چه رژیم هایی باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند

  پنجشنبه، 22 اسفند 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
چه رژیم هایی باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند
متأسفانه مقابله با بوی بد دهان زمانی که این رژیم‌های پر پروتئین را دنبال می‌کنید کمی مشکل است. در واقع بوی بدن دهان در موقع رژیم‌های پر پروتئین علامت این است که رژیم شما دارد کار لاغر کردنش را انجام می‌دهد. این مشکلِ اصلیِ افرادی است که رژیم‌های این چنینی را دنبال می‌کنند.

رژیم های پُر پروتئین باعث ایجاد بوی بدن دهان می شود

همان طور که از اسمش پیداست این رژیم سرشار از پروتئین است و در عوض میزان گلوسیدها به حداکثر رسیده و یا به طور کلی قطع می شود. از آنجایی که بدن برای تأمین نیازهای خود گلوسیدی در اختیار ندارد ناچار می شود از چربی ها استفاده کند. اما زمانی که بدن چربی ها را می سوزاند ترکیباتی ترشح و در ادرار و خون آزاد می شوند. از آنجایی که این ترکیبات بد بو و متعفن هستند بوی بد دهان نیز اجتناب ناپذیر است. متأسفانه مقابله با بوی بد دهان زمانی که این رژیم های پر پروتئین را دنبال می کنید کمی مشکل است. در واقع بوی بدن دهان در موقع رژیم های پر پروتئین علامت این است که رژیم شما دارد کار لاغر کردنش را انجام می دهد. این مشکلِ اصلیِ افرادی است که رژیم های این چنینی را دنبال می کنند. برای مقابله با مشکل نفس بد بو کافی است که مصرف گلوسیدها را افزایش دهید؛ البته این کار هم یعنی خداحافظی با خودِ رژیم. مشکل اینجاست بوی بدی که به وجود مواد کتونی در خون مربوط می شود مانند بوی بد مربوط به مشکلات دهان قابل رفع نیست. در این صورت رعایت بهداشت دهان و دندان به تنهایی برای مقابله با مشکل بوی بد دهان کافی نیست.

این رژیم هایی که سرشار از پروتئین اند و در عوض مقدار بسیار کمی کربوهیدرات دارند، حتی بعضی های شان کاملاً فاقد کربوهیدرات هستند.این در حالی است که ارگانیسمی که کربوهیدرات برای مواجه شدن با نیازهایش را در دسترس نداشته باشد، از چربی ها استفاده خواهد کرد. و این دقیقاً هدف اصلی این رژیم هاست!.اما زمانی که ما چربی می سوزانیم، ضایعاتی که اجرام ستونیک نام دارند، ترشح و در ادرار و خون مان آزاد می شوند. این مواد در بازدم منتشر خواهند شد.و از آنجایی که این مواد بسیار بدبو هستند، بد بو شدن نفس قطعی و اجتناب ناپذیر خواهد بود!

از بین بردن بوی بد دهان طی مدت رژیم سخت است

بوی بد تنفس که به دلیل رژیم های پرکالری ایجاد می شود، در واقع نشانۀ این است که رژیم دارد به خوبی عمل می کند.این وضعیت یک دوراهی واقعی برای کسانی است که چنین رژیم هایی را دنبال می کنند. برای رفع مشکل بوی بد، کافی است مصرف کربوهیدرات هایشان را افزایش بدهند. اما این بدان معنا نیست که خودشان رژیم شان را تغییر دهند!. از سوی دیگر، بد بو شدن هوای بازدم به خاطر وجود اجرام ستونیک در خون را نمی توان مثل زمانی که علت بوی بد، در دهان است، از بین برد. در این وضعیت رعایت بهداشت دهان و دندان برای رها شدن از این بوی بد کافی نیست.

در مواردی که علت بوی بد دهان، رژیم است، چه باید کرد؟

  • یافتن راه حل هایی برای رفع بوی بد نفس، طی مدت رژیم، کار ساده ای نیست، با این حال باز هم راه حل هایی وجود دارد:
  • آب نبات نعنایی بجوید.این کار بوی بد را از بین نمی برد ولی آن را می پوشاند.توجه، اگر شما واقعاً می خواهید رژیم تان را مو به مو اجرا کنید، باید بدانید که هیچ کدام از انواع آدامس ها حتی آنهایی که بدون قند هستند، هم در رژیم شما مجاز نیستند.
  • باید مطمئن شوید که بوی بد نفس تان علت دیگری (مشکلات دندانی یا لثه ای) غیر از رژیم نداشته باشد، دلایل دیگر می توانند شرایط را بدتر کند.
  • نوشیدن زیاد آب در موارد رژیم های پرکالری برای از بین بردن سموم، بسیار مهم است.
  • از سوی دیگر، بد نیست به دنبال کردن رژیم های کم پروتئین هم فکر کنید.


در واقع، این روش های سرسختانۀ کاهش وزن آثار زیان آور دیگری به غیر از بد بویی تنفس هم با خود به همراه دارند.آنها تغذیه تان را نامتعادل و مختل می کنند، علاوه بر اینکه احتمال شکست این رژیم ها در کوتاه یا دراز مدت بسیار بالا است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (649 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...