی راهی بیمارستان شد / الهام چرخنده : چون قلبم تقوا داشت الان ظاهرم رو شبیه به قلبم کردم (62 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری رشت برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ ایستاده باید تشویقش کرد+عکس (57 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای متین سیروسی رقیب مشهدی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد مشهدی و گرگ پارسی (51 نظر) مهمانی تمام و کمال الهه منصوریان برای اعضای خانواده اش بعد از آشتی با پدرشان+ویدئو/سنگ تمام خواهران ووشوکار در میزبانی از پدر (50 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر)
تیتر امروز   
آشتی دادن جورجینا با مادر شوهر و خواهر شوهرهایش! / عروس بازی درآوردن نامزد رونالدو رابطه‌ها رو شکرآب کرد!
کاملترین لیست لوازم تحریر برای تمامی مقاطع تحصیلی/ این لیست رو موقع خرید حتما با خودت داشته باش
توضیحات طرف دعوای «صابر ابر» درباره ادعا‌های تهدید: یک پرونده معمولی موجر و مستأجر است
خانه‌داری یک کدبانو؛ 4 ترفند کاربردی و تضمینی برای خشک کردن انجیر بدون سیاه شدن+جزئیات
مردی که اجازه داد 80 غریبه به زنش تجاوز کنند +جزئیات
(تصاویر) انقراض دایناسور ها یا یک دروغ تاریخی؟!/ کشف دایناسور هایی که هنوز زنده اند شمارا حیرت زده میکند!
عکس دونفره‌ی اکبر عبدی و همسرش در تراس دلباز و بزرگ خانه‌/ چه مبلمان خوشگلی هم واسه تراس زیباشون در نظر گرفتن!
با 8 مورد عجیبی که عمر را کوتاه می‌کنند آشنا شوید
(ویدئو) دور دور فوق لوکس محمدرضا گلزار با بنز کروک و مشکی در خیابان فرشته تهران!
(ویدئو) خاطره جالب امیر جعفری درباره اولین حضورش جلو دوربین و لو دادن اولین دستمزدش
(عکس) ابراز علاقه‌ی صاف و ساده‌ی نعیمه نظام‌دوست به دو مرد بسیار جذاب و خوش‌استایل
افتخارات مادران قهرمان در پارالمپیک 2024 پاریس
(تصاویر)ترسناک ترین سرسره آبی جهان که از بین کوسه های گوشت خوار می گذرد کجاست؟
(تصاویر) تنها جزیره ایرانی دریای خزر که یک نفر در آن زندگی می کند!
(ویدئو) تقلید صدای زیبا و فوق العاده هنرمندانه محمدرضا علیمردانی از بازیگران در برنامه خندوانه/ فقط تقلید صدای رامبد جوان
منتخب روز   
در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)؛ مروری بر حال خوش رهبر معظم انقلاب با لباس یکدست سفید در غبارروبی ضریح امام هشتم+عکس (عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی